Direktlänk till inlägg 12 juni 2010

Rätta viljan .....

Av Berith - 12 juni 2010 11:00

 Att hjälpa någon som inte vill bli hjälpt , det är inte lätt ,

och dessutom behöver hjälp med att få rätsida på saker och ting ...

Viljan att vilja förändra , det börjar alltid hos en själv ....

Finns inte den rätta vilja , spelar det ingen roll att det finns de som

vill hjälpa och är villig att hjälpa ......


Önskar er alla en fortsatt trevlig helg *ler*

Varma kramar till alla er som tittar in här hos mig ! *ler från hjärtat*




Att vara i sina kännslor och bli medveten om vad man känner , 

oavsett om det är positivt eller negativt , det är att vara sann mot

sig själv ........*ler*



  


Fånga dagen och lev i nuet *ler*


Välkommen åter ! *ler*


Att vara i sina kännslor och bli medveten om vad man känner , 
oavsett om det är positivt eller negativt , det är att vara sann mot
sig själv *ler*


 
 
Anita

Anita

12 juni 2010 12:13

Du skriver klokt som alltid. Ja, men tänk så frustrerande det är när man vill hjälpa och den hjälpbehövande inte vill själv !!!

Just nu längtar jag upp till norr. Den längtan får jag varje år vid den här tiden. kanske åker vi till Vormträsk och slåss med myggorna eller så hittar vi på något annat. Lockande är det.

Har tagit en paus från bloggen. Jag är just nu också inne i något som liknar håglöshet. Mycket skall göras och vädret sätter stopp för det mesta. Men jag besöker era bloggar och kommer igen vad det lider.
Kramen från mej !!!

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

 
Helena

Helena

12 juni 2010 12:44

Just detta bekymmer stöter jag ofta på i mitt arbete... Framför allt hos människor som befinner sig inne i ett missbruk... Eller de som lever i förnekelse vad gäller en kronisk diagnos.
Kloka ord!
En underbar helg önskar jag dig!
Kram Helena

http://www.bloggarmorsan.blogspot.com

 
Mita

Mita

12 juni 2010 13:16

Nej inte är det lätt att övertala nån som envist bestämt att inte ha nån hjälp. Då ställs den bästa övertalningsförmågan på prov,*ler*
Ha en fin,fin lördag vännen,
Varma kramar!

http://nospussar.bloggplatsen.se

 
Margit

Margit

12 juni 2010 22:11

Hej Berith!! tack för din tidigare hälsning!! Är nu hemma igen efter en skön o härlig vecka!!! Titta göärna in i min blogg...lagt in bilder i kväll...vi är nöjda!!
På ditt inälgg så antar jag att det är någon som beöver hjälp...men inte vill...eller INSER att den behäver hjälp-Inte lätt då att hjälpa..och att få den att "öppna sina ögon",,,,,
Kramen vännen!!!

http://margithol.blogg.se

 
Ingen bild

Inga-Lill

12 juni 2010 22:34

Ja nog lever jag här och nu, är så illa tvungen vet inte hur det skulle gå till annars. Jag har jussom sldrig lyckats dela på mig har väl inte den kunskapen förstås, hihi. Nej, skämt åsido visst ska vi ta vara på dagen men idag har vädret gjort sitt bästa för att hålla mig inne, fast en vända till favoritkusinen blev det i alla fall. Sen har det mest blivit inomhus inte ens taxarna vill gå ut, när de var som mest tvingade av nöden så blev de som dränkta katter. Som du förstår har det regnat i massor, ända sen igår kväll så nu har jag ingen å här utan mera en älv. Fortsätter regnandet så blir det en insjö, då blir det väl höjning på taxvärdet, hihi.

Ha en bra helg där uppe och hoppas att du får se solen i alla fall och slipper detta regnande.

Kramar i mängd.

 
Monica

Monica

12 juni 2010 22:42

Så sant så...Man kan finnas där och ge sitt stöd, men personen man vill hjälpa måste vara mottaglig för hjälpen.
Ha en fortsatt fin helg och sköt om er!
Kram*

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

 
susanne

susanne

13 juni 2010 12:07

man kan bara säga jag/ vi fins här om du vill ha hjälp.. man kan inte hjälpa om det inte fins den rätta viljan....

http://sibyllanshemligheter.blogspot.com

 
munamaj

munamaj

13 juni 2010 15:44

Hej, vill bara säga att jag har bytt blogg. Ladyinblue är inte aktuell längre.
Ha de fint/Ulla

http://munamaj.bloggplatsen.se

 
GladaKatarina

GladaKatarina

13 juni 2010 20:16

Så bra och sant skrivet, Berith - som alltid! ♥ STOR KRAM!

http://gladakatarina.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards