Direktlänk till inlägg 30 juli 2010

Ett inlägg om allt möjligt .........

Av Berith - 30 juli 2010 08:15

Gårdagen var ömsom mulen ömsom sol ,

men mest mulet var det nog ändå , men 

även om det var mulet så var det riktigt

varmt , 25 grader och fruktansvärt kvavt*ler*


Åskar lurade någonstans bland molnen , men

han gav sig aldrig till känna , inte mer än i mitt

huvud *ler*


Gubben fixade med sitt "småfix" på altanen och jag

tvättade och hängde ut tvätten  , men det var så fuktigt , 

i luften att tvätten inte blev torr , utan jag fick plocka in

och torka den inomhus istället , har man inte jobb , ja då

skapar man sig jobb... ...det kallas för dubbelarbete *blink*


Snabelhanen fick komma fram en sväng också och jaga

lite änglatofflor ...vad små och ynkliga de ser ut numera och

de förökar sig inte lika snabbt heller , nu när vi inte har "Lillen"

som lossar tonvis med päls ....O, vad jag saknar honom och 

hans vita pälstussarna .........


Så en bekännelse *blink*


Jag har fuska lite under semester och en och annan go´kaka har

slunkit  ner , jag har lite dålig karaktär då det gäller go´fika , godis det är

inga problem , det klarar jag mig utan hur lätt som helst numera , 

längtar inte ens efter godis längre  *ler*

Önskar att jag hade dotterns svägerska , go´a Yv:s karaktär då det

gäller go´fika , hon är ståndaktig hon *ler*

Nej nu blir det anda bullar hädan efter , nu är det färdigfuskat för min

del !! *ler*

Kan Yv , så kan jag  *skrattar*


Så igår , blev det körsbär och jordgubbar för min del , då suget

smög sig på , körsbär och jordgubbar är faktiskt betydligt godare och

nyttigare än en sliskig kaka tycker jag ....så nog vore det väl "bönna" om

jag inte skulle kunna hålla mig ifrån go´kakor hädanefter *ler*


   (klickbar bild )


Så över till något annat *ler*


En bild på en av mina hängpetunior , som trivs i den fuktiga

luften *ler*


   (klickbar bild)


Och så vädret denna morgon i Boli´a , som

är regnigt , oj vad det har regnat i natt och nu på

morgonen , just nu är det uppehåll i skrivandets stund ,

men himlen är väldigt mörk , så det kommer nog mera

regn *ler*


Nej , nu sa jag ta och avsluta mitt inlägg , som

denna morgon blev ett inlägg om allt möjligt *ler*

För nu ska jag göra mig i ordning för att åka och hälsa

på mannen jag kallar för pappa och lilla guldklimpen

Vera och hennes mamma ska också följa med  mig och

träffa "gammel moffe" *ler*


Önskar er alla en bra dag och en riktigt trevlig helg  !

Varma kramar till alla er som tittar in här hos mig !*ler från hjärtat*


Carpe punctum  


Välkommen åter ! *ler*












 
 
wiper

wiper

30 juli 2010 09:30

Vi hade också fruktansvärt kvavt så det rann om mitt ansikte hela tiden. Fast det var inte så varmt. Det är inte lätt för man vill ju äta och njuta när man är ledig. Det kommer en höst och vinter då man kan dra in lite men du är ju så smal. Jag är inne på åttonde dagen och börjar gå ner lite. Hängpetunian är helt underbart fin.

Ha det bra hos din pappa i sällskap av härliga Vera med mor

Varm kram


http://wiper.bloggplatsen.se

 
Pisan

Pisan

30 juli 2010 10:24

Här vräker regnet ner också, riktigt rejält. Ha en fin fredag vännen! KRAM!

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
Mita

Mita

30 juli 2010 11:48

Inget mer regn för min del, nu har det kommit så det räcker för resten av sommaren.
Men man fick lite gjort inne igår i alla fall,så nytta blev det med regnet trots allt,*ler*
Jag har dålig karaktär både vad det gäller godis och fikabröd. Fast till förmiddags fikat tar jag gärna en smörgås.
Jag förstår din längtan efter Lillen ska du veta,det skär mig i hjärtat vännen,
Sköt om dig,
Varma kramar!

http://mithas.blogg.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

30 juli 2010 15:02

Tittar in för att önska dig och de dina en riktigt trevlig helg - utan mera regn;)
Soliga kramar till dig min go'a bloggarvän :D

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Mita

Mita

31 juli 2010 12:10

Tittar in och önskar dig vännen en fin helg.Hoppas ni får fin väder också.
Varma kramizar!

http://mithas.blogg.se

 
Margit

Margit

31 juli 2010 23:41

Läste ditt inlägg igår...men hann inte då slriva nån kommentar...
Nu sitter jag och försöker skriva ....
Önskar dej o de dina...en fin söndag!!!
Kramen vännen!!!

http://margitholm.blogg.se

 
Monica

Monica

1 augusti 2010 11:24

Goddag!
Varit lite lurigt väder i helgen, men nu äntligen skiner solen här i älvsbyn där jag befinner mig!
Det är allt lite "tur i oturen" att jag har celiaki och inte kan äta något fikabröd. Bakar sällan glutenfritt för då fikar jag så länge det finns då jag är älskar fikabröd :(
Ha en fortsatt fin söndag!
Kram*

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Inga-Lill

2 augusti 2010 16:34

Det här varannan dags vädret är lite tråkigt för den dagen det borde vara fint så rätt som det är så kommer det en skur. Gjorde som du med tvätten hängde den ute och sen var jag i alla fall tvungen att ta in den, för det började dra ihop sig till regn. Jag tror inte att den torkat ute ändå för det är så fuktigt och ingen vind idag.

Hoppas att det blir bättre i morgon, för jag har mer som behöver tvättas, kan inte förstå att jag har så mycket tvätt nu när jag inte har några småbarn länge.

Kramar.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards