Direktlänk till inlägg 13 september 2011

Lovat är lovat ......hmmm

Av Berith - 13 september 2011 07:45

Det är inte bara kost och olika varianter av motion som är bra för välmåendet , även sång gör gott för själen ...när man sjunger frigör man också dessa lyckoämnen i kroppen som gör att vi blir glada , precis som då vi motionerar.... sång är som balsam för själen precis som motion *ler*


 Min sångröst är inte bland de bästa , snarare tvärt om , men jag sjunger hellre än bra och jag sjunger gärna tillsammans med hjärtegullet till omgivningens fasa *fnissar* och igår var inget undantag , då Hjärtegullet och hennes stolta föräldrar bjöd sig själva på middag *ler*


 Hjärtegullet dansade och sjöng med i vanlig ordning , då jag sjöng för henne ...när vi /jag sjungit färdigt frågade jag hjärtegullet : " Tycker du att mimmi sjunger bra "

Hjärtegullet tittade på mig med sina stora blå ögon och skakade på huvudet och sa " Näää" ....*skrattar*  Ärliga och raka är vad de är de små liven och tondöv är hon då rakt inte Hjärtegullet ...för hon har sant , hennes mimmi kan verkligen inte sjunga och det intygade även mågen som fick ont i själen av min skönsång *skrattar*


 Då mina flickor var små , jobbade jag som dagmamma i några år , just för att kunna vara hemma med dem så länge som möjligt och vi sjöng ofta ...en dag tittade det älsta dagbarnet CL 6 år på mig efter sångstunden och sa : " Berith , alla sånger du sjunger låter lika dant ......(tysnad) ....men jag tycker i alla fall det är roligt att du sjunger med oss " *skrattar*


 Nu kanske ni förstår hur rysligt illa det låter när jag sjunger ...så när jag lovade min goda vän fru KAx i ett svagt ögonblick att vara med i Gula Villan kören...lovade jag nog något väldigt väldigt dumt efter en hel del övertalning och påtryckningar  .  Min goda vän förstår nog inte riktigt vad hon har fått mig att lova , men hon lär ju bli varse *skrattar*

 Jag har försökt dra mig ur , men det får jag inte "Lovat är lovat" säger KAx och skrattar gott ......


KAx säger att hon hört mig sjuga en gång och jag vet vilken gång det är hon menar och den gången så hade hon inte på sig sin hörapparat *blink* ...så hon hörde inte hur illa det egentligen lät , vilket var tur för henne och otur för mig *skrattar*


 Jaja , jag gå väl till körövningen på torsdag då som jag lovat ....men direkt jag tar ton kommer jag att bli utkastad....och jag kommer inte att ta ett dugg illa vid mig , utan snarare tvärt om , jag kommer jag att dra en lättnandes suck och gå där ifrån med ett glatt hjärta *skrattar*


Så hör ni något om att en kvinna blivit utkastad från Gula Villan , så är det bara jag *blink* För någon skönsång lär det inte bli ....inte från mig i alla fall ...för min sångröst är verkligen inte något balsam för någons själ...inte ens för tondöva själar   *skrattar*



 

 (Hjärtegullet testar ljudanläggningen i Gula villan , det ska börjas i tid ;)))


Tack för titten och varmt välkomna tillbaka *ler*


Varma kramar


Crea diem

 

 

Morgonens väder i Boliden : Mulet och blåsigt och en och annan regnskur har det även kommit , men vore det inte för de gula löven skulle man inte tro att det är höst , för det är inte ett dugg höstigt i luften *ler*


Dagens affirmation : Jag är glad och tacksam ...........




 
 
wiper

wiper

13 september 2011 09:03

Jag sjöng mycket som barn och alla trodde jag skulle bli sångerska men blygheten och dåligt självförtroende förstörde detta. Fick stå bakom ett draperi och sjunga ;)) Jag sjunger hemma för mig själv och det är precis som du säger man mår bra av att sjunag och även lyssna på musik. Barn är verkligen uppfriskande ärliga ;)

Kul episod med barnen ;) Carolina Af Ugglas säger att alla kan sjunga om man bara får rätt hjälp och vägledning. Roligt skrivet ;)

Jag är också glad och tacksam och det för att jag fått leva så länge och inte bara varit sjuk utan fått uppleva många roliga saker och haft kul. Nu blev det lite trassligt ;)

Ha en jättehärlig dag goa du
varma kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

Berith

13 september 2011 09:54

Haha...ja de är de verkligen :))
Jag brukade också sjunga som barn och min älskade morfar brukade skämt med mig och säga att om min sångröst satt på en ko så skulle köttet vara omasligt (oätligt) ...hahaha...

Nej då vännen , det blev inte alls trasligt , jag förtår precis vad du menade :))

Önskar dig detsamma kära vän , varma kramar :)

 
Mita

Mita

13 september 2011 13:46

När du sjunger i kören så kan du ju sjunga lite tystare så märks det inte så mycket,haha....men förresten så uppmanas man ju att sjunga även om man inte sjunger som en gud. För roligt är det och man blir glad, även om en del andra kanske inte blir det,*skratt*...
Vad söt lillstumpan är med micken i handen. Undrar vems sångröst hon får??
Kram vännen♥

http://mithasplace.wordpress.com

Berith

13 september 2011 15:45

Haha..tanken har slagit mig ....eller så får jag mima helt enkelt ..hahaha...
Jag hoppas verkligen inte att hon får min , utan någon annas ...fast hennes mammas sångröst är inte så mycket bättre än min ;D ... vi får nog gå fyra generationer bak för att hitta en sångröst i våran släkt ...i alla fall på den stolta moderns sida ...hahahaha...

Varma kramar till dig min goa vän

 
Karin

Karin

13 september 2011 17:21

Ditt hjärtegull är bara för härligt!
Kram Karin

http://pixelmojan.se

Berith

13 september 2011 17:48

Tack Karin :))

Vara kramar :))

 
Sussi

Sussi

13 september 2011 18:36

Håller med. Det är skoj att sjunga och jag gör det också hellre än bra ;)
Men det viktigaste är att man vågar göra det ändå. Alltid glädjer man någon..

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Berith

14 september 2011 06:34

Precis Sussi ! :D

Varma kramar :))

 
Michelin-Berith

Michelin-Berith

13 september 2011 19:14

Jag brukar säga att ALLA kan sjunga men på sitt sätt.. Jag är själv ute och spelar och sjunger tillsammans med min gubbe, vi spelar även upp till dans... och då kallar vi oss för Vi Två.. Man är ju inget proffs precis men en gör så gott en kan, mer kan man ju inte göra....
Se vår hemsida: www.vitva.se

http://michelin53.blogspot.com

Berith

14 september 2011 06:33

Va roligt !! :)) Ja jag har även hört att alla kan sjunga ...en del bättre än andra , men alla kan sjunga ...fast jag räknas inte in i den skaran , för jag kan vekligen inte sjunga ....men jag ska göra mitt bästa på körövningen i morgon :D

Tack för länken , ska gå in och läsa :))

Varma kramar :))

 
Ingen bild

Inga-Lill

13 september 2011 22:51

Du det är inte höstigt här heller, inte så där klarblå himmel som det ska vara den här årstiden. Bara regn i massor, 11 - 12 grader varmt dygnet runt i stort sett, inget som påminner om höst förutom gula björkar förstås.

Det där med sång är ett roligt ämne, för jag har samma sångröst men jag sjunger gärna men mest för mig själv. Förutom när någon fyller år för då händer det att jag sjunger för dem, både nära och övriga goda vänner. Alla har hitintills tyckt att det är roligt men om det är vackert det ska vi nog ta med en nypa salt. Min sångröst är sen länge borta, jag är inte tondöv men rösten håller inte, pga en slarvigt nedträdd, slang till en respirator gång i tiden. Då var jag röstlös en hel månad, sen fanns ingen sångröst kvar, fast jag levde förstås och det var det viktigaste.

Så sjung för full hals, för egentligen kan alla lära sig att sjunga. Det är hälsosamt för du frigör endorfiner och de har en lysande, läkande kraft på din kropp.

Kramar i mängd.

Berith

14 september 2011 06:31

Jag sjunger okså för dem som fyller år och det blir "rörda till tårar" av min sång , inte för at de blir rörda utan för att de vrider sig av skratt ;D

Japp , jag sjunger , men oftas för mig själv då jag dolar på med något och med Hjärtegullet så klart ...och ja man mår bra av att sjunga oavsett om man har sångröst eller inte :D

Varma kramar :))

 
kristina

kristina

15 september 2011 11:28

Du har så goda råd att ge på din blogg. jag håller med dig helt i det du skriver.
Jag älskar att sjunga men jag sjunger hellre än bra.
Sen finns det de som klagar men skitsamma. Jag brukar sjunga när jag är ensam i bilen, när jag känner mig ensam.
det är bra för själen att ta ton.
Ha det gott och goa kramar till dig!

http://kristinakicki.bloggplatsen.se

Berith

15 september 2011 19:28

Tack goa Kristina :))
Ja jag sjunger också mycket i min ensamhet :))
Tack , önskar dig en mysig kväll , varma kramar :))

 
Marina

Marina

11 oktober 2011 19:21

Hej

Testar för att kolla om mitt bloggkommentar blir godkänd denna gång. Skrev i detta inlägg för minst en vecka sedan. Varför godkänner du inte mina kommentarer min vän undrar jag.

Varför för andra personer synas på internet medan mina kommentarer för inte synas. Känner mig utfryst från internetgemenskapen.

Ha en härlig kväll vännen min.
Du är guld värd.
Vänliga hälsningar

http://hem.passagen.se/yamahatjej

Berith

12 oktober 2011 06:46

Hmmmm.....stopp och belägg Marina , jag aldrig och kommer aldrig att frysa ut någon och svara på alla kommentarer ..men förra veckan skrev du exakt 22 lika kommentarer efter varandra och jag svarade på tre av dem ...jag tyckte att då alla kommentarer innehöll samma fråga , borde det räcka att jag svarade på samma fråga tre gånger och inte 22 ...eller ?? Det blir ju lite tjatigt att skriva samma svar 22 gånger .....

Jag blir alltid lika glad över dina besök och dina komentarer ...men jag tycker inte om att upprepa samma svar 22 gånger ...det är stor skillnad på att frysa ut och att välja att inte svara på samma fråga 22 gånger ....

Som sagt , jag har aldrig och kommer aldrig att frysa ut någon ...men jag har samma rätt som alla andra att välja på hur många gånger jag svarar på en och samma fråga utan att bli anklagad för att frysa ut någon ur internetgemeskapen här i Bloggbyn !!!

Ha en bra dag vännen , varma kramar :))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards