Direktlänk till inlägg 13 augusti 2011

Självkänsla .........

Av Berith - 13 augusti 2011 06:23

Självkänslan handlar om hur man ser på sig själv och sitt egna värde som människa.

Om man gillar sig själv för den man är och värdesätter sig själv för den man är och inte bara för det man gör och åstadkommer .....då är självkänslan hög . 

 När självkänslan är hög  , då tycker man att man duger precis som man är , även om man gör fel och misslyckas med saker och ting ibland ...för vi

ska komma ihåg att ingen är perfekt och felfri och att du , liksom jag och som

alla andra , vi duger alla precis som vi är ....

 Med en god självkänsla så bryr man sig inte om ifall man är älskad av alla eller ej , utan man trivs med den man är och som man är och man låter andra vara som de är ........


Tack för titten och varmt välkommen tillbaka *ler*


Varma kramar


Carpe punctum


 



Morgonens väder i Boliden : Sol och klarblåhimmel , +5  , med andra ord en vacker lördagsmorgon i augusti *ler*


Dagens affirmation : Jag kan mer än jag tror och jag är bra på det jag gör.....

 
 
Margit

Margit

13 augusti 2011 10:16

Så sant det du skrier..om självkänslan..
Lasse "sitter" och sover i "liggfåtöljen" här i Tv rummet..och jag sitter naturligtvis.vid datorn.
Har nu endast 2 nätter kvar att jobba på semesterscemat jag haft under sommaren. Känner mej lite trött och "däven".
Kram till dej och "gubben..från min Lasse och mej...

http://margiholm.blogg.se

Berith

13 augusti 2011 14:12

Det förstår jag att du gör ....jag känner mig också så idag fast jag inte har jobbt inatt , utan månen har hålligt mig vaken :))
Varma Kramar till er båda från oss båda :))

 
Mita

Mita

13 augusti 2011 11:41

Ibland kan det vara svårt att acceptera sig själv som man är. Om man lär sig att tycka om sig själv precis som man är,så är det nog lättare att bli omtyckt av andra också.
Jag tycker man blir fumligare med åren,hehe....jag är glad så länge jag inte spiller kaffet över datorn. För naturligtvis så måste jag ha den bredvid mig..*ler*...
Ha en fin,fin lördag..
Kramiz♥

http://mithasplace.wordpress.com

Berith

13 augusti 2011 14:10

Ja visst är det så och ja det tror jag också :))
Hahaha...ja också har man ju sina oknytt som hjälper till med fumligheten ;D
Önskar dig detsamma vänne ...
Varma kramar

 
Karin

Karin

13 augusti 2011 18:52

Bra skrivet!
Kram Karin

http://pixelmojan.se

Berith

14 augusti 2011 06:30

Tack Karin :))
Varma kramar till dig :))

 
kristina

kristina

13 augusti 2011 22:25

Det är nyckel till livet att ha en bra självkänsla att vara nöjd med sig själv. Jag har kämpat i hela mitt liv med detta men jag känner att jag har kommit en bra bit på väg. Men det är en ständig träning för mig.
Men att jobba med sig själv är mycket viktigt det är mycket man kan stärka upp.
Ha det så gott och goa kramar på dig!

http://kristinakicki.bloggplatsen.se

Berith

14 augusti 2011 06:30

Härligt Kristina , ja en bra självkänsla är nyckeln till välmåendet och även jag har fått
jobba mycket med min och jobbar fortfarande på den , för sin självkänslan måste man underhålla hela tiden :))

Ha det gott , varma kramar till dig :))

 
Marina

Marina

6 september 2011 20:19

Hej

Många kloka ord om självkänsla och det är nyckeln att man ska må bra både fysiskt och psykiskt.

Önskar dig en underbar fin kväll min vän.


Vänliga kvällshälsningar

http://hem.passagen.se/yamahatjej

Berith

8 september 2011 07:47

Tack vännen :))

Varma kramar :))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards