Direktlänk till inlägg 15 juni 2010

Vattenläckage och hörapparat ;))

Av Berith - 15 juni 2010 07:45

Igår regnade det mer eller mindre hela dagen ,

så det blev att pyssla på med inomhusgöromål *ler*


Snabelhanen fick komma fram och gör sitt ....

Det röda lilla monstret saknar "Lillen" , för han blir inte

lika mätt i sin påse längre , då han "bara" får vanliga

änglatofflor till livs numera .....


Mr Moppman och jag tog oss också en svängom ,

hans skurvatten luktade misstänkt likt Pigans sköljmedel

 ...hmmm...vem kan det vara som tagit fel på såpan och 

 sköljmedlet ??? .... Inte jag väl ?? *sneglar oskyldigt upp

mot taket* 

Är man mer än lovligt disträ eller ....?? *skrattar*

Man ska inte skylla ifrån sig , men det är lätt att göra det

då man har ett Fibbe Troll hängande i hasorna  *blink*


Även denna morgon är det regntungt , det regnar inte

just nu i skrivandets stund , men det kommer garanterat

fler skurar under dagen *ler*

Det är nästan så att jag börjar tro att de har ett stort vatten

läckage ovan molnen som de inte får bukt med *blink*

För min del får det gärna regna även idag , det passar mig

alldeles utmärkt , för jag ska åka till mannen jag kallar för

pappa och följa honom till hörcentralen , för han får sin

hörapparat idag , ja får och får , han får allt vackert betla

för den *ler*


Jag hinner ingen bloggrunda denna morgon ,  ni ska ha

en riktigt bra dag och alla go ´a bloggare och icke bloggare som

tittar in här hos mig *ler*

Varma kramar till er alla ! *ler från hjärtat*


Carpe punctum 


Välkommen åter ! *ler*

 
 
Ingen bild

Inger Mari

15 juni 2010 08:05

Ha en riktig så trivelig dag!
Stor klem og varme tanker fra oss i Bodø

:o)

 
Mita

Mita

15 juni 2010 09:31

Så du torkar golven med sköljmedel,hi,hi.. ja det luktar väl gott i alla fall.
Trist med allt regnande,men efter sol kommer alltid solsken,men NÄR? Jag ska försöka blåsa upp lite så du har till i morgon i alla fall.
Ha en fin,fin dag vännen,
Varma kramar!

http://nospussar.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Inga-Lill

15 juni 2010 10:37

Jadu det är lätt att ta fel speciellt om man har lite bråttom och är långt före i tankegången. Fast jag har läst nånstans att när man torkar golv så ska man avsluta med en vända med sköljmedel i vattnet ska visst bli mindre statiska golv då. Var visst väldigt bra till plastmattor men om det stämmer vet jag inte, du får berätta om du fick mindre damm på golvet eller hur det gick.

Du får ha en så bra dag du kan med pappsen, här är det inge regn men en viss kyla tycker jag ändå det är för plus 8 är ingen sommartemperatur inte enligt min mening i alla fall.

Kramar i mängd till dig och trollen får du sparka där bak.

 
Monica

Monica

15 juni 2010 21:40

Idag har vi haft sol och vackert väder här, men inte så varmt som det ska vara så här års, men värmen kommer väl så småningom hoppas jag.

Hoppas att din tisdag har varit bra!

Kramar

http://violett.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Titti (f.d SkogsHuldran)

15 juni 2010 22:31

Sköljmedel i skurhinken...? tjaa... det kanske blir mjukare golv då!

Här har solen skinit hela dagen, men vinden är fortfarande så kall. Skönt i alla fall att themobyxtiden är långt borta!

Ha det gott!
Kramar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards