Direktlänk till inlägg 31 augusti 2010

Tragikomiskt.........

Av Berith - 31 augusti 2010 07:30

Gårdagens väder var verkligen en blandad

kompott av ömsom sol , ömsom regn , ja till

och med regn och sol samtidigt *ler*

Det var nog Trollmor som hade tvättdag igår *blink*


Morgonens väder i skrivandets stund :

Solen skiner och det är riktigt skönt ute +7,7 *ler*

Några hotande moln cirkulerar runt Boli´a ....

Kanske blir det lika omväxlande väder idag

som igår , vi får väl se vad vädrets makter

har tänkt sig , det blir som det blir *ler*


******************************************** 


Igår var en dag då jag var mindre glad , men bara en

stund , jag tog en skogspromenad och mediterade , vips 

så hade irritationen som gnagde inom mig flugit sin kos igen *ler*

Skogspromenader är som balsam för själen , man

rensar verkligen hjärnan då man vistas ute i skog och

mark *ler*


Jag kan inte skriva här vad det var som gjorde att jag

blev irriterad , men jag kan berätta att osanningar  

och påhittat nonsens , det gör mig irriterad .....

Osanningar har jag väldigt svårt för , från vem än det än

kommer .....


Att fara fram med osanningar för att själv komma i bättre

dager eller för att folk sa tycka synd om en  ....

*skakar på huvudet*....ja då gäller för mig att djupandas

både en och två ...ja till och med tre gånger , 

så jag inte flyger i luften .....


Men nu är det glömt och förlåtet igen, för viken gång i ordningen

det vet jag inte  (inte för att jag är bättre än någon anna utan för

att jag är den jag är ), jag har tappat räkningen , men det blir ett ex antal

gånger som jag förlåtit denna person , under hennes snart fyrtioåriga liv .....


Jag förlåter henne även denna gång , inte för att jag tror att jag är

förmer , utan för att man mår bra i sig själv då man kan förlåta, och

då man har förlåtit kan man släppa det som "stör"och sedan kan man

gå vidare med sitt liv och igår då jag gick där i skogen och mediterade ,

så förlät jag henne igen , så som jag gjort så många gånger förut .....

Att förlåta någon , betyder inte att man måste ha med personen i

frågan att göra , utan man förlåter för att man ska kunna gå vidare med

sitt eget liv .....

Man blir lätt om hjärtat och glad i själen då man kan förlåta saker

och ting .....

För ingen mår bra av att ha saker "malande" inom sig ....


Denna historia  kan jag inte berätta här eller rättare sagt , jag vill inte

 göra det , då jag inte vill hänga ut andra inblandade personer , för min

egen del spelar ingen roll , men av hänsyn till övriga , så gör jag inte

det *ler*


Tyvärr är denna historia tragikomisk , ja det är vad den är......


Önskar er alla en bra dag *ler*

Varma kramar till alla er som tittar in här hos mig ! *ler från hjärtat*


Carpe punctum 


Välkommen åter ! *ler från hjärtat*






 
 
Anki

Anki

31 augusti 2010 08:25

Vet precis vad du menar och vad du känner.Skönt att kunna rista av sig i skogen,är just vad jag gör när det tjockar på!
Kram från Blekinge

http://:mixtillmax.blogspot.com

 
Ingen bild

Berith

31 augusti 2010 08:31

Det är tur att man har nära till skogen ;))
Varma kramar :))

 
Mita

Mita

31 augusti 2010 08:45

Ja skogen är bra till mycket,*ler*
Visst är det gott att kunna förlåta,även om det kanske är svårt ibland. Men man mår nog sämst själv att gå och älta.
Idag börjar dágen soligt,får se om det fortsätter,
Kramizar till dig vännen!

http://mithas.blogg.se

 
Ingen bild

Berith

31 augusti 2010 08:56

Precis *ler*
Varma kramar :))

 
wiper

wiper

31 augusti 2010 11:18

Då har ni samma väder som vi har här i dag. Idel solsken men kallare än en sommardag. En promenad är inte dumt att ta när man känner sig så. Jag själv skall börja gå med min gamla promenadgrupp igen och vi går även på skogsstigar. Ja du sånt är inte roligt. Att sprida ut osanningar och annan lögn avskyr jag själv att bli utsatt för. Jag har också förlåtit en person ett antal gånger utan att personen ens bett om ursäkt. Jag fick lära mig på min mindfullness att man aldrig kan göra om en människa. Dom måste vilja förändra sig själv. Nu har jag fått en mer avslappnad attityd precis som dig och mår bättre. Tack för att du delade med dig.

Ha en fin tisdag
varm kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

31 augusti 2010 16:54

Ja , det är skönt då man kan släppa och gå vidare och inte låta saker ligga och gro inom en ...det är ingen annan än en själv som far illa av det ...
Precis , man kan inte göra om någon annan , man kan bara förända sig själv :))
Vad roligt att du ska börja gå med din promenadgrupp igen :))
Varma kramar :))

 
Ingen bild

Inga-Lill

31 augusti 2010 18:30

Ja, du Berit det finns människor av alla slag och det kanske är tur det men måste det finna såna som förtalar och ljuger. Fast i dagens tider med valfläsk som serveras ena tallriken efter den andra så skulle ju inte politikerna få finnas heller, hihi.

Kramar i mängd.

 
Vicke

Vicke

31 augusti 2010 18:44

ja, det är bättre att kunna förlåta, ha en fin kväll nu

http://vickesblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

31 augusti 2010 19:14

Inga-Lill , det ligger något i det ...hahaha...
Varma kramar :)

Ja Vicke , vist är det så ! :))
Varma kramar :))

 
Monica

Monica

31 augusti 2010 21:51

Att folk hittar på och far med osanning har även jag varit med om, men jag tror att dom mår dåligt själva av sånt dom hittar på.
Hoppas du har haft en bra dag trots allt.

Kramar:)

http://violett.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

31 augusti 2010 22:22

Det finns väl ingenting som rensar sinnet och ger extra ork med vardagens alla bekymmer som en promenad ute i skog och grönska. Sådant behövs det mer av:)

http://katt-drottningen.bloggplatsen.se

 
 av irja

av irja

1 september 2010 01:23

Kära Berith !!!
Det finns inge värre än de som pratar skit och för fram med osanningar,,,Men man vet ju själv bäst,vad man är för figur......
VI människor har något som de vilda rovdjuren saknar:AVUNDSJUKA....Och i en liten by finns det gott om såna.....Låt det rinna av dig, som vattnet på en gås.....LER.....HA det bäst vännen KRAM IA....

http://40-talisten.bloggplatsen.se

 
Helena

Helena

1 september 2010 06:58

Hmmm.... Känner igen mig i det du skriver om... Men vet inte om jag skulle orka förlåta så gång på gång. Att orka bli besviken på en människa gång på gång.... Beundrar dig som fixar det! Kraaaam Helena

http://www.retro-tokig.blogspot.com

 
Ingen bild

Berith

1 september 2010 07:22

Monica , visst är det så , hon mår inte alls bra och jag vet ju hur hon är och att hon lever i sin "sanning" :))
Varma kramar =)

Monica , Håller med dig :))
Varma kramar :)

Irja , Inte får sådant fäste på mig , det rinner av mig lika fort , sedan är det glömt och jag traskar vidare ;))
Varma kramar :))

Helena , nu känner jag denna person väldigt väl och hon är som hon är , det är inget som jag kan göra något åt , då är det bättre att förlåta och släppa det :))
Hon lever sitt liv och jag mitt liv *ler*
Nu har vi inte någon direkt kontakt med varandra längre , men av naturliga själ så blir det lite kontakt ändå uti mellan åt , fast det är väldigt långt mellan gångerna , för det kommer inget gått ut av att ha en sådan relation till någon som det bara skapar dålig energi av att umgås med *ler*
Det är som det är och livet går vidare och det gör det med ett lätt hjärta :))
Varma kramar :))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards