Direktlänk till inlägg 27 maj 2010

Nordan vindar och Fibbe Trollet jublar =)

Av Berith - 27 maj 2010 08:00

Gårdagen började med idel solsken och fågelsång ,

men vindarna vände under förmiddagen och stora

mörka moln seglade in över Boli´a och det började 

att regna och blåsa kallt , det kändes mer som höst

än försommar ute , det är en himla tur att man har

tak över huvudet  och en favoritfilt att kura under *ler*


Denna morgon i skrivandets stund lyser solen igen och 

ett och annat moln seglar förbi *ler*

Det blåser nordanvindar ute , Fibbe Trollet jublar *ler*

Men morgonpromenaden , den gör jag inte avkall på , det

är bara för Fibbe Trollet att hänga med "Jaget" *blink*


Häggen blommar !!  Ovanligt tidigt , den brukar inte blomma

förränn till skolavslutningen och jag som trodde att den 

skulle blomma sent i år på grund av att vi hade så sen vår *ler*

Det är nog ryssvärmen som vi hade förra veckan som satt fart på

häggblomningen  *ler*

Doftar ljuvlig gör den , oavsett när den blommar *ler*


Om ni undrar hur tjej/tant middagen var igår , så var den väldigt

trevlig , god mat och mycket prat om ditten och datten och en

hel del skratt *ler*

Jodå , paparazzi fotografen kom ihåg att ta med kameran och

paparazzi fotografen kom ihåg att ta kort då det prat och diskussions

glada gänget satt och åt , men bilderna blev urusla då paparazzi fotografen 

kommit åt någon inställning på kameran , är det inte det ena så är det det

andra *blink*

Men paparazzi fotografen kom i alla fall ihåg att ta med kameran och paparazzi

fotografen kom ihåg att plocka upp kameran ur väskan och ta bilder i alla

fall *blink*


Önskar er alla en riktigt bra dag , varma kramar till alla

er som tittar in här hos mig *ler från hjärtat*


Carpe punctum 


Välkommen åter ! *ler*



Varje dag börjar med nya möjligheter  ! *ler*

 
 
Mita

Mita

27 maj 2010 09:00

Ja vädret är omväxlande kan man säga,men det är väl bara att njuta av varje fin stund,eftersom det vänder så fort,*ler*
Har man ledvärk så hinner förstås inte kroppen riktigt med i svängarna tyvärr,men vi kämpar på,eller hur?
Ont krut förgås inte så lätt eller hur säger man,ha,ha...
Synd det inte blev några kort,men jag ska väl inte säga så mycket,ibland har man med kameran och ändå tar man inga kort,kommer på det när man är på hemväg.Snacka om pressfotograf,*ler*
Hoppas din dag blir bra,
Varma kramar till dig!

http://nospussar.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

27 maj 2010 09:15

Jaja men vännen , vi kämpar på ...så lätt blir man inte av med mig ;)))
Som sagt , ont krut förgås inte så lätt ...hahah
någon proffs fotograf det blir jag nog aldrig , fast man ska ju aldrig säga aldrig ;))
önskar dig detsamma vännen , varma kramar =)

 
Ingen bild

Inga-Lill

27 maj 2010 10:26

Blåsväder har vi haft de senaste dagarna men idag är det bara regn. Inte blommar häggen heller varken inne eller ute, hihi. Det är i alla fall lite grönt med lite större musöron i björkarna, så det ser ut som vår, så hade man haft rosor så skulle de vara klippta nu. Kalla nätter men ingen större värme på dagarna, ca halv tum i temperatur så det är inget att skryta med. Tyvärr så har de inte lovat någon bättring i väderläget, men vi får vara glada för taket och en värmepump på väggen, den värmer gott om det blir ruggigt ute.

Du får ha det så bra där uppe i norr med alla blomster som kommit igång. Skicka ner Fibbe-trollet i något övergivet gruvhål, så du kan ägna dig åt trevliga saker i stället.

Kramar i mängd.

 
Sussi

Sussi

27 maj 2010 12:32

Det börjar precis spricka upp lite i molntäcket här nu men det är blygsam temperatur. Den där ryssvärmen vi hade vill jag ha tillbaka ;)

Våra syrener har börjat blomma med. Jag tycker det är lite tidigt med, vad jag kan komma ihåg brukar dom väl inte blomma förrän i juni?

Tråkigt med bilderna. Du får minnas det i huvudet istället :)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
wiper

wiper

27 maj 2010 18:00

Skönt att du klarar av att ta din morgonpromenad trots Fibbe. Kul att du varit på tjejmiddag och att det var så kul. Tråkigt att du inte fick agera paparrazzi ;) men sånt händer.

Ha en fin kväll
varm kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Daniel

Daniel

27 maj 2010 18:06

Attans för bilderna men hurra för minnen som aldrig kan raderas!

http://danielfagerholm.webblogg.se

 
Monica

Monica

27 maj 2010 20:18

Gokväll!
Vad härligt med häggen som blommar:))
Vår hägg är nu borta, då grannen fick kapa ner den i fjol, då den hade haft så mycket ohyra i flera års tid...Den hade gjort sitt. Men visst saknar man den goá doften...
Kram*

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

27 maj 2010 21:19

Önskar dej en bra kväll och säjer på återhörande!

Kramar

http://violett.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards