Direktlänk till inlägg 26 januari 2010

Tålamods träning ;)))

Av Berith - 26 januari 2010 08:00

Börjar att skriva ett inlägg , sparar , skriver lite till , sparar igen , skriver , blir utkastad , startar om , fortsätter att skriva på  inlägget så fingrarna glöder , sparar igen , fortsätter att skriva , sparar , blir utkastad igen , startar om modemet och börjar om att skriva igen.....publicerar ...phuuu....


Besöker en blogg , läser inlägget , skriver en kommentar men blir utkastad, startar om och går tillbaka till bloggen  där jag var då jag blev utkastad och skriver en kommentar , går till en annan blogg , hinner läsa inlägget och kommentera innan jag blir utkastad igen ...för....tja har tappat räkningen vid det laget i vilken ordning jag startat om modemet  *skrattar*


Hämtar en ny mugg med grönt te med honung i och börjar om igen med denna procedur med att läsa inlägg och förhoppningsvis hinna plita ner en komentar innan det är dax att bli utkastad från internet igen  *skrattar*


Så här håller jag på...om jag har tappat tålamodet och sliter mitt hår ??  Nej då inte alls  *ler*

Ser det från den positiva sidan , djupandas och tar det hela med ro , ser det som en övning i tålamods träning *blink*


Sedan går jag och gör något annat istället för att tålamods träna tillsammans med laptopen (lagom mycket träning ska det vara , lagom är alltid bäst;))Rastar snabelhanen istället och låter den äta sig mätt på änglatofflorna som har en tendens att föröka sig själv med en hiskelig hastighet under möblerna (ett stort mysterium ;))


Men i ärlighetens namn ,  nog ska det bli skönt då det nya modemet kommer med posten , förhoppningsvis inom en snar framtid *blink*

Annars är risken stor att jag blir övertränad i tålamods träning *skrattar*


Önskar er alla en riktigt bra dag !

Varma kramar till alla som tittar in här hos mig och "lillen" ! *ler från hjärtat*


  





Är med på en tävling hos go´a  Wiccan , där kan man vinna underbara smycken som hennes dotter gjort . Det är en lätt tävling , man skriver en kommentar och länkar , sedan är  man med i tävlingen *ler*





Carpe Punctum !


Välkommen åter !

 
 
Ulla

Ulla

26 januari 2010 09:54

Härlig blogg,,,,ha en bra dag,,,

http://metrobloggen.se/ullas

 
Pisan

Pisan

26 januari 2010 10:23

Jag hade då aldrig haft det tålamod du har med datorn... Hade gått i taket ganska snart. Vilken fin bild på dig, den stolta mormodern, och lilla bebisen - så söt... Önskar dig en fin tisdag! KRAMAR!

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
Marita

Marita

26 januari 2010 11:44

Men jisses vilket tålamod du har,jag hade lagt av mycket tidigare,*ler*
skönt för dig när nya modemet kommer,verkligen.
Ha en fin,fin dag,
kramiz!

http://nospussar.bloggplatsen.se

 
Daniel

Daniel

26 januari 2010 12:17

Du har tålamod-- icke jag... ska trycka på ON å så ska allt funka!

http://danielfagerholm.webblogg.se

 
Monica

Monica

26 januari 2010 12:25

Vad jobbigt det är när internet går ur hela tiden, så har det gjort här också några dagar, men igår drog vi ur sladdarna och väntade några minuter innan vi satte i dom igen och efter det har det fungerat perfekt.
Vilken fin presentationsbild du har satt in......en lycklig mormor ser jag att det är.

Ha en bra dag !

http://violett.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Inga-Lill

26 januari 2010 14:11

Du tycks ha fått en massa tålamod, mig skicka de inte med speciellt mycket av den varan men det har blivit bättre med åren. Däremot när man åker ur IT hela tiden då blir jag lite irriterat det ska erkännas. Speciellt när man skrivit mycket och sen är det stopp, vi hade det så där krångligt ett tag här med men då skrev jag i word och klippte ut och klistrade in på hundblocken, för annars hade inget kommit med.

Hoppas att det löser sig, så du slipper logga in hela tiden.

Kramar till dig och hela din familj.

 
Sussi

Sussi

26 januari 2010 14:53

Men herregud kvinna!! Blir du aldrig less hihi
Kan du ge mig lite av ditt tålamod, tack :-)
Jag avundas dig ditt härliga humör och långa tålamod..

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Berith

26 januari 2010 16:40

Tack Ulla =) önskar dig detsamma , kram =)

Pisan : Det lönar sig inte att jaga upp sig över sådant man inte kan göra något åt , det är bra att slösa med energi ;))
Tack =) Ja nog är jag allt en stolt mormor ;))
Önskar dig detsamma , kram =)

Marita : Djupandningen gör underverk ;)) Önskar dig detsamma , kram =)

Daniel : Det låter som om du och min gubbe har något gemensamt då det gäller ON knappar ;))) Kram =)

Tack Monica =) Här har sladden till modemet dragits ur ett ex antal gånger , men det hjälper inte ...Det sk bli skönt att få det nya modemet =))
Önskar dig detsamma , kram =)

Inga-Lill : Mitt tålamod har kommit med åren och genom prövningar , det lönar sig inte att jaga upp sig över sådant man inte kan göra något åt , det är bra att slösa på en massa onödig energi , det är som det är och inom en snar framtid så har jag ju mitt nya modem =))
Skickar kramar tillbaka till dig och din familj =))

Sussi : Hahah...visst , jag delar gärna med mig av mitt tålamod , jag det skulle behöva få en anings kortare tålamod i vissa lägen ;)))
Varma kramar tillbaka =)))

 
Monica

Monica

26 januari 2010 18:43

Vilken tid du får vänta på modemet, hoppas du får ordentligt med avdrag på internetavgiften!
Bara det löser sig nu snart, det är frusterande när det inte funkar som det ska!
Gubben min har också fel på modemet, han skulle få ett nytt hemskickat inom 5 dagar! Får väl se om det stämmer...
Ha en fin tisdagskväll!
Kram*

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

 
Berith

Berith

26 januari 2010 19:34

Monica : Jag hopps verkligen att han får det så snabbt och slipper vänta flera veckor , jag hopps även att vårat modem kommer inom en snar framtid ...hopps kan man ju alltid ;)))
Önskar dig detsamma , kram =))

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
Skogshuldran Titti

Skogshuldran Titti

26 januari 2010 19:44

"Snabelhane" och" änglatofflor"
Vilka bra nya ord jag fick av dig!

KRAMEN!

http://skogshuldran.bloggagratis.se

 
Tant Grön

Tant Grön

26 januari 2010 23:40

Jättebra tålamodsträning, nästan lika bra som att lyckas bevara lugnet på morgonen när Gulliganerna skriker i kör. Bara att andas genom stormen, och mitt mantra är då "inget blir bättre för att jag tappar humöret"

Nej nu är det god natt!

http://valkommenhemtilltantgron.bloggplatsen.se

 
 Av Irja

bloggplatsen.se " title="http:// 40-Talisten bloggplatsen.se " target="_blank"> Av Irja

27 januari 2010 00:02

Kära vän !!!
Du har en äng larnas tålamod.Men så är det väl med oss från Norr,vi ger int upp i första taget.
Är själv från Norrbottens Kustland närmare bestämt en liten ort som heter Rosvik, ca 2½ mil norr om Piteå.Jag är gift med en Västerbottning VÄLKOMMEN och titta in hos mig.FÅNGA DAGEN...KRAM IA.....

http:// 40-Talisten bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

27 januari 2010 07:10

Vilken härlig presentationsbild ;) man blir glad och du ser så lycklig ut. Tröstlöst att bli utkastad hela tiden. Så hade jag det ett tag också. Hoppas ditt nya modem kommer snart. Njut nu av att ha blivit mormor. Jag kan bara bli farmor men blir det nog inte för min son är nu medelålders :) och inga barnbarn syns så långt ögat når

Ha en fin onsdag
kram

Ha en fin

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

27 januari 2010 08:36

Skogshuldran Titti : Varsågod =D Kram =)

Så sant så Tant Grön , ingen ting blir bättre utav att man tappar humöret , snarare tvärt om =) Kram =)

Irja: Välkommen hit och tack för din rara komentar , den värmer i hjärtat =))
Det norrländska lugnet har kommit med åren ;))
Välkommen åter och en varm kram till dig =))

Tack Wiper =)) Det hopps även jag ,fast nu har jag ju vant mig vid att bli utkastad hela tiden ;))
Ja, jag njuter verkligen .
Det är inte försent än för dig att bli farmor , jag hopps verkligen att du ska få bli det , för du skulle bli en alla tiders farmor =))
Önskar dig detsamma , kram =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards