Direktlänk till inlägg 13 juli 2010

Dagarna som har gått ......

Av Berith - 13 juli 2010 10:12

Nej då , jag har inte smällt bort och jag har inte 

"kolavippat" av värmen *skrattar*

Men bloggen den blir lidande  , för det är ett strålande

väder och det gäller ju att passa på att njuta av go´vädret så länge

det varar *ler*

Visst , lapen går ju ta med sig och man kan ju vara

uppkopplad var än man befinner sig numera , även

ute i stugan (även om det går väldigt trögt ;)) men bara

för att det går , så behöver man ju inte sitta framför

datorn *blink*


Vad har jag/vi gjort under dessa dagar då jag

varit frånvarande från blogglandet ??

Jo , gubben och jag bestämde oss för att ta en roadtripp ,

Ö-vik , Ragunda , Östersund /Frösön , Vilhelmina och 

hem till Boli´a igen med övernattning i Östersund *ler*

Då jag ringde för att boka rum på ett vandrarhem , så fick

jag veta att det var fullbokat överallt , det fanns inte en

sängplats att uppbringa i hela stan på grund av att det

pågick en fotbollscup , men det avskräckte inte mig från att

ringa nästa vandrarhem , ett nyöppnat vandrarhem som låg väldigt

centralt , där en ängel svarade i telefonen *ler*

De var också fullbokade ...

"Men för en natt går allt att ordna" svarade ängeln i andra

ändan och vi var så välkomna så *ler*

Så sagt och gjort , vi packade den blågröna automobilen och

lämnade Boli´a 06.00 följande morgon *ler*


Första stoppet blev Ö-vik , men det blev inget långt stopp ,

utan bara ett sträcka på benen stopp *ler*

Vårat mål var Ragunda och det enda Thailändska palviljongen

som finns utanför Thailands gränser *ler*


  


En underbar plats , man kände riktigt hur en harmonisk

energi flödade genom platsen *ler*

Utanför området fanns en Thairestaurang som serverade enbart

Thaimat , mycket mat och god mat !! *ler*


Nästa stopp blev Dödafallet , som också ligger i Ragunda *ler*


  


Efter att ha klättrat ner och upp igen så kan jag lova att det

kändes i benmusklerna *skrattar*

Nöjda , med trötta ben , så styrde vi kosan mot Östersund och

vandrarhemmet som varit en gammal brandstation en gång i tiden ,

med tinnar och torn ( när vi lämnat Östersund kom jag på att

jag inte tagit någon bild av vandrarhemmet, typiskt mig ;))


En underbar sommarkväll tillbringade vi ute på Östersunds gator och

torg , där vi även intog en sen middag på en underbar liten uteservering ,

som jag glömt namnet på *ler*


Crusing i Östersund , många underbara bilar , här är några av mina 

favoriter *ler*

  

Torsdag morgon så chekade vi ut och tackade änglen på

vandrarhemmet för en god service och ett trevligt bemötande *ler*

Så bar det av ut på Frösön och en förmiddag bland lejon , tigrar och

en hel del andra djur *ler*


     


Det var perfekt väder för en rundvandring på zoo , varmt , men inte

en stekande varmt *ler*


Man kan ju inte åka till Frösön utan att ha spanat efter

Storsjöodjuret *blink*

Man blir hungrig av att spana efter storsjöodjuret , så vi intog

en stor och god sallad i serveringen *ler*


        


.....och besökt Wilhelm Peterson -Berger *ler*


  


nöjda och belåtna styrde vi kosan mot Vilhelmina för att

överraska min go´a (bonus) faster och farbror , de brukar alltid 

vara hemma...men inte denna gång .....*skrattar*

Men det blev en bensträckare och efter köpt lite mera lok

på bensinstationen och tankat automobilen så styrde vi kosan

hemåt mot Boli´a igen ...allt som allt 105 mil , ingenting i norrländska

mått mätt *blink* men det kändes i kroppen då vi steg ur bilen på

våran uppfart hemma i Boli´a igen ....men det var det helt klart värt !*ler*


Jag/vi har naturligtvis även umgåtts med mormors guldklimp

och Boffes ögonsten Vera *ler*


  


 Lilla Vera har invigt sin nya pool på våran gräsmatta , det

är viktigt med svalka för både stora som små *ler*


Här har det varit ett underbart sommarväder , med mycket sol och en

underbar värme de senaste dagarna , så som i resten av vårat avlånga 

land och jag , jag njuter , för Fibbe Trollet har packat sin väska och gett

sig av , i alla fall tills det blir höst och kallt igen *ler*

Men det är då det , nu är nu och som ni redan vet , så lever jag här

och nu ! *ler*

Och just nu , i skrivandets stund , är det ett härligt sommarregn ,

så luften blir så där härligt syrerik igen *ler*


Det var lite om vad vi pysslat på med under dessa dagar *ler*

Hoppas att era dagar har varit lika bra som mina/våra 

dagar varit *ler*


Passa på och njut av sommaren och ledigheten , slopa

alla måsten (som inte finns ;)) och sänk alla krav ...ta

dagarna som de kommer och det finns inga dåliga väder ,

utan man väljer hur man ska reagera på det *ler*


Önskar er alla en fortsatt trevlig vecka ! 

Varma kramar till alla er som tittar in här hos mig ! *ler från hjärtat*


Carpe punctum 


Välkommen åter ! *ler*
















 
 
susanne

susanne

13 juli 2010 15:08

härligt med en lite semester resa :) ja det är varmt och gott ett regn passerade här nysligen det var såååååå skönt och väl behövligt!! men nu sticker solen fram igen,,, värmen åter vi har just nu 20.1 fast det regnat! men vem ska klaga :)

http://sibyllanshemligheter.blogspot.com

 
Sussi

Sussi

14 juli 2010 08:52

Förstår jag det att du inte har tid att sitta framför datorn när du varit ute och flängt så där ;)
Vilken rolig resan ni var ute på!

Fast jag är lite avundsjuk på att ni får varvat med lite regn då och då. Här är det något vi bara drömmer om..!

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
livsnjutaren

livsnjutaren

14 juli 2010 09:11

Hej vännen! Tack för fina kommentaren hos mej. Jag läser lite snabbt här just nu, är på väg ut med ett par väninnor idag på en tur till Österlen, sitter och väntar på att de snart ska dyka upp....
Vilken härlig plats du har här och lägger till dej bland mina favoriter så klart, så jag kan återkomma varje dag..
Jag är så glad att jag hittade dej igen efter alla år som gått.

Kram på dej o ha en skön dag.

Margareta

http://www.tradgardslivet.blogspot.com

 
wiper

wiper

14 juli 2010 09:16

Tack för dina kommentarer i min blogg gulliga du ;) Du har så rätt så inte behöver man sitta vid datan i detta väder. Det kommer en höst också.

Vad roligt att ni varit ute och åkt och till såna fina ställen. Thaipaviljongen vill man verkligen åka till vad häftigt och vackert det ser ut. I den här värmen så glömmer man ta bilder ibland men vi fick ju se bilden på Döda fallet som jag förstår var intressant att se också.

Crusingen måste ha varit kul att vara på och vilka bilar wow!.

Lyckost som varit hos Wilhelm Petterson Berger som jag också tycker är en fantastisk kompositör som är tidlös.

Vilken häftig pool Vera har med lite skugga i också ;) hon är ju hur söt som helst. Härligt att Fibbe hållit sig borta. Ja du ibland räcker det att bara vara. Tack för dina alltid fina och läsvärda kommentarer i min blogg.

Ha en underbar dag i dag också
varm kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

14 juli 2010 10:27

Susanne , nä inte klagar man på värmen , men det är skönt med en skur lite nu och då ;)))
Varma kramar =))

Sussi , hahaha...ja det gäller ju att passa på då Fibbe Trollet lyser med sin frånvaro ;))
En spontan tripp ;))
Det är skönt med en skur lite nu och då , luften blir så härligt syrerik =))
Varma kramar =))

Margareta , Tack vännen , dina ord värmer i hjärtat =))
Även jag är glad att vi har fått kontakt igen =))
Ha en riktig skön dag på Österlen i go´a vänners lag =))
Varma kramar =))

Wiper , tack själv vännen =)) Ragunda och Thaipaveljongen är verkligen en plats jag rekommenderar med varmt hjärta !

 
Monica

Monica

14 juli 2010 21:23

Gokväll vännen, eller godmorgon;)
Vilken härlig semestertripp ni verkar ha haft!
Lät intressant med thai-paviljongen, (och den goda thai-restaurangen)
Den skulle jag gärna vilja besöka nån gång. Är ju inte farligt långt dit heller:)
Ojoj, vilken fin pool guldklimpen har fått. Praktiskt med soltak:))
Härliga bilder du visar!
Ha en fortsatt fin vecka!
Kram*

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

 
Miri

Miri

15 juli 2010 18:07

Hej Berith! Jag hittar ingen mejladress så jag får gå den här vägen. Jag såg att du har en länk till min blogg, men den går inte till startsidan utan till en underavdelning. Och eftersom det sällan kommer något nytt på just den avdelningen så kan det verka som om det inte händer så mycket hos mig, om man går in den vägen. Så du kan väl ändra adressen till http://mirisskaparlusta.blogspot.com/
Så vackert foto av thaipaviljongen - man kan inte tro att det är i Sverige. Jag måste försöka komma mig dit nån gång! Veras grodpool var häftig, med en sån skulle jag också kunna lägga mig i blöt, jag som varken kan simma eller tål att vara i solen ...
Ha det bra!

http://mirisskaparlusta.blogspot.com

 
Ingen bild

Inga-Lill

17 juli 2010 15:14

Vilken härlig roadtripp du haft, det där thailänska templet var väldigt vackert och crusing är aldrig fel för då får man se så mycket finbilar.

Vera har mysigt i sin pool kan jag se, bra med skugga och bad samtidigt.

Här har vi varit utan internet sen i tisdags, för då var det ett åskväder som ingen av dem gamla här sett maken till. Det blixtrade och dundrade i gott och väl en timme, det var ljust hela tiden så mycket blixtnedslag så vi tappade räkningen. Pigan i tvättstugan blev utslagen och sotsvart, vi hade tur att det inte slog eld. Massor av andra saker fick stryka på foten, så nu är vi lite utslagna så att säga. Internet kom igång bara de fick laga stationen, så nu fungerar det i alla fall.

Kramar i mängd.

 
Pisan

Pisan

19 juli 2010 22:43

Och jag önskar dig en forstatt trevlig vecka! Ni har haft trevligt ser jag :-) Vilken smart liten pool hon har lilla Vera, så att hon har skugga också inte behöver bada i gassande sol. Kram från mej!

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

25 juli 2010 17:46

Låter som du haft en härlig liten semesterresa. Håller med om att vädret varit härligt, varmt, men härligt. Just nu så har vi fått en hel del regn och blåst, men det kan behövas det oxå. Ha det bra!

http://katt-drottningen.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards