Direktlänk till inlägg 25 juni 2010

Midsommar

Av Berith - 25 juni 2010 06:45

Solen skiner denna morgon från en klarblå

himmel över Boli´borna och det är i skrivandets

stund plus 15 grader *ler*

Vädrets makter ler mot oss och det gäller att 

passa på att njuta av go´vädret och deras väl

vilja så länge det varar *ler*


Jag önskar er alla en riktigt solig , varm och trevlig

midsommar !! *ler från hjärtat*


  


Carpe punctum 


Välkommen åter ! *ler*


 
 
susanne

susanne

25 juni 2010 08:32

här i skogen har vi 19 grader redan.... ha en underbar Midsommar!

http://sibyllanshemligheter.blogspot.com

 
Margit

Margit

25 juni 2010 10:31

TACK för hälsning min kära bloggvän Berith!! ALLTID lika trevligt att läsa...och när du skriver om: mamnnen du kallar för pappa..så blir jag alltid så rörd..låter så varmt o rart...
Viktigt för honom också "att ha en uppgift, ett uppdrag"..så han känner sig viktig...med grinden..
Förefående misomaraftnar, de sista åren så har vi varir "fullt hus" här i Kolsva. Men inte detta år...vi firade ett av Lasses barnbarn redan förra helgen. Och nu, har vi "bara " lilla Samira (snart 5) Marias dotter i Eskilstuna.Maria har en DATE..em man hon träffat via nätet från Hässleholm...han kom i går med tåget kl 10 så jag hämtade Samira före, när kag vakat av. Så att "mannen"..och Maria skulle få träffas BARA dem..först...dom kommer nog till oss i morron i KOLSVA. oCH ENL fACBOOK..SÅ LÄSER MAN ATT DET funkar DEM EMELLAN NU NÄR DOM TRÄFFATS Live... Vi skall ner till midsommarfirande på em..och kanske sonen Roger (här i kolsva kommer med sin Anne och sonen Måns påefetrmiddan så kanske vi får grilla o äta med dem då...
Solen skiner och lite moln finns också..
Önskar er alla i Bolia...en underbart fin MIDSOMMARHELG tillsammans!!!
Kramar till er alla från Lasse o mig!!

http://margitholm.blogg.se

 
wiper

wiper

25 juni 2010 11:34

Vad härligt att ni har sol. Vi har fuktigt och lite tryckande men solen kommer fram ibland.

Jag önskar dig en härlig midsommar med familjen
varma kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Ulla

Ulla

25 juni 2010 13:44

Önskar en glad midsommar, har just varit på frukost fest jättegott, barnbarnet fyllde 20 år tänk vad tiden går, han ska ha egen fest med sin flickvän och kompisar ikväll så vi ska om en liten stund åka ut på landet till vår dotter och leka små grodorna ett måste på midsommar, fast inte jag :-) tittar på.Ha det gott kramen

http://www.ullasglitter.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

25 juni 2010 16:17

Jag har just läst ditt inlägga om mannen som du kallar pappa och hans uppgift att vara grindvakt. Du beskriver honom med sån värme och förståelse och spelar med i hans föreställning av verkligheten. Tänk så skönt för honom att känna sig behövd, att ha ett viktigt uppdrag. Självpåtaget eller inte, spelar inte så stor roll - och håll med om att han tänker klokt ;)
Soliga kramar!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Helena

Helena

25 juni 2010 17:29

Önskar dig en härlig och avslappnad midsommar!
Kram Helena

http://www.bloggarmorsan.blogspot.com

 
Marina

Marina

26 juni 2010 00:29

Hej vännen
Tittar in hos dig och önskar dig en underbar fin fortsättning av midsommarhelgen. Har lite att berätta för dig, ta kontakt via min gästbok.

Ha det så bra så länge.
Tusen kramar.

http://hem.passagen.se/yamahatjej

 
Marina

Marina

26 juni 2010 00:31

Jag har haft en lugnt och fin Midsommarafton igår och på kvällen så blev det kallt och blåsa rejält med. Såg ut som det skulle kunna bli regn framåt natten. Vi höres, inväntar dig.

Ha det så toppenbra.
Kramis

http://hem.passagen.se/yamahatjej

 
Sussi

Sussi

27 juni 2010 09:53

Lika fint väder fick vi njuta av. Vad underbart det var. När vädret är så fint känns det alltid som om mysfaktorn är lite högre. Den tunna sommarklänningen åker fram och man kan springa barfota i gräset..

Hoppas ni hade det riktigt trevligt
Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Inga-Lill

1 juli 2010 22:05

Här sken solen några timmar mitt på dagen sen regnade det under resten. Åskvarningar har gjort att jag inte haft datorn igång så långa stunder, sen har det varit lite annat att göra som hållit mig borta från burken.

Hoppas att du fick en fin missömmer med alla tillbehör såsom barnbarn och annat gulligull.

Kramar.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards