Direktlänk till inlägg 14 april 2010

Åter igen.......

Av Berith - 14 april 2010 07:30


Även jag har mina fel och brister , jag har mina dåliga dagar och

stunder , även om jag djupandas , mediterar , gör yoga , äter sunt och har

fått ett fruktansvärt långt tålamod (nästan för långt ibland ;)) på grund av prövningar jag har gjort här i livet...och det är prövningarna jag genomgått 

som har gjort mig till den jag är idag  och att jag ser på saker och

ting som jag gör  och att jag lever och lär som jag gör idag *ler*


Jag är absolut  ingen övermänniska och jag är absolut inte perfekt , ingen är perfekt och felfri  ....

Hade vi  inga fel och brister , utan vore jag perfekta ,  då skulle vi knappast vandrade omkring här på jorden ,  då vore alla övernaturliga väsen .....

Vi är alla vanliga "dödliga" som är här för att lära....*ler*



Även jag  blir arg , ledsen och irriterad ibland , det är inte ofta , men det händer ,  de gånger det händer går det lika fort över igen ...det är inte många 

som har lyckats med att göra mig arg  .....men de finns de som har lyckats

med det ...men de är få och lätträknade  *skrattar*


Eller arg kanske är ett fel ord att använda ...jag blir nog mest besviken

över att en del vuxna människor beter sig som de gör , att de inte tänker

längre än dit näsan räcker och att det beter sig på ett sådant sätt att det

inte ens hör hemma på sandlådenivå .....


Jag har väldigt svårt för att tycka illa om människor......

Jag tror det bor en ängel i oss alla , somliga är bara mer vingklipta

än andra och somliga har tappat kontakten med sin inneboende ängel....


Vissa människor  passar  man inte ihop med  och så är det även för mig.

Det  stämmer helt enkelt inte , men det betyder inte att jag/man tycker illa om den/de personen/erna jag/man inte kommer överrens med  , utan det stämmer helt enkelt bara inte och mer är det inte med det......


Vissa människor "suger musten"  ur en , de så kallade , energitjuvarna eller energivampyrerna som de också kallas , bara för att man klipper "kontakten" med dem , betyder det inte att man tycker illa om dem som människor.....

Vi har alla ett val , även då det gäller vilka man vill umgås med.....


Jag tar inte illa vid mig om någon inte vill umgås med mig , det är ju

den/de personens/ernas val , jag tar det inte personligen (vet inte om det är rätt eller fel , men sådan är jag, kanske jag borde göra det...jag vet inte ??  ;))

Man kan inte bli älskad av alla och man kan inte älska alla , så enkelt är det bara , men man kan respektera varandra ! *ler*


Jag tror på förlåtandets kraft !! *ler*

Att förlåta någon , betyder inte att man måste ha med den personen att göra , bara för att man förlåtit ....

Utan att man förlåter en person för sin egen skull , för att få frid i sitt inre och för att kunna gå vidare med sitt eget liv *ler*


Jag tror inte på ett ältande och  offertänkandet , det är ingen annan än en själv som far illa av det ....ja möjligtvis ens närmaste  , för när man själv mår dåligt då mår även ens närmaste dåligt .....

Även här har man ett val , välja att vara ett "offer" , eller att ta av sig "offerkoftan"


Allt det vi tänker allt det vi gör , bildar ringar på vattnet , oavsett om det är positiv eller negativt...allt det vi ger...det får vi "trefalt" igen , det är universums lag ....(det är min tro)



Det är så här jag är , det är så här jag tänker , tycker och  tror på, det är så här jag funkar och är som människa , detta är jag och jag står för den jag är  ! *ler*


Åter igen, jag tror inte att jag är något förmer än någon annan och jag är absolut  inte bättre än någon annan  ! *ler*


Jag skriver i min blogg det jag känner för och det jag brinner för och det jag tror på och framför allt det som händer och sker runt mig Här  & Nu , för det är så jag är och lever , ett vardaglig liv, med med och motgångar och jag står fortfarande med båda fötterna  på jorden *ler*


Andra får ha sina åsikter , sin tro och sin syn på saker och ting , det respekterar jag  !! *ler*


Alla är varmt välkomna att läsa min blogg , även ni som retar er på den .*ler*

Jag kan i och för sig inte förstå varför man läser och följer en blogg om man inte tycker om den och retar sig på det som skrivs i den (snacka om att "boosta" sig själv med dålig energi ;))


Alla är vi olika och alla har vi samma rätt att vara som vi är och tycka och tänka som vi vill .....Så länge vi inte skadar någon annan !


Och nej....jag tar inte illa upp om ni som är in och läser min blogg och inte tycker om den och det jag skriver i den...vi lever i ett fritt land och får tycka och tänka vad vi vill  *ler*


Jag skriver i första hand för min egen skull och för att jag tycker det är roligt att skriva *ler*

Sedan är det ju upp till var och en om man vill läsa min blogg och det jag skriver i den...det är läsarens val ....inte mitt  *ler*


"Vi är vad vi tänker.

Allt det vi är härstammar från våra tankar.

Med våra tankar skapar vi världen" /Buddha


Med dessa tänkvärda ord , avslutar jag detta inlägg *ler*


Önskar er alla en riktigt bra dag *ler*

Varma kramar till alla er som tittar in här hos mig och "Lillen" ! *ler från hjärtat*



Carpe Punctum 


Välkommen åter ! *ler*




"Ibland lyckas man göra folk av människor " /okänd



P.s

Solen lyser från en klarblå himmel denna morgon och i skrivandets stund visar termometern på minus 2,5 grader , det ser ut att bli en dag med toppen väder även denna dag och snön , ja den far verkligen illa *ler*  D.s

 
 
Sussi

Sussi

14 april 2010 07:42

Det är det som är så bra med en egen blogg. Att man får skriva av sig lite. Ibland måste man få vara lite off också!!

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Berith

Berith

14 april 2010 08:35

Ja Sussi , det måste man få vara =)
Varma kramar =)

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
Helena

Helena

14 april 2010 08:40

Så klokt! Jag jobbar med mig själv för att komma till den punkt där du är....., men det är svårt att inte bry sig om människor som retar sig på en tycker jag. Jag tror att det finns ett grundläggande behov av att bli omtyckt och accepterad för den man är hos de flesta av oss....
Härligt väder har även vi dalslänningar. Ska nog fixa lite i mina rabatter idag....;-)Kramar Helena

http://www.bloggarmorsan.blogspot.com

 
Ingen bild

Berith

14 april 2010 08:49

Tack Helena =))
Ja visst , vi har alla ett behov att bli omtyckta för den vi är..men att man sedan inte kan bli omtyckt av alla , det är bara som det är...för vi är ju alla olika ...när man har hittat sin grundtrygghet ..då försvinner behovet och strävan efter att vara omtyckt av alla ...man kan inte vara alla till lags , det är ingen än en själv som far illa då man försöker vara alla till lags =)
För hur man än är , så retar man alltid någon , så då är det bättre att vara den man är och glädjas och vara tacksam över åt dem som tycker en som man är ;))
Längtar efter att stoppa ner mina händer i rabatterna , men det är en bit bort här hos oss =)
Varma kramar =))

 
Ulla

Ulla

14 april 2010 10:36

Hej Berith, så mycket sanna ord,är så trevligt att följa din blogg, är faktiskt min morgon läsning, så fortsätt tusen kramar.

http://www.ullasglitter.se

 
Monica

Monica

14 april 2010 11:04

Javisst är det väl att alla är olika, skulle bli ohållbart annars. Tur är väl också att vi alla har en viss frihet att själv bestämma vem och vad vi vill lägga ner vår energi på.
Tycker mycket om din blogg som den är, med dina tankar och tänkvärda ord...
Önskar dig en härlig onsdag i solskenet, solen skiner här också!:) Kram*

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

14 april 2010 11:29

Tack Ulla =)) Du är alltid lika varmt välkommen =)
Varm kramar =)

Monica : Ja det är ju en himla tur att vi alla är olika , tänk så tråkigt det skulle bli om alla tyckt , tänkte olika och gillade samma saker , det skulle bli ganska enformigt ;))
Tack vännen , önskar dig detsamma , varma kramar =)

 
wiper

wiper

14 april 2010 14:32

Fantastiskt bra skrivet av dig och jag håller med dig i allt. För mig har det varit en lång process att inte umgås med dom som sugit musten ur mig och är sk energitjuvar. Jag är inte heller ovänner eller arg på dom men jag orkar helt enkelt inte för man ger så mycket men får knappt nåt tillbaka. Sen som du säger har alla sina fel och brister. Det verkar som nån varit inne här och betett sig illa. Som du säger gillar man inte en blogg så behöver man inte gå in. Jag tror såna personer mår dåligt och måste avreagera sig på andra. Så sant det du säger också om att man inte klickar med alla och det får man acceptera. Förut hade jag svårt för detta att inte alla gillade en men nu bryr jag mig inte för livet är för kort för sånt.

Det var väldigt klokt och välskrivet av dig och jag gillar din blogg till tusen och är glad att ha dig till bloggvän.

Ha en jättefin dag
Varma kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

14 april 2010 15:27

Tack go´a Wiper =))
Jag är väldigt glad över att
ha dig som bloggän också =)
Önskar dig detsamma , varma kramar =)

 
Pisan

Pisan

14 april 2010 17:03

Att reta upp sig på vad någon skriver i sin blogg är ju verkligen slöseri med energi. Att man bara orkar. Bra att du inte tar till dig det. Varma kramar från mej!

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Åsa

14 april 2010 18:54

Tack för dina kloka ord .
Ha de gott :-)))
Kram

 
Anita

Anita

14 april 2010 19:08

Det var intressant det du skrev idag Berith. Du har alldeles rätt.
Jag har tagit död på Skomakar Lisa och använder i fortsättningen mitt rätta namn så tro inte att det är en okänd som är här på besök. Adressen till mig är densamma.
Tack för allt klokt du bloggat om idag. Det tar jag med mig.
Stor kram från mig !!!

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

 
Marita

Marita

14 april 2010 19:21

En blogg är ju som en dagbok mer eller mindre.Man ska vara glad att få gå in och läsa andras tankar,både glada och ledsna.Utbyta tankar och erfarenheter,även få tips och idéer. Ja bloggen är bra på många sätt. Tycker inte jag om en blogg,eller känner att den inte tillför mig nånting då fortsätter inte jag att läsa den.Det är väl ingen mening med att reta upp sig.Bättre att sluta läsa då.
Din blogg tillför mig mycket ska du veta,du verkar vara en underbar människa,varm och go.
Ta hand om dig vännen,
kramiz!

http://nospussar.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

14 april 2010 21:17

Kloka ord i din blogg...jag kunde inte skrivit det bättre. Tyvärr finns det ju folk som varken accepterar andras åsikter och även lägger sej i vad som skrivs så det var verkligen kloka ord du har plitat ner idag.

Kram på dej!

http://violett.bloggplatsen.se

 
Margit

Margit

14 april 2010 22:34

Hej Berith!
Förstår på det du skriver...att det är någon om är "kritisk" på det du skriver... GÅ VIDARE!! Låt den7dem inte ta musten ur dej!!
Tack o lov att vi FÅR VARA DOM VI ÄR SKAPTAT TILL..och ha samma väede allihopa!!!
Och Bloggen..där får du säga/ ha åsojter, synpunkter SOM DU VILL...och om nån inte tycker som du..så är det bara för dem..att låta bli att läsa...
Vi behöver varandra!! Vi uppmuntrar varandra och vi GLÄDS åt/med varandra!!! Tänk att VPÅRT BLOGGANDE ger oss mycket personligt också!!!
Stora KRAMAR från mej till dej!!!
FÅNGA DAGEN!!!

http://margitholm.blogg.semargitholm.blogg.se

 
av irja

av irja

15 april 2010 00:58

Kära Berith !!!!
Tycker om när när vänner är öppen och ärliga, och inte hummlas om saker och ting och pratar skit bakom ryggen..utan raka puckar....NEJ, igen av oss är perfekta,alla vi har våra fläckar,men man kan ju alltid bättra sig..Och den som tror sig vara perfek, har inte levt de vanliga livet med allt som det innebär,,,,glädje sorg vänner,stora som små, m,m,,,,, och så mycket annat i livets ögonblick.... Även solen har sina fläckar... LER.....Jag är glad att ha dig till vän,och jag tycker om dig ,och läser med glädje de du skriver....Varför spilla energi på något så dummt.som elaka människor, i rgel är dom bara avundsjuka..All personlighet har sin tjusning,hur vi än är, varken sämre eler bättre... hur skulle världen se ut om vi alla voro lika.....MAN KAN INTE ÄLSKA ALLA och ALLA ÄLSKAR INTE EN.... Man visar respekt och hövlighet.....Det är inte alltid kemin, fungerar emellan varandra......Tur att vi är olika....LER.....Önskar dig käre vän en skön och underbar dag.i BOLI ..... FÅNGA DAGEN;;;;KRAM /IA.....

http://40-Talisten.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

15 april 2010 06:48

Pisan , jag tar inte åt mig =))
Alla får tycka som de vill =)
Varma kramar =)

Tack Åsa , varma kramar =)

Tack Anita =) Varma kramar =)

Tack Marita =) Jag håller verkligen med dig =)
Varma kramar =)

Tack Monica =)) Varma kramar =)

Margit , Jag tar det inte som personlig kretik och det är inget jag går omkring och grunnar över , jag kände bara att jag ville ta upp detta ämne då det blev aktuellt igen ;))
Jag håller verkligen med dig om att vi behöver alla varandra och att bloggandet ger så mycket =)
Varma kramar =)

Go´a Irja =)) Ja jag föredrar också att folk är öppna och ärliga och säger saker direkt till mig och inte bakom min rygg , då vet man ju vart man har varandra ....ingen behöver tycka och tänka som mig och mina åsikter är inte alltid de rätta ;))
Ja det är tur att vi alla är olika , för vore vi alla lika skulle det bli ganska enkelspårigt och trist ;))
Jag tycker som du , alla har sin charm alla har något =)
Tack Irja , jag är glad att ha dig till vän också och tycker om att läsa dina kloka och tänkvärda or i din blogg =))
Varma kramar =)



 
Annelie

Annelie

15 april 2010 08:39

Kära Berith!

Du är en av de mest godhjärtade människor jag känner.
Du har oftast så kloka kommentarer, kan ge en vägledning genom att få en att se på saker i annat ljus.
Ditt hjärta är sällsynt stort. Därför kan du känna och dela både glädje och sorg med dina närmaste vänner och familj.
Du har hjälpt så många. Däribland mig. Kanske mer än du tror.

Jag är så GLAD att du finns i min familj via lilla Vera och hennes pappa, tillika min bror.

Att det finns en och annan som kanske tar avstånd beror kanske på rädslan för att möta de "sanna" känslorna. Kanske blev dom överrumplade att något kunde kännas just på ett visst sätt.
För innerst inne tror jag att den som verkligen lärt känna dig inte behöver känna rädsla.
Du talar sanning. Sanning kan svida och göra ont.
Men kan man och vill man se det i ett längre perspektiv, så lär man sig otroligt mycket. Bara man vågar LYSSNA vidare, vågar se framåt.

Att ha en vän som du är som att äga en guldgruva av visdom och äkta vänskap!
Jag lyssnar gärna vidare på dig och vänder och vrider på olika synvinklar. Det är fruktansvärt lärorikt och fascinerande!

Kram min goda vän och mormor till min lilla brorsdotter tillika svärmor till min bror. =))

http://eilenna.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Inga-Lill

15 april 2010 19:28

Det klart att du får skriva vad du vill och om vad som helst det är ju din blogg. Jag tycker om att gå in här och läsa vad du haft för dig, snäll är du som tar hand om din familj även din "pappa" som får din hjälp. Det är nästan så jag kan se dig när du stretar iväg med din glesbygdsferrari på väg till "Gula Villan" eller när du sitter i hörnet på din solatan eller när du sitter och filosoferar om livet i stort. Så fortsätt skriva om dina tankar för vi är många som gillar det du skriver och vi blir nog lite klokare av det också. Sen att alla inte gillar det, jag måste säga som mina barn sa i ungdomen "ock", för den kommentaren brukar komma när någon inte gillade vad de sa eller gjorde. Så sträck på dig, för du är bra som du är, sen får andra tycka vad de vill, hos dem lyser det men ändå är det ingen hemma. Finns flera exempel, "inte alla chips i påsen" en av mina söners kommentarer när han träffar på såna människor. Sen har jag ett budskap till dem som inte gillar det du skriver; gå någon annanstans och förpesta luften, skaffa er en hobby så behöver ni inte göra era medmänniskor ledsan eller arga.

Kramar.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards