Direktlänk till inlägg 15 december 2011

Höger ...med dominerande vänster ...........

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand ,

om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon

 vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir betydligare mer

 lättläst i alla fall *skrattar*

 Hur som helst så kvittar det vad jag har för handstil , för jag använder sällan en vanlig

 penna numera då jag skriver något,  utan  jag använder knapparna på tangentbordet

 istället och då använder man ju båda händerna *blink*


Jag har alltid varit starkare i vänster hand än i höger hand och använder oftast

vänster hand då jag ska göra något , som te.x att öppna burkar och mjölkpaket osv


Nu har jag gått och fått en inflamation i vänstra handled och armbåge och  

känner mig fruktansvärt handikappad då jag inte kan använda vänstra armen

och handen i samma utsträckning som jag normalt brukar  göra *skrattar*


Det är märkligt det där att det är först då man inte kan bruka sina lemmar på det sätt

 som man är van att bruka dem ,  som man upptäcker hur berodende man är av dem

och hur ofta man egentligen använder dem *skrattar*

Normalt går man inte omkring och  tänker på vilken hand/arm man använder ,

 utan man använder dem reflexmässigt  ......


Så från att ha varit högerhänt med dominerad vänster , får jag nu bli högerhänt

med dominerande höger ....höger höger är det som gäller  och inte höger vänster ,

i alla fall för ett tag *skrattar*


Tack för titten och varmt välkomna tillbaka *ler*


Carpe diem ....det ska jag göra *ler*


Varma kramar *ler*

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Av Berith - 8 december 2011 06:30

Jag älskar kontraster ............           Särskilt den vita snön mot den mörka natt/morgonhimlen , en underbar och rogivande kontrast tycker jag *ler*   -3,8 och knarr underskorna , julstämningen är på topp *ler* Och inte kommer d...

Ovido - Quiz & Flashcards