Direktlänk till inlägg 15 november 2010

Det tar sig ;))

Av Berith - 15 november 2010 06:15

Ingen rast ingen rast ingen ro , för gubben min , inte ens

igår på farsdag...den stackarn sliter i sitt anletes svett

för att vårat köksprojekt ska bli färdigt någon gång  *ler*


  


Nu är  det "bara" en och en halv vägg kvar att kakla för gubben ,

sedan blir det att börja tapetsera och lägga färdigt resten av golvet ...

som vi har väntat på.....de hade inte hemma tillräckligt mycket

av just det golvet vi bestämt oss för , men vi köpte det de hade

hemma , sedan så beställde de hem mer....och vi väntade och vi

väntade....men inget golv kom .....

En hel lastbil , fylld med golvbräder av olika slag försvann ....

 ...hur nu en lastbil fylld med golv bara kan försvinna ??

Men det gjorde den *skrattar*

Men sent om sider så kom lastbilen till rätta med alla golven *ler*

Så nu har vi vårat golv liggandes i travar här hemma , väntandes

på att bli lagt *ler*


Hinner vi/ eller rättare sagt gubben få färdig köket och tv-rummet innan jul ,

är vi /jag mer än nöjd , resten får vi ta efter jul ...lite julefrid och julledigt

måste ju även gubben min få *ler* Jag vill ju inte vara en slavdrivare

och  en allt för krävande arbetsledare  *blink*

Hallen kan gott vänta till efter jul...*ler*


Det var lite uppdatering av vårat köksprojekt ...nu över till något helt

annar *ler*


Idag ska jag umgås med hjärtegullet , våran guldklimp *ler*

Jag och en annan mormor , en "gammal" god vän till mig , ska

gå på öppna förkolan med våra guldklimpar och äta lunch tillsammans *ler*


Att få barn är stort , men att få barnbarn , det är större ! *ler*


Önskar er alla en riktigt bra dag !!

Varma kramar till alla er som tittar in här hos mig ! *ler från hjärtat*


Carpe punctum


Välkommen åter ! *ler**








 
 
Sussi

Sussi

15 november 2010 08:10

Men gud så snyggt med svart kakel. Har på känn att ert kök kommer bli superfint. Hoppas det blir klart så du hinner julsmycka det!

Ha de så trevligt med den "gamla" vännen och Vera!
Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Pisan

Pisan

15 november 2010 10:26

Vad kul att du är tillbaks här inne :-) Köket ser ju ut att bli kanonfint! Vad mysigt du och gullungen skall ha idag :-) Kramar från mej! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
Mita

Mita

15 november 2010 13:27

Men så fint det blir i köket. Vilken guldklimp till karl du har också,en riktigt händig man.
Skönt att få det klart till jul.
Ha nu en riktigt mysig dag med vän och småttingar.
Varma kramar!

http://mithas.blogg.se

 
Ingen bild

Titti

15 november 2010 18:03

Skönt att du är tillbaka! Jag har saknat dig.

Det blir VÄLDIGT fint i köket! Vilken duktig hantverkare han är, din gubbe :)
Kramar!

 
Ingen bild

Berith

16 november 2010 06:19

Tack Sussi , Pisan , Mita och Titti

 
Ingen bild

Berith

16 november 2010 06:40

Varma kramar till er alla !! :))))

 
Ingen bild

Inga-Lill

17 november 2010 10:55

Vicket snyggt kök det blir och kaklet gillar jag helt och fullt. Nu är jag bara så nyfiken på hur det kommer att bli, när gubben din är klar. Visst är det praktiskt med en händig gubbe i huset. Här har jag sån tur att jag har två händiga, du ska vara glad att du har en gubbe som inte har tummen mitt i näven.

Du får ha det så trevlig med livets efterrätt på barntimmarna, hihi.

Kramar i mängd.

 
Marina

Marina

30 april 2011 05:03

Hej vännen min

Underbart fin och vackert kök ni får.
Vänliga hälsningar

http://hem.passagen.se/yamahatjej

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards