Direktlänk till inlägg 14 december 2011

I ångestens grepp ............

Av Berith - 14 december 2011 07:00

Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde

sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden ,

så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter .

Skrivandet har alltid varit och är en ventil för mig *ler*


Igår satt jag och bläddrade i en av mina gamla skrivböcker

och hittade denna dikt ...en dikt som jag skrev då jobbade med

att göra mig fri från min  Mr Ångest  ..........


Jag lever i ett enda stor vakum som är fyllt

av ett kompakt mörker .....

Jag ber förtvivlat om hjälp , men ingen hör mig ,

för mina läppar förseglade och inget ljud kommer

över dem ..........


Jag irrar omkring i mörkret , trevandes och letandes

efter ljuset .....

Jag är vilsen , jag är rädd , jag ropar på hjälp ,

men ingen hör mig för mina läppar är förseglade

och inget ljud kommer över dem .......


Jag ser skymten av ett ljus ,

i tysnad sträcker jag fram en trevande hand ....

Ljuset hör mitt tysta rop på hjälp och ser min

utsträckta hand och omsluter mig och bär mig

i hamn ..........

 

 

 

 

Idag är jag fri från min Mr Ångest och tänker så förbli *ler*


Tack för titten och varmt välkomna tillbaka  *ler*


Carpe punctum


Varma kramar *ler*

 
 
Ingen bild

Anki

14 december 2011 09:38

Fint och väldigt målande skrivet vännen,skönt att ta till pennan när oron slår till.Gör jag oxå,det har hjälpt mig ta mig över brådjupa dalar mer än en gång.
Kram

Berith

14 december 2011 10:45

Tack goa Anki :))
Ja vad gjorde man utan pennan ??...fast numera skriver jag med tangentbordet ;)))

Varma kramar :))

 
wiper

wiper

14 december 2011 10:01

Det märks på dina inlägg att du är skicklig på att uttrycka dig i text och säkert i ord också ;)

Så otroligt bra dikt men så smärtsam. Jag kan känna igen mig själv i den när jag mådde som sämst. Härligt att du mår så mycket bättre nu och det är detsamma för mig också än om jag kan ha ångest ibland men nu kan jag hantera den och vända den genom olika verktyg.

Ha en härlig onsdag
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

Berith

14 december 2011 10:44

Tack vännen :))
Jag är glad för din skull att även du mår bättre och att du kan hantera ångesten med hjälp av verktygen, de var och är en stor hjälp för mig med :))

önskar dig detsamma vännen , varma kramar :))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Av Berith - 8 december 2011 06:30

Jag älskar kontraster ............           Särskilt den vita snön mot den mörka natt/morgonhimlen , en underbar och rogivande kontrast tycker jag *ler*   -3,8 och knarr underskorna , julstämningen är på topp *ler* Och inte kommer d...

Ovido - Quiz & Flashcards