Direktlänk till inlägg 16 juni 2010

Jordskalv i Boli´a ..............

Av Berith - 16 juni 2010 07:45

Igår kväll , sedan jag kravlat mig till sängen 

och somnat om , så vaknade jag efter en liten

stund med ett ryck , hela huset skakade och ett

mullrande ljud kom från jordens inre ....

Ett ordentligt jordskalv var det som väckte mig ....

Ett ordentligt jordskalv i lilla Boli´a ......


Moder jord tycker nog att det håller på att vara dax att 

vi människor som bor och brukar hennes jord , ska vakna 

upp och ta vårat ansvar över det lån vi förvaltar till

nästkommande generation , ja för ett lån är just vad det är , ett

lån vi tagit över efter den äldre generationen och som vi ska

föra vidare till nästkommande generation .....


Jag är ingen domedagsprofet *ler*,  men man börjar ju undra

om vi kommer att ha något arv att ge nästa generation , med

tanke på alla naturkatastrofer världen över den sista tiden ....

(Det går inte att undvika att se och höra om det , trots att jag

inte läser dagstidningarna ;))

Hur långt ska moder jord behöva gå innan vi vaknar och tar

vårat ansvar ???

Ingen kan göra allt , men vi kan alla göra något ,en förändrig börjar

med var och en av oss , om alla , då menar jag alla  som lever och verkar världen över ska dra sitt strå till stacken (en utopi ) så kanske vi kan

hjälpa våran moder jord som blöder , ja det är just vad hon gör vår

kära moder .....

Vore det inte underbart att få lämna över en frisk och glad jord

till våra efterkommande (återigen en utopi ) ?? *le

En utopi är ett idealsamhälle, där allt är perfekt, och inga problem

existerar , men vore det inte underbart så säg ?? *ler*


Uch vilket halvdystert inlägg detta blev då *ler* 

Jag är absolut inte dyster , utan det var bara en tanke och en

dröm om en renare och bättre jord , här och nu *ler*

Det blir som det blir ,  jag gör så gott jag kan för att dra mitt

strå till stacken *ler*


**************************


Idag lyser solen över Boli´a igen , passar mig

alldeles utmärkt , för idag har jag en hemmadag ,

en dag då jag bara ska vara *blink*


Önskar er alla en riktigt bra dag , varma kramar till alla

som tittar in här hos mig ! *ler från hjärtat*


Carpe punctum 


Välkommen åter ! *ler*


 
 
wiper

wiper

16 juni 2010 08:47

Det verkar som jag kan kommentera på vissa bloggar men på andra så tar det 3 minuter att ladda upp :( tack för dina fina kommentarer trots att jag inte orkat bloggvandra när det tar sån tid att göra ett inlägg.

Vad jobbigt med jordskalvet och skrämmande. Du har så rätt att vi måste vakna upp och jag förstår inte att världens politiker inte gör nåt. Jag börjar själv tro på profetian 2012 som är spådd att bli jordens undergång.

Hoppas du får en bra dag
varma kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Berith

Berith

16 juni 2010 08:54

Wiper , det har även hänt att det blir så för mig också .....
Klart att jag besöker dig ändå vännen ...det är väl det vänner gör ?? =))

Det är bara vänta och se , fast jag hoppas att mänskligheten tar sitt förnuft till fånga , så vi slipper uppleva något sådant ...
Önskar dig detsamma , varma kramar =))

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
Mita

Mita

16 juni 2010 08:56

Usch, ja jag hörde om jordskalvet på radion. Jordens undergång är väl på väg så sakteliga,och det är människan som står för denna förstörelse. Allting bara rusar på,ingen som vill ta något ansvar.Hur det kommer bli i framtiden det törs man knappt tänka på,hur ska det gå för våra efterkommande?
Ja det är frågor som nog ingen kan svara på.
Lev här och nu,
Vad skönt det låter med en bara vara dag,
Ha det gott vännen,
Varma kramar!

http://nospussar.bloggplatsen.se

 
susanne

susanne

16 juni 2010 09:28

jag som trodde det var flyget som flög lågt.. ha ha.. förstog att det var jordskalvet i morse då jag läste tidningarna...ja om detta är början till något större kan man fundera på!

ha en fin dag

http://sibyllanshemligheter.blogspot.com

 
Anki

Anki

16 juni 2010 10:29

Hua jordskalv..inget kul,vi hade ett ganska kraftigt här nere för något år sen eller 2.KUSLIGT
Sängen gungade....
Ja att vi måste göra något för våra efterkommande,men som alltid svårt när världen styrs av gamla män(som ifs borde vara kloka )och pengarna styr.Girighet är tyvärr en dygd(olat)som dominerar!Att hela tiden sträva efter mer verkar vara det primära i alla kulturer!
Idag får vi också njuta av solen,efter gårdagens heldagsregn.
Segt för sommaren att komma igång som det verkar...

http://mixtillmax.bloggspot.com

 
Ingen bild

Inga-Lill

16 juni 2010 11:35

Det muller du hörde var nog från någon gammal gruvgång, för om jag inte missminner mig så har ni en gruva men om den är igång idag vet jag inte. För i den grenen är jag inte uppdaterad numera. Jag kommer ihåg sen jag bodde i Berge att det var skakningar i huset många gånger per år, ibland så tavlorna ramlade ner från sina krokar. Nu är det tal om att öppna dessa bergslagsgruvor igen och vi får väl hoppas att det blir så. Det skulle nog lösa många sysselsättningsproblem.

Kramar i mängd, taxpussar vidarebefodras.

 
Ingen bild

Berith

16 juni 2010 12:22

Mita, hur det blir i framtiden ...tja , det är inget jag grubblar över , det blir som det blir...men man kan ju inte låta bli att undra , då moder jord ruskar på sig =))
Detsamma till dig vännen , varma kramar =))

Susanne...haha...ja man kunde nästan tro att ett plan var på väg att landa utanför sovrumsfönstret =))
Om det är ett varsel in inför något större...tja det blir vi nog varse om ;))
Varma kramar =))

Anki...ja tyvärr så styr Mammon och girigheten efter mer =((
Skönt att ni också har sol idag =))
Varma kramar =))

Inga-Lill , Nej det var inte från gruvan , utan ett riktigt jordskalv ...Gruvan här i Boliden har inte varit i drift sedan urminnes tider ;))
Det är bara anrikningsverket och värkstäderna som är i drift inne på området ...malmen kommer från gruvor utifrån numera =)
Varma Kramar tillbaka =))

 
Pisan

Pisan

16 juni 2010 13:22

Hoppas du har en riktigt härlig bara-vara-dag! KRAMAR från mej1 :-)

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

16 juni 2010 14:04

Ja Pisan , jag har en riktigt härlig bara vara dag ;))
Varma kramar =))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards