Direktlänk till inlägg 28 juni 2010

Midsommarhelg i BoliŽa .....

Av Berith - 28 juni 2010 08:00

Så har midsommarhelgen passerat , jag

hoppas att ni alla har haft en riktigt solig och

varm  och trevlig midsommar *ler*


Gubben , bonus sonen och jag , vi firade midsommar

på Sidtjärnområdet här i BoliŽa , ett traditionellt

firande med midsommrstång , dans runt stången ,

fika och underhållning av lokala förmågor *ler*

Vädrets makter log över BoliŽborna i fredags

och det vackra vädret lockade ut en hel del BoliŽbor

till Sidtjärn  *ler*

Midsommarfirandet i lilla BoliŽa är en mycket trevlig

tradition och vi hade väldigt trevlig i goda vänner lag *ler*


      



Sidtjärn är ett frilufsområde som ligger centralt i

Boliden , ett stort grönområde med ett eljuspår ,

frilufscamping och en liten tjärn där man kan fiska

inplanterad ädelfisk   *ler*

Ja det finns en liten badplats också *ler*


Mitt i den lilla tjärn finns det en fontän *ler*


  


Runt den lilla tjärn finns det grillplatser som är

till för alla ,  det finns även en sandplan för vollyboll ,

och en mini golfbana .....

Sidtjärn är ett perfekt ställe att ha picknick på om man

vill ha en picknick med gångavstånd *ler*




Efter det traditionella firandet så åkte vi hem och

åt en god midsommarmiddag , inte inlagd sill , för

det äter varken gubben eller bonus sonen , jag är ingen

älskare heller av inlagd sill om jag ska vara ärlig och det

ska man ju vara *blink*


Även lördag var det soligt och grant , men jisses

vad knott och mygg vi har !! 

Mygg och knott måste ju också få finnas , men de

behöver för den skull inte vara här !! *ler*

De rår ju inte för att de blivit skapade till små irriterande

blodsugande individer ....*ler*

Det ska inte vara lätt att vara mygga och inte önskvärd ,

alla fläcktar och slår efter en så fort man kommer i närheten *ler*

Min blödighet då det gäller djur ....den blödigheten

omfattar absolut  inte mygg och knott !! *skrattar*

Finns det någon över huvud taget som tycker om mygg ???

Jag har då aldrig mött någon som gör det  *ler*


Min goŽa svärmor , bonus sonens farmor , var till oss

på eftermiddags kaffe i lördags och hon stannade även på middag *ler*

Vi satt ute på altanparadiset och åt , men myggen och knotten blev

allt för närgångna , så efter vi ätit så förflyttade vi oss inomhus

istället *ler*


Även igår , söndag , så sken solen och det blåste riktigt ordentligt *ler*

Det blåste inte inga ljumna sommarvindar direkt , utan det var

riktigt "höstblåst" , men i lähörnet på altanparadiset , där var det

lä och dessutom inga mygg och knott , tack vare blåsten , så vi

kunde sitta i godan ro och njuta av solen och bara vara *ler*


Denna morgon i skrivandets stund så skiner också solen och 

det blåser , fast inte lika kraftigt som igår , men lämpligt mycket

för att hålla oönskade flygfän på behörigt avstånd *blink*

Det är "bara" nio grader i skuggan , just nu , men under dagen

blir det nog en betydligt behagligare temperatur *ler*


Bonus sonen är fortfarande kvar hos oss , och det blir han till på

onsdag då han återvänder hem till sitt *ler*

Så det gäller att passa på att rå om "lille man" *ler*

("Lille man" som är 1.72 meter över havet  , vill inte vara med på bild , 

inte här på bloggen i alla fall ;))


Det var lite om våran midsommarhelg *ler*


Önskar er alla en riktigt bra dag , varma kramar till alla

er som tittar in här hos mig *ler från hjärtat*


Carpe punctum


Välkommen åter ! *ler*






 
 
Marina

Marina

28 juni 2010 08:57

Hej och god morgon.
Självklart att jag förstår dig.
Det är så på sommarhalvåret för många nu.
Datorn är inte lika viktig.
Vilka härliga fina foton och så trevlig och mysig midsommar du har haft min underbara goa vän.

Min mammas ena hund är döende. Var hos veterinären i Tisdags förra veckan, fick medicin, ska på återbesök nu på tisdag, i morgon. Är inte hunden bättre så kan det bli tal om avlivning. Jag är beredd på det värsta, jag hoppas att hunden mår bättre på Tisdag så man slipper avlivning. Det blir jobbigt. Det är en 12-årig Soft coated wheaten terrier som är mycket sjuk, förträngning av tarmen, operation hjälper inte.

Ha en underbar fin Måndag och en härlig ny vecka.
Tusen kramar tillbaks

http://hem.passagen.se/yamahatjej

 
wiper

wiper

28 juni 2010 09:20

vilken fin bild på den stolta mormordern och farmodern. Gillar din ursnygga blus och du ser så fräsch ut själv också.

Vad härligt det låter med ert midsommarfirande och att ni har så nära dit. Vi har ett också men det är för långt att gå dit men att cykla dit tänkte vi inte på tyvärr.

Vad häftigt det ser ut med fontänen i tjärnen ;) fin bild. Vi är förskonade från för mycket myggor men vi har massor av gröna bladlöss i år som dras in i huset. vi skulle vilja ha precis en sån altan ni har runt vårt hus. Förstår att ni verkligen njuter därute. Vad kul att du får rå om bonussonen några dagar till.

Ha en riktigt bra dag själv
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

28 juni 2010 09:28

Godmorgon Marina , det var sorgligt , jag hoppas på det bästa naturligt vis !!
Skulle det nu inte gå annat än åt ett håll , så har din mammas hund haft 12 bra år !!
Det är alltid tråkigt och ledsamt då en familjemedlem går ur tiden , för de är ju vad de är , våra älskade fyrfota vänner !! =))
Tänker på er !!
Varma kramar =))

Tack Wiper! =))
Ja bladlöss är inte heller speciellt trevliga, men de suger i alla fall inte blod och de surrar inte kring öronen på en ;))
Varma kramar =))

 
Pisan

Pisan

28 juni 2010 10:02

Det låter som ni haft en riktigt härlig midsommarhelg! Vi har också haft det bra. Underbart att vädrets makter har varit snälla mot oss människor :-) Har t o m blivit lite solbränd :-) Ha en fin måndag vännen! KRAMAR!! :-)

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
Ulla

Ulla

28 juni 2010 10:50

Hejsan, Vi har också haft en härligt lugn och skön midsommar, lite lite fläkt är så skönt då slipper man alla flygfän, för dom kan verkligen förstöra och irritera, jag ömmar för djuren, men slå ihjäl dom, hi,hi ha det gott Berith kramen

http://www.ullasglitter.se

 
Monica

Monica

28 juni 2010 11:53

Din helg har varit bra ser jag, liksom min och ett härligt väder har vi haft, men nätterna är inte så varma precis, bara runt 10 grader.

Ha en skön dag!

kramar

http://violett.bloggplatsen.se

 
GladaKatarina

GladaKatarina

28 juni 2010 12:15

Vilken härlig midsommarhelg! KRAM!

http://gladakatarina.bloggplatsen.se

 
Marina

Marina

28 juni 2010 13:45

Hej vännen
Tusen tack för dina varma omtanke och man får hoppas på det bästa och hunden mår bättre på Tisdag, i morgon då vi ska till veterinären på återbesök. Jag håller tummarna. Den medicinen so han fick var mot inflammation. De ville ge honom det för att testa om det först om det skulle hjälpa. Ja, hunden har haft det bra som du säger i 12 år, han har haft krångel med sin mage de sista åren faktiskt. Annnars är hunden en mycket levnadsglad hund. Träffade honom igår kväll och då tyckte både mamma och jag att han verkade vara piggare. Men det kan snabbt vända, man vet aldrig. Älskar dina hunden så mycket, en av de bästa hundarna som vi har haft, han är så otroligt tillgiven och genomsnäll.

Ha en toppenfin Måndagseftermiddag och här är det jättevarmt ute, nästan som värmebölja. Hoppas att det håller i sig hela veckan och att högtrycket består länge. Vi behöver det.
Kram till dig vännen

http://hem.passagen.se/yamahatjej

 
Helena

Helena

28 juni 2010 19:32

Vad härligt ni verkar haft det! Och visst får man respektera när barnen inte vill vara med på bild! Jag måste "få godkänt" av dotera innan jag lägger ut kort på henne. Och kort på vänner och bekanta kollar jag alltid om jag får lov att publicera innan jag gör det!
Mygg och knott är ett nödvändigt ont! Jag äter allergimedicin mot min pollenallergi så jag har det inte så besvärligt med klåda efteråt tack och lov! Kramar Helena

http://www.bloggarmorsan.blogspot.com

 
Monica

Monica

28 juni 2010 19:50

Hej och vad kul att se att ni haft en fin midsommarhelg!
Är ju inte alla som gillar sill, men tur det finns så mycket annat gott att äta:))
Fick mig lite sill, potatis och nubbesallad på jobbet, så lite midsommarmat blev det.
Hade även köpt hem gravad lax samt rökt chili/lime marinerad lax som smakade underbart!

Här har vi också invasion av myggor, går knappt vara ute ens i solen om det inte blåser...
Mina armar är bättre nu, tack, bara jag inte håller dom i för högt läge bara... Får sitta med datorn i knät, de få ggr jag har tid, jobbar och pluggar för fullt, och på sin lediga dag har man fullt upp med allt annat som ska göras...

Ha en fin vecka om jag inte hinner in här!
Kram*

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

 
Mita

Mita

28 juni 2010 20:51

Här kommer jag in lite senare än jag brukar,Datorn har inte varit på mer än en pyttestund idag,
Härlig Midsommar ni haft,och vad skönt att vädret var bra,men trist att det är så mycket mygg,fast det är väl nästan väntat i år.
Du sussar väl kanske redan, så jag kanske ska säga gonatt,*ler*
Kramiz!

http://nospussar.bloggplatsen.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

28 juni 2010 21:37

Så trevligt ni verkar ha haft det i midsommarhelgen - och extra trevligt att ha både svärmor och "Lille man" där.
Mygg och knott är ett elände, som kan förstöra den trivsammaste kväll. Har ni inte funderat på att sätta upp myggnät på altanparadsiet? Det kan man köpa i metervara och fästa upptill och nertill med kardborrband - lätt att ta bort på dagen och sen häkta fast på kvällen, om man vill sitta ute i lugn och ro.
Vi har gjort det till vår inglasade balkong, så vi kan ha ett par fönster öppna under varma sköna kvällar - utan mygg. Jag måste erkänna, att det är ett rent nöje att se myggen surra där utanför i sina försök att ta sig in till oss för att få en munsbit *fniss*
Soliga kramar!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Daniel

Daniel

28 juni 2010 22:36

Låter härligt!
Var hemma inlåst! (utegångsförbud pga allergi) Men fixade god mat! ;)

http://danielfagerholm.webblogg.se

 
Cajsa

Cajsa

30 juni 2010 11:58

Hej! vännen..
Skulle du vilja vara snäll och rösta på min bild, du är än ängel om du gör det.. :)

http://www.hallgreen.blogg.se

 
Ingen bild

Inga-Lill

1 juli 2010 22:12

Nej, mygg gillar jag inte men det finns det som är värre, fästingar usch och tvi. Myggen kan man åtminstone både höra och se när den landar och sticker en men en fästing som är så lömska usch igen. Här uppe finns de inte men när jag ska hälsa på mina söner som bor i Mälardalen så blir jag näst intill hispig.

Fast mygg och knott är inte roliga, knotten där åtminstone när man kommer in men de kryper in i öronen och hårbotten och biter överallt, här kallas de för åt och nog åt de allt. Den värsta myggen är i alla fall stickmyggorna eller översvämmningsmyggor som de också kallas. De stora som surrar som ett reaplan och sticker innan de ens landat på en. Nej, usch va stickit det här inlägget blev, du får ha en bra sommar förhoppningsvis utan mygg.

Kramar.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards