Direktlänk till inlägg 3 augusti 2010

Lön för mödan ......

Av Berith - 3 augusti 2010 07:30

Gårdagen blev en spontandag , dottern ,

den stolta modern ringde och undrade om

jag ville följa med dem ut och äta lunch.....

Och det ville jag naturligtvis då jag inte gjorde

något speciellt , ingenting som inte kunde vänta

tills jag kom hem i alla fall , för pigan och drängen ,

de står där man lämnar dem , dessutom blir de

handlingsförlamade då  man inte  står där

med piska över dem *blink*

Snabeldraken , han var redan rastad , så han stod

nöjd och belåten på sin plats i städskåpet *ler*

Så med ett gott samvete så låste jag ytterdörren och

hoppade in i deras bil *ler*


Vart bar det av då ????.....Jo till STAN ! *skrattar*


Den stolte fadern har haft jour i en hela den gångna veckan

och helgen , han är ju numera deltids brandman och då han

jour så blir han "låst" här hemma i Boliden , så han kände att 

han ville komma utanför samhällets gränser en stund *blink*

För att på hemvägen känna vad skönt det är att komma

hem till lilla lugna Boli´a igen  (som inte är så lugnt längre , utan här

råder rena rama vilda västern numera ...men det är en annan

historia ;))

Dessutom  hade han ett ärende ute på Söder , det var något

till bilen som han skulle ha *ler*


Lunchen intogs på restaurang Viking , en mycket trevlig 

liten restaurang i centrum som har en underbar buffe´*ler*

Jag åt en stor salladstallrik , jag  har ju återgått tillbaka till mitt "ny

gamla" liv som jag  levde innan semestern , nu när vardagen är

 här igen  *blink*

(Det blev inga bilder , för det var så många lunchgäster)

Den stolta mostern kunde inte äta med oss , för hon jobbade dagtid

i går ....


Efter den goda lunchen , så åkte den stolte fadern ut till Söder och 

jag och den stolta modern , ja vi gick på stan  *djup suck *

Jag förstod att de hade en räv bakom örat då de bad mig följa med *blink*

Johanna , den stolta modern , skulle prova kläder , för det är ju

rea på rea och då behövde hon någon som passar lilla Vera......

( Det kunde jag ju lika gärna gjort hemma i Boli´a *blink*) 

Men vad gör inte en stolt mormoder för sitt lilla älskade barnbarn.....och barn *blink*


Nu så var det inte bara av ondo att gå på stan igår , det

var ett perfekt väder för sådana göromål ,  det ska jag villigt

erkänna *blink*

Dessutom gjorde även jag några fynd .....tre T-shirt åt gubben ,

tre par sådana där pösiga mjukisbyxor med mudd vid vristerna i tre olika 

färger , tre tunikor och en T-shirt åt mig själv för bara sex hundra kronor *ler nöjt*

(Inga bilder på kläderna , glömde ta en bild innan pigan i tvättstugan la beslag

på dem ;))

Så det var inte bara tråkigt och fruktansvärt trist att gå på stan

igår , utan jag fick ju lön för mödan och kände mig rätt så nöjd  *ler*

Men jag är fortfarande ingen shopping antuiast , och lär nog inte bli det heller *ler*

(Man ska aldrig säga aldrig , för aldrig kan man få äta upp ;))

Men det lär dröja innan jag går på stan igen !!  *ler*


Över till något annat *ler*

 En blid blir det i alla fall i dagens inlägg , en bild på presenten

jag fick av döttrarna och mågen......och lilla Vera förstås på

min födelsedag  *ler*


  


De känner sin mor /svärmor/mormor  , näst efter burk och ljuslycktemanin

så har jag "pippi "på ordspråk *skrattar*

Ordspråk är  tänkvärda och de får en att tänka till , just därför

tycker  jag om ordspråk *ler*


På detta halsband står det : " In a world where you can be anything ,

be yourself "  (I en värld där du kan bli vad som helst , bli dig själv) 

Så sant och det är ju just det jag är ...jag är mig själv , i alla lägen ,

jag är den jag är ! *ler*


Nu över till dagens väder ,  denna morgon är himmelen grå 

över Boli´a , det ser ut att bli ett perfekt inmhusväder och 

det passar mig alldeles ypperligt , då jag lämnade mina hjälpredor

vid för våg igår , så idag ska jag umgås med dem *blink*


Önskar er alla en riktigt bra dag !

Varma kramar till alla er som tittar in här hos mig *ler från hjärtat*


Carpe punctum


Välkommen åter ! *ler*








 
 
Ingen bild

Åsa

3 augusti 2010 08:36

Det lät som en härlig gårdag på stan !
Fint halsband !!
Ha de gott , kram

 
wiper

wiper

3 augusti 2010 09:46

Härligt att få äta lunch med sin dotter. Ja du alla måsten finns kvar ändå tills man kommer hem ;) Det låter som en god buffé och bra att man kan ta det man vill. Vad kul at du fick tag på lite kläder också. Vilket vackert halsband och orden är bra också. Härligt att kunna vara sig själv.

Ha en jättefin dag
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

3 augusti 2010 10:03

Åsa , alla dagar är bra
dagar...även de man tillbringar på stan ;))
Varma kramar till dig kära kusin =)

Tack Wiper =)) De har alltid god mat och
mycket att välja på =))
Varma kramar =)

 
Mita

Mita

3 augusti 2010 11:37

Vilket fint halsband,förstår att du blev glad.
Ordspråk är underbara,man behöver tänka till ibland.
Det där med att gå på stan, det går upp och ner tycker jag. Tur man kan välja när man känner för det,*ler*
Att fynda är inte fel,man blir så nöjd och glad efteråt.
Jaså Lillen gillade inte att gå ut trots regntäcke. Nej jag skulle tro att Peppe måste övertalas i alla fall också. Både att ta på regnstället och sen gå ut.
Just nu ligger han bakom min rygg och snarkar, min goe myspys gubbe, om du vore lite närmare så kunde du ta del av hans mjuka nospussar.
Varma kramar från "lilla" mig!

http://mithas.blogg.se

 
Ingen bild

Berith

3 augusti 2010 12:05

Tack Mita , ja jag blev verkligen glad åt halsbandet =)
Det är alltid rligt att göra fynd , även för en som mig som inte gillar att springa på stan , men då man gjort sådana fynd som jag gjorde igår , ja då är det värt =))
Mmmm...kan riktigt kännsa hans varma go´a nospussar ända hit , men det skulle vara mysigare att få känna dem på riktigt =))
Varma kramar till dig vännen =))

 
Michelin

Michelin

3 augusti 2010 12:42

Skickar en liten solig hälsning från ett soligt Hälsingland.. KRAM // Michelin

http://michelin53.blogspot.com

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

3 augusti 2010 15:53

Men så vackert halsband du har fått :)Grattis! Och grattis till de fynd du gjorde i stan. Tur att du följde med ;)
Jaså, jag har en dubbelgångare? Ja, det var i alla fall inte mig du såg, för i år har vi för ovanlighetens skull inte gjort någon tur norrut. Vad spännande :)
Jag nog är det så, att vi alla har en dubbelgångare nånstans och det blir extra roligt, när man träffar på dem.
Här är det halvmulet idag och vi har haft flera lätta regnskurar,men det är inte kallt. Fortfarande håller sommaren sig kvar ;)
Soliga kramar till dig min go'a bloggarvän!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Vicke

Vicke

3 augusti 2010 18:15

det var ett fint halsband som du fick

http://vickesblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

3 augusti 2010 18:57

Tack Michelin , sänder varma kramar till dig =)

Tack Lambergsfrua =))
Ja, jag hajade till då jag såg kvinnan , men jag förstod ju att det inte var du , visste ju att ni inte var i dessa trakter ...hon var så lik dig att hon kunnat vara din tvilling syster ...hahaha...
Varma kramar =))

Tack Vicke , varma kramar =))

 
Ingen bild

Inga-Lill

4 augusti 2010 13:37

Vilket snygg halssmycke med kloka ord på, det måste passa dig som hand i handske. Roligt att du kunde göra lite fynd på stan, jag brukar aldrig hitta något när jag väl kommer iväg.

Kramar.

 
Sussie

Sussie

9 augusti 2010 12:45

Väldigt kloka och tänkvärda ord :)
Grattis i efterskott på födelsedagen!

http://www.lotusblommansblog.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards