Direktlänk till inlägg 2 juni 2010

En klapp på axeln .......

Av Berith - 2 juni 2010 08:00

Onsdag den andra juni är det idag och solen

lyser även denna morgon över Boli´a , men

men det är fortfarande väldigt natt kallt  , då jag

steg upp före skam för att ta min dagliga morgonpromenad ,

så var det bara 2,1 grader varmt ute !! 

Jag får allt vänta ett tag till med att plantera ut

mina sommarplantor *ler*

Men på dagen igår var det riktigt skönt , i alla fall i 

lähörnet på altanparadisets soldäck  , där jag tillbringade

största delen av dagen läsandes en god bok *ler*


Idag blir även lilla älskade guldklimpen Vera 5 månader *ler*

Jag fattar inte vart dessa fem månader tagit vägen *ler*

Dagarna , veckorna , månaderna går med en rasande fart ,

jag undrar vart de tar vägen någon stans ???*ler*

Tiden går fortare ju äldre man blir , men snabbare än så

här behöver tiden inte alls börja gå , den går fort nog redan nu *skrattar*


Tänk om kilon kunde rasa i samma takt *skrattar* så smärt och

smidig jag skulle vara då efter fem månader utan godis, snaks och

andra go´saker (med undantag för bröllopet , namngivningen och

morsdagen då =))

Det har inte varit något problem att sluta med godis och snaks (förutom

de första tre veckorna då jag klättrade efter väggarna av sötsug abstinens ;))

Men efter de tre h****vetes (för det var vad det var på ren och skär svenska säger jag något annat då ljuger jag och ljuga ska man inte göra ;))

då de var av klarade , så har det inte varit något problem alls och jag

känner inget sötsug längre *ler*


De första tre månaderna rasade jag i vikt , 10 kilo allt som allt och det

känns verkligen i de förvridna och "missbildade" knä och höftlederna att

de inte behöver släpa på de där tio extra kilona längre *ler*

Men som sagt , de senaste två månaderna har vågen stått stilla , det

är ju bra i och för sig , det vore ju värre för de "missblidade" lederna om den  började gå uppåt igen *ler*

Det är fortfarande tio kilo kvar innan jag är nere på "normal" vikt för

min längd , men dessa återstående kilon sitter som bergen runt höfterna *skrattar*

Midjemåttet har också krympt med hela 12 cm *ler*

Jag känner mig stolt och klappar mig själv på axeln , men inte

för att skryta , utan för att man ska vara stolt över sig själv och över

det man lyckats åstadkomma *ler* 


Ni som följt mig ett tag och känner mig vid detta laget , ni vet

att jag inte kämpar med vikten för att jag inte trivdes med att

vara "mullig" , utan för att skona mina knä och höftleder , jag gör

allt som står i min makt för att hålla mig borta från rullstolen minst

ett par år till *ler*


Jag tar det som det kommer och 10 kilo ner är bättre än inga

tappade kilon alls *blink*


Önskar er alla en riktigt bra dag , varma kramar till alla er som

tittar in här hos mig ! *ler från hjätat*


Carpe punctum 


Välkommen åter ! *ler*

 
 
Monica

Monica

2 juni 2010 14:51

Idag har även vi ett underbart sommarväder, över 20 grader i skuggan och varma vindar.
Jag stod och tänkte på att dagarna springer iväg och snart är det midsommar.....är det verkligen sant, men så är det och det är bara att hänga med i svängarna.

Ha en fortsatt fin dag!

Kramar!

http://violett.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

2 juni 2010 18:15

Även vi har haft riktigt varmt idag och uppnått samma temperatur som er =))
Önskar dig detsamma , varma kramar =))

 
Monica

Monica

2 juni 2010 20:33

Jag blir nästan lite avundsjuk när jag läser om ditt altanparadis. Själv har jag ju en balkong men den är så oerhört liten.
Det här med tidsuppfattning är verkligen intressant, jag och några väninnor pratade om det för ett tag sedan, vi är alla runt 30, men vi hade alla märkt det att efter vi fyllde 25 så verkade tiden gå snabbare.

http://katt-drottningen.bloggplatsen.se

 
Mita

Mita

2 juni 2010 22:12

Du är duktig som slutat med godis,jag borde det också,för det kan lätt bli för mycket av det goda.Speciellt när man sitter med datorn,men det kanske är som med rökningen,bara klippa av direkt,och sen precis som du säger klättra på väggarna,ha,ha...
Fast jag har ju inga laster kvar då,snyft,
Jag kom in lite väl sent med mitt inlägg idag,men jag har giltigt skäl,*ler* barnbarnsmys.
Varma kramar vännen!

http://nospussar.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Inga-Lill

2 juni 2010 22:32

Det där med att viktminskningen stannar av och inget händer är inget ovanligt, det hör mera till vanligheten och då gäller det att inte tappa sugen. Många är vi som tyckt att ja ja nu har gått ner tio och då får jag väl vara nöjd, sen har de börjat äta som vanligt och gått upp det dubbla. Själv skulle jag verkligen behöva gå ner en 15 kg, för då skulle varken knän eller fotleder göra så f-b ont. Tyvärr så är jag väl lat eller helt enkelt för sugen på det som är gott. Det här med fikabröd har blivit ett riktigt gissel men eftersom sonen är smal så han kunde krypa genom nyckelhålet (han har inte ärvt mina anlag) så tycker jag han ska få lite gottigt till fikat. En dålig ursäkt men han har lite svårt men sin vidriga värk, kryckhoppandet har pågått i två och ett halvt år, så då får man lov att pyssla om sin avkomma lite extra. Jag skulle ju kunna låta bli det gottiga men se det är jag för svag för, finns det hemma då mumsar jag oxå fast jag borde låta bli.

Du är enormt duktig som tagit det här steget, önskar jag hade ditt kurage och jag önskar dig lycka till i fortsättningen. Sen ska du veta att det lilla fett som finns ovanför höfterna kallas för kärlekshandtag om det nu kan vara till någon tröst.

Kramar i mängd.

 
wiper

wiper

3 juni 2010 08:13

Nu har vi fått hit ryssommaren som dom sagt och det är en torr värme som tur är. Grattis till lilla Vera på 5 månadersdan :)

Jag har samma problem med sötsug och nu avgiftar jag mig igen och det tar en vecka innan det känns någolunda bra. Du är ju så smal det har jag sett på bilder du visat.Grattis till att du gått ner 10 kg det är inte illa och vågen kan stå stilla ett tag och det är huvudsaken att du inte går upp. Jag började ju banta men har gått upp och nu har jag börjat igen ;)

Jag har alltid varit smal förut så det är sant som du säger att knän och rygg tar stryk av övervikt. Om du har normalvikt så är du utom fara. Jag själv väger nog 20 kg för mycket.

Ha nu en fin torsdag
varma kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

3 juni 2010 08:21

Monica , En liten balkong är bättre än ingen balkong alls ;))
Ja detta med tidsuppfattningen är verkligen ett mystiskt fenomen =)))
Varma kramar =))

Mita , duktigt vet jag inte , men ett nödvändigt ont ;))Det är bara det att nu har jag en annan last istället för godis och sötsaker och det är marinerade vitlöksklyftor...hahaha...Då jag slutade med godis och fick abstinens , så började jag knapa på marinerade vitlöksklyftor i stället ...de läggersig inte på "hullet" , men man luktar desto mindre gott...jag försöker att behärska mig ...men någon last måste man ju få ha , önskade bara att den inte luktade så fruktansvärt ...hahah
Barnbarnsmys går före allt annat !! =)))
Varma kramar till dig vännen =))

Inga-Lill , Jag har gett mig den på att jag inte ska öka i vikt igen , måste ju tänka på mina "missbildade" leder =))
Man ska unna sig och inte ha dåligt samvete , livet är för kort för att man ska avstå livets goda och det finns så mycket nyttigt som är godare än just godis och snaks =))
Jo kärlekshantagen till alla ära ,men de är lite för stora än , men en "spellefink" vill jag inte heller bli igen , för det har jag varit då jag hade ätstörningar ....men min läkare håller koll på mig denna gång , så det inte går så långt igen =)
Varma kramar =))

 
Ingen bild

Berith

3 juni 2010 08:24

Wiper , Jasså det är där ryssvärmen är ag undrade just vart den var ...för här lyser den med sin frånvaro just nu ;)))
Än har jag 10 kilo kvar till "normalvikt" , men visst , det känns stor skillnad redan nu på mina knä och höftleder =))
Du kommer att fixa det du också , nu när du börjar må bättre =))
Önskar dig detsamma , varma kramar =))

 
Monica

Monica

3 juni 2010 21:10

Gokväll!
Konstigt vad tiden rusar iväg, det är på barnen man ser att tiden går. Själv är vi ju konserverade, visst! Hihi
Vad duktigt av dig att gå ner 10 kg, verkligen bra jobbat. Det brukar vara lättast att gå ner de första kilona, sen tycks det ta längre tid. Så är det för mig iaf... Men det svåraste är ju verkligen att behålla det man gått ner.
Önskar dig en fin fredag och helg.
Kramar*

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards