Direktlänk till inlägg 4 juni 2010

Varje dag har sitt/sina guldkorn =)))

Av Berith - 4 juni 2010 07:15

Så är det fredag igen och helgen står för dörren *ler*

Denna morgon lyser solen över Boli´a igen , men det

blåser nordan , men i lähörnet , där är det lä *blink*


Igår var det som sagt ett perfekt inomhusväder och jag

kurade en hel del under favorit filten med en god bok *ler*

Lunchen intog jag tillsammans med min go´a vän fröken J ,

den stolta moderna och lilla guldklipen Vera på cafe´33 *ler*

Föreståndarinnan är en riktig ängel och hon gör så goda

"levande" sallads tallrikar och stora portioner är det också ,

ja , jag hamnade i ett slags "salladskoma" *skrattar*


Väl hemma igen så tog jag en svängom i Fibbetakt med

Mr Moppman , allt går som i solwmotion de dagarna Fibbe

Trollet är i farten *skrattar* , men å andra sidan , varför ska

allt gå så himla fort för  ?? Stress och jäkt är inte alls nyttigt ,

dessutom är jag "stressallergiker" numera , det blev jag efter

min andra utbrändhet .... Tänk att jag var tvungen att bli utbränd

två gånger innan jag lärde mig  , onödigt *ler*

Men nu är det som det är , gjort är gjort och det är bara att göra

det bästa av varje dag och njuta av de dagar och stunder då 

Fibbe Trollet behagar att hålla sig i skymundan , ja jag njuter

naturligtvis av alla dagar , även de dagar då Fibbe Trollet gör

sig påmind *ler*


Jag anser att livet är för kort och för värdefullt att jag ska fylla

mina dagar med jämmer och elände , det finns det nog av ändå *blink*

Men visst , även jag har mina dagar , man är ju inte mer än

människa , men de "grå" dagarna (jag kallar mina sämre dagar får grå ;))

gör jag något jag tycker om och som gör mig glad , dess utom så består 

varje dag av minst ett litet guldkorn , om än det är pyttelitet och knappt syns,

så finns det där  och väntar bara på att bli upptäckt *ler*


Tänk efter , vad gör dig glad , vad får dig att le , vad får dig att känna

dig harmonisk och tillfreds med livet ??? 

Ställ dig själv de frågorna då du har dina "gråa" dagar och gör det som

du blir glad och det som får dig att må bra , så ska du se att det "gråa"

skingrar sig *ler*

Vad är ditt/dina guldkorn i ditt liv ??? Säkert många  fler än du tror *ler*


Nu tar jag helgledigt från bloggen , så jag önskar er alla en riktigt

trevlig helg , så ses vi på måndag igen i vanlig ordning *blink*


Varma kramar till alla er som tittar in här hos mig ! *ler från hjärtat*


Carpe punctum 


Välkommen åter ! *ler*




 
 
Anki

Anki

4 juni 2010 08:03

Önskar dig en allt annat än grå helg!Själv ska jag på akupunktur...straxt...alltid varje fredag!Om den blir grå(helgen)....går jag ut i skogen en runda och njuter av dofterna och lugnet!

http://mixtillmax.bloggspot.com

 
Marina

Marina

4 juni 2010 08:14

Hej vännnen.
Det är så sant som du skriver.
Kan har nog fler små guldkorn i kanten
om man verkligen tänker efter.
Ja, man ska vara glad att man har tak över huvudet. Det är inte alla som har det i Sverige.

Önskar dig en riktigt fin och jättetrevlig helg.
Njut av stundens härliga godbitar.
Kram

http://hem.passagen.se/yamahatjej

 
Sussi

Sussi

4 juni 2010 09:44

Det gör ju inte saken bättre att klaga och gnälla. Fast jag måste ändå beundra dig att du klarar det..

Ha nu en supertrevlig helg
Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Marie

Marie

4 juni 2010 11:23

En stor kram till min sköna vän där uppe i norr! Nu har äntligen sommaren kommit till den södra horisonten också! Så länge det nu varar... Jag njuter i alla fall! Hoppas du gör detsamma!

Trevlig helg vännen!
Marie

http://fototillvardags.blogspot.com

 
Daniel

Daniel

4 juni 2010 11:36

Mitt liv e ett enda guldkorn, det e attityden till glädjen å livet det e fråga om!

http://danielfagerholm.webblogg.se

 
Ingen bild

Inga-Lill

4 juni 2010 12:33

Mina guldkorn är många det, sonen som kommer in och är positiv trots mycket svår värk, grönskan utanför dörren, fågelkvitter, taxbusar, doften av nykokt kaffe, god mat osv, för annars skulle inte din sida räcka till. Ett annat viktigt guldkorn, jag tar mig upp ur sängen och kan knata iväg, för det finns det många som inte kan.

Hoppas du får en skön helg och att den f-b nordan lägger sig still, för den har inte varit nådig här, kallt som attan fast solen lyser. Ingenstans är det lä när nordan friskar i, bara i hörnet av boden men där har gubben ställt allehanda redskap.

Kramar och ett hopp om en vacker helg i goda vänners lag.

 
wiper

wiper

4 juni 2010 14:23

Ser att ni hade sämre väder i går. Härligt det låter med café 33 ;) och bra sallader serveras också mums!

Visste inte att du också har en utbrändhet eller två bakom dig också. Ja du då blir man stresskänslig och får lära om och det är inte lätt. Det tar sin tid att få in ett annat tempo.

Ha en skön helgledighet
Sköt om dig
varma kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Mita

Mita

4 juni 2010 17:07

Mina guldkorn tar jag väl vara på,dom sätter verkligen guldkant på vardagen.
Stress borde vi kunna klara oss undan,men jag vet,det är inte lätt alla gånger.
Önskar dig en fin helg,och hoppas du får känna dig skapligt bra i alla fall.
Varma kramar!

http://nospussar.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

5 juni 2010 07:55

Anki , Att vistas ute i naturen är som balsam för själen , tycker jag =))
Önskar dig det samma , varma kramar =)))

Marina , ja varje dag inehhåller fler guldkorn än vad man kan tro ....det gäller bara att öppna sitt hjärta , så ser man alla guldkornen =))
Önskar dig detsamma , vännen =))

Sussi , så sant ! =)
Önskar dig detsamma , varma kramar =))

Marie , tack min kära vän =)) Jag njuter av alla dagar oavsett väder eller årstid...men visst , jag njuter lite extra då det är sommar , sol och varmt ;))
Önskar dig detsamma vännen , varma kramar =))

Daniel , helt rätt och riktigt , jag håller med dig till fullo =))
Varma kramar =)))

Inga-Lill , ja vi har alla våra guldkorn , oftast fler än vi tror dessutom ;)))
Att få vakna varje morgon till en ny dag och kliva upp ur sängen....ja jag håller med dig det är en av de viktigaste guldkorn vi har och som vi så ofta glömmer bort att glädjas och vara tacksamma över !! =))
Önskar dig detsamma , varma kramar =))

Wiper , Här är det lite si och så med vädret smakter , de kan som inte riktigt bestämma sig för vilket väder vi ska ha ;)))
Café 33 är en mycket mysig och trevligt café vi har här i Boli´a och mycket annat gott finns också förutom de underbara salladerna =))
Jo då , jag har varit utbränd två gånger , så jag vet hur det är att "jobba" sig tillbaka efter en utbrändhet =))
Önskar dig detsamma , varma kramar =))

Mita , ja det förstår jag att du gör ,ja de förgyller verkligen tillvaron =))
Visst , stress , det klarar vi oss utan ...fast ibland hamnar man i stressiga situationer och då gäller det att djupandas och ta det lugnt ;))
Önskar dig detsamma , varma kramar =))


Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards