Direktlänk till inlägg 27 juli 2010

Knytkalas med rakning ....

Av Berith - 27 juli 2010 08:30

Igår så firade vi lilla Veras farfar som fyllde 65 år med

ett knytkalas på deras gård *ler*

Vädrets makter stod oss inte bi , men vad gör det , det finns

ju inga dåliga väder , utan man väljer själv hur man ska 

reagera på det och här hänger vi inte läpp om vädergudarna

inte vill vara med oss , nej då, vi kavlade upp skjortärmarna

och reste ett stort party tält ....eller rättare sagt , det var den 

stolte fadern till lilla Vera och hans bröder satte upp tältet  *ler*


  

Sedan grillade var och en sin mat och alla åt och fröjdades *ler*


Lilla Veras farfar , blev även rakad *skrattar*

Det har varit en överenskommelse mellan jubilaren

och äldste sonen sedan många år tillbaka , att då Kaj ,

som jubilaren heter , skulle fylla 65 och gå i pension så

skulle han raka bort skägget om sonen klippte sitt hår , 

som var långt på den tiden då överenskommelsen gjordes *ler*

Kaj är en man som står vid sina ord och sonen fick äran att

raka bort sin fars skägg *ler*


     


Och vips , så förvandlades 65-åringen till en 55-åring *ler*

Tänk vad lite raklödder och en rakhyvel kan åstadkomma *ler*


Det var våran gårdag , i goda vänners lag *ler*


Så över till dagens väder :

Efter en mulen gårdag och en regnig natt , så försöker 

solen tränga fram genom det gråa molntäcket , men den

ser inte ut att lyckas särskilt bra , även om det är mulet

så är det varmt , 20 grader nu i skrivandets stund *ler*


Vad denna dag har att bjuda på , tja det får vi se *ler*


Önskar er alla en riktigt bra dag !

Varma kramar till alla er som tittar in här hos mig ! *ler från hjärtat*


Carpe punctum 


Välkommen åter ! *ler*

 
 
Sussi

Sussi

27 juli 2010 08:50

Det där med partytält är inte så tokigt det. Det är till och med rätt så mysigt att sitta i ett sånt om regnet faller lite utanför..
Vi ska ha en stor kräftskiva i augusti. Frågan är om inte vi också får investera i ett partytält?

Bortrakat skägg brukar ha en föryngrande effekt. Men rakar man av det på sommaren kan det se rätt så kul ut eftersom solen inte kommer åt under. Vissa får ju solränder ;)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Helena

Helena

27 juli 2010 09:10

Ojsan! Vad mycket lite skägg kan göra!!! Håller med dig om föryngringseffekten.... Verkligen....
Och du... Vilken underbar ljusstake du visade i förra inlägget!=)
Kramisar

http://www.bloggarmorsan.blogspot.com

 
Ingen bild

Berith

27 juli 2010 09:51

Sussi , ja ett party tält är alla tiders och jag håller med dig , det är mysig att sitta där och lyssna på regnet =))
Haha...ja och lite vit var nog allt under skägget ;))
Varma kramar =)

Tack Helena =))
Haha...ja lilla Vera kände först inte igen sin farfar och inte hennes sexåriga kusin heller...haha...
Varmaste kramar =)

 
wiper

wiper

27 juli 2010 09:55

Vad härligt ni ser ut att ha haft det under partytältet. Jag har själv inte många år kvar till rätta pensionen och det känns märkligt. Tiden bara rusar iväg. Vilken rolig översenskommelse detta med rakandet ;)Håller med om att han ser mycket yngre ut utan skägg.

Hoppas du får en toppendag

varma kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Pisan

Pisan

27 juli 2010 10:04

Vad mysigt ni ser ut att haft det :-) Ja, skägg höjer åldern med minst 10 år. Tänk att få bli 10 år yngre på födelsedagen :-)
Ha en fin tisdag vännen! Kramar!

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

27 juli 2010 10:54

Wiper , ja vi hade det riktigt mysigt och trevligt =) Skägg gör en hel del , fast han klär i skägg också =))
Varma kramar =)

Pisa , ja det är ingen dålig present att få dra bort 10 år på sin födelsedag ...hahaha
Varma kramar ! =)

 
Margit

Margit

27 juli 2010 12:01

Tack Berith för de fina bilderna du visar oss..och föryngringen på 65 åringen!! Det var verkligen skillnad..och så ung han blev...Tänk om vi kunde göra på samma sätt..10 år yngre..men hur???
Trevligt med partytältet att sitta under tak..trots det sämre vädret...
Här har solen ÅTER kommit fram...efter en helmulen dag i går,,så nu känns det att det är sommar igen.'
Lasse är nu ute och klipper gräsmattan..och det gula...har börjat försvinna och man ser åter GRÖNT gräs.....
Kramen vännen!! På återseende...

http://margitholm.blogg.se

 
Mita

Mita

27 juli 2010 12:19

Jag tycker det är mysigt att samlas så där,vad gör väl lite regn, bara man har tak över huvudet,*ler* vi är ju rätt härdade med våran svenska sommar.
Skägg ger pondus, så tar man bort skägget ser man nog lite yngre och barnsligare ut,he,he...
Så ni har sluppit myggplågan efter midsommar,låter ju skönt. Dan innan vi skulle åka hem så blev det en knott invasion,dom är faktiskt värre än myggen tycker jag,
Nu är det tvestjärt tider här nere,bläää säger jag bara...
Ha det gott.
Kramiz!

http://mithas.blogg.se

 
Ingen bild

Berith

27 juli 2010 12:33

Ja Margit , man undrar nästan om det är samme man..hahah
Party tält är alltid bra att ha till hands ;))
Varma kramar =)

Mita min vän , tvestjärtarna dem får ni gärna behålla nere hos er ;))
Håller med dig om att knott är värre än mygg =)
Ja tänk vad en rakning kan åstadkomma ;))
Varma kramar =))

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

27 juli 2010 15:46

Vilket trevligt födelsedagsknytkalas ni hade :) Jag tycker farfar Kaj var modig som lät sonen raka av honom skägget - men visst ser han bra mycket yngre ut efteråt.
Soliga kramar!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Titti (f.d SkogsHuldran)

27 juli 2010 17:20

Åh vad kalaset ser gemytligt ut och vilken tur att det fanns ett tyghus att ta till!

Här strålar solen idag och det är LAGOM varmt.

Kramar!!!

 
Ingen bild

Berith

27 juli 2010 21:24

Lamergsfrua , ja det var verkligen ett trevligt kalas , enkelt och spontant , precis som det ska vara , då är det som allra bäst tycker jag =))
Nog var han modig , det tycker jag med =))
Varma kramar =))

Titta , ja det är tur att det finns tält , då inte vädrets makter inte vill visa sig från sin bästa sida =))
Vad skönt med sol och lagom värme , här är det fortfarande mulet och en och annan skur och varmt =)
Det känns att vi är inne i rötmånaden =))
Varma kramar =))

 
Ingen bild

Inga-Lill

28 juli 2010 10:45

Åh, så trevligt ni ser ut att ha, kalas är alltid roligt och jag måste hålla med dig "gubben" blev minst 10 år yngre.

Kramar.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards