Direktlänk till inlägg 7 juni 2010

Två skönheter och hämden är ljuv ;))

Av Berith - 7 juni 2010 07:30


Jag hoppas att ni alla har haft en riktigt bra helg *ler*
Min helg har gått i Fibbe tempo hela helgen , då vi har
haft oknyttets favoritväder hela helgen , blåsigt  och mulet
till och från , en och annan regnskur har vi också haft , solen , ja
den har verkligen gjort sina tappra försök , men inte riktigt lyckats *ler*
Det är tur att man har tak över huvudet och en favoritfilt att
mysa under , det är inte alla förunnat....
I fredags , så ringde den stolt moderna och undrade om jag ville
följa henne och lilla Vera till stan , hon var nämligen sugen att
åka till Myrorna en sväng *ler*
Sagt och gjort , jag packade in Fibbe Trollet längst bak i kombin 
och där fick det lilla oknyttet sitta snällt och beskedligt under våran
tur in till staden *ler*
Även den stolta mostern till guldklimpen var ledig , eller ledig
och ledig, hon jobbade kväll , så vi hämtade upp henne också *ler*
Jag hade inte tänkt handla något , men det är lättare sagt än gjort
då man åker till Myrorna *ler*
två underbara burkar stod där och ville följa med mig hem ,
inte kunde jag motstå deras vädjan , utan jag föll pladask för
dem , burkoman som jag är *skrattar*
Det kom Ingen kommentar från gubben då jag kom hem igen , bara
en snabb blick på burkarna och sedan skakade han på huvudet  , då
jag stolt visade upp mina älskade nyförvär *skrattar*
Gubben har gett upp för länge sedan , jag har "pippi" på burkar 
och det verkar vara obotligt *skrattar*
Jag undrar vad jag ska fylla dessa skönheter med ....hmmm..något
ska jag nog komma på att ha i dem , för användas det ska de *ler*
Två tunikor följde visst också med hem *ler*
Efter att ha varit på Myrorna så blev det luch på Coop ,
det har väldigt god vegetarisk mat *ler*
Det var fredagen , en trevlig dag tillsammans med mina två älskade
döttrar och lilla guldklimpen Vera *ler*
(fast fibbe Trollet satt bak i bilen och grymtade surt , men jag 
lysnade inte på det örat ;))
Lördag , blev en väldigt stillsamma dag  , då Fibbe Trollet
inte var speciellt glad på mig , efter jag tvingat med det lilla
livet till stan och dess utom så var han/hon/den/det tvungen att
sitta snällt och stilla längst bak i kombin medans vi gjorde våra
ärenden *ler* 
"Hämden är ljuv" väste Fibbe Trollet och gnuggade sina hårig
händer och dessutom så hade oknyttet vädrets makter på sin
sida i lördags *ler*
Så är det att ha ett osynligt litet  troll som okuperar ens kropp
och som påminner en om att man lever , och det kan jag lova er ,
att det glömmar man inte så lätt , då man har ett Fibbe Troll  *blink*
Söndag  , Fibbe Trollet lugnade ner sig en aning , inte ens 
Fibbe Troll orkar hålla på och "leva rövare" hur länge som helst ,
utan även de måste vila sig lite nu och då och hämta nya krafter *blink*
Så "jaget" passade på att plantera några blommor och gjorde
sedan en rabarberpaj av sommarens första rabarberskörd  , samtidigt
som jag var arbetsledare över gubben som snickrade på altanparadiset *blink*
Det är lite små fix kvar (det är lätt för mig att säga , som "bara" är arbetsledare ;))  innan altanparadiset är helt färdigt *ler*
Det var även Svergies nationaldag igår , inget som vi firar , inte mer
än med en hemma gjord rabarberpaj .....ska sanningen fram , så
hade jag faktiskt glömt bort att det var våran nationaldag igår , inte för
att vi brukar fira den ....men jag brukar normalt ha kolla på när den är , 
men inte denna gång *ler*
Denna morgon är det .....
Jag och Fibbe ska ha en "bara vara dag" , det har jag lovat min
osynlige okupnat , lite småplock bara , men absolut inga tokryck *blink*
Helgens lugna fibbe  tempo fortsätter , åtminstonde idag , imorgon ,
ja det är i morgon det och morgondagen den vet jag inget om , så 
det får jag se i morgon hur morgondagen blir  och vilket tempo den
går i *blink*
Önskar er alla en riktigt bra dag , varma kramar till alla er som tittar in
här hos mig ! *ler från hjärtat*
Carpe punctum
Välkommen åter ! *ler*

Jag hoppas att ni alla har haft en riktigt bra helg *ler*

Min helg har varit lugn och skön och gått i Fibbe tempo ,

vi har haft oknyttets favoritväder hela helgen , blåsigt (nordan)  

och mulet till och från , en och annan regnskur har vi också haft ,

solen , ja den har gjort sina tappra försök , men inte riktigt

lyckats *ler*

Det är tur att man har tak över huvudet och en favoritfilt att

mysa under *ler*


I fredags , så ringde den stolt moderna och undrade om jag ville

följa henne och lilla Vera till stan , hon var nämligen sugen att åka

ut till Myrorna en sväng *ler*

Sagt och gjort , efter att ha försäkrat mig om att det inte skulle bli

något "spring" på stan ( som ni vet vid detta laget , så är jag ingen

stor älskare av shopping och inte speciellt förtjust i att springa runt

i hel massa butiker heller ;)), så jag packade in Fibbe Trollet längst bak i

kombin och där fick oknyttet sitta snällt och beskedligt under våran

tur in till stan *ler*

 Den stolta mostern till guldklimpen var ledig , eller ledig och ledig, hon jobbade eftermiddag , så vi hämtade upp henne också , innan vi åkte ut till

Myrorna*ler*


Jag hade inte tänkt handla något , men det är lättare sagt än gjort då man

åker till Myrorna *ler*

Två underbara burkar stod där och ville följa med mig hem ,inte kunde jag motstå deras vädjan , utan jag föll för dem , burkoman som jag är *skrattar*


    


Jag undrar vad jag ska fylla dessa skönheter med ....hmmm..något ska jag nog komma på att ha i dem , för användas det ska de *ler*

Tre tunikor följde visst också med hem *ler förvånat*


  

Två lite somriga (om nu sommaren skulle få för sig att komma tillbaka ;))

och en mer  lite mer "höstig"  *blink*

Efter att ha varit på Myrorna så blev det luch på Coop ,det har väldigt god vegetarisk mat *ler*

Vi satt och njöt av den goda maten och pratade om ditten och datten i

godan ro , sedan så var det dax att styra kosan mot Boli´a igen för

mig och den stolta modern , och den stolta mostern , hon for och jobbade *ler*

( Fibbe Trollet satt bak i bilen och grymtade surt , då vi kom tillbaka till bilen , men jag lysnade inte på det örat just då , han/ hon /den /det  får nog mycket uppmärksamhet all annan tid ;))


Det var fredagen , som var en riktigt trevlig dag tillsammans med döttrarna

och  guldklimpen Vera , mormors hjärtegull *ler*


Lördag , blev en väldigt stillsam dag  , då Fibbe Trollet inte var speciellt glad på mig  och jag förstår oknyttet så väl *ler*

 Det kan inte vara  kul att bli tvingad med till stan och dess utom så var han/hon/den/det tvungen att sitta snällt och vara tyst  längst bak i kombin medan "jaget"  hade trevligt *blink*

 "Hämden är ljuv" väste Fibbe Trollet och gnuggade sina håriga händer *ler*


Jag känner min osynlige  vän/ovän rätt väl vid detta laget och visste

vad som komma skulle , men det är det helt klart värt *ler*

Bara för att man har ett Fibbe Troll inneboende i sin kropp , så kan

man inte sluta leva och sluta att  göra saker *ler*

"Jaget" eller själen måste ju också få sitt *ler*


Dessutom så hade oknyttet vädrets makter på sin sida i lördags *ler*



Söndag  , Fibbe Trollet lugnade ner sig en aning , inte ens Fibbe Troll orkar hålla på och "leva rövare" hur länge som helst ,utan även de måste vila sig lite nu och då och hämta nya krafter *blink*

Så "jaget" passade på att plantera några blommor och gjorde sedan en rabarberpaj av sommarens första rabarberskörd *ler*

 Jag var även arbetsledare över gubben som snickrade på altanparadiset , ett mycket ansvars fullt uppdrag , som jag tar på största allvar *blink*


Det är lite små fix kvar (det är lätt för mig att säga , som "bara" är arbetsledare ;))  innan altanparadiset är helt färdigt *ler*

Det var även Svergies nationaldag igår , inget som vi firade , inte mer än med en hemma gjord rabarberpaj .....ska sanningen fram , så hade jag faktiskt glömt bort att det var våran nationaldag igår , inte för att vi brukar fira den ,

men jag brukar normalt ha kolla på när den är  *ler*


Denna morgon är det  en hel del moln som solen försöker att tränga

igenom , vi får se om den lyckas med det idag *ler*

"Jaget" hoppas nästan det , så "jaget" kan lura in Fibbe Trollet i fibbe fällan (lähörnet ;)) på altanparadisets soldäck *blink*


"Jaget" och Fibbe Trollet ska ha en "bara vara dag" , det har "jaget" lovat den osynlige okupanten  , lite småplock bara , men absolut inga tokryck *blink*  Helgens lugna fibbe  tempo fortsätter med andra ord idag  *ler*


Önskar er alla en riktigt bra dag ,

varma kramar till alla er som tittar in här hos mig ! *ler från hjärtat*


Carpe punctum


Välkommen åter ! *ler*


 
 
Anki

Anki

7 juni 2010 09:04

Min dag ska oxå bli en bara vara dag,var lite för duktig med röjsågen i helgen,att man inte kan lära sig,men som du säger ibland får man göra något även om man måste betala...Denna natt med väderomslag o allt var inte kul...
Får bli en lur på soffan!
Ha det gott//Anki

http://mixtillmax.bloggspot.com

 
Berith

Berith

7 juni 2010 09:11

Anki , ibland är man lite för "duktig" och så kommer det surt efter , men det är det värt tycker jag , man måste ju få ha ett liv också ;)
Här är det riktigt Fibbe väder , så
det får bli soffan i stället för solstolen ;))
Önskar dig detsamma , varma kramar =))

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
Mita

Mita

7 juni 2010 09:18

Usch vilket tråkigt väder,jag ska försöka blåsa upp lite värme,men idag är det mer molnigt,men det är ju ändå sommrigt.Jag tar i från tårna,hi,hi...hoppas det lyckas.
Inte skönt med dessa oknytt du har,jag tycker du har nog som det är.
Hoppas du får en bra vecka och att värken ger med sig lite.
Varma kramar till dig goaste vännen!

http://nospussar.bloggplatsen.se

 
Mita

Mita

7 juni 2010 09:20

Glömde ju säga att vad fint du köpt,du är ju lika duktig som jag på att shoppa,bara man kommer iväg,*ler*
Kram!

http://nospussar.bloggplatsen.se

 
Ulla

Ulla

7 juni 2010 09:38

Oj, jag får börja om från början, allt försvann:-(
Som sagt,man får bita i det sura äpplet dagen efter, skriver inte så mycket nu, har ju fastnat i den förbaskade( fejjan)och där har man ju daglig kontakt med alla vänner :-)Vi har sol i Märsta bara att njuta, för snart ska det bli sämre väder, du ska veta att jag läser din sida med spänning varje dag, den är både intressant och inspirerande:-) ha nu en riktikt god vecka, kramen

http://www.ullasglitter.se

 
wiper

wiper

7 juni 2010 09:41

Vi har haft idel solsken men i dag är det sämre. Vad kul att du följde med dottern och Vera till stan och besökte second hand. Vilka läckra burkar du fick tag på. Vilka fina tunikor. Gillar den blå längst till vänster. Bra att du tar det lugnt när fibbe är framme och ställer till det.

Härligt med rabarberpaj.

Ha en fin måndag
varma kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Helena

Helena

7 juni 2010 10:27

Du är fantastisk som klarar av att skjuta undan oknyttet som huserar i din kropp och fokusera på roliga saker, väl medveten om att det kommer surt efteråt.
Kram Helen

http://www.retro-tokig.blogspot.com

 
susanne

susanne

7 juni 2010 11:28

Härliga burkar!

http://sibyllanshemligheter.blogspot.com

 
Marina

Marina

7 juni 2010 11:55

Hej min underbra goa vän.

Så fina kläder och jättefina burkar du har köpt.
I Lördags var jag ute på en fotorunda med min kamera. Det blev en del foton.

När jag var på väg tillbaks till bilen från ett ställe, bostadsområde som heter Sörse så dök katten Gosen fram från en buske.
Gosen ville vara med på foto så jag passade på att fotografera katten Gosen.
Det var riktigt fin väder hela lördagen.

Sedan igår blev det mulet och jag gjorde inget särskilt igår på nationaldagen.
Idag har jag städat hela förmiddagen och det behövdes verkligen. Det var så smutsigt.
Nu har det börja regna här på västkusten.
Det är inte varmt ute, lite höstlikt här med.


Önskar dig en toppenfin vecka min goaste fina vän.
Kram

http://hem.passagen.se/yamahatjej

 
Pisan

Pisan

7 juni 2010 12:01

Du har haft fullt upp i helgen ser jag. Vilka fina burkar!! (Pisan är också burkoman...) Så fina burkar brukar jag aldrig hitta när jag är på loppis :-( Och tunikorna är jättefina! TACK! för tipset om Jula, skall kolla där för en torkvinda SKA jag ha i år. Varma och goa kramar från mej!

p.s Det regnar idag så jag kan inte blåsa den varma luften upp till er, vi har bara 15 gr idag d.s

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

7 juni 2010 13:02

Mita , molnen får du gärna behålla , dem har vi mer än nog av , men värmen tar jag gärna emot med öppen famn =))
Tack vännen =))
Varma kramar =)))

Ulla , ja vi håller ju kontakten via FB som är ett ypperligt sätt att kolla kontakten med sina vänner som bor lite var stans runt om i stora vida världen =))
Tack vännen , dina ord värmer långt in i hjärteroten !! =))
Varma kramar =))

Tack Wiper =)) "jaget" kan ju inte köra över Fibbe Trollet hur som helst , ibland måste ju även oknyttet få komma till tals ;)))
Varma kramar =))

Tack Helena =))) Inte kan man sluta lev bara för att små oknytt flyttar in , sedan finns det ju alltid de som har det värre och då är livet med oknytt ingenting att prata om =)
Varma kramar =))

Tack susanne , varma kramar =))

Tack Marina min vän =))
Jasså Gosen vill bli plåtad , det blev säkert
riktigt fina bilder =)
Jag trodde ni hade sommar och sol hos er =))
Önskar dig detsamma vännen , varma kramar =))

Pisan , fullt upp vet ja inte om jag hade...men en och annan brottningsmatch med oknyttet blev det allt ;))
Jasså , ni har också regn....men vart har då solen tagit vägen ??? ;))
Varma kramar =))

 
Monica

Monica

7 juni 2010 17:50

Gokväll!
Vilka fina burkar och tunikor du fyndat:)
Ja, solen har kämpat att få komma fram hela helgen, men inte har det blivit några långa stunder den fått som den velat:)
Passade ju ypperligt med en rabarberpaj igår när det var nationaldagen och allt;)
Glömmer bara bort mina rabarber...
Kram*

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

7 juni 2010 18:01

En trevlig helg har du haft, samma här, men vi har haft soligt och varmt, men idag regnar det och det hade ju vädergubbarna lovat...ganska skönt med lite regn så man slipper vattna blommor och växter i trädgården.

Önskar dej en fin kväll!

kramar

http://violett.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

8 juni 2010 06:19

Tack Monica =)) Rabarber är så användbart och goda är de också =)
Varma kramar =))

Monica (gökboet) , Jag håller med dig , lite regn nu och då , det är bara bra för grödan =))
Blommor och blader tycker bättre om vattnet som kommer från ovan , än om det vattnet som kommer från trädgårdsslangen =))
Varma kramar =))

 
Ingen bild

Inga-Lill

9 juni 2010 11:27

Jag är inte i fas med bloggarna denna vecka men skam den som ger sig.

Vilka tjusiga burkar jag hade heller inte kunnat motstå dem utan det hade blivit det samma de hade fått följa med mig hem.

Kramar.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards