Direktlänk till inlägg 4 februari 2010

Inget är som väntans tider ;))

Av Berith - 4 februari 2010 07:15


Tålamodsträningen fortgår , inget nytt modem så långt ögat ser *ler*
Går varje dag med förväntansfulla steg till postlådan , men inget avi från internetleveratören , utan bara en massa tråkiga räkningar och reklam som jag inte vill ha, men får ändå (någonstans ska dom väl dumpa reklamen ;))
Om jag blir besviken , nej då , det kommer ju en morgondag med en ny postutdelning   *blink*
Inget är som väntans tider (djupandas)...den som väntar på något gott väntar aldrig för länge sägs det ju , ligger något i det *blink*
 Mitt tålamod är inte slut än på långa vägar , nej då , detta med att bli utkastad från internet och får starta om modemet hela tiden, det  har blivit en vana *skrattar*
Det kommer kännas ovant den dagen då det nya modemet kommer och allt funkar som det ska igen *ler*
Fick för mig att jag skulle kolla  internetleveröterns hemsida , där kan man kolla sin order status , där stod/står det  : Prel levdatum: 2010-02-11 !!!
Jaha då vet jag det *ler* ( förhoppningsvis kommer det tidigare ), men å andra sidan är det inte länge kvar till den 11 februari *ler* det är ju redan näst vecka , jippi , har jag  klarat mig hittills utan att tappa tålamodet , så ska det nog gå bra en vecka till .............
(djupands och rabblar mantrat  " Det lönar sig inte att tappa humöret över det man inte kan göra något åt , det är bara att slösa med onödig energi " djupandas igen ;))
Risken med denna långa tålamodsträningen är att jag får så långt tålamod att jag blir "tapig" *skrattar* 
Men det är en risk jag får ta , om det nu skulle oturas och jag blir övertränad i tålamodets konst , så finns det kanske något mantra mot det också *blink*
Från det ena till det andra , då jag likas babblar på om vårat krångel med internet så kan jag ju upplysa er om att tangenten A har slutat att fungera på min bärbara  eller slutat och slutat , den går trögt och man måste trycka extra hårt på den , annars blir det ingen A ...(onödigt vetande ! =D)
" Du har väl suttit och ätit vid datorn och det kommit en brödsmula eller nått ner under tangenten " säger gubben då jag upplyser honom om mitt I-landsproblem   *ler* ...........
VADÅ  jag äter väl ALDRIG vid datorn !!!  *sneglar oskyldigt upp i taket* och knappar vidare med ett extra hårt tryck på tangenten A  och fortsätter med att djupandas *blink*
Önskar er alla en riktigt bra dag , varma kramar till alla er som tittar in här hos mig och "lillen" ! *ler från hjärtat* 

Tålamodsträningen fortgår , inget nytt modem så långt ögat ser *ler*

Går varje dag med förväntansfulla steg till postlådan , men inget avi från internetleveratören , utan bara en massa tråkiga räkningar och reklam som jag inte vill ha, men får ändå (någonstans ska dom väl dumpa reklamen ;))

 Om jag blir besviken , nej då , det kommer ju en morgondag med en ny postutdelning   *blink*

Inget är som väntans tider (djupandas)...den som väntar på något gott väntar aldrig för länge sägs det ju , det ligger något i det *blink*


 Mitt tålamod är inte slut än på långa vägar , nej då , detta med att bli utkastad från internet och får starta om modemet hela tiden, det  har blivit en vana *skrattar*Det kommer kännas ovant den dagen då det nya modemet kommer och allt funkar som det ska igen *ler*
Fick för mig att jag skulle kolla  internetleveröterns hemsida , där kan man kolla sin orderstatus , där stod/står det  : Prel levdatum: 2010-02-11 !!!

Jaha då vet jag det *ler* ( förhoppningsvis kommer det tidigare ), men å andra sidan är det inte länge kvar till den 11 februari *ler* det är ju redan näst vecka , jippi , har jag  klarat mig hittills utan att tappa tålamodet , så ska det nog gå bra en vecka till .............(djupands och rabblar mantrat  " Det lönar sig inte att tappa humöret över det man inte kan göra något åt , det är bara att slösa med onödig energi " djupandas igen ;))

 
Risken med denna långa tålamodsträningen är att jag får så långt tålamod att jag blir "tapig" *skrattar*

 Men det är en risk jag får ta , om det nu skulle oturas och jag blir övertränad i tålamodets konst , så finns det kanske något mantra mot det också *blink*


Från det ena till det andra , då jag likas babblar på om vårat krångel med internet så kan jag ju upplysa er om att tangenten A har slutat att fungera på min bärbara (onödigt vetande;)) eller slutat och slutat , den går trögt och man måste trycka extra hårt på den , annars blir det ingen A ...


" Du har väl suttit och ätit vid datorn och det kommit en brödsmula eller nått ner under tangenten " säger gubben då jag upplyser honom om mitt I-landsproblem   *ler* ...........
VADÅ  jag äter väl ALDRIG vid datorn !!!  *sneglar oskyldigt upp i taket* och knappar vidare med ett extra hårt tryck på tangenten A  *ler*


  


Önskar er alla en riktigt bra dag , varma kramar till alla er som tittar in här hos mig och "lillen" ! *ler från hjärtat* 






Carpe Punctum 


Välkommen åter ! *ler*


 
 
Pisan

Pisan

4 februari 2010 10:30

På min laptop går det att pilla loss tangenterna, eller själva "locket" på dem rättare sagt. Då kan man ta bort smulor etc. Men sedan är det ju så att saker och ting blir utsliltet också. Tycker du är duktig som tålamodstränar så intensivt :-) KRAM!!!!

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

4 februari 2010 11:26

Om du inte vill ha reklam så kan du sätta en lapp på postlådan där det står *ej reklam* på, då slipper du reklamen.Som du kanske vet så jobbar jag inom posten, har varit lantbrevbärare sen 1982.

Ha en bra dag !

http://violett.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

4 februari 2010 11:30

jag skulle behöva gå på kurs i hur man behåller tålamodet hos dig. För mitt tålamod är inte alls lika bra hihi

Hoppas du får ditt modem före den 11:e

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
wiper

wiper

4 februari 2010 12:10

Det var en lång väntan, dåligt av dom. Önskar jag hade så bra tålamod som dig ;). Så blev det på min Lap top också för jag tryckte för hårt. Jag är ju en gammal maskinskriverska och har suttit vid dom gamla skrivmaskinenrna. Tack för dina fina och läsvärda kommentarer goa du

Ha en fin dag
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Helena

Helena

4 februari 2010 12:44

Internet SKA bara fungera!
Jobbigt när det stänger ner..... Vi har också en laptop där någon tangent blivit trög. Funderat på att lämna in den men tycker det känns lite pinsamt. Tänk om det är hur mycket smulor och skräp som helst som trillar ut när man lyfte på locket??!
Kramelikram Helena

http://www.retro-tokig.blogspot.com

 
Ingen bild

Inga-Lill

4 februari 2010 13:58

Går visst att lämna in för att få rengjort men något säger mig att det är ganska dyrt. Har du någon händig person i din omgivning som kanske kan hjälpa dig så är nog det bättre. Dock bör garantitiden gått ut för annars gör den det i samma ögonblick som datorn skruvas iser.

Kul att höra det här med tålamodsprövning, om du skulle få för mycket av den kan du väl skicka över lite till mig, för det skulle behövas. I alla fall om man ska sitta och ringa till myndigheter och hamnar i detta evinnerliga knappandet och telefonköer som är så så långa, så man både hinner ut med hundarna och ta rätt på disken, innan man kommer fram.

Kramar i mängd.

 
Skomakar Lisa

Skomakar Lisa

4 februari 2010 14:06

Du har så rätt ... Jag väntade i 3,5 månader på min trasiga dator . När dagen kom så hade jag helt plötsligt en spritt språngadne ny. Nu är allt över och jag har lagt det till handingarna så att vänta till nästa vecka klarar du ... det vet jag fast jag vet hur du känner.
Stor kram

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

 
Berith

Berith

4 februari 2010 17:54

Pisan : Jag ska prova med att pilla bort "locket " får se om det ligger något där och skräpar ;)))
Kram =))

Monica : Jag har en sådan lapp på postlådan , ändå får jag reklam , jag har pratat med dem som delar ut posten , men det dimper ner reklam ändå *ler* De är väl rädd jag ska missa något bra erbjudande *blink*
Önskar dig detsamma =)) Kram =)

Tack Wiper =)) Hahah så kan det bli , då de "gamla "takterna sitter i ;))) Kram =)

Helena : Hahaha , ja det skulle kännas lite pinsamt , jag tror jag låter bli att lämna in laptopen ;)
Kram =)

Inga-Lill : Jo , jag har ju "lillans" sambo som jobbar med att laga datorer dagar i ändan , jag ska ta med mig laptopen nästa gång jag åker in till stan , men det skulle vara bra pinsamt om det var brödsmulor ;)))
Jag lovar att jag delar med mig av tålamodet om jag för för mycket , lagom är alltid bäst ;))
Kramar tillbaka =))

Skomkar-Lisa : Visst fixar jag det , en vecka hit eller dit det spelar ingen roll ;))
Kram tillbaka =)))

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
Mita

Mita

4 februari 2010 21:14

Herregud jag tycker du väntat länge på ditt modem, beundrar verkligen ditt tålamod, har du inte dunkat knytnäven i bordet nån gång,? *ler*
Här ser du en som brukar mumsa vid datorn,så det hamnar väl lite smått och gott bland tangenterna.
Kramiz!

http://nospussar.bloggplatsen.se

 
cilla

cilla

4 februari 2010 22:40

vi har ett speciellt munstycke så att man kan damsuga tagentbordet och alla fläktar i datorn. hoppas att du haft en härlig dag. kramisar

http://wiccankraft.blogg.se

 
margit

margit

4 februari 2010 23:26

Gokväll Berith! Förstår att tålamoset tryter! Dator...det är ju SÅ VIKTIGT att den fungerar som den ska. man använder den iså mycket....läser tidningar...bloggar...och och...
Om jag skulle få påståendet/frågan: äter du vid datorn..Då var jag tvungen att säga...ja visst gör jag dt...speciellt när jag är ensma..hemma iE-tuna...själv...Då är det iofta som jag sitter med maten och kaffteVID datorn..
Kramen!!/Margit

http://margitholm.blogg .se

 
 Av Irja

bloggplatsen.se " title="http:// 40-Talisten bloggplatsen.se " target="_blank"> Av Irja

5 februari 2010 04:34

God morgon Berith.!Det värker överallt jag kan inte sova så ja tassa in hos dig.....Vist är det förargligt,när man får vänta alldeles för länge. det är klart att tålamodet ar slut någon gång...Men hoppas det ordnar upp sig snart.....Trevlig Helg önskar jag dig KRAM IA.....

http:// 40-Talisten bloggplatsen.se

 
Viveca

Viveca

5 februari 2010 08:35

Tålamod är en dygd;)
Tack för trevlig läsning! Du har en award att hämta hos mig.

http://perasperaadastra.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

5 februari 2010 09:28

Svaret är faktiskt nej , Mita , jag har inte dunkat någon knytnäve i bordet , inte heller rivit mitt hår och inga underliga ord har sluppit ur min mun heller =))
Jag är faktiskt själv förvånad ...men djupandingen gör underverk ;))
Kram =))

Cilla , ett sådant munstycka ska genast inhandlas , tack för tipset =)) Kram =))

Margit : Jo , nog händer det att även jag äter framför datorn ibland då jag är själv hemma...så det är garanterat någon smula som ligger och trycker under tangenten ;))
Kram =)

Irja . Jo , tillslut tryter nog även mitt tålamod , men jag har hålligt mig väldigt lugn , till min och gubbens stora förvåning ;))
Kram =)

ÅÅÅ tack snälla Viveca !! Det värmer ända in i hjärteroten !! =)) KRAM =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards