Direktlänk till inlägg 23 februari 2010

-21 och garanterat myggfritt ;))

Av Berith - 23 februari 2010 08:00

Har som vanligt varit ute på min dagliga morgonpromenad *ler*

Denna morgon så visade termometern -21 , så det var bara till att bylta på sig *ler*


  


När vi kom ut på gården , så stannade Lillen och spanade efter renarna som har

huserat i vårat kvarter de senaste dagarna , men denna morgon så möttes vi inte av några renar , och jag som kommit ihåg att ta med kameran med de nya batterierna....typiskt ...*skrattar*


  


Här har jag kommit ner till "gamla järnvägen" på väg mot skogen , jag är på väg mot skoter leden som leder ner mot Bjurliden sjön *ler*

Denna morgon ville Lillen följa med hela rundan (man ska aldrig sluta att förvåna sig ;)) , då jag vek av ner mot sjön , annars brukar han protestera hej vilt , då det är så här kallt och så vi brukar bara gå den korta slingan , som leder raka vägen hem igen , för han har ju så känsliga tassar *ler*

Men denna morgon, som sagt , så blev det trots kylan den vanliga rundan , skoter leden som leder ner mot sjön  och Långheden , där det var det betydligt kallare och garanterat myggfritt *blink*

 Det bet till ordentligt i mina trida kinder *ler*

Vi följde Långhedenvägen ut mot Finnforsvägen igen , det drog riktigt ordentligt runt benen , så det blev ett raskt tempo för att hålla värmen *ler*


Efter en sådan här kall promenad , uppskattar man verkligen att komma in i stugvärmen igen *ler*


Vad ska jag pyssla på med i dag då ???

Jo , jag ska till Gula Villan och tisdagsträffen och surra bort ett par timmar med det prat och diskussions glada gänget *ler*


Önskar er alla en riktigt bra dag , varma kramar till alla er som tittar in här hos mig och Lillen ! *ler från hjärtat*




Carpe Punctum 


Välkommen åter ! *ler*



 
 
Daniel

Daniel

23 februari 2010 08:29

Så hurtiga ni e i kylan, tummen upp!!!

http://danielfagerholm.webblogg.se

 
Ingen bild

Berith

23 februari 2010 08:38

Tack Daniel , frisk luft har ingen dött av ;))
Varma kramar =)

 
Marita

Marita

23 februari 2010 13:05

Visst gör det gott med frisk luft och en rask prommenad. Vi hade så kallt igår,men idag är det "bara" minus 6 grader,så det är riktigt skönt.
Tack för dina värmande och stöttande ord hos mig, dom behöver jag verkligen just nu när allt känns så jobbigt.
Det kommer att ta sin tid känns det som,
Sköt om dig,
kramiz!

http://nospussar.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Inga-Lill

23 februari 2010 13:30

Jaha, ni är aktiva du och "Lillen", med långa promenader i det kalla vintervita landskapet. Jag har inte varit ut mer än till lillstugan, annars har jag bakat semelbröd idag, så det blir färska semlor till kvällsfikat.

Här snöar det så värsta kylan har gett sig var bara minus 18 i morse men kallast i Dalarna var det uppe i Idre med minus 36. Så kylan behåller sitt grepp om vårt landskap än ett tag. Vasaloppet är inte förrän nästa söndag och då brukar det vara griskallt.

Kramisar i mängd till hela familjen.

 
Ingen bild

Berith

23 februari 2010 17:23

Marita: Man piggnar i alla fall till om inte annat;))
Det kommer att ta tid , och det måste det få göra och det är inget
konstig i det , de blir ju en del av familjen...
Varma kramar till dig , du / ni finns i mina tankar !!

Inga-Lill : Det är inte illa att vara inne och baka semelbröd heller =))
Jag har nog en promenadoman ;))
Här har solen lyst idag och temperaturen har legat runt -17 ,en vacker vinterdag med andra ord =))
Ja, till Vasaloppet brukar det komma en köldknäpp , det hör som till ;))
skickar varma kramar tillbaka till er alla =))

 
Skomakar-Lisa

Skomakar-Lisa

23 februari 2010 18:38

Åhh, vad jag längtar upp till Norrland när du skriver om renar och skoterleder. Jag har ju en av mina bästisar i Lycksele så till sommaren får jag nog se renar igen.
Joo, du har rätt ... skönt med stugvärmen när man kommer in igen efter en långpromenad.
Ha en bra kväll !!
Stor kram till dig !!

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

23 februari 2010 18:57

Ni är verkligen hurtiga som trotsar kylan, du och "lillen".
Min vovve hoppar på tre ben till brevlådan, kissar och springer in igen. Köpte tassalva gjord av tjära som jag provat att smörja under tassarna. Lite bättre tål hon väl kylan då verkar det som. Annars är det hennes röda stickade polotröja och skoteroverallen på det om hon inte ska frysa ihjäl nu när jag var tvungen att klippa ner henne.
Hoppas på att det ska komma lite mildare luft snart, man blir så trött på att frysa hela tiden...
Kram*

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

23 februari 2010 19:23

Det är kallt kallt.. brrr
I och för sig har vi bara -11 nu men det är ju att jämföra med era -21 för en Söderbo hihi
Vi är ju lite kinkigare sägs det ;-)

Det ser så kul ut när det är för kallt för voffsingarna. Doris brukar stå och lyfta en tass i taget. Eller så dansar hon omkring!

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
cilla

cilla

23 februari 2010 20:59

du och lillen verkar ha det underbart tillsammans. du har renar nära tomten, vi har vildsvin inne på tomten. tror de letar mat, med denna snö så mår nog alla djur dåligt. vi har ca 2meter snö. och vi skåningar som inte är vana vid att det är så kallt, usch. kramisar

http://wiccankraft.blogg.se

 
Skogshuldran Titti

Skogshuldran Titti

23 februari 2010 21:12

Det var väl en evig tur att det var myggfritt...
För både -21 OCH myggor, det hade väl ändå varit droppen!

Värmande kramar från mig till dig!

http://skogshuldran.bloggagratis.se

 
Monica

Monica

23 februari 2010 21:25

Fy så kallt, lillen är en stor hund ser jag......undrar just vad det är för ras, har nog aldrig sett en sån hund förut.

Ha det så bra !

http://violett.bloggplatsen.se

 
Vicke

Vicke

24 februari 2010 06:00

ja, nu är det myggfritt

http://www.metrobloggen.se/animeringar

 
Pisan

Pisan

24 februari 2010 07:51

Önskar dig en fin dag! Hur kallt har ni det idag? Här är det bara -5 grader, rena vårvärmen :-) KRAM!

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

24 februari 2010 08:13

Skomkar-Lisa : Vårvintern är också underbar här uppe ,kanske du ska ta en tripp upp då , så då kan du strosa på skoter spåren i vår solen *ler*
Lycksele ligger inte allt för långt från Boli´a *ler*
Varma kramar =))

Monica : Jag har också köpt tassalva och jag tycker faktiskt att Lillen har blivit betydligt mindre känslig om tassarna *ler*
Ja , ibland så trotsar vi kylan , frisk luft har ingen dött av *blink*
Vi går mot en varmare årstid med stormsteg , snart pustar vi över värmen...hahahah...
Varma kramar till dig =))

Sussi , jasså är ni ?? ;D Eller så är det så att vi här uppe är så härdade ...hahaha...
Varma kramar =))

Cilla : Vildsvin...sådana har jag aldrig sett i verkliga livet , vad spännande med sådant besök ....
Det är verkligen synd om skogens djur då det är så här mycket snö , det har svårt att hitta mat....
Ni har ju mycket fuktigare luft och det blåser ju mer nere hos er , så då blir kylan värre än här uppe där luften är betydligt torrare *ler*
Ja, jag och Lillen trivs verkligen bra ihop *ler*
Varma kramar =))

Skogshuldran Titti ..hahaha...ja , en sak i taget räcker mer än väl ...hahaha....
Varma kramar =)

Monica: "Lillen" är en blandras , Mamman är en Alaskan Husky /border collie , pappan en pointer , så han borde egentligen gilla kyla då han är en draghund i grund och botten , men han är väldigt egen , med en stark personlighet *ler*
Varma kramar =))

Ja , Vicke det är det verkligen ! *ler*
Varma kramar =))

Pisan : Idag har vi -22 och solen är på väg upp , så även denna dag blir en riktigt vacker vinterdag *ler*
Varma kramar =))



 
margit

margit

24 februari 2010 13:45

Du är SÅ SPOTIG och duktig som dagligen tar dina promenade...och är ute och njuter av det vackra därute...
FIN du är på bilden med vintermössan...OCH röda fina kinder!!!
Kramen vännen!!

http://margitholm.blogg .se

 
Marina

Marina

11 maj 2010 15:52

Hej igen min vän.


Jag var tvungen att kolla igen några blogginlägg så jag kunde hitta din hund efter jag hade skrivit mitt inlägg i Ett MYCKET svårt beslut ....
http://maxmax.bloggplatsen.se/2010/05/11/2956809-ett-mycket-svart-beslut/

Jag har ju inte känt dig så länge och har inte hunnit läsa allt här ännu. Så det är denna hunden det handlar om som du skrev om "Ett MYCKET svårt beslut ...."

Jag förstår dig att du har väldigt jobbigt och gråter mycket. Det gör du helt rätt i att du låter dina känslor komma fram och det kommer kännas bättre senare, längre fram även om det känns svart just nu. Saknaden är alltid stor efter ett djur har vandrat över till änglastaden.


Jag skickar massor med styrkekramar och jag tänker på er.
Kraaaaaaaam

http://hem.passagen.se/yamahatjej

 
Ingen bild

Berith

11 maj 2010 15:57

Tack för din omtanke Marina =))
Varma kramar =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards