Direktlänk till inlägg 6 juli 2010

Alla är vi original .....

Av Berith - 6 juli 2010 08:30

Efter åskan och regnskuren igår morse , så 

kom solen tillbaka och luften var så där härligt

syrerik igen *ler*

De stolta föräldrarna och dök lilla Vera upp och

det blev en dag ute på altanparadiset *ler*

Fram på aftonen så plockade vi ut våffelgärnet

och gräddade våfflor ute på altanparadiset ....eller

rättare sagt gubben gräddade våfflor , gubben är numera

inte bara Herr Grillmästare , utan även Herr Våffelgräddmästare *skrattar*


Denna morgon skiner solen och det är redan 19,5 grader i skuggan *ler*

Det blåser lite lätt , det är bra , för då slipper man små oönskade

blodsugande flygfän *ler*


Det märks att det är semester ,det grillas inte bara på helgerna ,

utan man känner grilloset lite nu och då , oavsett dag *ler*

Helt rätt och riktigt , man ska ta tillvara på go´vädret och njuta

av ledigheten , nog för att det går att grilla oavsett väder , men

grillning och sol , det hör liksom ihop , det tycker nog de flesta *ler*

Men vi hade en grannen en gång i tiden , han grillade året om , oavsett

väder och vind och dag *ler*

Han brukade säga :

" Det finns inget väder det inte går att grilla i och det står ingenstans

på grillen att den ska användas endast under helgdagar och semester " 

Det ligger något i det *ler*


Många såg honom som väldigt egen , ett original ........

Men är vi inte alla lite egna på vårat vis ?? Alla har vi ju våra små

egenheter....eller ?? *ler*

Det är ju våra egenheter som gör oss unika och det är ju det som är 

charmen med människor och i mötet med nya människor , ingen

är den andra lik , vi är alla unika ....Alla är vi original , för det finns

ingen som är precis som dig och mig *ler*


Jag önskar er alla en riktigt bra dag , varma kramar till alla er som

tittar in här hos mig ! *ler från hjärtat*


Carpe punctum 


Välkommen åter ! *ler*


 
 
susanne

susanne

6 juli 2010 09:18

klart vi alla är "orginal"
Ja härliga morgon här kl 7 var det 21 grader i skuggan blir en vaaaaarm härlig dag i dag!

http://sibyllanshemligheter.blogspot.com

 
Ingen bild

Berith

6 juli 2010 09:28

Det är underbart ...det gäller att ta vara på solen och D-vitaminerna ;))
Varma kramar =))

 
Ingen bild

Inga-Lill

6 juli 2010 09:37

Ja, har man bara tak över grillen så kan man väl grilla fast det regnar men här strå grillen utan tak så då blir det mest vid soligt väder. Nu de närmaste dagarna så blir det nog inte mycket grillat för vi har lite ont om tid, yngste sonen blev kvar nere i värmen och då får han lite roligt. De skulle på Power Meet och titta på lite fina bilar samt träffa kompisar, roligt för killen han har lite jobbigt med sitt benbrott som inte läker som det ska, ny op i höst så han behöver nog tänka på annat ett tag.

Själva ska vi ta det lungt men det är tyvärr alltid något som pockar på uppmärksamheten, hade tänkt att tvätta och hänga ut idag men med Åskar i faggorna så är det ingen idé.

Kramar i mängd.

 
Pisan

Pisan

6 juli 2010 09:47

Det är härligt att känna grilldoften lite då och då under veckan och inte bara på helgen. Låter härligt med utegräddade våfflor också! :-) Här på gården händer det att nån grillar på vintern också och det går väl bra bara man har tagit på sig bra med kläder när man står där ute i kylan.
Önskar dig en fin tisdag!! KRAM!!

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

6 juli 2010 11:33

Inga-Lill ja så länge man har tak över huvudet , så spelar det ingen roll vad det är för väder ;))
Stackarn , han behöver verkligen få annat att tänka på just nu..hoppas operationen i höstlyckas och benet blir bra igen !!
Här lyser Åskar med sin frånvaro idag ;))
Varma kramar =))

Pisan , som jag brukar säga , det finns inga dåliga väder , bara dåliga kläder ;)))
Önskar dig detsamma vännen , varma kramar =))

 
Mita

Mita

6 juli 2010 16:04

Ska jag vara ärlig så är jag inte den största fantasten av grillat,men visst, det smakar gott och luktar gott, så det väcker hungerkänslor. Men ändå,jag tycker fantasin tryter till sist vad man ska hitta på och grilla,så trist är jag,ha,ha...
På hösten älskar jag när man kan börja göra goda gratänger och mustiga grytor.
Idag har vi haft en mellandag med lite svala vindar,men det är rätt skönt att få hämta sig lite från värmen,
Ha de gott,
Varma kramar!

http://nospussar.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

6 juli 2010 16:52

På sommaren grillar vi väldigt ofta, särskilt på helgerna.

Ha en fin kväll!

Kramar

http://violett.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

6 juli 2010 23:23

Vi fick en gråmulen dag fast det var bara skönt. När man går på Furuvik vill man inte att det ska vara för varmt heller..

Det blir grillning för mig med imorgon. En onsdag!! ;)
Är det ledigt så är det..

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
wiper

wiper

7 juli 2010 11:12

Det är verkligen underbart när det åskat och regnat då mår man som bäst i alla fall om man är lite allergisk.

Vad härligt ni hade det i går på ert altanparadis. Förstår att ni vill vistas där så mycket som möjligt.

Grillgrannen uttryckte sig roligt och så sant ;)
Ja du det vore inte roligt om alla var stöpta i samma ram.

Ha en underbar dag vännen
varm solig kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Vicke

Vicke

7 juli 2010 18:12

nu blev jag sugen på våfflor med glass

http://vickesblogg.bloggplatsen.se

 
Ulla

Ulla

7 juli 2010 18:39

Hejsan Berith, skickar bara en hälsning från oss semesterfirare i Skåne, jag ska försöka att skriva några rader varje kväll på min hemsida och berätta hur lata vi är kramen :-)

http://www.ullasglitter.se

 
Ingen bild

Titti (f.d SkogsHuldran)

8 juli 2010 22:02

Kram till dig från mig!

 
Margit

Margit

10 juli 2010 07:49

Sänder en lite blogghälsning! Ser att även du inte hinner med inlägg "som vanligt"...
På sommaren så har man så mycket annat..kanske hinner att kola och läsa men manskriver inte kommentarer...
Kram på dej!!!

http://margitholm.blogg.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

10 juli 2010 11:34

Ja, nog är vi alla lite originella på våra olika sätt. Nog är det skönt med folk som sticker ut lite och inte slaviskt gör som alla andra. I vårbostadsrättsförening har vi en stor fin grillplats. Vi uppmuntrar folk att använda den alla årstider. I december brukar vi ha en trivseleftermiddag, då vi grillar korv och bjuder på varm glögg och pepparkakor. Det brukar var både uppskattat och väldigt mysigt.
Önskar dig och de dina en riktigt skön och trevlig helg!
Soliga och varma kramar!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
av irja

av irja

10 juli 2010 12:59

Kära Berith !!!
Tittar in och önskar dig/er en skön sommarhelg...Det blir si och så med bloggandet, nu om sommaren, eftersom vi har den äran att vi har långväga gäster på besök, just nu vårat älsta barnbarnet Viktor och hans kompis Andreas,de bilade upp från S-Holm..Här om dan..En trevlig upplevelse för Andreas som inte har varit längre norrut än Uppsala.....Hoppas livet med dina troll och spöken är till belåtenhet,,,LER,,,när det är varmt och skönt så håller reumaspöket sig i chack.....så livet går vidare,och njuter av den sköna ljusa norrlännska sommaren.....HA det bäst vännen,,,,KRAM IA......

http://40-talisten.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards