Direktlänk till inlägg 18 maj 2010

Man ska aldrig sluta att förvåna sig över sig själv ;))

Av Berith - 18 maj 2010 07:30

Även denna morgon vaknar Boli´borna till 

strålande sol och fågelkvitter och mitt i all

sorg och saknad kan jag ändå känna en slags

glädje över att få vakna upp varje morgon till 

en ny härlig dag *ler*


Jag har varit dålig på att svara på era kommentarer

de sista dagarna ....men jag har haft fult upp både

med sorg och mitt/vårat underbara barnbarn , gulklimpen

Vera som har varit här på dagarna och förgyllt min/våran

tillvaro mitt i sorgen och saknaden  *ler*


 Det verklig livet går före bloggen *ler* ..... Även om

jag är "frånvarande" så finns ni i mina tankar *ler*

Tack för alla era go´a  kommentarer , de värmer i det

sorgsna hjärtat *ler*


Imorgon "lyser" jag med min frånvaro här på bloggen ,

jag ska nämligen göra något som jag aldrig tidigare gjort ,

men någon gång ska ju alltid vara den första *blink*

Men vad ska jag göra i morgon då ???

Jo , håll i er så ni inte trillar av stolen *skrattar*


Alla ni som känner mig , via bloggen och i verkliga livet ,

vet ju mitt motsånd mot shopping och springa i affärer...

Men i morgon har jag lovat den stolta modern , den stolta

mostern och den stolta farmodern att följa dem upp till 

Happaranda och IKEA !! 

(Nu tappade ni nog hakan av förvåning ;))

Jag har aldrig någonsin i hela mitt liv satt min fot på ett

IKEA varuhus och trodde nog inte själv att jag någonsin

skulle göra det heller och inte mina nära och kära heller för den

delen *skrattar* .....  Men man ska aldrig sluta att förvåna

sig över sig själv *blink*


Kände på något vis , att nu var det dax att bryta min IKEA "oskulld" *skrattar*...

Det var inte bara jag själv som blev förvånad över att jag tackade ja 

till att följa med dem , utan även flickorna och den stolta farmodern

till lilla Vera också  , för de alltid  fått ett vänligt men bestämt

nej då de har frågat mig tidigare . även om de känner mig både utan

och innan , har de ändå alltid frågat om jag velat följa dem

då de har tagit en tripp upp till Haparanda *skrattar*

Men som sagt , denna gång fick de ett oväntat svar  , ett svar som de

absolut inte väntat sig att få  från mig *skrattar*


Kameran kommer jag givetvis att ta med , för det krävs nog

bildbevis , annars tror nog ingen mig (inte de som känner mig

väl i alla fall ;)) då jag säger att jag varit till IKEA *skrattar*


Nu är det duschen som gäller och sedan frukost möte med styrelsen

i Gula Villan föreningen *ler*


Önskar er alla en riktigt bra dag i dag *ler*

Varma kramar till alla er som tittar in här hos mig ! *ler från hjärtat*


Carpe punctum


Välkommen åter ! *ler*



 
 
Marina

Marina

18 maj 2010 08:09

Hej och god morgon.

Tusen tack för dina underbara goa ord i min gästbok och för ditt stöd vännen.


Du får ha en helt underbar dag när du ska upp till Haparanda på IKEA, det ska bli roligt att höra sedan hur det gick för dig sedan.

Självklart så måste man göra saker utanför datalivet, man måste priotera andra saker och så. Det är likandant för alla mer eller mindre. Så jag har full förståelse att du har fullt upp utanför datavärlden. Det blir ofta så också på sommarhalvåret och det är naturligt. Man ska passa på att göra under den ljuva och härliga sommaren så mycket som möjligt.

Ja, rättegången är klockan 14.00 idag.
Jag tar inte ut något i förskott som sagt var.


Ja, sorgen får ta sin tid och det går inte skynda på. Man behöver sörja, bra både för kropp och själ. Det är en läkande kraft. Saknanden är alltid stor och det känns ett väldigt stort tomrum när någon lämnar jordelivet vara sig om det är djur eller människa.

Du har din underbar söta Vera hos dig och det är en gåva. Se henne att växa upp och utvecklas. Det är något speciellt att vara mormor har man hört att många säger och jag tror på det. Du har så underbart söt barnbarn och ta vara på den tiden så mycket som möjligt. Se livet positivt och framåt. De små ljusa framstegen, ljusglimtarna och så. Livet ska vara underbart att leva.

Ha en riktigt härlig dag och njut av stunden.
Livet är för kort att ha tråkigt.
Livet är en gåva som man har fått.
Tänker på dig.
Vi höes.

Skickar massor med styrkekramar till dig.

http://hem.passagen.se/yamahatjej

 
Helena

Helena

18 maj 2010 08:15

Hehe... "Ikea-oskuld"? Det låter det... Jag är ingen shoppingmänniska själv så jag har full förståelse för dig. Ikea har väl besökts en antal gånger, men jag är absolut ingen ikea-människa!!! Mycket roligt småplock brukar det dock finnas. Det kan väl hända att mormor har fullt upp med sin guldklimp kanhända??! För visst ska väl lilla Vera med på tjejshopping hon också??! ;-)))
Soliga och varma kramar från mig till dig!
Helena

http://www.bloggarmorsan.blogspot.com

 
Marina

Marina

18 maj 2010 08:22

Hej igen.
Det är en väldigt lång histora, vet inte riktigt var jag ska börja... Får ta en bit i taget.


Det har hänt en del jobbiga saker, en byggnadsfirma som lovar att ett arbete som de lovade att det skulle ta 14 dagar, två veckor alltså, vilket innebär 10 arbetsdagar. Det tycker man det låter väl inget märkvärdigt det där då, 10 arbetsdagar, ett tidsbestämt arbete som skulle utföras mellan två fasta datum i höstas.


Det arbetet bestod av 4 saker nämnligen.
1. Sätta dit nytt värmesystem.
2. Sätta dit nytt kök, ta bort allt det gamla.
3. I ordningsställa färdigt med tvättstuga med småplock, småarbeten.
4. Riva ner pannrum och iordningställa det.

Dessa 4 saker, arbeten skulle ta 2 veckor, 10 arbetsdagar. Det var ett muntligt avtal som vi hade med byggnadsfirman. Har vittnen till detta muntliga avtal som kan styrka och bekräfta detta.
Vi hade ett byggnadsmöte FÖRE detta arbete och tiden bestämdes, detta var i Septmber/oktober 2009. Alltså ett halvår sedan ungefär blir det.

Nu befinner vi oss i mitten av Maj månad år 2010.
Byggnadsfirman är INTE färdiga med detta arbete med dessa 4 punkterna som skulle vara klart på 10 arbetsdagar. Byggnadsfirman har brutit mot avtalet, övernskommelsen med mycket stor marginal enligt mig.

De var och arbetade till och med på nyårsafton. Jaja, vad tycker du om sådant här?
Har massor att berätta och som sagt är det en väldigt, väldigt lång historia.

Jag skulle behöva skriva om det som en dagboksform sedan framöver. Ska göra det senare vid något tillfälle. Det är också mycket därför jag inte har kommit igång igen med min egen dagbok på grund av detta.

Så det är både byggnadsfirmastrul och misshandel som har påverkat mig mycket mycket negativt.

Jag börjar med detta. Det blir mycket för dig att läsa och du har ju inte vrit med från början.
Kram vännen.

Varma kamratliga hälsningar från ett gråmulet landskap på västkusten idag.
Kraaam

http://hem.passagen.se/yamahatjej

 
Marina

Marina

18 maj 2010 08:39

Lite minnesanteckningar som jag har skrivit lite som en dagboksform här under.


Den 12 Oktober 2009
I helgen hade jag bara 13 grader varmt och förra veckan hade jag 15 grader varmt inomhus. Idag är det bara 11 grader varmt, har inget värmesystem insatt. Det blir liksom bara kallare och kallare.


4 November 2009
Jag har fullt upp att göra på dagarna. Jag har nyssen fått in ett nytt värmesystem nu. Det blev färdigt i Måndags. Så nu har jag varmt där jag befinner mig. Nu slipper jag ha en stor tjock dunjacka på mig inomhus för att slippa frysa. Köket är inte ens halvfärdigt. Det enda som är gjort där är nya kökskåp, en ny diskbänk, nytt golv. Jag har ingen spis, ingen fläkt, inga köksluckor. Det är omålat också. Så det är som sagt masor att göra där. De lovade att det skulle bli färdigt på 2 veckor byggnadsfirman. Men nu är de inne på sin 4:e arbetsvecka. De håller inte vad de lovar tidsmässigt.

Byggnadsfirman lovade att det skulle ta MAX 14 dagar alltså, 2 veckor att iordningställa ett HELT NYTT KÖK från grunden allt från riva bort allt och sätta dit allt nytt. Samt att de skulle göra färdigt i tvättstugan samt i ett pannrum och göra färdigt det nya värmesystemet. Allt detta lovade den byggnadsfirman de skulle vara färdigt på 2 veckor vilket de inte har gjort. Jag känner mig mycket grundlurad av denna behandling som de utsätter mig för. Det är mycket allvarligt. De har gjort en del saker som jag inte gillar heller. Den byggpersonal som ska vara hemma hos mig och arbeta så har ägaren skickat denna perrson till ett helt annat arbete i Skövde i förra veckan. Nu i denna veckan har samma person åkt till Helsningborg på ett annat byggadsarbete. Behandlar man sina kunder så här på detta sättet som de gör mot mig? Kan en byggnadschef skicka sina arbetskraft till andra ställen i Sverige så här. Är de lagligt? De hade en tidsfrist att de lovade att de skulle vara klara hos mig 14 dagar, 2 veckor alltså. Det är inte konstigt att de inte blir färdiga när ägaren till byggnadsfirman skickar sina anställda till andra ställen i Sverige.

Det är vädligt rörigt när de blir så här för mig. Jag kanske ska kolla upp lite hos konsumentvägledningen och börja i den ändan i allafall och höra vad denne säger. Det har varit så frukantsvärt mycket krångel med denna byggnadsfirman. Det är som psykiskt tortyr som jag är utsatt för. Detta har pågått nu i cirka 2 års tid ungefär. Det har hänt mycket under dessa åren så. Det är vädligt långdragen process. Ja, det där TV-programmet PLUS har man ju sett många gånger. Jag tycker att det programmet är bra. Det är som man blir sugen att kontakta dem. En annan sak som är intressant och bra att veta är ju vad det gäller för försäkringar som gäller OM det skulle hända något. Ja tex om det blir inbrott eller det försvinner saker och ting. Saker och ting som förstörs och så. Enligt byggnadsfirman säger de att de har försäkringar om det händer något. Ja, om det blir saker som blir stulet och annat. Vad händer då kan man fråga sig ibland. Ja, om det är INTE är JAG som är orsaken till det alltså. En byggnadsarbetare, hantverkare kan ju ha sönder saker och ting tex. Det är mycket som man ska tänka på.


OBS!
Fortsättning följer senare, detta är skrivit som en dagboksform med de aktuella datumen. Historien är lång.

Kram

http://hem.passagen.se/yamahatjej

 
Marina

Marina

18 maj 2010 08:58

Lite minnesanteckningar som jag har skrivit lite som en dagboksform här under med fortsättning.


4 November 2009
Kan nämna en sak som jag råkade ut för på grund av byggnadsfirman. Jag skulle byta ut en ytterdörr. En dag när jag kom hem och handlat mat som skulle in kylskåp och så. Så hade byggnadsfirman bytt ut dörren samt LÅS så jag kom inte in i mitt eget HEM. De hade inte ens talat om att de skulle byta ytterdörr ens. De bara gjorde det en dag utan att tala om det. Det var överens att det skulle bytas ytterdörr så det var okej. Men det var inte överenskommit när det skulle göras. Jag fick inte ens meddelande på morgonen, eller mitt på dagen eller på eftermiddagen eller dagen innan att de skulle byta ytterdörr och lås. Vad säger LAGEN, får en byggnadsfirma behandla sina kunder på detta sättet och låsa ute en kund så att denne inte får komma in i sitt eget hem/bostad?? Detta hände mitt under den mörkaste årstiden, hösten/vintern år 2008, när det var som ruskigast och kallast ute. Vad anser du om en byggnadfirma beter sig så?? Vad säger lagen om detta? Vet ju inte så mycket om det så hur lagarna säger liksom.

Så den här psykiska tortyren, påfrestningen har pågått länge. Som tur är så har jag fotograferat en hel del under tiden hur arbetat har pågått och följt det fotomässigt och så. Så bevismatrial har jag ju eftersom jag har fotograferat under byggnadstidens gång. Ja, det är mycket som har och krånglar fortfarande. Jag ha blivit lovade flera saker men så har det inte blivit som det har bestämt. Bara det att byggnadschefen, ägaren som äger byggnadsfirman skulle vara på ett möte med mig. Rätt som det var så var denne person på ett helt annat ställe i Sverige. Minns inte om denne person var i Stockholm eller om det var i Skåne. Det var cirka något år sedan som det hände. Ja det har hänt flera gånger just sådant. En av huvudpersonerna är inte på plats när ett byggmöte ska vara. Det är också ett irritationsmoment för kunden.

Om saker och ting går sönder i hemmet och så. Jag har råkat ut för detta nämnligen. Ja, när de tex skulle ta bort gamla kökskåpen så fick det sönder kakelplattor i ducshrummet och jag visade det på direkten. Den arbetstiden och matrialet ska jag inte betala för. Och hur kontrollerar jag att de inte skriver upp arbetstid för att iordningställa det? Ska man vänta med det till slutbesiktningen då? Jag har fotograferat kakelplatsskadorna som min byggnadsfirma har orsakat. Kakelplattorna på väggen var hela innan de ryckte bort köksskåpen som satt på andra sidan om väggen.

Har ett muntligt byggnadsavtal på två (2) veckor att om ombyggnationen av ett helt nytt kök, iordningsställande av tvättstuga, pannrum. Helt nytt värmesystem ska sättas in. Tre sovrumsgolv plus köksgolv ska läggas in. Ett muntligt avtal är lika giltigt som ett skrivet avtal juridiskt sätt. Jag har två stycken vittnen till detta muntliga avtal om byggnadstiden på 2 veckor. Byggnadsfirmans ägare sa att det skulle ta endast TVÅ veckor så skulle allt vara klart och fixat. Ägaren till byggfirman föreslog att jag skulle BO HEMMA hos min mamma under dessa två veckor. Har vittnen till dessa ord också så denne byggnadsfirma kan inte komma att säga att ljuger till folk och att jag talar osanning. Skulle jag tala osanning och föra fram falsk fakta till andra medmänniskor så blir det bara värre för mig själv och jag skulle förlora det också. Så sanningen ska man alltid framföra som jag gör. Det är tur att jag har två vittnen. Har egentligen tre vittnen, det tredje vittnet som var på plats när detta bestämdes är en anställd i byggfirman. Så denna psykiska tortyren, trakasserierna måste stoppas på något sätt. Om detta är en seriös firma eller inte. Man får tolka det som man vill. Skumt är det i allafall enligt mig.

En sak som man undrar är hur byggnadsfirman hade tänkt sig hur jag ska fira jul. Om det där omtalade köket ska bli färdigt till jul eller om jag ska bo tillsammans med mina flyttkartonger då med. Inte kunna laga julmat eller så. Detta är trakassereier på hög nivå. Jag ska visserligen vara glad att jag har tak över huvudet. Det är ju inte alla som har det. Någon TV har jag inte haft på cirka 2 månader eftersom den är nerpackad i flyttkartong på grund av de skulle komma åt överallt.

Fortsättning följer...
Kramis

http://hem.passagen.se/yamahatjej

 
Mita

Mita

18 maj 2010 09:15

Jag satt och läste inlägget som lilla Vera skrivit och njöt och skrattade för mig själv,vilket försigkommet barn,*ler*
Bra att du tog dig i kragen och följer med till Ikea,kan vara skönt och komma ifrån lite grann och skingra tankarna. Du hittar säkert en del att shoppa också,*blink* nu tar du kort som bildbevis.
Dom kommer jag se fram emot,*ler*
Sköt om dig vännen,
Varmaste kramen!

http://nospussar.bloggplatsen.se

 
Marina

Marina

18 maj 2010 09:40

Fortsättning följer, skrivit som en dagboksform.

6 November 2009
Jag fick just ett telefonsamtal av den byggnadsarbetaren som brukar vara hemma hos mig. Han ska komma hit och hjälpa till en stund idag för att endast sätta dit köksluckor i mitt kök. Sedan fick jag även meddelandet att min byggnadsarbetare ska till Jönköping i nästa vecka istället för att göra färdigt där jag bor. Vad är det för ett sätt att behandla sina kunder? De är inne på sin fjärde arbetsvecka hos mig och jag blev lovad att allt skulle bli färdigt på två veckor som sagt var. Han kan ju fortsätta och arbeta i min tvättstuga och pannrummet i stället för att åka till Jönköping. Jag har faktisiskt beställt att tjänst av denna byggnadsfirman och betalar dem. *suck*


6 November 2009 klockan 11:10
Nu är min byggnadsarbetare här och håller på med att sätta upp köksluckorna. Ja, det är i för sig inte han som gör fel, för han utför bara ett arbete. Men det är ägaren som äger byggnadsfirman som delegerar ut olika arbeten som det beror på. Det är han som skickar ut sina anställda på olika arbeten. Men, fortsätter det så här så som det är nu så, så måste man försöka göra någonting åt det. För så här kan det bara inte fortsätta bara.

Min byggnadsarbetare som är hemma nu som är i köket undrar också om varför de inte har kaklat och målat väggarna. Han säger att det blir mera arbete för dem nu efteråt efter de har satt upp köksluckorna. Nu måste det täckas över och så för att skydda dem. Den mertiden för det arbetet ska jag inte behöva betala för att sätta upp skyddspapper det är inte jag som är orsaken till det. Målarna hade kunnat gjort detta arbete hela denna veckan och de kan inte skylla på någon orsak. Där jag bor är ett högprioterat jobb eftersom det skulle vara klart på 14 dagar och som sagt var är de inne på sin fjärde arbetssvecka.

Jag har en person som försöker att hjälpa mig men det händer inget. Det känns som den personen som försöker hjälpa mig, den personen är inne på linjen att de kan inte bara ta hänsyn till mig. De kan inte bara hänga upp sig på mitt bygge. Personen säger också att byggfirman måste vara på andra arbeten samtidigt också och inte bara vara hos mig ungefär så är det.

Det kan kännas som ibland om den personen försvarar byggfirman och deras handlande mot mig. Det är byggfirmans ägare som har huvudansvaret för mitt bygge eftersom han har totalenprenad på bygget. Det är han som ska se till att det ska finnas folk till mitt bygge så det skulle vara färdigt på 14 dagar som hade utlovades då vid det aktuella byggmötet.


7 November 2009
Jag kan liksom inte titta på TV för den är ju nerpackad i en flyttkartong för cirka 2 månader sedan. Så datan är det enda jag har. Hörde att de ville in i datarummet på tisdag. Då har jag ingenting att göra på kvällarna. Inte sköta min epost ja ingenting. Förstår inte riktigt hur det där ska fungera när man inte har data alls. Så man får gå och lägga sig när det börjar mörkna vid 19.00-tiden då framöver. Jag har inget att göra. Bor på en byggnadsarbetsplats.
Sover på ett golv.


8 November 2009 klockan 21:16
Nu har jag målat lite väggvinklar. Bara i kanterna vid taket där alla vinklar och vrår är i ETT RUM. I morgon tänker jag måla taket. Det blir då första gången som målas där. Idag har jag bara ätit två smörgåsar och druckit två koppar med kaffe. Det är allt som jag har fått i mig. Det är svårt att laga mat när man inte har ens en spis hemma samt när allt porslin och annat är nerpackat i flyttkartonger och så. Det blir lika magert med föda i morgon med. Huvudsaken att jag dricker vatten så jag får i min vätska. Visserligen innehåller inte vatten någon näring, men jag blir i allafall i uttorkad. Det är huvudsaken. Det är som man vore i Afrika nästan där de har brist mat mat och föda. Igår när jag gick la mig så var jag hungrig. Men jag somnade till slut ändå.

I morgon ska de titta på kakel här hos mig. De ska mäta och annat så då måste jag vara hemma för att passa dem. Att måla tar längre tid än man tror, man måste vara noggrann med om slutresultatet ska bli bra. Jag får måla tre gånger eftersom det är endast grundfärg som jag målar med.


9 November 2009 klockan 22:40
I kväll har jag målat det minsta sovrummet. Målat väggar och tak med vit grundfärg. Oj, vilken tid det tog. Detta var första stykningen i det rummet som gjordes nu. Ska måla minst 2 gånger till i det sovrummet. Vit är färgen. Jag målar endast med grundfärg som är vit. Ska se hur resultatet blir efter tre färgstykningar. Om det blir bra så ska jag fortsätta med de andra två rummen med samma vita grundfärg.

Så nu har jag varit målare i kväll. Det luktar starkt och man orkar inte vara i ett och samma rum för länge. Risk för huvudvärk om inte annat. De har varit och satt kakel i köket idag, men de är inte färdiga med det. Så jag hoppas att de kommer i morgon igen.


10 November 2009 klockan 00:34
Igår kväll tog jag endast i hörn, längs med taklisten och utmed golvlisten. Samt i vinklarna mellan tak, bolv, hörnen. Så man målade både vertikalt och horisontellt. Idag var det väggarna och taket. Det var första stykningen det i det rummet. Så nu får jag vänta en eller två dagar tills andra stykningen, ska måla med den vita grundfärgen igen. Sedan ska jag bedömma om det behövs målas ytterligare en gång eftersom jag bara kör med grundfärg. Misstänker att jag kommer att behöva det eftersom den grundfärgen täcker inte så bra. Ja, det är söligt att måla, man får ta på sig de sämsta kläderna, sådant som man kan slänga efteråt när allt är färdigt. Det tar längre tid än beräknad. Det tar minst en vecka innan alla tre sovrummen är färdiga. Sedan har jag fönstersmygen som ska målas, de är omålade och nya. Det ska vara en annan färg på dem.

De har varit här idag på eftermiddagen och satt kakel i köket. Men de är inte färdiga med det. Så jag hoppas att kakelmannen kommer tillbaka i morgon. Sedan ska den där byggnadskillen Lasse komma i morgon. Han som åker till Helsingborg och Skövde och Jönköping istället för att arbeta hos mig. Det är inte konstigt att Lasse inte blir färdig med de där som byggnadsfirmans ägare lovade att det skulle endast ta 2 veckor att göra klart. De är ju inne på sin femte arbetsvecka nu hos mig den där byggnadsfirman. *SUUUCK*

10 November 2009 klockan 23:41
Målat ett gammalt köksskafferi i kväll. Grundmålat det vitt. Det var väldigt tidsödande och krångligt att måla det, invändligt. Jag har haft huvudvärk hela dagen idag jag också. Vet inte vad det beror på. Ätit middag har jag ju gjort idag. Huvudvärkstabletter hjälper inte. Kan ju inte äta hur många som helst. Det tål inte levern av och man kan ta max 8 tabletter om dagen, det är väl lite olika vilka tabletter man tar.


11 November 2009 klockan 12:55
Jag håller på att greja här hemma. Ska ut och köpa mera målarfärg, ett måste som jag ska göra idag för att kunna målare vidare. Det lilla sovrummet "Pappas sovrum" som jag har grundmålat EN GÅNG nu ser bra ut redan. Jag ska grundmåla det "Pappas sovrum" en gång till nu. Men först måste jag ha vit grundfärg för att fortsätta. Jag tror att det räcker med två omgånger i det rummet. Fönster smygen har jag INTE målat ännu där. Koncentrerar mig på väggar och tak nu.

Kan upplysa om den där BYGGNADSARBETAREN som heter "Lasse" som arbetar hemma hos mig, kom aldrig igår som han lovade i slutet av förra veckan. Lasse har inte dykit upp idag heller. Är det inte lite krimminellt att hålla på så som de behandlar mig. Jag kommer att varna andra personer och medmänniskor att de inte ska anlita denna byggnadsfirma.
Finns en lista som heter "Svarta listan" http://www.radron.se/templates/Artikel____41.aspx


13 November 2009
På förmiddagen var jag tvungen att äta frukost ute. Eftersom jag kan inte tilllaga någon mat överhuvudtaget här hemma, spis, fläkt etc och annat fattas fortfarande i köket.

Klockan cirka 11.50 så dök Varbergs Kakelfirma upp. Klicka till denna webbadrressen http://www.varbergskakelhus.se/

Det var klockan 14.00 som han kakelmänniskan åkte härifrån. Så hans arbetstid var från 11.45 - 14.00 Han pratade massor med mobiltelefon hela tiden medan han arbetade. Han pratade om bland annat, han pratade om någon fest som ska vara på fredag, alltså idag. Så snackade han något om det var den personens tur att ha barnen. Så pratade han med någon annan med angående något att han hade glömt röja och det hade han totalt glömt bort att han skulle göra för någon sotare eller någon komma, ja det var någon som skulel komma, minns inte exakt nu nu vilken yrkeskategori det var. Han snackade något om någon kakelugn. Ja, de där dryga två timmarna som han arbetade hemma hos mig så snackade han säkert minst 1½ timma i mobiltelefon. Det ska jag inte behöva betala, jag ska inte betala och bli debiterad för hans privatsamatal medan han arbetar hemma hos mig. Jag betalar för en tjänst som ska utföras. Jag ska inte betala för personal som snackar i mobiltelefon samtidigt som de arbetar.

Den personens arbetsuppgift var att foga mellan kakelplattorna som redan var uppsatta. Nästa arbetsuppgift var att han skulle sätta upp några fler kakelplattor på väggen som fattades. Det rörde sig om mellan 20 - 40 avlånga kakelplattor. Jag har räknat dem. Jag hade tagit fotografi innan han satte upp dem. De är lätt att kolla sedan på korten efter de har satt upp det nu. Ska fotgrafera det nu. Det var utrymmet ovanför spisen där fläkten ska sitta, plus ett litet några fåtal kakelplator vid diskbänken där diskmaskinen ska så. Och där var det ciirka 5 -10 stycken kakelplattor som sattes upp. Ska fotograferas det med nu. Bra att jämnföra med korten sedan.


Det var en del..
Kram vännen

http://hem.passagen.se/yamahatjej

 
wiper

wiper

18 maj 2010 11:35

Det är ingen fara på taket detta med kommentarerna och vi förstår hur du känner det och då orkar man inte. Jag själv har inte svarat som jag ska och inte hunnit gå in på bloggarna förrens sent på förmiddagen.

Härligt att ni ändå har så bra väder. Här är det lite upp och ner. Det var ovanligt att du inte satt din fot hos IKEA någonsin men man klarar sig utmärkt ändå. Jag önkskar dig en toppendag på IKEA. Hoppas det inte är alltför mycket folk för det är ingen höjdare.

Sköt om dig
varma kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Inga-Lill

18 maj 2010 12:08

Nämen va skådar mitt öga, ska du till IKEA, det trodde jag inte men du kommer att få roligt. För jag gillar IKEA, de har något för alla och för alla plånböcker. Mycket saker till små barn, underbara mjukisar och massor av annat trevligt. God mat och gott fika finns det oxå, ja som du ser är jag förtjust i IKEA, fast det blir inte så många gånger. Sist jag var där blev det nya praktiska kaffekoppar, för de gamla tappade öronen av någon konstig anledning (de var inte köpta på IKEA). De här var rikigt bra, stabila med praktiska fat som oxå kan tjäna som lock till koppen. Så jag tror att du kommer att få en trevlig dag, med dina nära och kära.

Varma kramar i stora mängder.

 
Sussi

Sussi

18 maj 2010 12:55

Oj det var några lååånga kommentarer man fick bläddra sig förbi för att komma hit ;)

Det är bra att det verkliga livet går före bloggen. När det inte längre gör det är då man är illa ute.. Du gör helt rätt. Vi alla finns kvar här när du vill..

Jajemensan.. Bildbevis kommer krävas..
Hoppas nu att du får ett jättebra allra första IKEA besök :)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Daniel

Daniel

18 maj 2010 16:25

Kommer med till Ikea!

http://danielfagerholm.webblogg.se

 
Margit

Margit

18 maj 2010 17:13

Hej Berih!!
Så roligt med lilla Vera. Vilken gäldje hon ger till er alla däruppe!!! Och fyller en viss aknad av tommrummet,,,av Lillen...
Va skönt för er alla att dom har er så nära..och att ni har DOM så nära och kan umgås dagligen och bara "dyka upp"--
Läste att du i morron skall göra ditt FÖRSTA Ikeabesök!! Så trevligt!! Hoppas at du orkar...gå runt...och att du upplever det positivt!!
Lasse o jag skall även vi åka till Ikea i morron..i Västerås... Länge sen sist. Jag har i uppdrag att köpa några saker till mina döttar i E-tuna...ben till en säng--och en dubbelbyrå...
Här har vi nu också riktigt soligt o varmt. Just nu + 23 i skuggan...
Önskaer er en fin o härlig dah på IKEA!!
Kramen!!!

http://margitholm.blogg.se

 
Ingen bild

Åsa

18 maj 2010 18:22

Ha en härlig dag i Haparanda !!!! :-)))

 
Anita

Anita

18 maj 2010 20:21

Nej men va kul att du nu äntligen skall få komma till IKEA. Jag har dryga 3 mil till vårat IKEA och där är jag tätt som oftast men handlar inte alltid. Idéer kan man få bara av att gå igenom ... Lycka till nu och det skall bli spännande att höra vad du tycker.
Stor kram från mej !!!

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

18 maj 2010 20:23

Det är jättekul på Ikea, så du kommer säkert inte att ångra dej.
Önskar dej en trevlig dag i morgon!

Kramar// Monica

http://violett.bloggplatsen.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

18 maj 2010 21:54

Men kära go'a Berith - jag beklagar verkligen! Jag förstår så väl, att du är ledsen och nere och att saknaden efter Lillen är enorm. Våra djur blir ju som familjemedlemmar. Kanske är det så, att det kan komme en ny liten hund till er så småningom, en hund som kan få ta del av all den värme och kärlek du har att ge.
Mina allra varmaset tröstekramar!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Mita

Mita

19 maj 2010 08:52

Hej vännen, tittar bara in och önskar dig en fin dag med Ikea besök och trevlig samvaro,
Varma kramar!

http://nospussar.bloggplatsen.se

 
av irja

talisten.bloggplatsen.se " title="http://40- talisten.bloggplatsen.se " target="_blank">av irja

19 maj 2010 11:42

Kära Berith !!!
Någon gång ska de ju de vara den första gången,är inte själv heller någon shopping frälst IA,men iband så bara måste man,"2½år om inte mer sen sist jag var till IKEA ,och det var i början av april...vi passa på och åka dit medans min Anders var sjukskriven,,, DÅ min vän har du passerat,både södra och norra infarten till ROSVIK,,,,,alltid roligt med oväntat besök ....Oj va kul det hade varit och träffas,det hade varit som grädde på moset,men jag hoppas du blir IKEA-frälst och det blir flera resor till Happis, då kan du kika in hos mig och annars också,,,, det är bara bra att fördiva tiden med annat nu,då är inte tankarna bara hos Lillen, fast det är det ändå,,, Ni får känna av vår värmebölja och jag hoppas din shoppingresa blir givande ,samt att ni är över till FINLAND, det är bara en stenkast över dit.....LER HADE bäst vännen KRAM IA.....

http://40- talisten.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Anki

19 maj 2010 12:26

Hejsan,alltid lika trevligt att titta in till dig Berit,har inte varit här på ett tag.Du har alltså blivit mormor?sedan sist!Härligt eller hur?Har 2 prinsessor som var här igår förövrigt,hjälpte mormor att baka hålkakor(utan hål,hålen mättar ju inte iaf)Hoppas din tur till IKEA inte tröttar ut dig alldeles.

 
Anki

Anki

19 maj 2010 12:29

glömde fylla i url,men min sida är så ny så den har inte ens hunnit torkat,haha

http://mixtillmax.bloggspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards