Direktlänk till inlägg 25 november 2011

Stormen Berit älskar advent ;))

Av Berith - 25 november 2011 06:00

Jag fattar absolut ingen ting och det är ju i och för sig inget ovanligt att

jag gör det ...men vad är det jag inte förstår denna gång då ?? 

Jo det är vart tiden mellan 1:a advent och 1:a advent tagit vägen ,

tiden går så fort att det känns som tiden där emellan är ett enda stort

vakum *skrattar*


Men hur som helst även om jag förstår det eller ej , så är det faktiskt

första advent i helgen ...med eller utan snö ...vi är nog lite bortskämda

här uppe i norrland att det ska vara vitt på backen till advent , men i år

ser det ut som om vi får tända det första ljuset och hälsa advent välkommen 

till bara gräsmattor och kala grenar om inte stormen Berit som de så frenetiskt

varnar för , för med sig snö där hon drar fram  ..... tänk att ha dett oväder

uppkallat efter sig , det är inte alla förunnat *blink*

...stormen Berit...tja varför inte ....jag är ju som ett yrväder och far fram som en tromb

så varför inte döpa en storm efter mig ??  *skrattar*  


Skämt och sido , jag älskar advent , oavsett om det finns snö eller ej , en

mysig tid är vad advent är , den lyser upp i mörkret oavsett om det finns snö

 eller ej ...alla stjärnor och stakar i fönstren , utebelysningar som glittrar som små stjärnor

bland de kala grenarna i buskarna ...en tid fylld av förväntan och längtan , barnaögon

som glittrar ... det är svårt att inte älska advent *ler*


Önskar er alla och en var redan nu en riktigt mysig första advent , för i helgen

tar jag ledigt från bloggandet igen...men jag återkommer på måndag  *ler*


Tack för titten och varmt välkomna tillbaka *ler*



 




Crea diem



Varma kramar till er alla *ler*





 
 
Monica

Monica

26 november 2011 17:19

Jag önskar dej en trevlig första advent!

Kram

http://violett.bloggplatsen.se

Berith

28 november 2011 06:48

Tck goa Monica , det hade jag /vi , hoppas att även din 1:a adent blev mysig och bra :))

Varma kramar :))

 
Margit

Margit

28 november 2011 14:24

Ja visst har HÖSTEN gått fort..TACK VARE vädret...och ingen snö....
Kram!!!

http://margiholm.blogg.se

Berith

28 november 2011 14:53

Ja det har den verkligen och nu längtar jag efter snön :))

Varma kramar :))

 
Ingen bild

Inga-Lill

28 november 2011 22:10

Du gav mig den idén om att ta ledigt från bloggandet på helgerna och det har jag följt, skönt känns det att inte känna sig tvungen. Så jag har också tagit lediga dagar när lusten att skriva har trutit. Här kom Berit farande med snö men den går säkert bort igen, fast vi hade faktiskt minus 10 i morse.

Kramar.

Berith

29 november 2011 06:03

Ja lite bloggvila nu och då , det är behövligt och man laddar insperationen för bloggandet :))
här var det det lilla som kom ,inte ens 1 cm bjöd hon på ...men som sagt man får vara glad åt det lilla :))

Varma kramar :))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards