Direktlänk till inlägg 28 juli 2010

Man gör aldrig ingenting ......

Av Berith - 28 juli 2010 07:45

Gårdagen var mulen och det regnade till och från ,

men det var ändå varmt , fuktigt varmt , det känns

att vi är inne i rötmånaden *ler*


Jag och gubben hade en mysig inomhusdag , en bara vara dag ,

en dag då vi ingenting gjorde ....men å andra sidan så gör man

aldrig ingenting , för man gör ju alltid något *blink*

Man läser en bok , löser korsord , äter , mediterar (inte gubben)

knappar på datorn , yoga (det pysslar inte gubben på med heller ,

han tycker att det ser fånigt ut ;)) , dricker te eller kaffe  , slumrar

till en film under favoritfilten *ler*

Så man gör ju alltid något , fast det känns som man inte gör något 

alls *ler*


Eller är det så att man menar att man inte gör något , då man inte gör

något "vettigt" , så som städning , tvätt , snickra , handla mat , tvätta

bilen , klipper gräsmattan , rensar ogräs m.m.....är det då man inte gjort 

allt detta , som man inget gör , eller inget gjort ....Ja då gjorde vi absolut

ingenting i går *skrattar*


Fast å andra sidan så är det väl inte "ovettigt"att lösa korsord , för

man blir i alla fall inte dummare av det och alltid lär man sig något

då man läser en bok , meditation och yoga är ju bra för kropp och

själ *ler*

Så egentligen så gjorde jag/vi  ju en hel del "vettiga" saker igår ,

gubben och jag (även om han inte mediterar och håller på med yoga ;))


Oj vad jag krånglar till det idag , det blev nog för mycket  "ovettigt" 

gjort igår , som var "vettigt" *blink* 


Med andra ord så hade gubben och jag en mysig inomhus dag i går ,

i det perfekta inomhusvädret *ler*


Dagens väder :

Det ser ut att spricka upp och bli sol idag , det är

fortfarande så där fuktigt varmt , men som sagt ,

det är ju röten och min kropp , ja även "jaget" gillar

ju då det är varmt , torrt eller fuktig värme , det spelar

ingen roll , bara det är varmt *ler*


Det bästa med värmen är att Fibbe Trollet har hållit sig

på sin kant , ja han har till och med varit ganska osynlig *ler*

Men förra veckan fick jag ett vykort från min osynlige vän ,

där han påminde mig om att vi går mot höst och att han då

kommer tillbaka , vare sig jag vill eller inte *blink*

Men det är då det , nu är det varmt och skönt och jag njuter

av nuet *ler*

Fibbe Trollet kommer då han/hon/den/det kommer , och det

tar jag då , nu är nu och just nu är Fibbe Trollet inte här *ler*


Önskar er alla en riktigt bra dag !

Varma kramar till alla er som tittar in här hos mig *ler från hjärtat*


Carpe punctum


Välkommen åter  *ler*





 
 
Sussi

Sussi

28 juli 2010 10:32

Det är riktigt skönt med en sån dag ibland. Fast lösa korsord måste ju räknas till "vettigt". Du lär dig ju undertiden ;)

Idag ser det ut att kunna bli regn här så det kanske får bli en sån dag för mig med..

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Inga-Lill

28 juli 2010 10:49

Det är nog sant att när man inte gör något vettigt så känns det som man latat sig, fast jag tycker nog att sommar och semester då ska man vara lite lat. Skönt för kroppen att koppla av och inte fylla dagen med en massa måsten, det mår ingen bra av. Bättre då att återvända till vardagen med en utvilad kropp än en helt utsliten lekamen.

Kramar i mängd.

 
Ingen bild

Berith

28 juli 2010 12:32

Sussi , ja jag tycker då att korsord hör till det vettiga i alla fall ;))
Varma kramar =)

Håller med dig Inga-Lill till fullo !! =))
Varma kramar =))

 
Margit

Margit

28 juli 2010 12:55

Ja visst har du rätt i...att man ALDRIG gör iINGENTING...men så säger man...när man INTE gör nånting särskilt....
Här i Eskilstuna...där Lasse o jag är just nu..så skiner solen lite..och det är VARMT....+25- 26 frader..ochdet känns lite kvalmigt....
Vi åker senare tillaka til Kolsva igen. Lasses son med fam från Uppsala kommer till oss i morron o blir några dar...hos oss...
Kramen!

http://margitholm.blogg.se

 
wiper

wiper

28 juli 2010 13:02

Härligt med en innedag då vädret inte är på topp, sånt behöver man också. Vi har ju inte fått hit regnet än. Att lösa korsord och läsa är ju lärorikt och givande. skönt att Fibbe håller sig borta i värmen. Hoppas vi då får en varm och fin höst också.

Ha en riktigt bra dag själv
varm kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Mita

Mita

28 juli 2010 14:14

Skönt att fibbe håller sig borta än så länge,tids nog kommer ni tjöta med varandra igen. Att ha ont och känna tröttheten gnaga runt i kroppen är ingen höjdare. Men än så länge får vi njuta av sommaren och värmen.
Såna där inne dagar är ett skönt avbrott på sommaren tycker jag,så mysigt att få kura lite och läsa eller lösa korsord.
Man laddar batterierna inför nästa värmebölja,*ler*
Löser korsord det gör jag jätte mycket uppe i stugan,och även gubben.
Göra ingenting det är en konst det med,hi,hi...
Kramizzzz!

http://mithas.blogg.se

 
Vicke

Vicke

28 juli 2010 18:17

att bara vara är en konst i sig själv

http://vickesblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

28 juli 2010 18:22

Margit , ja något pysslar man ju alltid på med , även om det inte känns så ;))
Vad trevligt med Uppsala främmande =))
Varma kramar =))

Wiper , alla väderlekar behövs och alla är de mysiga på sitt sätt ;))
Varma kramar =))

Mita , jajisses vad jag och Fibbe ska hinna umgås ;)
Men nu njuter jag av hans frånvaro och laddar batterierna inför hösten och vintern ;)))
Hahaha...ja det är verkligen en konst att inte någon ting ..hahaha
Varma kramar =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards