Direktlänk till inlägg 31 januari 2010

Tandvärk.......

Av Berith - 31 januari 2010 09:45

Ansökan hos gubben om att få projektet barnbarnsrum/gästrum färdigt i helgen , gick inte igenom *ler*

Gubben vaknade med en hiskelig tandvärk igår morse och alla vet ju då gubbar har ont någon stans , ja då har det fruktansvärt ont (nu ska man inte dra alla gubbar över samma kam , det finns undantag )*blink*

Jag vet att tandvärk inte är roligt att ha , man jublar ju inte direkt , jag har själv prövat på denna vånda....men döende ,det tror jag absolut inte att gubben är , som han vill på skina *skrattar*


  


Men i morgon får han komma till tandläkaren och ta bort det onda , sedan blir det frid och fröjd igen*blink*

Så mitt projekt denna helg blev lagt på is , men det är ingen fara , det kommer fler helger *blink*


Vädret denna söndag här i Boli´a :  

Det har snöat hela natten och det snöar än , så gubben har snöskottning på schemat, med andar ord , smygmotion *blink*

Det är -15 , men det känns som -25 , för det blåser lite , men en morgon promenad  blev det i alla fall ikläd michelin munderingen *ler*

En kort och intensiv promenad är bättre än ingen promenad alls *blink*


Önskar er alla en riktigt skön söndag ! *ler*

Varma kramar till alla er som tittar in här hos mig och lillen! *ler från hjärtat*




Carpe Punctum 


Välkommen åter ! *ler*

 
 
wiper

wiper

31 januari 2010 10:31

Vad jobbigt för lilla gubben ;) min har haft detsamma och går nu och rotfyller. Synd att det inte blev nåt barnbarnsrum.

Då har vi kallare här med våra -19 grader men inget snöande längre

Ha en fin söndag
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Berith

Berith

31 januari 2010 11:06

Ja Wiper , det är så synd om honom så ;))
Önskar dig detsamma , kram =)

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
Susansnusan

Susansnusan

31 januari 2010 11:43

Jamen tänk att din gubbe har tandvärk stackaren...servera lite kaffe och några smärtstillande till den arme;-))
Vädret i Skåneland är 12 minus och mycket snö..vi har haft snötäckt sedan 16 dec och det är väl 100år sedan det hände sist;-))
Kramiz

http://www.susansnusan.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Inga-Lill

31 januari 2010 12:51

I det fallet är nog våra gubbar lika din och min, finns väl ingen som är så nära döden så fort det kommer minsta lilla krämpa. Det är nästan så att när det väl är allvar då tror man inte på det då heller.

Ja men det är väl tur att det blir flera helger och det är ju ingen blåpanik heller för jäntan är ju bara 4 veckor och det lär dröja ett bra ta innan hon har användning för rummet.

I morse var det minus 27 och det hade jag inte förväntat mig, för det var bara 18 när jag gick till sängs vid halv tretiden. Jag har blivit en riktig nattuggla men det var en film på tv och sen var jag pigg som en lärka. Får försöka lägga mig i tid i kväll i stället, för det här nattsuddet får det bli slut på, man är ju ingen ungdom längre, hihi.

Kramar till dig och din stora familj.

 
Ingen bild

Berith

31 januari 2010 14:13

Ja visst är det synd om honom Susansnusan ;)
Kung Bore tyckte nog att det var dax att hälsa på hos er igen , det var ju ett tag sedan sist ;))
Varma kramar =)

Inga-Lill : Hahah...ja de är som de är gubbsen ;))
Precis , det är ingen panik , det hinns med =)
Oj , det var i kallaste laget !!
Varma kramar till dig och din familj =))

 
Skomakar Lisa

Skomakar Lisa

31 januari 2010 14:16

Visst har du rätt i gubbarnas syn på smärtgräns. Här har jag en till .... kan det vara det att vi kvinnor är skapta för att föda barn?? men vid eftertanke så vet jag att tandvärk inte är trevligt alls. Vi får väl tycka lite synd om din kära gubbe ... det kan räcka långt !!!
Kram till dig vännen !!!

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

31 januari 2010 14:48

Tandvärk är verkligen inget skoj. Jag håller på med en rotfyllning nu. När man inte kan sova för att det gör så ont då ledsnar till och med en antitandläkarbesökare med och går dit. Dyrt blir det men tandvärken är borta :-)
Sista rotfyllningsbesöket har jag om två måndader..
Inte kul heller att gå ut i kyla när man har tandvärk så han lär nog känna av det extra mycket då!

Det dröjer inte så länge förrän ditt projekt kan börja igen ;-)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Berith

31 januari 2010 15:22

Skomakar-Lisa : Lite synd tycker jag allt om gubben min , det är inte roligt med tandvärk ;)
Kramar tillbaka till dig vännen =))

Sussi : Det är absolut inte roligt och dyrt är det också , roligare kunde man ju ha för pengarna ;))
Kramen =))

 
Daniel

Daniel

31 januari 2010 22:57

Ja då karar har smärta då e det på iv å död! ;)

http://danielfagerholm.webblogg.se

 
Mita

Mita

31 januari 2010 23:07

Stackars gubben din då,hoppas det fixar sig med tandvärken.
Vad spännande med ett rum till barnbarnet,
Ha det så bra,
säger ett trött gonatt nu,
kram till dig vännen!

http://nospussar.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

1 februari 2010 07:08

Daniel : Ja verkligen ;)) Kram

Mita: Lite synd har det allt varit om gubben i helgen ;))
Kramen =))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards