Direktlänk till inlägg 15 maj 2010

Livet är i ständig förändelse ....

Av Berith - 15 maj 2010 07:45


Tack alla go´a vänner , "gamla" som nya för era

tröstande ord , det värme i mitt sorgsna hjärta *rörd*


**************


Livet det blir aldrig detsamma igen , livet är i 

ständig förändelse .... det är så livet är...

 ...och livet ska vara ...


Det är tomt , det är tyst och saknaden är

enormt stor .....men efterhand kommer

sorgen att trappas ner , men saknaden

den kommer alltid att finnas där , mer eller

mindre.....


Mina morgonrutiner blir inte heller detsamma , 

naturligtvis kommer jag att fortsätta mina

morgonpromenader , för det behöver min

"skröpliga" kropp , men mina morgonpromenader

blir aldrig detsamma , för jag har ju inte min

trogna följeslagare "Lillen"  med mig längre....

Och jag kommer inte heller att kunna gå "våran"

runda...inte än på ett tag i alla fall , det gör för

ont att se alla "Lillens" favoritställen *ler mellan tårarna*


Så hädan efter kommer Boli´borna att få se mig traska den

traditionella motionsslingan vi har här i Boli´a , Hjärtfemman ,

eller som den kallas i folkmun "Antikrundan" just för att det

är så många pensionärer som går den rundan ....och jag

är ju en pensionär , så jag borde känna mig som hemma då

jag går den slingan*blink*


Det är tur att man inte vet vad morgondagen har

att erbjuda ... det är inte meningen att vi ska veta

 det  .....


Var dag har sitt , idag är idag , igår var igår och imorgon

är imorgon och jag som ni redan vet , lever här och nu *ler*


Avslutar detta inlägg med ett citat av Are Waerlands :


" Vi äro alla pilgrimer , stadda på

en pilgrimsfärd genom tiden och

evigheten.

Livet har ingen början och intet

slut.

Intet försvinner någonsin och 

intet går någonsin förlorat " 


Önskar er alla en bra dag och en god fortsättning på

denna helg , varma kramar till alla er som tittar in här

hos mig ! *ler från hjärtat*


Carpe punctum 


Välkommen åter ! *ler*



 
 
susanne

susanne

15 maj 2010 08:54

lillen ler ner från himlen mot dig ger dig en strålande dag :)
själv sitter jag med lite kaffe och en bit rabarberpaj från i går.. snart ska jag slänga mig ut.... ha en go dag!

http://sibyllanshemligheter.blogspot.com

 
Ulla

Ulla

15 maj 2010 09:44

En varm hälsning från mig, idag har vi sol och varmt här i Märsta, ska försöka att gå ut en sväng i det vackra vädret, men min kropp och jag vill inte samma sak idag.:-) kramen

http://www.ullasglitter.se

 
av irja

talisten.bloggplatsen.se " title="http://40- talisten.bloggplatsen.se " target="_blank">av irja

15 maj 2010 09:57

Kära Berith !!!
Genom tårar ordar jag till dig, och alla känslorna kommer fram på en och samma gång....Jag sörjer med dig,nej ingenting blir som förr .....Jag hade också svårt att promenera våra gemensamma vägar där vi gått tillsammans jag och LAZZY flickan.....sorgen och saknaden dämpar med tiden, men det går alldrig över..... Önskar dig vännen en skön dag i solen,HA det bäst......KRAM IA.....

http://40- talisten.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

15 maj 2010 11:11

Saknaden kommer nog som du säger, aldrig försvinna men man lär sig leva med det.
Det är bra att du fortsätter med dina morgonpromenader även om du får gå en annan runda.

Ha en så bra dag det bara går..
KRamisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Inga-Lill

15 maj 2010 12:32

Här har det regnat under natten så naturen har verkligen fått sig en rotblöta, ån har blivit en älv som har svämmat över sina brädder. Jag antar att snön har börjat smälta på fjället, så det är vattnet som forsar förbi på sin något krokiga färd på väg till havet. Den gör en vända in i Norge för att sen vända söderöver igen.

Din saknad kommer alltid att finnas där, jag har saknat de hundar som har gått före. Den första gemensamma hund vi hade då var det tufft. Jag visste innerst inne att han gått till de sälla jaktmarkerna men ändå tyckte jag mig höra honom vid dörren att han ville in. Det glömmer jag aldrig och det tog lång tid innan jag kunde släppa det där med att öppna dörren.

Hoppas att du får en fin dag, trots att din älskade vän och promenadkompis är borta.

Varma kramar i mängd.

 
Pisan

Pisan

15 maj 2010 13:48

Goa kramar från mej till dej vännen!!!

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

15 maj 2010 14:00

Hemskt att mista sin trogna följeslagare. Ni har ju gått ut och promenerat i ur och skur varje morgon. Jättefint citat.

Sköt om dig kära vän
varma kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Lycke

Lycke

15 maj 2010 14:16

Tårar i mina ögon...! är verkligen ledsen för eran skull...är känslingare än någonsin dessa dagar...massor med kramar till goa du med familj...

~Lycke

http://till-vidas-ara.blogspot.comt

 
Monica

Monica

15 maj 2010 15:10

Du skriver så fina och kloka ord, Lillen kommer du alltid att ha med dej i dina tankar. Han är ett fint minne för dej.

Kramar

http://violett.bloggplatsen.se

 
Mita

Mita

15 maj 2010 21:17

Halloj vännen,idag kommer jag in lite senare,men jag har inte glömt bort dig,*ler*
Vi har hållit på och donat och fejat ute och på altan.Det gäller att passa på när vädret är fint och man kan vara ute.
Jag förstår så väl den stora tomheten du upplever nu.Man skapar ju så många rutiner tillsammans,dagarna måste fyllas med annat för att skingra tankarna.
Ger dig en varm tröstande kram!

http://nospussar.bloggplatsen.se

 
Vicke

Vicke

16 maj 2010 06:51

ha en fin dag nu

http://animeramedvicke.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards