Direktlänk till inlägg 29 september 2010

Tack.....

Av Berith - 29 september 2010 07:45

Tack alla go´a besökare och tack för alla underbara

kommentarer , ni är alla guldkorn som förgyller min dag  *ler*


Jag har inte haft tid att besöka er och inte heller svara på era

kommentarer de senaste dagarna och så blir det resten av veckan ,

jag och mina oknytt har lite att stå i och då jag ska göra något ,

eller bokar in något möte ,  så gör jag det helst på morgonen i den

mån att det går göra det *ler*

Ska jag någon stans , är jag alltid ute i god tid , jag är nämligen stressallergiker *ler*

Jag undviker stress för stress triggar bara igång mitt Fibbe Troll och honom

vill jag inte väcka i onödan ....då är det bättre att undvika att stressa *ler*

På förmiddagarna  är jag som piggast och mår som allra bäst , mina oknytt 

har inte riktigt hunnit vakna till liv då de är väldigt morgontrötta till skillnad

från mig *blink*


Fibbe Trollet och Reumaspöket är kvälls och natt varelse i alla fall dem som

huserar i min lekamen *ler*

Så "jaget" brukar passa på och få saker gjorda medan de små osynliga liven 

slumrar till en stund på morgonkvisten *ler*

Nu är de ju inte bara på grund av dem som jag är en morgonmänniska , utan

vår Herre skapade mig sådan , jag har alltid varit en morgonmänniska *ler*

Men som sagt , sedan jag fick oinbjudna hyresgäster i kroppen så gäller det

för mig att anpassa dagarna efter dem ...jodå , även om man är en sådan som tar

dagarna som de kommer och lever här och nu ,  i nuet...så har man ju saker

inplanerade , precis som alla andra *blink*


Att leva här och nu och ta dagarna som de kommer innebär ju inte att man

sitter med armarna i kors och mediterar dagarna i ända *blink* utan då man

lever här och nu , så bekymrar man sig inte över morgondagen och över

det som man har inbokat , utan man tar det som det kommer och det blir 

blir och skulle det bli något eller hända något , ja då tar man det då *ler*

 Det är bara att slösa med energi att oroa sig över något man inte

vet något om  , man oroar sig oftast i onödan då man oroar sig över något .

Den energi som går åt till att oroa sig , är bättre att använda till att må så bra

som möjligt här och nu *ler*

Livet är en dyrbar gåva , en gåva som inte varar för evigt , så se till att

förvalta denna gåva på bästa tänkbara sätt *ler*


Tack än en gång för alla era besök och er kommentarer , de värmer

i själ och hjärta *ler*


Önskar er alla en riktigt bra dag , varma kramar till alla er som tittar in här

hos mig ! *ler från hjärtat*


Carpe punctum 


Välkommen åter ! *ler*



Små förändringar i vardagen , skapar underverk i ditt liv ...........*ler*


 
 
wiper

wiper

29 september 2010 09:32

Du är också ett guldkorn som förgyller vår tillvaro ;) gulligt sagt av dig. Jag har också blivit stressallergiker efter utbrändheten. Jag hinner inte med själv nu heller varken bloggen eller vara ute och kommentera lika mycket så jag förstår dig så väl. Ta det bara lugnt och bloggen finns kvar. Tråkigt att du måste stå ut med Fibbe trollet. Du kämpar verkligen på kära du. Bra skrivet på slutet. Man blir påmind om vad som är viktigt

Sköt om dig vännen
Varm kram och tack för dina kloka ord

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

29 september 2010 10:23

Jag undrade lite vart du hade tagit vägen! ;)
Men stackars dig som har så många "inneboende". Nu när ni renoverar köket kan jag tänka mig att det är det sista du vill! Fast det kanske är just därför dom är framme som mest nu?
Morgon/förmiddag sitter jag också mest med min blogg. Datorn är mitt morgonkaffe ;)

Hoppas du snart känner dig bättre..
Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Mita

Mita

29 september 2010 16:33

Ja jag undrade också vart du var. Men då vet jag läget och kan oroa mig lite mindre,*ler*
Det blir väl lite mycket för dig nu.Hoppas det kommer att gå bra,
Varma kramar!

http://mithas.blogg.se

 
Monica

Monica

29 september 2010 17:18

Jag har varit dålig på att kommentera denna veckan också så du är i gott sällskap.

Ha en bra kväll!

Kramar

http://violett.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Inga-Lill

30 september 2010 21:22

Visst har du rätt, livet är allt för kort för att gräma sig över det som varit. Leva här och nu, se förändringarna i naturen, tyvärr så är hösten allt för kort där jag bor. Det övergår i kyla allt för fort och då försvinner de gulnade löven väldigt fort. Höstens alla färger syns inte alls här, då alla träd inte klarar dessa höjder. Jag som bott längre söderut tidigare, saknar lönnen som är det vackraste träd som finns om hösten. Igår fick jag i alla fall mitt lystmäte på alla dessa färggranna lönnar. Gubben och jag var till residensstaden Falun i lite ärenden, där var det en färgprakt utan dess like och jag med min glömskhet hade naturligtvis kameran hemma. Bilderna i hjärnan kan tyvärr ingen annan se men jag har glädje av dem varje sekund, när helst jag vill. Hoppas det dröjer länge än innan snön kommer neddimpandes, för ännu är det så mycket att se.

Dina spöken får du gömma i någon kista, har du ingen amerika koffert som du kan stoppa ned dem i, det fanns lås på dem om jag inte missminner mig. Jag tycker det är en lämplig plats för oknytt av alla de slag, hihi.

Kramar i mängd..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards