Direktlänk till inlägg 17 juni 2010

Ut och in , in och ut ......

Av Berith - 17 juni 2010 07:15

Denna morgon skiner solen från en klarblå

himmel igen *ler*

Igår så hade vädrets makter skiftbyte hela tiden ,

de kunde inte riktigt bestämma sig om det var

solen eller regnet som skulle förgylla våran dag ,

jag hade lite svårt att hänga med i svängarna , så det

blev en hel del kutande ut och in *skrattar*


Ut i Fibbe Fällan (lähörenet) och njuta med en god bok ,

sedan in och plocka på , för att sedan ut och njuta av solen

igen , det gäller ju att passa på att tanka D-vitaminer så fort

man får en chans *blink*


Det är bara ta det som bjuds och anpassa sig efter

vädrets makter även om det blir en hel del rännande ,

men å andra sidan så får man en hel del smygmotion på köpet  *blink*


Jag läste föresten ett väldigt bra citat igår i boken , I Levande

Nuet , av Louise L Hay 


" Det finns inget bra eller dåligt väder. Jag kan välja hur jag

ska reagera på det "


Så sant så , vi har ett val , ett val att välja på hur vi reagera på

saker och ting , det gäller även vädret *ler*

Vi kan välja att sucka och pusta över vädret , eller ta det

som det kommer och göra något positivt av det *ler*


Som sagt , det finns inga dåliga väder *blink*


Det var min bara vara gårdag *ler*


Nu ska jag knata upp till Gula Villan och låsa upp åt mannen

som kommer för att byta vattenmätare *ler*


Önskar er alla en riktigt bra dag , varma kramar till alla er som

tittar in här hos mig ! *ler från hjärtat *


Carpe Punctum


Välkommen åter ! *Ler*


 
 
Helena

Helena

17 juni 2010 07:36

Godmorgon Berith!
Även vi härnere i Dalsland har blå himmel idag! Undebart! Önskar dig en underbar dag!
Kramar Helena

http://www.bloggarmorsan.blogspot.com

 
Ingen bild

Berith

17 juni 2010 07:37

Godmorgon Helena ! =))
Önskar dig en härlig semesterdag i solen ! =))
Varma kramar =))

 
Sussi

Sussi

17 juni 2010 09:56

Här är det andra dagen solen är framme och ärar oss med sin värme. Imorgon (då vi ska börja måla är det tänkt) ska det regna minsann..

Vad läskigt att du kände av jordskalvet. Nåt sånt har jag aldrig varit med och skulle vara väldigt tacksam om jag slapp med. 3,8 skulle det tydligen ha varit på..

Sv. Än får jag vänta med tatuering. Han som har tatueringstället har inte hört av sig om tid än..

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ulla

Ulla

17 juni 2010 10:07

hejsan Berith, Fy vad otäckt med skalvet, naturkatastroferna är otäcka, idag har vi sol, åker nog ut på landet till vår dotter idag då barnbarnet kommer hem från Mallorca, du vet jag har gamla barnbarn som åker utan sina föräldrar (oj vad gammal jag blev)och dom blir bara sötare för var gång man ses,Ha det gott kramar

http://www.ullasglitter.se

 
Ingen bild

Berith

17 juni 2010 12:24

Sussi , jag hoppas att solen ler över er även i morgon då ni sätter igång och målar =))
Ja det kändes kan jag lova , om 3,8 räcker mer än nog .....
Han hör nog av sig inom en snar framtid sak du se =))
Varma kramar =)

Ulla , inte är du gammal , det är bara barnbarnen som blivit äldre ;)))
Varma kramar =))

 
Mita

Mita

17 juni 2010 13:07

Ja jag tänker njuta av fin vädret idag,det ska ju bli sämre till helgen,synd med tanke på alla aktiviteter som är då, och jag tänker inte på det kungliga bröllopet i första hand,fast jag unnar dom helt klart fint väder.
Utan jag tänker på dottern och hennes sambo ska åka Vätternrundan. 30 mil på cykel.Startar på fredag kväll och går i mål på lördag nån gång om allt går bra.
Men,men, vädret är ju inget att göra åt,bara att gilla läget med bra kläder.
Hoppas din dag blir bra vännen,
Varma kramar!

http://nospussar.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

17 juni 2010 13:38

Vi har haft sol i flera dagar men det är inte särskilt varmt ute. Citatet var toppen och jag själv gillar även när det regnar för då mår jag som bäst för luften blir så lätt att andas.
Fast alla årstider har sin tjusning.

Ha en fin dag
Varm kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

17 juni 2010 21:31

Här är sommarvärme och det har vi haft i två dagar nu, hoppas det fortsätter.

Ha det bra!

Kramar

http://violett.bloggplatsen.se

 
Mita

Mita

18 juni 2010 09:44

Hallå vännen,har ni jättedåligt väder hos er nu?
Det skulle ju komma mycket regn norröver nu till helgen.
Hoppas verkligen hela landet får fint till Midsommar,det tycker jag alla är värda.
Önskar dig en skön fredag,ute eller inne,*ler*
Varma kramar!

http://nospussar.bloggplatsen.se

 
Vicke

Vicke

18 juni 2010 10:52

jag hoppas att du får en fin helg trots tråkigt väder

http://vickesblogg.bloggplatsen.se

 
Daniel

Daniel

18 juni 2010 12:40

Njut av fina vädret. 2 timmar kvar på jobb sen sommarstugan så det yrar om!!!

http://danielfagerholm.webblogg.se

 
Monica

Monica

18 juni 2010 20:09

Gokväll!
Verkar bara vara jag som inte märkte av jordskalvet . Konstigt, jag satt ju i soffan...
Vädret kan inte bestämma sig här heller, ena stunden är det varmt och i andra börjar det blåsa eller stänka regndroppar.
Skulle vara trevligt att få lite sol i helgen när man är ledig så man kan åka på någon längre cykeltur.
Önskar dig och de dina en fin helg!
Kram*

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Inga-Lill

19 juni 2010 10:25

Du hade så rätt det var en rätt så krafig jordbävning med över fyra på rischterskalan, men platsen hörde jag inte riktigt. Tur att inte husen ramlade ihop, vi bygger stadigare i Sverige det är tydligt.

Här bestämde vädret igår, det störtregnade från i förrgår kväll och ända till i natt. Nu skiner solen mellan molnen men vi får nog stå ut med en och annan regnskur.

Taxarna har i alla fall varit ute i morse utan att bli dyngsura, som de blev igår. De skickar massor med pussar till dig för alla snälla inlägg på deras blogg.

Idag ska jag titta på härligheten från Stockholm, ska bli så roligt, de är ju så söta tillsammans.

Kramar i mängd till dig och din goa familj.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards