Direktlänk till inlägg 20 maj 2010

En dag i Happaranda .............

Av Berith - 20 maj 2010 08:30

Även denna morgon vacknar Boli´borna till en

klarblå himmel och strålande sol och det är redan

17,5 grader i skuggan ....med andra ord ...det blir en

underbar dag även denna dag *ler*


Gårdagen var också riktigt varm  och skön *ler*

Happaranda hade varmast i hela Europa , påstod de

och jag tror dem , för jag var där *ler*


Vi stannade på statoil i Persön och åt frukost utomhus

i det vackra vädret  *ler*


  

Jag var bara tvungen att föreviga det gamla huset med de stora 

fönstren som man ser då man sitter och äter på restaurangens

"uteplats" ......


 

Det ser ut som om det varit en skola en gång i tiden *ler*


Mätta och belåtna sår fortsatte vi våran resa mot Happaranda 

och efter tre timmars bilåkning i gott sällskap så var vi framme

på IKEAS parkering *ler*


Men tror ni jag kom ihåg att plocka upp kameran och fotografera

våran ankomst ??

Ni tror helt rätt , det gjorde jag ju naturligtvis inte *skrattar*


Men oj vilket stort varuhus , det måste vara minst fem fotbolls-

planer stort , ja det är det största varuhus jag någonsin satt min

fot i ....ja , nu säger det ju inte så mycket , för jag är inte den

som satt mina fötter i så många varuhus över huvudtaget *skrattar*

Men stort var det i alla fall...fast enligt döttrarna och den stolta

farmodern till lilla Vera , som är shoppingvana och besökt betydligt fler varuhus än jag någonsin gjort (undra vem de ärvt shopping genen av ,

inte då av mig i alla fall ;))  , så finns det betydligt större IKEA varuhus 

än det i Happaranda !! *ler*

Men IKEA i Happaranda var tillräckligt stort tycker jag *ler*

Men jag kände mig trygg i detta enormt stora hav av saker och ting , 

med tre vana shoppare *skrattar*


  


Den stolta moster´n till lilla Vera funderar på nya kuddar 

till sin soffa *ler*


Efter vi travat runt där så kom vi fram till en restaurang som 

lång strategiskt placerad i det stora varuhuset *ler*

Dax för en lunchmacka och vila för de trötta fötterna *ler*


  

    

Mätta och belåtna , så fortsatte vi våran shoppingtur genom det enormt

stora varuhuset *ler*

Vi gick och gick , och till slut efter fem timmar så kom vi fram till kassorna

med tre proppfulla kundvagnar med smått och gott , fast det kändes

inte som vi traskat runt i fem timmar , så jag blev smått förvånad

då jag kollade på mobilens klocka *ler*


Hmmm...hur skulle vi få plats med allt i bilen , skulle vi över huvudtaget 

få med oss allt hem ???

Jodå , Dottern och Mågens Opel av modell kombi , slukade allt *ler*


Efter vi packat bilen , så blev det en tur i på en affär som heter Candy 

World ....och den butiken var verkligen en värld full med godis *ler*

Måste vara rena himmelriket för godisälskare *skrattar*


  


  


Nu har jag ju slutat äta godis och snaks , men jag köpte

en stor låda med Engelsk konfekt till mannen jag kallar

för pappa och en stor låda med Alhgrens bilar till gubben

som var hemma och slet med att få ordning på gården *ler*


Så var det då dax att styra kosan hem mot Boli´a igen *ler*


På hemvägen stannade vi utan för Piteå och åt en sen middag

på Restaurang Toppen *ler*


   


Mätta och belåtna , så blev nästa stopp i Skellefteå och lämna

av den stolta mostern till lilla Vera och hennes stora påsar med

allehanda saker i *ler*

Sent om sider...ja inte speciellt sent , så där runt niosnåret , så

var vi hemma i Boli´a igen , trötta , nöjda och belåtna efter dagens

tur till Happaranda *ler*


  

Tre stora Ikeapåsar fulla med servetter , massor  med ljus  , kuddar , en duk

till bordet på altanen , temuggar med fat , kaffemuggar , leksaker till guldklimpen Vera , en barnstol till lillan , handdukar , en stor och en liten lykta och lite annat smått och gott *ler*


  


  

  

Här ser ni den nya duken och de nya kuddarna ...sakerna på

bordet hade jag sedan tidigare *ler*


Vad tyckte jag då om IKEA  ??  Jodå , jag kommer absolut att åka

dit någon fler gång *blink*


Ja det var min /våran mycket trevliga gårdag *ler*


Och idag blir det att sitta ute och ta igen sig och njuta av det vackra

vädret ute på altanparadiset  *ler*


Önskar er alla en riktigt bra dag , varma kramar till alla er 

som tittar in här hos mig ! *Ler från hjärtat*


Carpe punctum 


Välkommen åter ! *ler*



 
 
Monica

Monica

20 maj 2010 08:52

Vad roligt att er dag blev så lyckad! Mysigt att få stanna till och äta och fika lite också, blir en trevlig dagsutflykt i glada vänners lag:) De har ett fint och billigt vandrarhem i Haparanda också om man vill stanna lite längre ;)
På Candy World är det så mycket godis att jag har svårt att bestämma mig, tappar nästan sugen av allt och brukar inte köpa nåt... Bra va´!:)
Det var fin grön färg på ljusen du köpt, och duken var riktigt sommarfräsch!
Lilla Vera kommer nog att trivas på "tronen" du köpt åt henne;)
Här skiner också solen även idag, ser hur gräset redan har växt :/
Önskar dig en underbar dag, hoppas du återhämtat dig från shoppingrundan:)
Kram*

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

 
Pisan

Pisan

20 maj 2010 09:43

Vilken mysig dag ni hade tillsammans! Och vad du har shoppat :-D Antar att du tar det lugnt idag... KRAMAR!!!

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Lena

20 maj 2010 09:47

Härligt att läsa din blogg :) du e mycket kreativ o bara så rolig att läsa. Kramis på dej

 
Ingen bild

Inga-Lill

20 maj 2010 10:14

Vad bra att du hade roligt på trippen till IKEA, ja jag är ingen vän av stora varuhus men på detta varuhus kan jag gå i timmar. Själv tycker jag inte varit borta länge men gubben stönar och säger att han hade då tänkt efterlysa mig, hihi.

Du hittade en hel del ser jag, de där blå kassarna är underbara att förvara grejer i, kuddar och täcken och sen kan du sätta nästa ovanpå och knäppa fast dem mot varandra, så det blir handtag mot handtag. Hoppas du förstår min något snurriga förvaring.

Kramar i mängd.

 
Ulla

Ulla

20 maj 2010 10:29

Hej Beith, Jag ser att du handlat lite, det kan man inte bara låta bli när man är på Ikea, nu bor vi så nära att vi är där lite då och då,barn stolen har jag också, den är smidig, lätt att plocka isär.Det verkar som att du haft en mysig dag med fika god mat och trevligt sällskap, jag tror nog att du vill dit snart igen, "blodad tand" som man säger, vi har underbart väder i Märsta, ha det gott kramen :-))

http://www.ullasglitter.se

 
Ulla

Ulla

20 maj 2010 10:31

Förlåt felstavningen Berith :-(

http://www.ullasglitter.se

 
irja

irja

20 maj 2010 10:46

Kära Berith....
Gemytligt att dagen och resan till Happis var till belåtenhet kul att vi Norrbottningar kan bjuda på någonting LER och s var ni och åt på toppen i Norrfjärden ,inte långt ifrån mig....Mycket fint har du shoppat, det är ju inte så dyrt på IKEA, då kan man unna sig de ögat ser...LER.......HA en bra dag vännen....,KRAM/IA

http://40-talisten.bloggplatsen.se

 
Michelin

Michelin

20 maj 2010 17:20

Går det bra med att låta bli godis?
Jag har inte ätit godis, chips, läsk, såser sen 15 februari. Men tror du att jag krymper ?
Nä då...... men jag mår desto bättre........
KRAM och hoppas du har lika soligt som oss här i Hälsingland.

http://michelin53.blogspot.com

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

20 maj 2010 22:38

Men vad trevligt ni verkar ha haft det på er lilla utflykt till Happaranda och IKEA. Det är något konstigt med det varuhuset, även om man inte ska köpa något, kommer man ut med minst en hel kasse full med "bra-att ha-grejer".
Det du visar ser jättefint ut.
Soliga kramar!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards