Direktlänk till inlägg 10 september 2010

Det ÄR höst ....

Av Berith - 10 september 2010 07:30

Så går denna veckan mot sitt slut och en

ny helg ligger framför oss *ler*


Vad pysslade jag på med igår , jo jag satt största

delen av dagen och läste en god bok ute på altanparadiset

och njöt av det vackra vädret , men inte hela dagen ,

för då Fibbe Trollet dragit sig undan för att pyssla på med

något ute i det betydlig svalare garaget , så passade jag på

att smita till min go´a barndomsvän M som äger Boli´as

blomsteraffär Gullvivan och köpte två krukväxter .....


  


Som jag planterade i krukan ute på bron , för sommarblommorna

som satt i den hade gjort sitt *ler*

Det följde även med tre krukor ljung hem , jag älskar ljung och tycker

att den hör hösten till , ja även om det är varmt ute just nu , så 

ÄR det faktiskt höst , även om man har svårt att tro det då temometern

visar + 20 grader ,  läser man almanackan och tittar på  björkarna

som skiftar i gult och rönnarna i rött , ja då ser man att det är höst *ler*


  




Hmmm...det ser lite glest ut , jag ska sätt något mer mellan ljungen ,

men vad , det har jag inte bestämt mig än *ler*


Denna morgon ser himmelen ut på detta viset och solen är på

väg upp över trädtopparna , det vackra vädret verkar håller i sig , en

riktigt Indiansommar är vad det är , vädrets makter visar sig

från sin allra bästa sida , så det är bara tacka och ta emot och

njuta av go´vädret så länge det varar  *ler*


   


Nu gör jag helg och vad jag/vi ska pyssla på med denna helg ,

det är nog inte så svårt för er att lista ut *blink*


Önskar er alla en riktigt trevlig helg !! *ler*


Varma kramar till alla er som tittar in här hos mig ! *ler från hjärtat*


Carpe punctum 


Välkommen åter ! *ler*

 
 
Vicke

Vicke

10 september 2010 07:37

Jag hoppas att du får en trevlig helg
http://animeramedvicke.jimdo.com/

http://animeramedvicke.jimdo.com

 
Ingen bild

Berith

10 september 2010 07:56

Tack Vicke , önskar dig detsamma , varma kramar =)

 
wiper

wiper

10 september 2010 11:40

Vad fint du har det på bron med växter och utsmyckning.

Hoppas du och din familj får en toppenhelg
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Pisan

Pisan

10 september 2010 11:52

Ja, nu är det verkligen höst. Härligt tycker jag. Även om jag får mer värk så mår jag bättre psykiskt på hösten än på sommaren. Och så är det så vackert med alla färger ute. Ljung gillar jag också, har 2 st krukor med det på min lilla uteplats, knallila är de :-) Önskar dig en riktigt mysig helg! KRAM! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
Mita

Mita

10 september 2010 12:43

Härligt att sitta och läsa en bra bok,finns det nåt bättre?
Visst hör ljungen till hösten, blir så fint när man gör i ordning.
Hoppas ni får en riktigt skön helg,
Varma kramar!

http://mithas.blogg.se

 
Ingen bild

Berith

10 september 2010 13:14

Tack Wiper , önskar dig detsamma , varma kramar =)

Pisan , ja med hösten kommer mera värk , men trots det så tycker även jag om hösten :))
Önskar dig detsamma , varma kramar !!

 
Monica

Monica

10 september 2010 14:27

Jag älskar ljung, det är en alldeles fantastisk växt, finns i så många härliga färger och den överlever nästan var som helst :)

http://katt-drottningen.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

10 september 2010 15:45

Mita , Ja det är verkligen mysigt och avkopplande :))
Varma kramar =)

Monica , Jag håller med dig ! :))
Varma kramar =)

 
Monica

Monica

10 september 2010 18:47

Javisst är det härligt med såna här fina höstdagar, hoppas det håller i sig i helgen också:)
Önskar er en mysig helg!
Kram*

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

10 september 2010 19:48

Önskar dig detsamma Monica , varma kramar =)

 
Margit

Margit

10 september 2010 23:39

Satt och skrev..och ALLT bara försvann...så nu blir det en kortis...Fin kruka med blomman du visar och WELCOME skylten i den...Vackert!!!
Kramis min kära vän!!!

http://margitholm.blogg.se

 
Monica

Monica

11 september 2010 11:35

Jaha du Berith jag tror nog att det är lilla guldklimpen Vera du ska ägna helgen åt.Familjen också naturligtvis.
Fina blommor och fina ljungplantor. När hösten kommer är det dags att plantera ljung,nu har vi ju visserligen fyra perenna ljungplantor i vår rabatt på framsidan som blommar för tredje eller fjärde säsongen nu så dit behöver vi inte köpa nytt, däremot till kyrkogården får det bli ny ljung.

Ha nu en fin helg!

Kramar:)

http://violett.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Inga-Lill

11 september 2010 12:42

Har du gott om rönnbär, plocka då buketter med bären utan blad, knyt ihop dessa och placera mellan ljungen, du fyller på så vis upp tomrummet med lite färg och det kostar inget.

Du får ha en så bra helg som du kan, här regnar det och jag tänker sitta inne och mysa med taxarna nu när jag blivit gräsänka. Så ha det så bra med tapetriveriet, hihi.

Kramar i mängd.

 
Ingen bild

Anita

12 september 2010 10:44

Vad fint du gjort med ljung, lykta och blombord. Hösten är här har jag förstått fast jag trott att man kanske, kanske skulle kunna få en liiiiiten bit sommar till innan snön kommer. Verkar inte så, så jag får ta och köpa hem ljung också.
Ha en go helg vännen !!!
Stora kramen från mej

 
melissa

melissa

12 september 2010 19:52

fin blogg 8DD

http://meelissaaaa.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards