Direktlänk till inlägg 26 maj 2010

Dåtid , nutid och ett ord på vägen ......

Av Berith - 26 maj 2010 07:45

Gårdagen var regntung och en och annan skur föll

från himmelen , men det passade mig alldeles utmärkt

för jag tillbringade hela förmiddagen på hörcentralen

med mannen jag kallar för pappa *ler*


När jag följt honom tillbaka till hans lägenhet på Dammens

äldreboende , så mötte jag upp den stolta mostern till lilla

Vera , den stolt modern och lilla guldklimpen Vera och vi åt

en sen lunch tillsammans på stan , efter lunchen så styrde jag kosan

mot Boli´a igen och den stolta mostern , den stolta modern samt

lilla Vera fortsatte sin shopping i godan ro *ler*


När jag kom hem till Boli´a och öppnade våran ytterdörren ,

så blev jag mer eller mindre överfallen av Fibbe Trollet , den lille

rackaren vet man aldrig riktigt var man har *ler*

Sur och vresig var han allt , men det bekom inte "jaget" , utan "jaget"

intog ryggläge och ryggläge blev det för "jaget" resten av aftonen

och kvällen , så speciellt social var jag inte med gubben min igår då 

han kom hem från jobbet , men han är van vid detta laget att jag kan bli helt utslagen bara så där *ler* 

I och för sig så vet han inte av något annat , för Fibbe Trollet och Reuma 

Spöket var redan med i bilden då jag och gubben träffades *ler*

Gubben fick inte bara två bonusdöttrar på köpet , utan även de två

oknytten , Fibbe Trollet och Reuma Spöket ingick också i kittet *blink*


Men det var igår det , idag är det en ny dag och Fibbe Trollet har

dragit sig undan en aning igen , till någon mörk och fuktig vrå och där

kan han gått stanna resten av dagen tycker jag *skrattar*

(Nej nu var jag inte alls snäll mot min lille osynlige men kännbara

vän ;))


Denna morgon i skrivandets stund lyser solen över Boli`a  och luften

är så där härligt syrerik och fåglarna kvittrar i högan sky *ler*

Att börja dagen med en morgonpromenad och insupa allt det vackra

som moder natur har att bjuda på , det är verkligen balsam för själen *ler*


  


I afton träffas det prat och diskussionsglada tisdagsgänget för att

ha en våravslutning på våra tisdagsträffar en onsdagsafton *blink* 

Vi brukar göra sommaruppehåll med våra tisdagsträffar då många

av oss åker ut till våra stugor som ligger vida utspritt över Västerbotten *ler*


Jag ska försöka att komma ihåg kameran , bäst att packa ner den i väskan,

sedan gäller det "bara" att komma ihåg att plocka upp den och föreviga

denna tjej eller tant (eller vad vi nu ska kalla oss ;)) middag *blink*


Märkte ni att i detta  inlägg  är jag och bloggen halvt om halv i synk  med varandra  , snart kanske vi, dvs jag och bloggen  helt i synk  igen *skrattar*



Ett ord på vägen : 




Tänk så mycket det finns att glädjas åt varje dag och att vara
tacksam över *ler*
Varje dag är en gåva , varje dag blir vad vi själva gör den till *ler*
Möt varje dag med ett leende och avsluta varje dag med ett
leende , det förgyller tillvaron *ler*
Att kunna glädjas åt det lilla i livet och vara tacksam över det
man har ,ja då upptäcker man hur rik man är *ler*
Vi har så lätt för att sucka över allt det som vi inte har ....
Livet är en dyrbar gåva som inte varar för evigt , så förvalta
denna dyrbara gåva och gör det bästa av den , ta vara på varje dag
och njut av den ...lev här och nu , släpp gårdagen , det som varit
har varit och oroa er inte över morgondagen , för den vet vi inget
om , så det är bara att slösa med onödig energi att oroa sig över 
det vi inte vet något om  *ler*

Det finns så mycket  att glädjas åt varje dag och att vara tacksam över *ler*

Varje dag är en gåva  och varje dag blir vad vi själva gör den till .....

Möt varje dag med ett leende och avsluta varje dag med ett leende ,

det förgyller både din  tillvaron och din omgivnings tillvaro  *ler*

Låt inte solen gå ner över din vrede , utan rensa bort allt "groll" från ditt

sinne först *ler*


När man kan glädjas åt det lilla i livet och vara tacksam över det du/man har ,

då upptäcker man/du hur rik man/du är och hur mycket man har att glädjas 

vara tacksam över *ler*

Vi har så lätt för att sucka över allt det som vi inte har , istället för att se

allt det som vi egentligen redan har att glädjas och vara tacksam över *ler*


Livet är en dyrbar gåva som inte varar för evigt , så förvalta denna dyrbara gåva och gör det bästa av den , ta vara på varje dag och njut av den , lev här och nu , släpp gårdagen , det som varit , har varit , att oroa sig  över morgon dagen , det är att slösa med energi ,  för morgondagen vet vi inget om , det som kommer det kommer och det tar man då det kommer *ler* // Berith 


Önskar er alla en riktigt bra dag , varma kramar till alla er som tittar in här hos mig ! *ler från hjärtat*


Carpe punctum 


Välkommen åter ! *ler*










 
 
Mita

Mita

26 maj 2010 09:44

Ja du har delat upp inlägget,det är ju smart,*ler*
Gårdagen var rent bedrövlig vädermässigt,kändes som höst nästan.Nu har det regnat nog för ett tag tycker jag.
Tror jag ska köpa Peppe ett regntäcke,han avskyr verkligen att gå ut i regn. Famous han kunde gå i vilket väder som helst.
Idag kikar solen fram lite blygt,det är mycket moln att ta sig igenom.
Hoppas du får en dag med mindre värk.
Varma kramar och sköt om dig vännen!

http://nospussar.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

26 maj 2010 09:44

Här var det också regnväder i går men i dag är det lite varierande. Kul att du får träffa Vera så ofta. Tråkigt att du fick besökav Fibbe :( ja du våra män blir van vid våra krämpor. Fast min man har sina egna men inte samma.

Tack för dina peppande ord på slutet, bra skrivet. Jag skall ta till mig det och göra det bästa av dagen. Du lever verkligen i mindfullness som jag själv håller på att få in i min knopp.

Ha en toppenonsdag
varma kramar goa du

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

26 maj 2010 10:00

Mita ,ibland så klickar det till under de blonda spikraka lockarna ;)))
"Lillen" han avskydde regn , han gick inte längre än nödvändigt , ville jag ut och gå i regnet , ja då fick jag minsann gå själv =))
Önskar dig detsamma , vännen , varma kramar =))

Wiper , Det är som det är med våra oknytt ...det är bara att gilla läget ;))
Tack vännen ,dina ord gör mig glad =))
Önskar dig detsamma , varma kramar =))

 
Pisan

Pisan

26 maj 2010 10:05

Å jag önskar dig en fin onsdag vännen! Hoppas fibbetrollet och reumaspöket håller sig borta idag. KRAM!!! :-)

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

26 maj 2010 10:27

Godmorgon!

Vad härligt att du fick vakna till solsken idag:))
Här är det regnigt och trist, funderar just vad man ska göra av denna dag:))
Hoppas du får njuta av denna onsdag, och att de små oknyttena håller sig på avstånd:))
Kram*

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

26 maj 2010 11:23

Det var ju bra att fibbe trollet hade artigheten att vänta tills du kom hem!
Vad hemskt att bli helt utslagen så där..

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Berith

26 maj 2010 12:23

Pisan , tack vännen ,önskar dig detsamma , varma kramar =))

Monica , ja i morse vaknade jag till idel solsken och fågelkvitter , men nu sa har regnmolnen dragit in över Boli´a och det regnar =))
Varma kramar =))

Sussi , lite hyfs och fason ska väl även Fibbe Troll visa ;)))
Det är som det är ;))
varma kramar =))

 
Ingen bild

Inga-Lill

26 maj 2010 14:51

Ja nog har jag levt här och nu alltid. Har bytt en trasig dragkedja i ett par byxor och kunde då konstatera att dagens kläder inte är gjorda för att reparera. De hade sytt fast den med många små stygn, typ knapphålssöm, innan jag lyckades sprätta upp den så kom det många otryckbara ord måste jag erkänna. Sen kom själva det i vanliga fall roliga jobbet att sätta dit en ny. Då var det maskinen som inte ville, sen när den kom på bättre tankar så gick första nålen av. Som du förstår blev det flera som gick hädan, hela tre stycken gick det åt för att byta en ynka dragkedja. Så jag kan konstatera att det nog inte lönar sig att byta en dragkedja, bättre att gå på rea och köpa ett par nya byxor.

Skulle det inte gå att trolla bort dina spöken, du får skaffa dig en knyttborttagare, högst upp på gavlarna av huset ska de sitta. Det kanske skulle hjälpa, vem vet värt ett försök i alla fall.

Kramar i mängd.

 
Ingen bild

Berith

26 maj 2010 16:15

Inga-Lill , ja då har du verkligen varit i nuet ;))
byta dragskedja i dagens byxor är inte gjort på en kafferast ;))
Varma kramar =))

 
Monica

Monica

26 maj 2010 21:19

Hoppas att din dag har varit trevlig.
Häggen blommar för fullt här nu och det doftar underbart.
Några små regnskurar har vi fått i eftermiddag och ikväll annars skapligt varmt väder.

Kramar

http://violett.bloggplatsen.se

 
Margit

Margit

27 maj 2010 00:16

Berith!!!
ALLTID lika roligt/fint att lösa din blogg!!! Alltid SÅ poitiv trots den myckna smärtan/värken som du ofta känner av...och smärtar dej...
Alltid så fint om han "du kallar pappa"...
Underbart att du /ni har barn o barnbarn med famlijer...så nära...OCH som förgyller upp vardagen!!
Mycket TÄNKVÄRT DU SKRIVER; Ett ord på vägen!!
Tack Berith!!!
Har jobbat mina 5 nätter nu efter att ha friskskrivits....betydligt mindre smärta..nu...än den som jag haft SÅ länge. Sitter just nu med TENS på ryggen..Lasse ha hjälpt mig attt fädta dem bak på ryggen/skuldran..så svårt att göra det själv.
I morron så åker jag till E-tuna under dagen. Väga mig på fm..och så lite andra ärenden...
Lasse åker till GOLFBANAN...
Önskar dig en GOD NATT och en bra morrondag!!!
Kramen vännen!!!

http://margitholm.blogg.se

 
Ingen bild

Berith

27 maj 2010 07:20

Monica , min gårdag var bara bra =))
Även här blommar häggen , ovanligt tidigt , den brukar blomma till skolavslutningen ....
Varma kramar =))

Tack Marigt min vän , dina ord värmer i hjärtat =))
Skönt att höra att du är på benen igen och att du har börjat om att jobba =))
Önskar dig en bra dag , varma kramar =))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards