Direktlänk till inlägg 29 januari 2010

Vems är vems ???

Av Berith - 29 januari 2010 08:30

Det klarnade upp igår och solen tittade fram en stund på eftermiddagen .

Så det blev en tur med sparken i det härliga vädret =)

Gubben tycker att jag är lite knasig som blir glad och snöoväder , sedan blir jag lika glad över att det klarnar upp och blir sol...

"Du är underligt funtad du gumman " säger han med ett leende på läpparna och mild blick *ler*


Och nu till dagens inlägg *ler*


För ett tag sedan skrev jag ett inlägg om att jag fått upp ett "tokryck"  igen och möblerade om ( gubben konkade ju runt med möblerna snäll som han är och jag bossade , i vanlig ordning ;)) , Vi (gubben rättare sagt , jag höll i dammtrasan;)) flyttade datarummet från det lilla rummet vid köket till ett  större (lila) rummet intill tv-rummet och det forna datarummet ska bli barnbarns rum /gäst rum eller lekrum eller vad man nu ska kalla det för *blink*


Det blev inga bilder tagna före , det glömda jag bort i min iver över att basa över detta projekt (det är rena rama semester för gubben att vara på jobbet åtta timmar per dag mot för att vara hemma då jag får mina tokryck ;)))

 Annat var det förr , då jag var frisk och hade orken , då konkade jag och bar själv då jag fick mina tokryck  , men det var då det , nu är nu och numera får gubben rycka in då jag får mina så kallade tokryck *blink*...

Så rycken kommer inte lik ofta som förr , eller jo , det gör de , men det är inte alltid som han , gubben min,  har tid eller lust , eller så tycker han att mina ideerna inte alls är lika bra som jag tycker att de är och då läggs ideern på "hyllan" ett tag för att sakta mogna och bli till en mycket bra idé *blink*


Det blev i alla fall bilder efter "datasakerna" kommit på plats


Kan ni gissa vems datahörna som är vems ??? *skrattar*


  


  


Det var nog inte så svårt att gissa , vems som är vems *skrattar*


"Inget onödigt krims krams och damm samlar saker ska det var i min hörna"  säger gubben bestämt , då jag föreslår att vi ska sätta upp hyllor ovanför hans skrivbord *ler* 

Som inte änglarna skulle dumpa sina änglatofflor runt gubbens kabelhärvor , tänkte jag , men sa inget , gubben blir nog varse *blink*


Då jag får upp ett sy il , plockar jag bara bort lapen och ställer dit min gamla trogna och ålders stigna symaskin som funkar alldeles utmärkt , smidigt och praktiskt *ler*

Det ser lite tomt ut på väggen till vänster om hyllan ...hmmm...det får jag allt råda bot mot , *blink*


Barnbarns rummet /lekrummet (fast barn brukar inte leka i lekrum , de vill ju vara där man själv är =)) Men det blir i alla fall ett rum där vi ska ha alla leksakerna som åker fram igen efter en massa herrans år uppe på vinden , inte för att lilla guldklimpen Vera börjar leka än på ett tag , men rummet kan ju tjänstgöra som gäst rum så länge *blink*

Det projektet är inte påbörjat än , men jag la in som förslag att det skulle bli i helgen , men förslaget har inte godkänts än av han (gubben min =))som skall utföra grovarbetet *blink*


Jag avslutar dagens inlägg med bilderna som skulle ha varit i gårdagens inlägg , men som inte gick att ladda upp igår , av någon underlig anledning *ler*


  


Snödrivan nedan för bron i går , den ser inte så djup ut , men den

var tillräckligt djup *ler* 


  

En garninkappa av snö hänger ner från altanparadisprojektets tak *ler*

På den lilla altanen där min oas (humlekojan)var i somras har gubben parkerat åk gräsklipparen för den fick inte plats i garaget denna vinter på grund av att garaget är ockuperat av diverse byggmaterial  och en hel del skrot enligt mig *blink*


Jag önskar er alla en riktigt bra dag och en trevlig helg !!

Varma kramar till alla ni som tittar in här hos mig och "lillen" ! *ler från hjärtat*






Crape Punctum !!


Välkommen åter ! *ler*


 
 
wiper

wiper

29 januari 2010 10:36

Du är duktig på att möblera om ;) ja du man ser vems rum som är vems =). Ditt är väldigt inbjudande och jag gillar kristallkronan. Fast jag vore överlycklig om min man hade så städat och snyggt på sin dataplats. Vi skall åka och köpa lådor som han kan stänga in sina småprylar i.

Vad läcker bild på snögardinen från altanen och det lilla huset som syns framför är jättefint.

Ha en riktigt bra och härlig fredag
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Inga-Lill

29 januari 2010 11:46

Jag har ett förslag hur du ska fylla den tomma väggen, bilder på söta Vera förstås, kan det bli bättre än det. Något att vila ögonen på när de blir trötta av sömnad eller datakör.

Det där med snögardiner det har jag också på baksidan av huset vid sovrummet, det gör att jag inte ser ut men det rasar nog bara solen får titta på det ett tag. Här snöar det för fullt och har gjort så hela morgonen och en del av natten. Gubben har varit ute och vallat snöspaden och jag har startat pigan som är i tvättstugan och den som står på bänken. Den sistnämnda är fröken diskmaskin, så då slipper jag det och får blogga lite i stället.

Du och din härliga familj får ha en bra fredag kväll och en bra helg och hoppas att ni får se lite av solen men att ni slipper den där kylan de pratade om på väderrapporten igår.

Kramar i mängd.

 
Lycke

Lycke

29 januari 2010 12:06

Tack goaste du för alla varma kommentarer!!! Jag är på gång igen ja, efter en härva förkylningar och mycket trötthet! Visst får man ändå lite extra ommöbleringsenergi såhär på "vårkanten" och visst är det bra att man har en karl att sätta eld i baken på iblan :))) Han verkar go din gubbe :)

Massa kramar Lycke

http://till-vidas-ara.blogspot.com

 
Daniel

Daniel

29 januari 2010 12:58

Inbjudande vackert!!!

http://danielfagerholm.webblogg.se

 
Ingen bild

Berith

29 januari 2010 13:00

Tack Wiper =) Vi får se hur länge det var med denna ordning på gubbens skrivbord ;)))
Kristall kronan fick jag för ett par år sedan i födelsedagspresent av min biologiska pappas fru =)
Önskar dig detsamma , kram =))

Inga-Lill : Här lyser solen idag och temperaturen är -23 i skrivandets stund , kylan verkar var på väg tillbaka ....skönt att man har tak över huvudet ;))
här jobbar också pigan i tvättstugan , skönt att ha en sådan flitig piga ;))
Min tanke var att sätta upp flera bilder på lilla Vera i en stor ram , så där tänkte vi lika ;))
Önskar dig och din go´a familj en riktigt bra dag och en underbar helg , varma kramar =))

Lycke : Skönt att du är på bättringsvägen , blev glad då det kom ett livstecken från dig =)
Ja lite mer sådant blir det ...kan det bero på att man går mot ljusare tider ?? Det tror jag =)))
Jo , gubben han är allt bra go och snäll han ;)))
Många varma kramar till dig =))

 
Ingen bild

Berith

29 januari 2010 13:01

Tack Daniel =)) Du är så välkommen så ;)))
Kramen =)

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

29 januari 2010 13:40

Tänk att det är så med våra gubbs, att våra framkastade idéer måste mogna till först, innan de kan tycka att idén kanske inte var så dum. Det är likadant här ;) Men MiML gillar inte alls att möblera om. Han känner sig vilsen då *fniss*.
Så fint resultatet blev! Och min sponatan reaktion vad gäller väggen t.v om datorn - foton på lilla guldklimpen Vera :)
Önskar dig och gubben en skön helg!
Varmaste kramar,

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

29 januari 2010 13:44

Jag försöker istället säga till min mamma som är över 60 år att hon ska ta hjälp av pappa då hon får lika många infall på att möblera om som du får. Men stolt som hon är tar hon alltid tag i det själv!! Skam den som ger sig hihi

Vilken hemtrevlig datahörna du hade. Min är i soffan framför tv:n hihi

Ha en mysig fredag
Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
mamma miller

mamma miller

29 januari 2010 13:55

FIN BLOGG

http://www.dreamfood.bloggplatsen.se

 
GladaKatarina

GladaKatarina

29 januari 2010 15:17

Tjusigt! :-)

http://gladakatarina.bloggplatsen.se

 
 Av Irja

bloggplatsen.se " title="http:// 40-Talisten bloggplatsen.se " target="_blank"> Av Irja

29 januari 2010 16:17

Kära Berit !!!
JA man ska smida medans järnet är varmt ,de där att möblrra om,är inte mannen så förtjust i,han säger att man kan tro ,man kommit in hos grannen. Resultatet, blev superbt....
Nej snöstormen bekomm mig inte alls,och det blev inte heller som de befarat,Kylan däremod , just nu -24 grader..... Önskar dig och mannen en trevlig helg .....I kväll blir det LETs DANCE .....Får se vem åker ut, den här gången Kram IA....

http:// 40-Talisten bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

29 januari 2010 16:53

Lambersfrua : Hahah...ja , så tror de att de är de som kommit på den briljanta iden ;) Kvinnas list ;))
Jo , jag hade också tänkt mig att lilla guldklimpen Vera skulle få pryda den kala väggen =))
Önskar dig och Mannen i ditt liv detsamma , varma kramar =))

Sussi : Mn vill ju vara självständig och klara sig själv , men tillslut måste även en tjurskalle som jag inse att jag måste ha hjälp med vissa saker ;))))
Det är ganska mysig att ha lapen i soffhörnet också tycker jag =))
Önskar dig detsamma , kram =))

Tack mamma miller , kram =))

Tusen tack GladaKatarina , krm =))

Go´ a Irja =))
Du har så sant , det gäller att passa på ;))
Här är det "bara" -22 just nu , men det räcker
gott och väl =))
Jag ska ta sparkstöttingen och hälsa på
lilla guldklimpen Vera en stund , sedan blir det
hem och somna framför tven i vanlig ordning ;)))
Kram Berith

 
Ulla

Ulla

29 januari 2010 18:47

Hej Berit, vilka härliga vinterbilder du har och mycket snö, för en gångs skull har vi här Märsta mycket snö, stora snöhögar som dom inte vet vad dom ska göra av, lite snö storm är mysigt att gå ut i, kanske inte så roligt för dom som arbetar ute, just nu har vi 10-grader kanonväder, så roligt att se alla barn på sina pulkor, skidor, och skridskor det är ingen vanlig syn här annars, när man själv var liten var det mycket snö och gubben min kommer från norrland så han är van med mycket snö, vinter hälsning från mig till dig, Ulla

http://www.ullasglitter.se

 
Monica

Monica

29 januari 2010 18:53

Jag möblerar aldrig om, det blir liksom inte av.
Du får väl sätta upp lite fina foton på barnbarnet på din vägg.

Ha en skön kväll !

http://violett.bloggplatsen.se

 
Skomakar Lisa

Skomakar Lisa

29 januari 2010 19:22

Det är skoj att göra om lite ... Det blir ju nytt på sätt och vis och förgyller en dag som annars skulle rullat på som vanligt. Hoppas ni inte går fel när det är datadax !!!

Jag har suttit och kollat på ditt barnbarn och det ser så härligt gott ut med ett litet, litet knyte ... Njut av detta Berit, för den här tiden kommer aldrig igen och det första barnbarnet är speciellt på något sätt ... Det är först och livet får såså mycket större betydelse .. Jag menar inte att inte kommande barnbarn betyder mindre utan bara det att det första ÄR speciellt för man aldrig har upplevt detta förr.
KRam på dig !!! och njut av alla och allt omkring dig !!!

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

29 januari 2010 20:41

Hej Ulla =)) Ja det är verkligen roligt att se hur barn leker i snön och när de åker pulka utför backarna , en och annan snögrotta kan man också se lite här och där =))
Vinter och snö , det hör ihop , men man är ju inte van annat , det skulle kännas konstigt att ha vinter utan snö =))
Kram till dig från mig =))

Monica : Jo , bilder på guldklimpen Vera ska allt upp på väggen =) Önskar dig detsamma , kram =)

Skomakr-Lisa : Jag förstår hur du menar =)) Det är verkligen en ny känsla och en ny upplevelse , jag har liksom inte fattat än att jag blivit mormor =)) Jag njuter verkligen och sk njuta va denna tid och jag är glad och tacksam över att jag har dem så nära och får verkligen följa lilla Vera , det händer ju så mycket den första tiden =))
Kramar tillbaka !!! =))

 
cilla

cilla

29 januari 2010 22:42

va skönt att få hjälp av gubben, så söt ditt lilla barnbarn är jag vill också ha en liten vera. men jag får nog vänta ett bra tag till. mina barn bara pluggar. ha en härlig helg. kramisar

http://wiccankraft.blogg.se

 
Susanne

Susanne

30 januari 2010 09:16

ja man ska ha mysigt där man sitter och bloggar så klart :)

http://sibyllanshemligheter.blogspot.com

 
Ingen bild

Berith

30 januari 2010 10:01

Cilla : Små Veror kommer då man minst anar det ;)) , önskar dig detsamma , kram =)

Susanne: Ja det är viktigt ;)) Kram =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards