Direktlänk till inlägg 29 november 2010

Vi ser ljuset .....

Av Berith - 29 november 2010 06:30

Ojjj...det är redan måndagmorgon ...första advent

kom och första advent har passerat *ler*

Vart tar tiden , dagarna och veckorna i vägen egentligen ?? *ler*


Vad har jag gjort sedan sist  jag visade mig här på bloggen då ??

Jo på torsdag eftermiddag dök denna lilla väl inbäddade guldklimp upp

tillsammans med sin stolte fader *ler*


  


Lilla Veras stolta föräldrat skulle in till stan och göra bort

lite julklappsinköp till sin älskade guldklimp då den stolta

modern slutat jobba *ler*

Mormors hjärtegull sov över och på fredagmorgon hade vi mys ,

med tända ljus ...de ska läras i tid *blink*

Sedan tog vi en skön promenad i det härliga vintervädret som vi hade

 i fredags...sedan så fick lillan hämtning och jag började plocka på lite ,

för att förbereda inför tapetseringen.....men jag blev så fasligt yr och

matt i kroppen , så jag kröp ner under favoritfilten och vaknade inte

till förän gubben kom hem från jobbet....då pallrade jag mig

upp och åt , sedan kröp jag tillbaka in under favoritfilten och somnade

om och sov ända tills det blev dax att förflytta sig till sänghalmen *ler*


Lördag morgon vaknade jag pigg och kry och vi började att tapetsera

vardagsrummet...vid midnatt gav jag upp , då var jag så trött att jag såg

tredubbelt *skrattar*

Gubben skulle "bara" sätta upp en våd till , sedan skulle även han krypa

till kojs.....men när jag vaknade före skam på söndag morgon så var hans sida

av sängen tom...gubben hade aldrig gått och lagt sig , utan fortsatt att och

tapetserat och då jag klev upp var gubben på väg att sätta upp den sista  

våden *skrattar*

" Inte kunde jag gå och lägga mig då jag fått upp ångan " sa han och skrattade gott .....


Så efter en mysfrukost , så knatade han i säng och sov ett par timmar

och när han vaknade igen så vaknade han till doften av julbullar  *ler*

Nu är det "bara" golvet kvar att lägga , taket i allrummet och lite målarkludd runt fönstren kvar  , fönsterbrädor och gardinstänger skall inhandlas under veckan och sättas upp...resten som är kvar att göra får vänta tills efter jul *ler*


   


Vi väntar på den nya trotjänaren som ska tjänstgöra i tv-rummet ,

men fram tills att den kommer ,  så nöter vi lite till på den gamla

nötta och nedsuttna soffan *skrattar*

Lika så den förskräckliga takfläkten ska väck ...den kommer att bytas

ut mot spotlights *ler*

Lite adventsplock har åkt fram även hos oss *ler*

Jag älskar denna tid på året ! *ler*

Advent är en underbar tid mitt i den mörka och kalla vintern ,

alla stakar och stjärnor som lyser upp så vacker i var mans fönster *ler* 


Minns ni hur det så ut innan ???


  



Stor skilland ...skönt att få bort de gamla färglada tapeterna och in

med ljusa och neutrala och det är även skönt att väggen är väck mellan

tv-rummet och allrummet , kök , allrum och tv-rummet är ett enda stort

öppen yta numera och energierna kan flöda fritt , det tycker jag om ! *skrattar*  

Det ska bli skönt att packa upp lådorna och kartongerna igen , som

vi har flyttat runt runt mellan olika hörn under projektets gång *ler*

Just nu står de vid altandörren och blockerar den...men bra golvet

är lagt , så får vi städa undan dem också ...vi börjar se ljuset i tunneln

på detta projekt *skrattar*

Hallen och sovrummet tar vi som sagt efter jul ...eller rättare sagt gubben

min *blink*


Önskar er alla en riktigt bra dag , varma kramar till alla er som tittar

in här hos mig *ler från hjärtat*


Carpe punctum


Välkommen åter ! *ler*

 
 
wiper

wiper

29 november 2010 09:53

Vilken härlig och känslosam bild på ditt barnbarn. Ni har fullt upp med er renovering ser jag och sånt tar tid. Vad flitiga ni är. Vad fint ni kommer att få och så öppet och ljust.

Ha en riktigt fin vecka och sköt om dig vännen

Varm kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Berith

29 november 2010 18:26

Tack go´a Wiper , varma kramar

 
Sussi

Sussi

29 november 2010 10:10

Vilken söt och välinlindad tjej. Där myser hon rätt så bra kan jag tänka mig :)

Vilken man du har. Att han orkade en hel natt med tapetsering. Fast det är ju inte fyskam att få vakna till doften av bulla heller ;)

Ni kommer få såååå fint när allt är klart :)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Berith

29 november 2010 18:29

Tack Sussi :))

 
Monica

Monica

29 november 2010 10:16

Du har mycket omkring dej, men det är ju roliga saker och lilla Vera är ju ditt hjärtegull så henne måste du ju prioritera framför bloggen.
Vi har så mycket snö så det är inte klokt...hur ska detta sluta? Vintern har ju knappast börjat och vi har snö upp till fönsterkarmarna.

Ha det bra:)
Kram Monica

http://violett.bloggplatsen.se

Berith

29 november 2010 18:31

Jo , lilla guldklimpen går före allt annat ;))
Ni har mer snö än oss ....hmm...vädrets makter måste ha fått "spel" som ungdommarna säger ;))
Tack vännen , önskar dig det samma , varma kramar :))

 
Pisan

Pisan

29 november 2010 10:56

Det verkar som att din gube är lika knasig som min :-) Vad söt hon är lilla guldklimpen :-) Önskar dig en fin måndag! KRAM! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Berith

29 november 2010 18:34

Tack Pisan :))
Ja jag vet då inte riktigt vad som flög i gubben..men jag klagar då inte , för nu är tapeterna äntligen på plats och vårat hem börjar likna mer och mer ett hem igen och inte en byggarbetsplats :))
Varma kramar :))

 
Mita

Mita

29 november 2010 13:04

Men oj vad duktig han är din goe gubbe.Men han fick ju belöning sen oxå,nybakt inte dumt.
Det börjar ta sig nu hos er.Ljuset i tunneln syns mer och mer,*ler*
Då har du snooozat och gosat med lilla guldklimpen oxå,inte helt fel.
Ja här har vi vinter redan,jisses vad lång den kommer kännas.
Ha en fin,fin dag och vecka,
Varma kramizar!

http://mithas.blogg.se

Berith

29 november 2010 18:37

Tack Mita , Jo han är allt bra duktig...kan inte annat än att hålla med dig :))
Hahaha...ja ljuset kommer närmare och närmare ;))
Ni har betydligt mer snö än här hos oss , har jag förstått ....Sveriges avlånga land verkar ha ställt sig på huvudet....eller så är det vädrets makter som har förväxlat väderstrecken :D
Önskar dig detsamma vännen , varma kramar :))

 
Ingen bild

Titti

29 november 2010 18:25

Det tar på krafterna att ta hand om småbarn, hur snälla och rara de än är!

Så flitiga ni är och så fint det kommer bli!
Jag blev så full av skratt av dina bilder, för en sådan fläktlampa har vi också haft OCH precis ett sådant soffbord OCH exakt den kulören på skinnsoffa...
Vi köpte nytt efter förrförra julen.
Så om ni ska investera i nya möbler, så ska det bli VÄLDIGT spännande att se vad ni fastnar för!

Kramar

Berith

29 november 2010 18:48

Oja...men det är det helt klart värt !!
Tack Titti :)) Varma kramar

 
Margit

Margit

30 november 2010 01:45

Ja det var väldigt..vilken ork och energi.."gubben din2..hade som var uppe ela natten och gjorde färdigt!!! OCH såp fint och annorlunda det blev!!! VILKEN förvandling!!!!
Kommer ihåh förra hösten...okt/ nov så höll min Lasse på att renovera, måla och göra om i 2 av rummen på övre våningen..Minns att det hände att vi var uppe nån natt till 4.30...men då sov vi till nästan kl 11....
Men skön känsla när det är klart. Jag la in mycket på bloggen då..och jag brukar titta tillbaka och kola nån gång..Kul att s eoch komma ihåg, vilket arbete det--är...var...
Kramen min kära vän!!!

http://margitholm.blogg.se

 
Ingen bild

Berith

30 november 2010 06:05

Hahaha...ja , gubben fick nog en adrenalinkick då han så hur bra det blev ....han var lite skeotisk först mot de ljusa tapeterna...men nu när de är på plats är han mer än nöjd :))
Det är ettväldans jobb att renovera , det ska bli skönt då vi är färdiga ....en återblick då och då , se och minnas och njuta av förändringen , som blev till det bättre , är vad jag skall göra sedan ;))
Varma kramar till dig min go´a vän :))

 
Inga-Lill

Inga-Lill

30 november 2010 18:15

Va snyggt det blev, härligt att få lite nytt, du har en duktig gubbe som är en klippa kan jag tänka mig. Uppe och fixar hela natten, inte dåligt att han orkar.

Kramar i mängd till dig och guben.

http://taxar.bloggagratis.se

 
Marina

Marina

30 april 2011 04:47

Hej

Så fint du har hemma hos dig och vackra möbler.
Snyggt och fint har du vännen. Kram.
Du är guld värd för mig.
Vänliga snälla hälsningar

http://hem.passagen.se/yamahatjej

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards