Direktlänk till inlägg 29 juni 2010

Det botar inte , men det lindrar .....

Av Berith - 29 juni 2010 07:00

Gårdagen bestod av strålande sol och lagom blåst ,

så man kunde vara ute och njuta av det underbara

vädret utan att bli överfallen av diverse blodsugande

och närgångna flygfän *ler*


Min go´a svägerska kom på besök , hon tog en ledig

dag från sitt arbetsledarskap hemma hos sig , där

hennes go´e sambo håller på att lägga nytt tak på deras

hus i gassande sol *ler*


Unge Herrn (lille man , alias bonus sonen =)) , hade

beställt surströmming till middag , för han längtade så

efter surströmming *ler* 

Alla "våra" barn har alltid varit surströmmingsätare , redan

från tidig ålder *ler*

Så min go´a svägerska hämtade min go´a svärmor , så fick 

de båda äta middag med oss , vilket var väldigt uppskattat *ler*


 Jag fick  , eller rättare sagt min kropp fick en helkropps

behandling bestående av energimassage liggandes på min egna

massagebänk som jag fick i present av min gubbe för några år

sedan *ler*

Både "jaget" och kroppen njöt av behandlingen  , säger jag något 

något annat då ljuger jag och ljuga det ska man inte göra *blink*

 Jag går regelbundet hos min go´a svägerska på behandling ,

det hjälper mig att orka med både Fibbe Trollet och Reuma Spöket ,

det botar inte , men det lindrar och vad gör man inte för att få

må så bra som möjligt ?? *ler*

Några dagar med sol och värme ute i lähörnet på altnparadiset

och efter gårdagens energimassage , så är nu mina "batterier"

laddade igen *ler*


Denna morgon i skrivandets stund ,är himmelen grå

och det kom en regnskur medan jag var ute på min

morgonpromenad , men som tur är så är man inte gjord 

 av socker *skrattar*

Som det ser ut , så blir det ett perfekt inomhusväder idag *ler*


Önskar er alla en riktigt bra dag , varma kramar till alla er

som tittar in här hos mig ! *ler från hjärtat*


Carpe punctum 


Välkommen åter  *ler*

 
 
Helena

Helena

29 juni 2010 07:22

Vad lyxigt!! Surströmming har jag bara känt doften av.... Har inte vågat stoppa det i munnen.....:-S
Här skiner solen än å länge! Hoppas att du får en härlig dag!
Kram Helena

http://www.bloggarmorsan.blogspot.com

 
susanne

susanne

29 juni 2010 07:24

mygg, bromsar kan man få slippa! huga

och var är solen? den skulle vara här i dag sa dom? men men lite regn behöver man med....

http://sibyllanshemligheter.blogspot.com

 
wiper

wiper

29 juni 2010 07:39

Vi har haft samma väder med lite blåst men i dag känns det som om supervärmen kommer. Har genomdrag med fläkt och två öppna fönster just nu.

Vad kul att du fick besök av din svägerska i går. Härligt att ni åt surströmming i går jag kan känna den härliga lukten ända hit ;)

Sån massage skulle jag behöva nu också för när nacken är dålig då blir hela ryggen väck. Min akupunktör har semester. Vad bra att din svägerska är så duktig på sånt och att du har en riktig bänk.

Ha en riktigt bra dag själv
varm kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

29 juni 2010 07:49

Helena , Det är en himla tur att surströmmming inte smakar som den luktar ;))
Som genom ett trollslag så skingrade sig molnen och nu lyser solen även här , så det blev inget perfekt inomhusväder utan verkar bli ett perfekt utomhusväder istället idag =))
Varma kramar =))

Susanne , och nu lyser solen igen , som genom ett trollslag =))
Varma kramar =))

Wiper , Medan jag gick min bloggrunda , så ändrade sig vädrets makter och nu skiner solen igen =))
Ja det är skönt att få en sådan behandling lite nu och då , då man har ont =))
Varma kramar =))

 
Sussi

Sussi

29 juni 2010 08:07

Nä, fy sjutton för surströmming! Det både luktar illa och smakar illa. Fast man lär väl sig att gilla det precis som jag lärt mig gilla palt. Det är inte heller den mest omtyckta maträtten ;)
Är man uppväxt på något så brukar det ju bli gott..
Kul dock med matsällskap :)

Vad skönt att du har möjligheten att få den behandlingen. Förstår att det inte botar men det är ju skönt att du kan göra någonting för att lindra smärtan..

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Mita

Mita

29 juni 2010 08:28

Gud så skönt med sån behandling,förstår att du mår som en prinsessa,*ler*
Surströmming igen det var inte dåligt. Jag ska ha strömming idag,men vanlig strömming inkokt i en god ättikslag med mycket dill.Färskpotatis och gräddfil,riktigt sommrigt.
Vilken tur att solen tittade fram hos dig igen,hoppas du får behålla den nu under dagen,
Varma kramar!

http://nospussar.bloggplatsen.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

29 juni 2010 12:30

Vad skönt att få lite välgörande massage även på hemmaplan:)
Det låter som om ni hade en trevlig middag med surströmmimng - även om jag själv inte tillhör fantasternas skara. Det gjorde däremot mina föräldrar, trots att pappa var skånepåg :0 Jag har provat några gånger, men gillar inte smaken. Lukten behöver jag inte kommentera *fniss*
Soliga kramar min vän och ha en fin dag!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Ulla

Ulla

29 juni 2010 13:14

Tror att man måste vara uppväxt med surströmming för att gilla den brrrr :-) Vi har underbart väder i Märsta, tror nog att vi snart kopplar på husvagnen och drar söderut, ha det gott kramen

http://www.ullasglitter.se

 
Pernilla

Pernilla

29 juni 2010 13:21

Hej! Jag är med i en foto tävling och skulle bli jätte glad om du ville lägga 1 röst på min bild.

http://www.husmanhagbergtavling.se/index.php?page=gallery&obj=1714

Säg till när du har röstat så att jag kan tacka dig Tack på förhand ;)

http://denkalla.blogg.se

 
Monica

Monica

29 juni 2010 18:41

Här är varmare idag än igår så frysa behöver man inte *ler*

Önskar dej en skön kväll!

Kramar

http://violett.bloggplatsen.se

 
Mita

Mita

30 juni 2010 09:01

Men hallå vännen,var är du? Blir så bortskämd med att du skriver till mig på morgonkvisten.
Hoppas allt är väl,
Varma kramar,
(kikar in igen senare)

http://nospussar.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

30 juni 2010 11:12

Jag vill bara önska dig en fin dag. Hoppas allt är väl med dig och din familj
varm kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Marie

Marie

30 juni 2010 12:18

Härligt att man ka se varandra både här och där... *fniss*

Ha en himla härlig dag!
Kram på dig vännen!
Marie

http://fototillvardags.blogspot.com

 
Monica

Monica

30 juni 2010 19:20

Gokväll på dig!
Mmm, gott med surströmming, har själv fått lyckan att avnjuta denna delikatess idag under betald arbetstid :)) Det blev fileér denna gång, så vi i personalen slapp bena surströmming åt 15 personer:))
Låter härligt att du fick dig en välbehövlig energibehandling, skönt!:))
Önskar dig en fortsatt fin vecka!
Kram*

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

 
Daniel

Daniel

30 juni 2010 20:52

Näe surströmming överlämnar jag till sverige
Satsat på körv. Oh så hoppas vi på fint väder!!

http://danielfagerholm.webblogg.se

 
Ingen bild

Inga-Lill

1 juli 2010 22:18

Ja, i förrgår då regnade det här med hela dagen och hela natten. Regnet väckte mig tidigt som attan av sitt skvalande i stupröret. Sen har det varit andra saker som väckt mig tidigt, har inte kommit på vad det är men jag vaknar till ett brummande ljud både igår och idag, vid samma tidpunkt. Det är väl nån timmerbil som kommit farande för några andra är inte vakna den tiden.

Kramar.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards