Direktlänk till inlägg 5 mars 2010

Jag är den jag är .......mig själv ;)

Av Berith - 5 mars 2010 07:30

Jag fick en kommentar igår , inte här på bloggen , utan i verkliga livet , av en som brukar vara in och läsa min blogg , men aldrig kommenterar *ler*....

Jag visste inte att hon brukar läsa min blogg (men nu vet jag det ;)) Boli´a är

inte stort och alla vet mer eller mindre vem man är och jag skriver ju inte anonymt , men jag står för det jag skriver *ler*


Denna kvinna , irriterade sig på att jag framhåller mig som duktig då jag skriver om att jag  äter nyttigt , promenerar varje morgon och att jag verkar så himla positivt  , trots mina krämpor och att jag alltid verkar så himla glad och lycklig.

Min motfråga var ...

"Varför läser du min blogg om du blir irriterad , det blir ju negativ energi för dig?? Du kan ju välja att låta bli , du har ju ett val , precis som alla andra och då slipper du ju irritera dig   " så log jag mot henne från hjärtat...

Jag fick inget svar , utan hon gick sin väg ......

Naturligt vis får hon tycka vad hon vill och jag tar gärna emot både ris och ros , ris behöver man för att kunna utvecklas och förändras , ros behöver i alla också för att växa som individer *ler*

All kretik är bra kretik brukar jag säga *ler*


Nu  har det aldrig varit min mening med att skriva så att jag verkar vara förmer än andra , eller skriva så att jag ska uppfattas som om jag vore så himla duktigt och perfekt , för det är jag inte , jag är mänsklig , alltså har jag fel och brister jag

också , precis som alla andra , jag har mina dåliga stunder och jag har mina svackor , jag kan också bli arg och ledsen , men det är långt mellan gångerna numera *ler*


De gånger jag blir arg , går det över lika fort igen , så fort att jag gkömt bort varför jag blev arg  *ler*

Jag är inte långsint , har aldrig varit det och kommer aldrig att bli det heller, det är min personlighet *ler*

Jag är positivt lagd av mig ,   överpositiv till och med , så det räcker och blir över , det är sådan jag är *blink*

Jag är medveten om mina fel och brister och jobbar på dem , för man kan aldrig förändra andra , man kan bara förändra sig själv och genom att förändra sig själv , så förändras ens omgivning *ler*

Så är det faktiskt , tro det eller ej  *ler*


Mitt liv har inte varit lätt , men det som har varit har varit , det har jag bearbetat och gått vidare *ler*

Jag har jobbat väldigt mycket med mig själv och med personlig utveckling , och det har gjort mig till den jag är idag *ler*


Jag äter inte nyttigt för att verka förmer (det händer faktiskt att jag slarvar , men då är det ingen annan än jag som får lida av det =)), jag äter den mat jag mår bra av att äta *ler*

Jag ser inte ner på andra för att de väljer att äta på något annan sätt , det är deras val (jag och gubben äter ofta olika här hemma , jag äter min mat och gubben äter sin mat , men han har börjat att äta mer som mig då han har upptäckt att han också mår betydligt bättre av att äta som jag gör =))

Jag promenerar inte varje morgon och gör inte ett yogapass för att verka duktig , jag gör det för att jag mår bra av det *ler*

Jag väljer glädjen istället för att gå omkring och vara bitter , livet blir lättare om man kan se det positiva i tillvaron , för det finns alltid något positivt med allt ,även om det inte känns så just för stunden*ler*

Varje dag har sina guldkorn , även de grå dagarna , det är bara lite svårare att se dem då , men de finns alltid där*ler*

Alla får göra som de vill , det finns inga rätt eller fel , jag väljer att leva som jag gör och andra får leva precis som de vill *ler*

Jag är den jag är och den jag är bäst på att vara , mig själv !

Det skulle aldrig falla mig in att vara någon jag inte är , eller göra mig till , för att verka bättre än jag är *ler*


 Jag kommer inte ändra mitt sätt att skriva , detta är min blogg och jag skriver så som jag känner , just nu ,  här och nu *ler*

 Tycker man inte om att läsa det jag skriver , ja då kan man låta bli , precis som jag väljer att läsa de bloggar jag läser *ler*

Man behöver naturligtvis inte hålla med mig om det  jag skriver , för jag håller inte alltid med om det jag läser i andra bloggar *ler*


Jag skriver inte för att jaga läsare och kommentarer eller för att verka förmer eller duktig , för det är jag absolut inte och tror inte att jag är det heller *ler*

Jag skriver först och främst för min egen del , för att jag tycker det är roligt att skriva *ler*

Men jag blir jag naturligtvis glad över att de finns de som tycker om att läsa det jag skriver och över de kommentarer jag får ...är det något konstigt med det ?? För vem blir inte det ??  *ler*


  


Vädret *ler*

Denna morgon är solen återigen på väg upp över trädtopparna här i Boli´a och termometern visar -13,5 *ler*

Jag fick uppleva en underbar morgonrodnad då jag var ute på min morgonpromenad (bannade mig själv för att jag glömt kameran hemma ;))

Idag blir det återigen en underbar vårvinterdag ! *ler*


Önskar er alla en riktigt bra dag och en trevlig HELG !!

(Vart tog denna veckan vägen , är det någon som vet ?? ;))


Varma kramar till alla er som tittar in här hos mig och "Lillen" ! *ler från hjärtat*




Carpe Punctum 



Välkommen åter ! *ler*



 
 
Pisan

Pisan

5 mars 2010 09:12

Håller med dig; vill man inte läsa vad du skriver så behöver man inte... Det är ju som du skriver; det är DIN blogg och där skriver du vad du vill. Tycker det hela låter som den typiska svenska avundsjukan... Önskar dig en fin fredag!! KRAMAR!! :-)

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

5 mars 2010 09:50

Håller med dig om att hon inte behöver läsa bloggen om hon känner så. Säger som Pisan att man får skriva vad man vill i sin blogg och det är din och man har sin frihet. Jag tror att personen var missnöjd med sig själv. Din blogg är toppen och jag läser den med glädje varje dag.

Jag önskar själv att jag vore lite mer jämn i humöret för det är bättre för kroppen och man mår bättre psykiskt. Jag har inte fått nån uppfattning att du skryter och försöker vara perfekt. Fattar ingenting. Säger som Pisan i detta också: Svenska avundsjukan.

Hoppas du får en toppendag
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

5 mars 2010 10:13

Pisan : Det ligger något i det du skriver , =))
Önskar dig detsamma , varma kramar =)

Tack Wiper =)) Det tror jag också ....Önskar dig detsamma , varma kramar =)

 
Persilja

Persilja

5 mars 2010 10:40

Det är ju så att det man fokuserar på det blir det sanna. Skulle du skriva om dina krämpor och bekymmer skulle du ju låta de ta över handen. Att fokusera på det positiva gör ju att det är det du ser och känner och förmedlar. Jag skriver också mest om det som är bra. Ibland sjunker jag ner i mitt svarta (pms) hål och då kan det nog slinka in lite svartmålade känslor men de finns ju också. Nej att fokusera på det positiva är helt rätt. Det är ju det hela livet går ut på. Kram!

http://skonahem.com/blogg/persiljas-hus

 
Ingen bild

Berith

5 mars 2010 10:44

Persilj , du har så sant i det du skriver ! =))
Varma kramar =)

 
Vicke

Vicke

5 mars 2010 11:00

tyvärr finns det många som irriterar sig och det är bara ett bevis på att dom inte mår så bra själva

http://www.metrobloggen.se/animeringar

 
Daniel

Daniel

5 mars 2010 12:08

Alltid irriterar man nån, bara att inse. Radera å gå vidare. Det gör jag. och suger åt mej av alla positiva istället!

http://danielfagerholm.webblogg.se

 
Marita

Marita

5 mars 2010 12:49

Jag säger som Daniel,gläds åt all positiv respons du får,och tänk på att du har en förmåga att sprida din glädje och dina positiva tankar som gör nytta för nån annan.Mig till exempel,'ler'
Jag är också glad när du kommer in och hälsar på hos mig och sprider din värme och omtanke.
Önskar dig den varmaste och goaste fredagen,
Kramiz!!

http://nospussar.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

5 mars 2010 13:37

Så sant Vicke =) Varma kramar =)

Daniel , ja det gör man alltid ;)) Det är redan raderat och jag suger åt mig som en tvättsvamp av allt det positiva istället ;))
Varma kramar =)

Tack Marita =)) Det gör jag =)) Ville bara göra ett inlägg om detta då kanske det är någon fler som läser och irriterar sig , utan att kommentera här på bloggen ;)))
Önskar dig detsamma , vännen =))

 
Monica

Monica

5 mars 2010 14:49

Fortsätt du att skriva från hjärtat, tycker det är härligt och upplyftande att läsa din blogg. Din positiva energi smittar av sig,tydligen inte till alla, men vi är nog långt fler som tycker om det vi läser och att du mår bra själv!
Glöm det där, inte ens värt att ödsla energi på, det får stå för den personen!
Önskar dig en jättetrevlig helg!
Kram*

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

5 mars 2010 15:02

Monica : Naturligtvis så ödslar jag ingen energi på att grunna över detta , ville bra skriva ett inlägg om det , ifall det är någon mer som uppfattar det jag skriver på samma sätt , sedan är det ju upp till var och en om de vill läsa det jag skriver *ler*
Önskar dig detsamma , varma kramar =)

 
Monica

Monica

5 mars 2010 16:59

Jag tror att det är avundsjuka i grund och botten....du skriver väldigt bra och intressant och det finns människor som inte tål att andra mår bra. Hon mår nog inte så bra själv och att du inget svar fick utan att hon bara gick sin väg tyder på att hon nog skämdes när du gav henne det svaret och dessutom ett leende. Nää Berith, skriv på du som du alltid brukar göra, på din egen blogg skriver du precis som du vill.....


Ha en mysig kväll !

Kram

http://violett.bloggplatsen.se

 
Ulla

Ulla

5 mars 2010 16:59

Hej Berith!! Jag tycker att det är så uppiggande att läsa din sida varje dag, tänk när du gömmer undan Fibbe trollet och Reuma spöket och plockar fram det positiva i tillvaron, tänk om vi alla kunde göra så, nej det är bara gnäll och avundsjuka, stå på dig Berith, jag mår bra av ditt skrivande, skojade med Lisa och sa att jag stickar in mina problem och sen säljer jag dom, man ska ta vara på dom små stunderna, citat från Nalle Puh.
"" Hela världen är full av små underverk,
Men vi är så vana vid dem,
Så vi kallar dem vardag.""
Ha nu en skön helg och fortsätt att skriva, du är fantastisk kram,

http://www.ullasglitter.se

 
Viveca

Viveca

5 mars 2010 17:28

Fortsätt som innan:) Säger som alla andra. Varför läsa om man inte tycker om det man läser? Sedan finns de ju de som tycker om att plåga sig med saker de inte gillar, alltså kan det nog fylla en funktion i alla fall. Då vet de att de lever;)

I-landsproblem...

http://perasperaadastra.bloggplatsen.se

 
Skomakar-Lisa

Skomakar-Lisa

5 mars 2010 17:48

Jasså, du har också blivit utsatt av de som känner dig. Det är ju så för mig också. Jag blir så ledsen inom mig för jag skriver för att det är roligt. Det är ju så när de man känner läser ... De tycker att man framhåller sig själv och missuppfattar allt. Avundsjuka ligger bakom helt klart. Din underbara blogg ska vara som den brukar så skriv på du och vi läser och kommenterar.
Stor kram på dig !!!

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Inga-Lill

5 mars 2010 19:07

Jag beundrar dig som kan vara så positiv även när det måste vara extra besvärligt med trollen och oknytten, så har du i alla fall ett leende i skriften. Du skriver med glimten i ögat och det är nog det vi gillar, det lätta och glada, för det syns i dina texter att du inte gräver ner dig och inte tycker synd om dig själv. Högmodig och högfärdig det är det sista du är, tänk vad folk kan vara obetänksamma, jag tycker mera att det verkar som den du mötte lider av den sjukdomen eller kanske det är avundsjuka för att du är duktig att skriva och berätta för oss övriga vad du gör. Jag ser fram emot när jag öppnar din sida om att få läsa vad du gör och hur du tillbringar dina dagar. Vad du äter och inte äter har jag inte tänkt så noga på, vi äter allihop det vi mår bäst av. Vi gör de saker som vi mår bra av, ibland kanske vi mår mindre bra men det lever vi med och det går inte att ändra på men kan vi underlätta våra liv så får vi väl göra det. Skam till sägandes så borde nog jag tänka på det oftare men jag kommer mig nog inte för på samma sätt som du gör. Jag tycker i alla fall att det är roligt det du skriver och passar det inte andra så får de väl ge sjutton i att läsa, det finns så många bloggar så de får väl läsa någon annan då.

Fredags kramar i mängd till dig och din härliga familj.

 
Sussi

Sussi

5 mars 2010 19:46

Men det är ju det som drar mig tillbaka till din blogg. Att du är positiv och glad. Jag tycker du är en frisk fläkt! Önskar jag vore mer positiv som du. Oftast är jag det men visst lyser det igenom lite negativt ibland ;-)
Fortsätt skriva på ditt sätt du.

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Berith

6 mars 2010 08:29

Tack Monica i Gökboet =)Det tror jag med och tyvärr så är det en väldigt vanlig förekommande sjuka *blink*
Önskar dig en bra dag , varma kramar =)

Tack Ulla =)) Nalle Phu är en favorit , det är en klok liten björn med många kloka och tänkvärda ord *ler*
Varma kramar =))

Tack Viveca =)) Jag kommer absolut att fortsätta som jag börjat , det är ju jag , skulle jag börja skriva på något annat sätt , ja då vore det ju inte jag *blink*
Håller med dig i det du skriver *ler*
Varma kramar =)

Tack Skomakar-Lisa =)) Jag ödslar inte energi på att bli ledsen , då denna person som fällde denna kommentar inte känner mig privat , utan bara till namn och utseende *ler*
Varma kramar =)

Tack Inga-Lill =)) Det är så jag är som människa =)) Har alltid varit sådan ,jag fick kanske en eller två positiva gener för mycket den dagen då vår herre skapade mig , jag är ju ett måndagsexemplar *blink*
Ja vi borde alla göra det vi mår bra av och inte det som förväntas av oss *ler*
Tänk om alla gjorde det , så bra alla skulle må då , kanske inte kroppsligt men själsligt , kropp och själ går ju hand i hand *ler*
Mår själen bra , ja då mår kroppen så bra som den kan må *ler*
Varma kramar =)

Tack Sussi =)) Naturligtvis kan även jag känna en liten glimt av negativitet (nyttord ;)) uti mellan åt , men det positiva "jaget" tar alltid över hand då det är väldigt starkt hos mig *ler*
Det kommer jag absolut att göra Sussi , för det är ju sådan som jag är *ler*
Varma kramar =)

 
margit

margit

6 mars 2010 15:03

Hej Berith!
Instämmer HELT med de övriga alla inläggen!
Hade tänkt igår skriva ,men timmarna/dagen räcker inte ibland till.. att svara och skriva tillbaka på kommentarer och inlägg man läser...
Har sovit idag till klockan 2..."så länge" är det inte ofta jag "har tid med"...HiHi...

-18 grader kallt tidigt på morronen här i E-tuna och nu LYSER o SKINER solen så jag hör takdroppen ner på mitt fönsterbleck...dropp, dropp, dropp,.. även i går var det så.
VÅREN ÄR PÅ G!!!!!
Kramen vännen!!!

http://margitholm.blogg.semargitholm.blogg.se

 
Ingen bild

Berith

6 mars 2010 15:34

Hejsan Margit =))
Nä , det finns inte alltid tid , dygnet har trots allt
bar 24 timmar *blink*
Ja nu är våren på väg , fågelkvitter och värmande
sol ...vad mer kan man önska ?? *ler*
Varma kramar =))

 
Ingen bild

cia

14 mars 2010 10:52

hej!Jag tycker du låter toppen bra som person!!
Jag blev så glad när du skrev att du och din gubbe äter olika maträtter.Jag hade ett ganska så otrevligt samtaal med min sambo igår .. då han skulle till att gör a falukorv.Han hade ställt på vatten och lagt fram mackaroner .. jag sa att jag gör gärna lite potatismos då jag varit sugen på det hela dagen.Han blev jätte otrevlig.Bara så där.. kan inte förstå att det skulle va så farligt om jag åt potatismos ist.

Önska jag hade en kille som åt olika maträtter nångång!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards