Direktlänk till inlägg 19 augusti 2011

Ett till ömt adjö och en förberedelse ..............

Av Berith - 19 augusti 2011 19:30

Ja då var det dags att säga ett ömt farväl till min älskade

bonusdotter Erika och våran engelsktalande måg Alan  ,

efter tre veckors semester här hemma i Sverige är det nu

dags för dem att flyga hem till London igen , hem till deras

vardag och jobb .... 



Det har varit både roligt och mysigt att få rå om dem igen och

jag har fått finslipa min knackliga engelska en del ...som består mer av

svengelska än engelska *skrattar* ...men en gör ju så gott en kan *blink*

Jag måste säga att jag är väldigt imponerad av Alan , som förstår

en hel del svenska vid detta laget *ler*




    


Efter det öma farvälet bar det iväg för att förbereda inför morgondagens

Boli´dag på Sidtjärnsområdet *ler*

Jag har även tagit ett allvarligt samtal med vädrets makter och nu hoppas

jag att de visar sig från sin bättre sida i morgon . ..om inte ,  får man plocka fram paraplyet och regnkläder och göra det bästa av det hela ändå , för med ett glatt humör och solsken inombords kommer man långt *ler*


Önskar er alla en mysig fredagskväll *ler*


Tack för titten och varmt välkomna åter  *ler*


Varma kramar


Carpe punctum

 
 
Ingen bild

Inga-Lill

20 augusti 2011 16:33

Tråkigt när härliga ungdomar reser hem igen, det brukar bli både tomt och tyst. Jag ska hälsa från Hillman angående väder, "det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder om man inte har päls förstås".

Här har det vräkt ner hela dagen så gräsmattan får nog ta simborgarmärke snart. Vi har sand överallt för vi bor på en tallmo men det hjälper inte för sanden kan inte ta emot mera av den våta varan. Så nu har vi insjöar lite här och där på gården. Jag gillar inte regn men Hillman bekommer det inte speciellt om det inte står som spön i backen förstås för då blir även han blöt. Med det tjocka lager av päls han har på ryggen så ska det mycket till innan det går in på skinnet, hihi.

Kramar i mängd.

Berith

20 augusti 2011 18:03

Ja Inga-Lill , det är det verkligen och det blir det ....
Håller med Hillman om vädret ...normalt bryr jag mig inte om vilket väder det är ...men då man anordnar något sånt här är det roigare om vädret visar sig från sin bästa sida ..i alla fall för besökarna :))
Oj ...då har ni fått en väldans massa regn när gräsattorna kan börja ta simborgarmärket ;)

Varma kramar till dig min go´a vän :))

 
Mita

Mita

20 augusti 2011 16:35

Det är alltid jobbigt att ta adjö, men man får ändå glädjas åt att man kunnat njuta av varandras sällskap. Hoppas vädergudarna lyssnade på dig till sist och att ni fick en trevlig dag.
Kramiz♥

http://mithasplace.wordpress.com

Berith

20 augusti 2011 17:59

Precis go´a Mita :))
Japp , de lyssnade på mig och jag är mer
än nöjd med dagen :))
Varma kramar :))

 
Monica

Monica

20 augusti 2011 17:19

Jag hoppas att du har lika fint väder hos dej som jag har här och att aktiviteterna hos dej kunde avlöpa utan regn.

Ha en fin kväll önskar jag dej......kram

http://violett.bloggplatsen.se

Berith

20 augusti 2011 17:52

Vi har haft uppehåll och solen har tittat fram lite då och då mellan molnen ...mer kan man inte begära...jag är mer än nöjd med dagen :))

Tack Monica , önskar dig detsamma , kram :))

 
Karin

Karin

20 augusti 2011 21:18

Avsked kan vara så mycket!
Här verkar det vara ömt och en förhoppning om snart återseende.
Ni har visst haft tur med vädret idag. Jag har tidigare ordnat så många utomhusaktiviteter av olika slag, så jag vet vad vädret kan ställa till med.
Nu hoppas jag på fint väder imorgon, då vi ska skåda fågel och efteråt ha grillparty hos en av deltagarna. Men ornitologer är alltid rustade med regnkläder....
Kram och fortsatt mysig lördagkväll!
Karin

http://pixelmojan.se

Berith

21 augusti 2011 07:06

Ja visst kan det vara det ...men som sagt , detta avsked var ömt och med hopp om ett snart återseende :))
Japp vädret var vekligen på vår sida igår och det tackar jag för :))
Hopas ni har lika tur med vädret idag ...men som sagt nnars finns det ju regnkläder , vilket även jag alltid är rustad med :D

Tack Karin , ha ny en riktigt mysig och trevlig söndag ocg hoppas att ni får se många vackra och spännande fågelarter :))

Varma kramar :))

 
Marina

Marina

9 september 2011 19:21

Hej

Ja, det är alltid jobbigt att säga adjö när folk resor hemåt. Här har solen skinit idag.

Må så gott vännen min.

Vänliga kvällshälsningar

http://hem.passagen.se/yamahatjej

Berith

10 september 2011 07:29

Ja det är det ....

Varma kramar :))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards