Direktlänk till inlägg 28 november 2011

Dagarna som gått och kommande dagar .......

Av Berith - 28 november 2011 07:15


Så har man åter igen lagt en helg till historieböckerna *ler* 

Fast det är nu som min helg börjar *skrattar* , för den gångna helgen då de flesta varit

 lediga så har jag schjåat på med än det ena än det andra *ler*



 Helgen startade med fredagsmys på mitt "nygamla" jobb ,  på fritidsgården Dufvan

 tillsammans med många av Bolidens underbara undommar *ler*

När jag klev in genom dörrarna , var det som tiden stått stilla och att jag aldrig har varit borta därifrån ,

enda skillnade var att det var nya härliga goa och glada ungdommar( det vore ju synd om tiden hade stått så stilla att även de "gamla" ungdommarna fanns kvar ...i alla fall för dem ;)))

Det kändes dock lite osäkert från början , som te.x då någon av dem ville lösa ett nytt medlemskort ,

 hitta en ny blank besökslista (typ gästbok där ungarna skriver upp sig så vi har koll på hur många besökare vi har per kväll ) ....hitta nyckel till skåpet där tv-spelet är inlåst och dyligt , allt löste sig , tack vara goa

och hjälpsamma ungdommar , två  nya goa kolegor och käre mågen som jag ringde två gånger( mågen brukar också jobba på UG de veckorna han inte är i Garpenberg:)))

 


Singstar ...hehehe....jo jag var med i fall ni undrar ...summa summarum , det känns bara bra att vara tillbaka på

jobbet och till arbetslivet igen *ler*

 Jag blev varmt motagen av alla ungdommarna och mina nya kolegor . Jag är äldst av alla kvällsledarna (förutom föeståndaren ) som jobbar där , så jag blev lite som en "UG mamma/mormor "  *ler*

Men det tar jag mer än gärna , för jag trivs redan som en fisk i vattnet och mitt beslut om att börja om att

 jobba på UG igen känns helt rätt och riktigt *ler*



Lördag , Steg jag upp i ottan som vanligt och knatade upp till Gula Villans bagarstuga för att baka mjuk kaka tillsammans med det härliga Gula Villan gäget , mjuk kakor som vi sedan skulle sälja och som vi sålde under gårdagens öppet hus .....En mycket trevlig och mysig dag i goa vänner lag och jag har nog banne mig fått

blodad tand på mjuk kakebakning *skrattar*


När jag kom hem från bagarstugan möttes jag av en flinade granne och gubbe ....

Medan jag varit borta hade min namne , stormen Berit ställt till det , hon hade nämligen fällt våran tall över grannes friggebod....nu blev det inga större skader på grannes friggebod och tur var ju det och goe

grannen fick all den ved som blev av tallen...alla nöjda och glada *ler*


       



Söndag .....vaknade som vanligt i ottan .....åt en mysig 1:a adventsfrukost tillsammans med goa gubben

och det första ljuset blev tänt *ler*

Jag har lite svåt att fatta att det redan är advent , trots att stjärnor , stakar , gardiner , julänglen och dyligt

är på plats ....det är nog snön som fattas mig ....

Vi får nog börja att vänja oss vid tanken att ha barmark till första advent även här uppe i norr ...

Människan är  ett vanedjur , men hon är inte sämre än att hon kan vänja om sig *blink*


Oavsett om det är snö eller ej , så älskar jag advent ...en underbar tid mitt i den mörkaste vintern *ler*


Som sagt gårdagen tillbringade jag hela dagen i Gula Villan där vi hade öppet hus ...vi hade fler besökare

än väntat , och det glädjer mig , då känns allt slit och all tid man lagt ner på förberedelserna mödan värt ......

för det är mer jobb och det tar mer tid än vad många tror att arrangera saker och ting ...men som sagt

 det är det värt , då så många goa glada och vackra  Bolidensjälar med omnejd tittade in *ler*



Ja det var min/våran helg ....nu gör jag "helg" ,  dessa "lediga" dagar ska ägna mig åt mig själv och mina oknytt , hjärtegullet och gubben så klart .....och en ledarträff ...sen så avslutar jag denna "lediga" veckan och inleder nästa helg med att jobba på UG ....längtar redan till jobbet *ler* ...men först som sagt lite "ledighet"  *ler*


Ett givande och tagande mellan kropp och själ är nödvändigt ....för då själen mår bra , mår kroppen ännu bättre ...kropp och själ går hand i hand ...Det är så sant som det är sagt/skrivet *ler*


Tack för titten och varmt välkomna tillbaka  *ler*



 


Carpe diem 



Varma kramar *ler*




 
 
Pisan

Pisan

28 november 2011 11:25

Ditt jobb på ungdomsgården låter jätteroligt. Kanske hade varit nåt för mig med :-) Att jobba med ungdomarna måste vara både kul och givande.
Önskar dig en fin "ledighet"! Kramar! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Berith

28 november 2011 14:59

Ja det är det verkligen och ja , det skulle säkert passa dig med :))

Tack goa Pisan , det ska jag ha , ha det gott du med , varma kramar

 
Margit

Margit

28 november 2011 14:23

Ja det måste kännas...kul också, att få komma tillbaka på sin gamla arbetsplats..och träffa både "gamla bekanta"..och nya människor...
Bra att ungdomarna "hjälpte till"..och förklara var/hur vissa saker skulle vara.
Treligt ni gade et i GULA VILLAN också och roligt att många anmmade och kom..
Ni fick väl lite snö däruppe i går..????
Här lyser SOLEN idag..och nu börjar den gå ner...
Och blåsten, tallen...förstår att det blev en enorm smäll/fall...
Önskar dej en fin vecka!!!! kram!!!

http://margiholm.blogg.se

Berith

28 november 2011 14:58

Det var det lilla ...men lite vitt blev det på bcken i alla fall :))
Ja visst är det det , de är tre stycken kvar från den "gamla" goda tiden ...de var nybörjare då jag slutade och dem har jag träffa lite nu och då , då de bor här i samhället :))
Det är verkligen roligt att vara tillbaka och träffa alla ungdommarna ...så fulla av energi och ideer :))
Solen har tittat fram en stund även här , -0,6 och halkigt , så man får ta det lugnt :))

Tack vännen önskar dig detsamma , varma kramar :))

 
Ingen bild

Inga-Lill

28 november 2011 22:21

Här rev inte Berit ner någonting men förde ett jädrans liv gjorde hon, så jag är glad att jag bor i en dalgång, för det var nog mycket värre uppe på höjden. I lördags var jag på benen tidigt och följde med gubben och serverade varmkorv, glögg och bryggde kaffe hela dagen, föreningen som vi är med i, hade öppet hus. Så söndagen fick gå i vilans tecken, idag har jag röjt lite grann men det får fortsätta under en annan dag. Jag har tydligen teflonminne för jag har glömt att köpa fönsterputs, det är ett måste såg jag när solen sken in genom fönstren. Sen såg jag så mycket mera när solen sken så det lär nog bli ett par städdagar, för spindlarna är idoga här hos mig, de väver och står i, mest hela dagarna ser det ut som. Så det blir nog att ta fram snabeldraken och röja upp lite innan vintergardinerna åker upp, jag använder nämligen tjockare gardiner på vintern, för det känns lite varmare inne. Du vet att tron kan försätta berg, hihi.

Ha nu en skön ledighet och ta igen dig ordentligt, för tänk på att du ska vara med hjärtgullet så mycket som möjligt, innan hon blir stor.

Kramar i mängd.

Berith

29 november 2011 06:00

var gott att höra :))
Sabeldrakar är bra i kampen mot dessa små äckliga kryp ...hahaha....
Japp tron gör underverk ;D
Precis och jag tar vara på alla tillfällen som ges , åren går fot och de små växer så detknakar :))
Tack vännen det ska jag ha , ha det gott du med :))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards