Direktlänk till inlägg 24 augusti 2010

Babbel över en mugg te och Fullmånens magiska kraft

Av Berith - 24 augusti 2010 07:15

Igår morse hade vädret svårt att bestämma sig ,

men till slut så blev det regntunga skyar som tog

över , fast det regnade inte speciellt mycket , det

var mest gråmulet och kallt ....ett riktig inomhusmys

väder med andra ord *ler*


Då jag satt och gjorde ingenting , eller något gjorde jag ju , jag

hade just bloggat färdigt och lika så gott dagens bloggrunda hos

mina go´a bloggvänner i bloggbyn , då pep det till i mobil och ner

damp ett sms från min go´a kusin Åsa , som är min älskade 

moster C:s mellan dotter *ler* , Ja moster C:s go´e gubbe är ju

också delaktig i min go´a kusins existens *blink*


Åsa undrade om jag ville komma över på en mugg te ,

och det ville jag ju naturligtvis göra , så sagt och gjort ,

jag hoppade  i den blågröna automobilen , ja jag tog

bilen *skäms* fast det är gångavstånd till henne , ja det

är gångavstånd till allt och alla här i Boli´a , större än så är

inte Boliden *ler*

I går så var det inte alls läge för en till "halvlång" promenad ,

på grund av Fibbe Trollet , de dagarna det lilla oknyttet styr

blir det inte mer än en promenad per dag , men en promenad per

dag är ju bättre än ingen promenad alls *blink*


Det blev inspektion av deras altanparadis som de glasat in ,

och det blev så bra så , ett riktigt mysigt uterum och naturligtvis 

glömde jag att ta kort på den fina inglasade altanen och jag glömde 

också ta bilder på deras grillplats med badtunna som de byggt längst

ner på gården , den blev också bra , en riktig mysig uteplats med

insynsskydd *ler*


Men en bild på min go´ a kusin , det kom jag i alla fall ihåg

att ta *ler*


  


När vi satt och surrade om ditten och datten , så kom hennes

go´a pojkar Knoll och Tott hem från sin första dag i skolan denna

termin , de är verkligen två rara gossar med glimten i ögat *ler*


Tack kära kusin för en trevlig stund med babbel över en mugg te *ler*


När jag kom hem igen så mediterade jag och sedan gjorde jag

inte så mycket mer , förutom att laga middag till mig och gubben *ler*

Sedan så blev det mys i soffan under favoritfilten och Det okända ...

Och ni som redan känner mig och vet att jag brukar somna så fort

jag sätter mig ner i soffan ...så blev inte fallet igår , nej för det är

fullmåne på G och det innebär lite sömn.....eller ingen sömn alls för

min del , utan jag läste en god bok hela natten och kände hur månens

energi flödade/flödar genom min kropp och jag fick /får lust att vråla

ett Ronja Rövardottervårl , ett höstvrål då och inte ett vårvrål *skrattar*

Men jag gjorde/gör inte det ...utan jag visar mina grannar och resten av min omgivning hänsyns och vrålar inom mig istället ....jag behöver ju inte

visa mig mer "knäpp" än jag redan är , dessutom tror jag inte att

ett höstvrål mitt i natten eller tidig morgon skulle uppskattas av min

 omgivning *skrattar*


Så denna natt var det inte bara Fibbe Trollet som höll mig vaken

utan det lilla livet fick god hjälp av månens magiska kraft *blink*

Och i natt är det fullmåne ! ...Tänk om jag hade kunnat spara och lagra all

den energi månen ger mig och portionera ut den i mer lämpliga portioner

istället under hela året....det hade inte varit så dumt  *skrattar*


Ja det var min gårdag och min natt i månens sken , ingen dålig

 dag eller natt , utan en riktigt bra dag trots Fibbe Trollet  *ler*

 Så bra som en dag och natt kan bli då Fibbe Trollet och Mångudinnan

Luna är på G *skrattar*

( jag står med båda fötterna tryggt förankrade  på jorden , även om jag

kan uppfattas som "flummig" i mina inlägg nu och då , men det är sådan

jag är , det är jag , mitt sanna jag ;))


 Vädret denna morgon här i Boli´a ser riktigt lovande ut ,

man ser den blå himlen igen och på den seglar vita molntussar

fram , termometern visar + 7,5  *ler*


Önskar er alla en riktigt bra dag *ler*

Varma kramar till alla er som tittar in här hos mig *ler från hjärtat*


Carpe punctum 


Välkommen åter *ler*





 
 
wiper

wiper

24 augusti 2010 09:06

Här vill vädret inte bestämma sig heller men just nu är det sol. Vilket trevligt sms på morgonen från en kär vän. Vad härligt att dom också har ett altanparadis. Vad fin, gullig och glad hons er ut. Hon har fint hemma också. Nu blev jag nostalgisk när du skrev Knoll och Tott ;) det är väl från en tecknad serie har jag för mig.

Ja då vet jag varför jag varit så orolig i natt och vaknat flera gånger och inte kunnat sova. Jag är superkänslig mot fullmåne och blir nästan mångalen :D

Vad roligt du skrev om vrålet ;) du är för härlig

Det är nog för att dom som inte har känningar inte förstår när man har en förmåga till att känna av och se saker inte förstår detta. Då är jag flummig också och det bjuder jag på ;)Tack för dina positiva och fina kommentarer i min blogg (kram)

Ha en riktigt fin dag själv goa bloggvän

Varm kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

24 augusti 2010 09:28

Wiper min vän , ja Knoll och Tott var en tecknad serie en gång i tiden , du minns så rätt så :))
Hahah..ja det är inte lätt då man känner av månen och blir lite "mångalen" men man är ju som man är och jag liksom du , bjuder på det ;))
Tack vännen , dina ord värmer alltid lika gott i hjärtat :))
Önskar dig detsamma min vän , varma kramar =)

 
Anki

Anki

24 augusti 2010 09:40

Äre månen som gör att jag inte kan sova vissa nätter i månaden.Tack fick jag lära ngt idag oxå!2 nätter i rad nu,kan vänta mig en till då!
Här äre höst idag och inatt har det blåst o regnat på tvären,inne dag idag och genomgång på alla hundar(mor är här med sin så 3 att kolla över)
ps.plockade fram bästa yllekoftan igår kväll ds.

Kram från södern

http://:mixtillmax.blogspot.com

 
Ingen bild

Berith

24 augusti 2010 10:07

Anki ,Många påverkas av månen , mer eller mindre och det låter som du , liksom jag är väldigt påverkad av månen *ler*
Även här är det höst i luften och jag sitter också inlindad i min favoritkofta :))
Varma kramar från norr , där solen gått i moln :))

 
Sussi

Sussi

24 augusti 2010 12:03

Alltid trevligt med en lien fika :)
En promenad per dag är mycket bra. Räcker gott och väl..

Jag har turen att inte märka någon skillnad på fullmåne och inte. Sover som en stock ändå :)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Berith

24 augusti 2010 12:13

Sussi , tur att vi alla är olika :))
Ja det gör det och en promenad är ju som sagt bättre än ingen promenad alls ;))
Men det känns inte bra att ta bilen då det är gångavstånd , jag månar ju om moder jord ;))
Varma kramar =))

 
Mita

Mita

24 augusti 2010 13:16

Tycker jag sover lite knepigt många nätter i månaden,så det är väl inte månen som orsakar det.
Härligt att få babbla över en kopp te eller kaffe,många problem man kan lösa på så vis,*ler*
Just nu lyser solen in på skärmen så jag knappt ser nånting. Men lika fort så kommer det stora mörka moln, blandat väder kan man säga,
Ha det got vännen,
Varma kramizar!

http://mithas.blogg.se

 
Ingen bild

Berith

24 augusti 2010 13:59

Ja oja , vi låste livets alla gåtor och världsproblem ,tänk vad mycket man kan ådsatdkomma över en mugg te /kaffe :))
Här gick solen i moln ...men solen inombords går inte lika lätt i moln ;))
Varma kramar =)

 
Daniel

Daniel

24 augusti 2010 14:38

Ja ni löste säkert all världens problem under kaffebesöket! Borde ha varit med. Påverkas inte av månen utan sover som en stock. men vet många som ohjälpeligen påverkas!

http://danielfagerholm.webblogg.se

 
Monica

Monica

24 augusti 2010 17:10

Vad trevligt du fick i och med det lilla pipet i mobilen och din kusin ser så glad och go ut.
Månen ställer till det för en del människor och du är då en av dom....kanske det blir läsning för dej i natt också då.

Kramar

http://violett.bloggplatsen.se

 
Vicke

Vicke

24 augusti 2010 17:37

då fick du en skaplig dag till

http://vickesblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

24 augusti 2010 17:53

Oja Daniel , värdsproblemen är lösta vid ett köksbord över en mugg te i Boli´a ;))
Du missade ett mysigt och viktigt möte , vi hade gärna haft dig med ;))
Varma kramar =))

Monica , ja hon är både söt och snäll ,min kära kusin :))
Tur att jag har gott om böcker ;))
Varma kramar =))

Ja Vicke , en bra dag blev det , som alla andra dagar ;))
Varma kramar =)

 
Anita

Anita

24 augusti 2010 19:56

Va mysigt det är när man helt appropå blir bjuden på en kopp ... med någon man gärna dryftar några ord med. Vi får kanske se altanen en annan gång och likaså grillplatsen.
Ha det gott min vän !!!
Stor kram !!!

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

25 augusti 2010 06:30

Ja, Anita , det kommer fler tillfällen , så för eller senare blir det nog någon bild på deras altanparadis och grillplats också ;))
Varma kramar till dig min vän =)

 
Ingen bild

Inga-Lill

26 augusti 2010 15:39

Jaha, då var det inte bara jag som hade kallt igår, det blåste från norr och kändes helt plötsligt som höst.

Jag gjorde inget alls igår jag heller om man bortser från de obligatoriska hundvändorna, som blev flera stycken. Allt mest på att jyckarna gillar att luras med matte när vi är själva hemma, fast de ville heller inte vara ute när det kom till kritan. Regnade gjorde det av och till under dagen. Sen var det maten men jag gjorde det lätt för mig igår ugnsmat och det blir det idag med, ja inte samma sak men tillagningen blir på samma plats.

Jag har ju inte dina spöken men väl ett annat som gör sig påmint när det blir rått ute, så därför är ugnsmat det mest praktiska.

Kramar i mängd, jyckarna skäller en hälsning.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards