Direktlänk till inlägg 24 juni 2010

Gridvakt och midsommar främmande

Av Berith - 24 juni 2010 07:30

Igår eftermiddag åkte jag in till stan och hälsade

på mannen jag kallar för pappa , jag hade lovat

honom att jag skulle komma och klippa honom innan

midsommar , han har blivit högfärdig på gamla dar *skrattar*

(Han har aldrig någonsin tidigare brytt sig om sitt utseende ,

han har alltid sett ut mer eller mindre som ett skogstroll )


Jo då , de har en som kommer och klipper de som bor på

boendet , men mannen jag kallar för pappa har fått för sig

att ingen annan än jag kan klippa honom *ler*

Då jag klippt mannen jag kallar för pappa färdigt , tittade

han på mig med sina gråblåa ögon och sa :

" Ska du åka nu ?? "

"Inte än , jag har ju nyss kommit " svarade jag 

" Jag har inte tid att ha främmande idag " fick jag till svar av mannen

jag kallar för pappa...

" Jasså , vad ska du då pyssla på med ? " undrade jag 

" Jag ska till jobbet , jag sköter om grinden nere i trädgården och

ser till att den är stängd , så ingen av gamlingarna som bor här irrar

ut och faller i älven "  *ler*


Jag var tvungen att le åt mannen jag kallar för pappa .

Han har utsett sig själv till förste grindvakt och tar sitt

uppdrag på största allvar *ler*

"Jag kan följa dig på "jobbet" så går jag genom trädgården

då jag ska fara , så kan du stänga grinden efter mig " 

Mannen som jag kallar för pappa blev nöjd och vi tog hissen

ner till bottenplan och gick ut i trädgården som finns på baksidan

av byggnaden *ler*

Där satt vi på en av bänkarna i det vackra vädret , solen sken och

det var riktigt varmt och skönt *ler*

Vi satt och pratade om ditten och datten  ,och då det blev dax för

mig att åka ,  så stängde mannen jag kallar för pappa grinden efter

mig och kollade så att den var ordentligt stängt , han dubbelkollade 

 grinden både en och två gånger , för att vara på den säkra sidan *ler*

Mannen jag kallar för pappa är nöjd och glad med sin tillvaro och 

 det är ju huvudsaken  *ler*


Efter jag varit hos mannen jag kalla för pappa så styrde jag

kosan in mot centrum och busstationen för att hämta upp

våran älskade "lille man "(bonus sonen)  som kom med buss ,

från Härnösand där han numera bor och pluggar *ler*

Han ska vara här över midsommar , det ska bli så mysigt att

få rå om honom igen , det var ju ett tag sedan sist *ler*


Lilla Vera med sina stolta föräldrar kom också för bi i går

afton på en blixtvisit , för att träffa "lille man" som numera

är en stolt mobbe till lilla Vera *ler*

Lilla Vera var lite reserverad i början , men efter en stund

så fick den stolte mobben en stort tandlöst leende *ler*

De stolta föräldrarna och lilla Vera ska inte fira midsommar

med oss , utan de ska fira midsommar med Veras morfar ,

Bomme (bonusmormor) den stolta mostern och mina flickors

farbror med familj i Bonstads kammaren i Skellefteå *ler*


Denna morgon i skrivandets stund , så lyser solen från en

klarblå himmel och det är riktigt härligt ute *ler*

(bådar gått inför midsommarhelgen ;))

Gubben har åkt till jobbet och "lille man" är ute i garaget

och bullrar på med något och jag , jag njuter av mitt äppelte

med honung i , i godan ro *ler*


Önskar er alla en riktigt bra dag *ler*

Varma kramar till alla er som tittar in här hos mig ! *ler från hjärtat*


Carpe punctum


Välkommen åter ! *ler* 




 
 
wiper

wiper

24 juni 2010 08:29

Du är verkligen gullig och snäll mot honom du kallar pappa. Kul att han blivit lite fåfäng och det är tydligen aldrig för sent för att ändra sig ;) Han känner sig trygg med dig och vad rörande skrivet om vad han sa. Vad härlig läsning man får både en tår och ett skratt. Min mamma är ju senil och nu lever lite i sin egen värld så jag känner igen mig.

Härligt att ni får rå om bonussonen lite. Min son gick i musikgymnasite i Härnösand så vi var där när han tog studenten och andra gånger också. Vad härligt du skriver om Vera. Förstår att det är stor lycka.

Jag önskar dig en jättebra dag också

Solig kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

24 juni 2010 08:42

Det var ju ett väldigt viktigt jobb han tagit på sig med. Förstår jag det att han inte hade tid för besök då inte ;)
Kul att han verkar trivas..

Ha det så himla trevligt i midsommar nu. ¨
Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
av irja

av irja

24 juni 2010 10:17

Kära Berith !!!
Så mannen du kallar din pappa, har hittat en bra uppgift i livet, på gammla dar,gemytligt att han trivs med sitt jobb , och fördriver tiden med det,anars blir dagarna långsamma och tråkiga.....
Även vi här uppe i Piteå har en underbar sommarmorgon, och dagen blir nog också skön.....
Solen gassar från en klarblå himmel och det är redan +25grader varmt,det var längesedan vi hade över +20grader, så sommaren är kommen ....
Ha det bäst vännen, KRAM IA......

http://40-talisten.bloggplatsen.se

 
Ulla

Ulla

24 juni 2010 10:19

Hej Berith, Vad underbart du skriver, jag blir berörd i mitt hjärta varje gång jag läser din sida, du måste vara en otroligt varmhjärtat människa som orkar med att ge ömhet och kärlek till alla runt omkring dig och samtidigt brottas Fibbe Trollet och Reuma spöket, hoppas att du får en underbar midsommar helg, det ska jag ha med vår dotter m fam. och vänner kramen Ulla

http://www.ullasglitter.se

 
Anki

Anki

24 juni 2010 11:52

Jag hittade din sida av en slump,blev så berörd av hur du varmt delar dina tankar och så väl du klär dom i ord.Måste säga att när "fibbetrollet"kommer hit till mig går jag in hit och hämtar kraft!
Ha en underbar midsommar nu Berit.
Gubben och jag är bortbjudna och det är inget vi är bortskämda med,ska bli så trevligt att bli "uppassad"
//Kram Anki

http://mixtillmax.bloggspot.com

 
Daniel

Daniel

24 juni 2010 12:18

Gulligt att du har mannen som du kallar din pappa och att han har hittat en givande uppgift på gammla dar!

http://danielfagerholm.webblogg.se

 
Ingen bild

Berith

24 juni 2010 15:02

Tack Wiper =))Varma kramar =))

Sussi , ja och han tar det på fullaste allvar =))
Varma kramar =))

Irja , även här är det underbart väder , sommaren kom tillbaka lagom till midsommar =))
Varma kramar =))

Tack Ulla =)) Dina ord värmer i hjärtat =))
Varma kramar till dig min vän =))

Tack Anki =)) Du är alltid välkommen hit , roligt att du känner så , det gläder mig och det värmer i mitt hjärta !!=))
Varma kramar till dig ! =))

Daniel , ja jag är glad för hans skull ,dagarna inte så långa då han har sin lilla uppgift som han tar på största allvar =))
Varma kramar =))

 
Monica

Monica

24 juni 2010 16:12

Kul att mannen du kallar för pappa har ett meningsfullt jobb för honom:)
Önskar dig och de dina en riktigt fin midsommar!
Kram*

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Inga-Lill

24 juni 2010 17:35

Just som jag satt och läste det du skrivit så ska Hillman hoppa upp i soffan och halkar och ramlar ned, hamnar på rygg och skrämmer mig riktigt ordentligt. Jag är alltid så rädd att de ska göra sig illa, för en taxrygg är rätt lång och de börjar på att bli gamla båda två. Det gick bra även denna gång som tur är, för gubben och yngste sonen har åkt iväg på ett möte. En nätt resa på 26 mil tor, ett norrlänskt stenkast kallar ni väl det för.

Kul att du fått extra främmat i helgen nu när söt Vera inte kommer att vara hos er, men det blir fler dagar och då får ni säkert rå om henne igen.

Taxarna hälsar och tackar för alla fina kommentarer du skrivit på deras blogg!

Du och din familj får ha en skön missömmer och hoppas att ni sliper regnet som ska komma över vissa delar av vårt avlånga land. I morse sken solen från en klarblå himmer men nu är det mera moln men det är väl så det ska vara.

Kramar i mängd till dig och din goa familj.

 
Monica

Monica

24 juni 2010 18:45

Tittar in och önskar dej och de dina en riktigt trevlig och skön midsommar!

Kramar

http://violett.bloggplatsen.se

 
Mita

Mita

24 juni 2010 21:56

Hallå vännen,idag har jag inte varit inne i datan nånting,och nu är jag så trött att jag knappt vet vad jag ska skriva,*ler*
Underbar läsning du bjuder på,och skönt jag lyckades blåsa upp finvädret,hoppas ni får behålla det nu,
Ha en riktigt skön Midsommar nu,
Varma kramizar!

http://nospussar.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

25 juni 2010 06:37

Monica och Mita , jag önskar er detsamma !! Varma kramar till er min vänner =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards