Direktlänk till inlägg 9 juni 2010

"Livstecken inlägg"

Av Berith - 9 juni 2010 07:45


Är det någon som vet vart sommaren är ??? 

För här är den då inte , ja sommar är det ju , men

solen och sommar värmen , den lyser med sin frånvaro *blink*


Gårdagen såg riktigt lovande ut tidigt på morgonen ,

så jag tänkte lura ut Fibbe Trollet till fibbe fällan (lähörnet) ,

men den planen gick om intet , då Fibbe Trollet har vädrets makter

på sin sida just nu *ler* 

Men "jaget" har alltid ett ess i rockärmen och det esset är guldklimpen

Vera *blink*


Jodå , Fibbe Trollet drar sig undan en aning då lilla Vera kommer 

på besök ...eller rättare sagt , jag stänger ute oknyttet och låter

inte den lille odågan  komma in igen , inte förrän lilla Vera gått

hem igen *blink*

Om det nu vore så lätt att bli av med ett Fibbe Troll , så vore jag

rik vid detta laget *blink*

Nej , rik det skulle jag inte alls bli , för jag skulle inte ta betalt

för att hjälpa andra som har ett efterhängset Fibbe Troll att bli av

med sina oknytt  *ler*


Dessutom så är jag redan rik  (inte på pengar ;)), oavsett om jag har ett Fibbe Troll hängande i hasorna eller inte , för jag har mina/våra barn , mitt /vårat 

 älskade barnbarn , min go´e gubbe , min vänner och jag får vakna upp varje morgon till en ny härlig dag , det är rikedom det *ler*


Lilla Vera och jag tackar för alla go´a kommentarer hon fick

i sitt inlägg här på min blogg  *ler*


Idag blev det  bara ett " livstecken inlägg" , för jag på väg .....

Ja inte långt bort , utan "bara" upp till Gula Villan för att

plantera om blommorna , med hjälp av min go´a vännina ,

den stolta farmodern till lilla Vera *ler*

(Fibbe Trollet följer också med , för han vill inte stanna

hemma  alldeles ensam , sällskapssjuk som  den lille

odågan är ;))


Önskar er alla en riktigt bra dag , varma kramar till alla er som

tittar in här hos mig *ler från hjärtat*


Carpe punctum


Välkommen åter ! *ler*









 
 
Sussi

Sussi

9 juni 2010 08:35

Jodå.. visst vet jag var sommaren är..
Den är här ;)
Vi har haft sån tur med vädret senaste tiden. Mestandels så har solen lyst :)

Vad skönt att du i alla fall kan mota bort Fibbe Trollet en stund då du får finbesök. Det är inte så kul om han skulle förstöra det för dig..

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Stattinskan

Stattinskan

9 juni 2010 08:44

Ja, det är verkligen ett märkligt "varannadagsväder". Tror minsann jag ska kosta på mig att dansa soldansen ikväll :-)
Gomorron

http://metrobloggen.se/stattin

 
Mita

Mita

9 juni 2010 09:22

Sommaren är här,fast just nu är det lite småregnigt,men det tillhör ju den svenska sommaren.Bara man slipper kylan. Hjälpte det inte att jag blåste upp varmluft? Jag hoppas så att ni får sommarvärmen nu,tycker ni behöver det.
Ha en fin dag vännen,
Varma kramar!

http://nospussar.bloggplatsen.se

 
Pisan

Pisan

9 juni 2010 11:18

Jag undrar också var sommaren är, för här är den inte, det regnar idag också... KRAMAR från mej!

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Inga-Lill

9 juni 2010 11:36

Om jag vore du så skulle jag sparka Fibbe-trollet i baken så han flög all världens väg men du är snäll du som låter han härja runt i din kropp. Jag har fått nån sorts troll jag med allergi-trollet, näsan och ögon kliar och hes är jag så man skulle kunna tro att jag hamnat i målbrottet. Allergipillret för dagen är svalt men inte bryr sig trollskruttet om det inte, nä han kliar vidare. Hoppas att du får trevligt i Gula villan med blomsterplanteringen.

Kramar i mängd.

 
av Irja

av" title="http://bloggplatsen.se]av" target="_blank">bloggplatsen.se]av Irja

9 juni 2010 11:37

Kära Berit !!!
Värmen än nog på väg,Just nu har vi +20 grader varmt och det känns skönt ute,
Jag känner mig också rik med alla mina barn och barnbarn och barnbarnsbarnet,de är härligt att få rå om dom....LER...HA det bäst vännen,hoppas dagen blir till belåtenhet,,,,KRAM IA

http://40- talisten bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

9 juni 2010 12:44

Nej du jag har inte sett den på ett tag ;)

Ja du det är härligt med rikedom i form av barn och barnbarn. Gula villan verkar vara ett toppenställe full av liv.

Ha en fin dag
varm kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

9 juni 2010 13:44

Sussi , Vad bra , då behöver jag inte fundera över
vart den är ;))
Inte får Fibbe Trollet förstöra för mig , någon måtta får det ändå vara ;))
Varma kramar =))

Stattinskan , Bra ide , jag tror att jag ska pröva på det också , kanske det skrämmer fram solen igen ;))
Varma kramar =))

Mita , Vad roligt att sommaren är hos någon i alla fall , lite regn det hör ju sommaren till , men nu har vi haft mulet , blåsigt och kallt alldeles för länge ....Fibbe Trivs i alla fall ;)))
varma kramar =))

Pisan , Sommaren verkar vara lite här och där , på vissa utvalda ställen ....tyvärr =))
Varma kramar =))

Inga-Lill , Allergi Troll är inte heller att leka med ...vi får bunta ihop våra troll och skicka dem långt långt bort , så de aldrig hittar hem igen ;))
Varma kramar =)

Go´a Irja , jo ag hörde att värmen skulle komma och jag håller tummar och tår att de har rätt =))
Ja vi har mycket att glädjas åt och känna oss rika över =))
Varma kramar =))

Wiper , Ja alla har vi något att glädjas över och som gör att vi känner oss rika =))
Jo då , det händer och ser en hel del i Gula villan =))
Önskar dig detsamma , varma kramar =)

 
Marina

Marina

9 juni 2010 15:32

Hej min underbara goa vän.

Tittar in här idag och läser dagens blogg hos dig. Alltid intressant och givande.

Igår på seneftermiddagen var jag ute på en ny fotorunda igen. Vet du vem jag träffade på?
Jo, den fina 14-åriga katten Gosen så klart. Fick fotograferat honom en del. Han låg mest under buskar igår. Gosen var så villig och poserade framför kameran.

Jag såg inte honom efteråt för jag var på väg hem då när jag upptäckte Gosen. Han låg gömd i buskarna nämligen vid stentrappan vid vattenspelet där de har byggt upp vid Sörse.
Synd att jag inet kan skicka fotografi här så du ser hur det ser ut.


Titta gärna här föressten i hennes gästbok där jag har skickat en foton hur det ser ut.
http://www.ullcom.se/21038835


Idag spöregnar det här och visst behöver vi regn. Det var så torrt i marken innan i förra veckan så.
Sommaren har kommit bort sig, det är lite småkallt ute med idag.


Önskar dig en fin fortsättning min underbara fina vän.
Kram

http://hem.passagen.se/yamahatjej

 
Helena

Helena

9 juni 2010 17:10

Jag saknar också sommaren.. Här hos mig är den då inte! Men... Vi har många härliga månader med värme och sol framför oss! Positivt tänk gäller! Kram

http://www.bloggarmorsan.com

 
Monica

Monica

9 juni 2010 20:37

Sommar är det ju i almanackan men just nu har den tagit paus tror jag för här regnar det och det är bara 13 grader varmt ute.

Kramar

http://violett.bloggplatsen.se

 
Mita

Mita

10 juni 2010 09:26

Gomorron vännen,hoppas allt är väl med dig. Blir lite bortskämd med att du hinner skriva först,*ler*
Sommaren tänker tydligen göra ett litet uppehåll här nere med till helgen,regn och blåst har utlovats. Men då får man vara inne och pyssla istället. Idag skiner solen i alla fall, och jag hoppas ni har det fint också.
Varma kramar till dig vännen!

http://nospussar.bloggplatsen.se

 
Daniel

Daniel

10 juni 2010 21:04

Solen kommer å går men snart ska den bestå en lång tid framöver!!

http://danielfagerholm.webblogg.se

 
Marie

Marie

11 juni 2010 09:25

Önskar att jag kunde skriva och säga att solen är här hos mig... Men nej det bara regnar och regnar! Och då menar jag regnar!!! 30 j**la millimeter/dag här till vanligheterna här nu - tröttsamt!

Idag är det skolavslutning... Ungarna kan klä sig i vadarstövlar och sydväst! Ja ja det blir väl bättre någon gång!? Kanske???!!!

Marie

http://fototillvardags.blogspot.com

 
Ingen bild

Kvasthilda

14 juni 2010 00:45

Mnjaeee.... Vet inte om den är här heller. Idag regnar det. O regnar. O regnar. Eller igår kanske man ska säga då dagen övergått i morgondagen redan.

Om du vill har jag en fotoutmaning till dig....
http://malmdamm.bloggplatsen.se/2010/06/13/3111555-hahahaha-fotoutmaning-fran-susanne/

kramar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards