Direktlänk till inlägg 6 december 2011

Äntligen .............

Av Berith - 6 december 2011 06:45

Det är mycket som gör mig glad och det behövs inte

mycket för att göra mig glad och för att jag ska bli glad *ler*


En ska som gör mig glad är knarr under skorna  *ler*


Ni som känner mig , vet att jag älskar alla årstider och alla

väderlekar , varje årstid och varje väderlek har sin charm *ler*

Är det vinter så ska det vara vinter på riktigt tycker jag , med

allt vad som hör vintern till .....dvs snö och kyla ....och det

har vi nu äntligen fått ! *ler* ... Inte bitande kallt , men minusgrader

har vi i alla fall , så pass att snön som kom igår fortfarande ligger

kvar och det är gott nog *ler*


     


Nej det är inte orber ....det är snön som föll igår och som

bäddade in skog och mark i ett vintervitt snötäcke *ler*


Tänk vad lite snö kan göra för julkänslan ....nu har den rätta

julkänslan äntligen  infunnit sig  *ler *


Tack för titten och  varmt välkomna tillbaka *ler*


Carpe punctum


varma kramar *ler*

 
 
wiper

wiper

6 december 2011 08:43

Nu blev jag glad när du skrev knarr under skorna ;) det längtar jag efter. Vi har fått lite snö och det gör att jag känner mig piggare. Jag njuter av att titta ut och i dag blir det nog en promenad i det vackra. Ser att ni fått minusgrader men här är det varmgrader än så länge. Fint skrivet av dig

Ha en härlig dag i snölandskapet
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

Berith

7 december 2011 06:06

Ja snön påverkar mer än man tror , precis som solen gör :))
Tack vännen , ha det gott varma kramar :))

 
irja

irja

6 december 2011 23:11

Hej i stugan vännen,,,
Ja, jag håller med dig ,att vi ska ha vinter med snö, men inte såååååå kallt som vi hade ifjol, vi hade kallt i hela fem månader, början den 23 oktober, till mitten av april ,det blir för träligt, jag älskar mina dagliga promenader, men kan inte gå ut om det är över 15 minus grader,,,, vi har fått lite snö, men tar gärna emot lite till.... och lagomt kallt så att de inte tinar bort.... Kännslan av julstämmningen känns mysigt, tänk vad lite snö kan göra mycket....
Ha de bäst vännen i ditt vinterland....
KRAM IA ...

http://40-talisten. bloggplatsen . se

Berith

7 december 2011 06:04

Som sagt , lagom är alltid bäst....även då det gäller vinterkylan ;))
Ja tänk vad lite det behövs för att den rätta stämningen ska infinna sig :))

Önskar dig detsamma min kära vän

 
Ingen bild

Inga-Lill

10 december 2011 15:28

Jo, snön går väl an för den kan ösa bort men kylan som biter sig rakt igenom alla kläder den kan man inte göra så mycket åt, den får gärna andra ta om de vill. I alla fall som här nästan 18 minus i morse, fast jag ska inte klaga, gubben hämtar in veden, går ut med hunden och jag får vara inne i värmen och elda i vedspisen. Vilken tur att vi böt ut den som vi hade, för den kunde man inte stänga ingående spjäll på, den här är en smal Wamsler, den är verkligen guld värd, hihi.

Kramar.

Berith

12 december 2011 06:06

Mysig med en brasa och dess knaster ....kylan är inte bara av ondo ;D

Varma kramar :))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards