Direktlänk till inlägg 11 juni 2010

Besiktning och " Fibbe fällan " ;))

Av Berith - 11 juni 2010 07:30

Som ni redan vet och redan märkt , så blev det inget

inlägg för mig igår och det är inte Fibbe Trollets fel ,

utan det var helt enkelt uppkopplingen som trilskades *ler*

Det är som det är med denna teknik ...det är bara att gilla

läget och djupandas , det lönar sig absolut inte att jaga upp

sig   *ler*


Då det tillslut efter många om och men gick att komma 

ut på internet så var det dax för mig att åka in till stan

för att besikta den blågröna automobilen *ler*


 Det var inte bara hemma hos oss det trilskades med

uppkopplingen .....

Då jag kom till OKQ8 för att tanka innan stadsfärden så hade

även de problem och pumparna stod stilla , men efter en

stund så löste det sig även för dem och pumparna gick igång

och jag fick min bensin , ja fick och fick , jag fick allt vackert

betala för den *blink*


Gick den blågröna automobilen igenom då ??

Jo då , så när som på en lite lite för vek

handbroms ...så på grund av den lite för veka handbromsen

så blev det ombesiktning , men samtidigt så var det

ju bra att det inte var några större och mer kostsamma fel ,

dessutom så fixar gubben handbromsen , så det blir inga

dyra utgifter , gubben är allt bra att ha han *blink*


Efter besiktning så svängde jag förbi den stolta mostern till

lilla Vera , som var ledig och hon packade ihop och följde med 

hem till Boli´a där solen värmde så gott på altanparadiset *ler*

Så vart vi tillbringade resten av dagen , babblandes om allt mellan

himmel och jord , det är nog inte så svårt för er att gissa *blink*

Fibbe Trollet var mindre glad , det lilla livet knorrade en aning

då jag lurade in honom i fibbefällan (lähörnet) och där har han suttit

sedan igår och där kan han allt fortsätta att sitta *ler* 


Den stolta modern och lilla guldklimpen Vera kom och gjorde

oss sällskap också *ler*

Middag blev det också så klart ute på altanparadiset , då den stolte

Boffe och den stolte fadern till lilla Vera kom hem efter jobb och 

utbildning på brandstationen  *ler*

Den stolta mostern hade önskat grillat till middag och grillat

blev det , det gäller ju att passa på då vädret visar sig från sin

allra bästa sida *blink*


Då det blev dax för min älskade dotter , den stolta moster´n till 

lilla Vera att åka hem till sitt , så kom jag på att jag alldeles glömt

bort att ta kort !! 

Så typiskt mig *skrattar*

Jag tror inte att de andra led speciellt mycket av att paparazzin inte

var närvarande under gårdagen *blink*

(Dessutom så har jag förlagt kameran, men den kommer nog

fram för eller senare ;))


De stolta föräldrarna till lilla Vera skulle iväg och spela vollyboll ,

så lilla Vera stannade hos oss och vi go´sade och busade ,

sedan somnade lilla Vera så gott i vagnen för natten och hon märkte

aldrig att den stolte fadern hämtade henne *ler*


Det var min/vår gårdag *ler*


Denna morgon i skrivandets stund så lyser solen från

en klarblå himmel och det är riktigt skönt ute , så idag blir

det en utomhus dag  igen *ler*

Det lönade sig att efterlysa solen och värmen , nog för att jag

gillar alla väderlekar , men det är allt bra gott med sol och det

bästa med värmen är att Fibbe Trollet skyr den värre än pesten 

och "jaget" får lite lugn och ro och får "ladda om batterierna" *blink*

(Jag borde nog egentligen emigrera till varmare trakter , men jag

är och förblir norrlänning i själ och hjärta ;))


Önskar er alla en riktigt bra dag och en trevlig helg ! *ler*

Varma kramar till alla er som tittar in här hos mig ! *ler från hjärtat*


Fånga dagen och lev i nuet ! *ler*


Välkommen åter ! 


 
 
Ulla

Ulla

11 juni 2010 08:59

Godmorgon, godmorgon, idag vaknade jag av regn och inte vilket regn som helst utan ösregn, det behövs men det är så tråkigt, så idag blir det att vara inne och hitta på något så man håller sig vaken,våra barn och barnbarn är på semester så det är så tomt här, ha en bra dag kramen

http://www.ullasglitter.se

 
Marina

Marina

11 juni 2010 09:03

Hej

Det blev en riktigt lyckad dag ändå till slut och så härligt. Här hos mig är det gråmulet väde än så länge. Passa på och njut av det vackra vädret som du har och njut så mycket du kan.
Din kamera kommer snart fram rätt som dt är så kommer du att hitta den.

Önskar dig en riktigt fin och skön fredag och helg. Ta vara på stunden och det så jättebra min vän. Vi höres och må så gott.
Kram

Vänliga hälsningar från din vän.

http://hem.passagen.se/yamahatjej

 
Ingen bild

Berith

11 juni 2010 09:20

Ulla , här har vi underbart väder ...så det blir till att njuta av det så länge det varar =))
Ja så tomt och tyst det blir då man inte har barnbarnen hos sig , man saknar dem direkt då det gått ut genom dörren ;))
Varma kramar =)

Marina , ja det blir att njuta av vädret , kameran ...tja den ligger nog här någon stans på något riktigt bra ställe ;))
Önskar dig detsamma vännen , varma kramar =))

 
Marie

Marie

11 juni 2010 09:28

Jag är så glad att du troget hälsar på hos mig och skriver några goa rader. Tack vännen - du lyser upp min dag!

Kram på dig & trevlig helg!
Marie

http://fototillvardags.blogspot.com

 
Av Irja.

Av" title="http://bloggplatsen.se]Av" target="_blank">bloggplatsen.se]Av Irja.

11 juni 2010 09:36

Kära Berith !!!
Det jag lovar, håller jag, mig kan du lita på i alla väder...LER..... (SKÄMT)DU fick din sol idag..
Vi lever ju i teknikens värld , så då får vi rätta vackert efter det...Nej det är ingen ide att pulsera upp för de lilla ...LER.....
Borta bra men hemma bäst....Man skulle nog bli less på evigt värmme också.....
HA det bäst vännen ,,,KRAM IA....

http://40- talisten bloggplatsen.se

 
Marina

Marina

11 juni 2010 09:56

Tack vännen och ha det så riktigt bra.
Jag besiktigade min egen bil Måndags och den gick igenom med ett blankt rakt streck i besiktningsprotokollet så det är bara att köra vidare ett år till.

Skönt att höra att det inte var värre saker än handbromsen på din bil. Vilken snäll man du har som hjälper dig med att fixa till bilen så du får besiktiga den igen. Lycka till med det vännen.

Kram

http://hem.passagen.se/yamahatjej

 
Ingen bild

Inga-Lill

11 juni 2010 10:27

Bilprovningen är alltid så snälla här nere, men å andra sidan så brukar gubben se över det mesta innan han åker in. Det är bra killar som jobbar här och de kollar och ger även tips till dem som inte är så kunniga. Jag brukar hänga med in och då hör man ju ett och annat för det är fler bilar som besiktas samtidigt. Tur att det inte var något större fel, på din pärla.

Du verkar haft en bra gårdag, ja här lyste solen av och till så vi käkade grillat igår vi också, tänk att det smakar så bra när andra lagar maten. För naturligtvis så var det gubben som fixade till käket igår och jag gjorde sallad förstås.

Hoppas att du får en varm och solig helg så spökena håller sig borta. Får samtidigt önska dig och din familj en trevlig helg. Hillman och Illerson voffar så gott och tackar för alla fina kommentarer du sänt dem.

Kramar i mängd.

 
Sussi

Sussi

11 juni 2010 11:22

Jasså.. det är ni som snott solen idag ;)
Här regnar det fast det behövs ju det med. Annars torkar gräsmattan ut..

Även om tekniken fungerar som den gör blir man ändå lite smått irriterad när det inte fungerar. Men med lite tålamod som brukar det ordna sig ;)

Trevig helg
Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Mita

Mita

11 juni 2010 12:13

Jag unnar er verkligen solen,här regnar det idag,men det behövs ju också för växtligheten.
Vilken härlig dag du fick igår,ja förutom bilen då,men har man en händig man så är det inga problem,hi,hi...
Tekniken den kan spela oss många spratt och få oss att slita håret,tänk hur det kan vara,*ler*
Önskar dig/er en fin och skön helg.
Varma kramar!!

http://nospussar.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

11 juni 2010 17:00

Det är bra med detta att besiktiga bilarna, det är ju säkerheten som testas och är det några fel så upptäcks dom ju, handbromsfelet är ju snabbt avhjälpt så det är ju inga större kostnader så där hade du ju tur.
Här har vi haft *dåligt* väder mest hela veckan, hoppas på sol snart igen.

Önskar dej en trevlig helg!

Helgkramar!

http://violett.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

11 juni 2010 23:22

Gokväll!
Tur i oturen att det inte var större fel på automobilen:))
Här har det varit full rulle från tidiga morgonen. Men dagen har varit väldigt lyckad, maten god och toppenväder:))
Nu är jag slut i kropp och knopp och ska snart lägga mig under täcket.
Har laddat upp och redigerat alla bilder från dagen, tog sin lilla tid det också!
Önskar dig en toppenhelg med sol och trevligt sällskap!
Kramar*

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

 
Stattinskan

Stattinskan

12 juni 2010 09:15

Jag är lika nervös när jag ska till Bilprovningen som trynhajen (tandläkaren) ... det kan bli himla kostbart på båda ställena :-)
Höstväder i Skåne :-/
Goaste lördagen till dig :-)

http://metrobloggen.se/stattin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards