Direktlänk till inlägg 6 maj 2010

Bullbak .....

Av Berith - 6 maj 2010 07:00

Igår hade vi ett perfekt bakväder , så sagt

och gjort , jag ställde mig på det bättre benet

och bakade vaniljbullar *ler*

Sedan så for jag till min "gamla" go´a barndoms

kamrat och överraskade henne med färska bullar

då hon hade kafferast på Blomsteraffären ....det blev

verkligen uppskattat *ler*


Det är alltid roligt att överraska och glädja andra

människor , det behöver inte vara något märkvärdigt ,

utan det räcker gott och väl med en påse bullar givna

av hjärtat *ler*


Sedan gick jag och hälsade på min go´e svärfar och hans

go´a sambo *ler*


Ja det var allt jag gjorde igår...ja förutom att laga mat och

rasta hunden och snabelhanen ....denna tid på året får

verkligen snabelhanen bekänna färg *blink*


Denna morgon lyser solen återigen över Boli´a , men det är

ingen luftvärme , nätterna är fortfarande kalla ,  för varje dag

ser man hur snön drar sig tillbaka , snart har vi gräsmattan framme ...'

eller gräsmatta och gräsmatta , närmast altanparadiset har vi ingen

gräsmatta alls , utan bara en massa jord...men så fort det går ska vi

anlägga en ny gräsmatta  *ler*

Längre ner på gården har vi gräsmatta , men den ligger fortfarande

under snön , men några soliga dagar till och vi se även den biten

av gräsmattan *ler*


Önskar er alla en riktigt bra dag , varma kramar till alla er som

tittar in här hos mig och "Lillen" ! *ler från hjärtat*


Carpe punctum


Välkommen åter ! *ler*

 
 
Vicke

Vicke

6 maj 2010 07:23

när du var ute på din tripp så hade du ju kunnat kommit över med lite bullar till mig med

http://animeramedvicke.bloggplatsen.se

 
Berith

Berith

6 maj 2010 07:44

Hahaha....ja att jag inte tänkte på det Vicke ..haha
Sorry...det får bli en annan gång ;)))

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
Marina

Marina

6 maj 2010 08:44

Hej min vän.

Tusen tack för ett underbart gulligt och fint skrivit gästboksinlägg till mig. Jag blev jätteglad över dina rader.

Jag vaknar till ett soligt väder idag. Ja det är likadant här som hemma hos dig att nätterna är kalla. Det låter jättegott med nybakade vaniljbullar hemma hos dig. Låter riktigt gott.
Så snön börjar dra sig undan nu hos dig, vad skönt.

Igår vad jag på ett ställe som heter Gässlösa.
Det är ett naturreservat. Mycket vackert ställe som ligger strax utanför Rolfstorp, öster ut. Finns en utkiksplats där så man kan se flera mil med en underbar vacker utsikt.

Önskar dig en toppenfin och trevlig fortsättning av dagen.

Kram
Vänliga hälsningar

http://hem.passagen.se/yamahatjej

 
Marina

Marina

6 maj 2010 08:45

Hej igen
I morgon ska jag åka fäörjan mellan Grenå - Varberg och det ska bli roligt. Så jag kommer att vara datafri under dagen. Ha det så bra så länge.
Kram

http://hem.passagen.se/yamahatjej

 
Monica

Monica

6 maj 2010 08:54

Vad gott det låter med vaniljbullar och din goda vän blev säkert glad när du kom och bjöd henne på dessa bakverk.
Vi har också kalla nätter, men snön är ju borta sen några veckor förstås.

Ha en fin dag!

Kramar

http://violett.bloggplatsen.se

 
Pisan

Pisan

6 maj 2010 10:46

Antar att dina bullar var uppskattade :-) Det är verkligen en fin gåva att ha med sig när man går bort. Önskar dig en fin torsdag vännen! KRAM!

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Inga-Lill

6 maj 2010 11:48

Det var väl det jag tyckte att det luktade bullar i vinden igår, hihi. Här fick det bli en sockerkaka till kvällsfikat, bullarna får nog vänta tills en del av pipet försvinner. Sen ska jag bara antingen släta bullar eller vetelängder, de sistnämnda är bra för då kan det bli fattiga riddare.

Kramar i mängd.

 
wiper

wiper

6 maj 2010 11:54

Vaniljbullar som är så gott och dina hembakade blev säkert riktiga höjdare. vad din väninna måtte ha blivit glad och överraskad. Kul att du har sån fin svärfar med sambo också. Du njöt verkligen av dan och sånt behövs.

Vi har sol men svinkallt så handskar måste man ha ute nu. Hoppas snötäcket försvinner snart.

Ha en jättebra dag
varm kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
av irja

talisten.bloggplatsen.se " title="http://40- talisten.bloggplatsen.se " target="_blank">av irja

6 maj 2010 16:33

Kära Berith !!!
Villken överraskelse ,att bli överraskad med hembakade vaniljbullar, det är guld värld.....Jag tyckjer också om att överraska andra med små, små rara ting , och det uppskattas.....Dagens väder ömsom sol, ömsom regn,och kyligt ....HA fortsatt trevlig torsdag.....FÅNGA DAGEN.....KRAM IA.....

http://40- talisten.bloggplatsen.se

 
Mita

Mita

6 maj 2010 16:40

Vad snällt av dig att baka så goda bullar och ta med.Det är ju alltid uppskattat.
Ja tänk när du får baka med lilla Vera,vad roligt ni får då,*ler*
Skönt att snön krymper mer och mer hos er.
Hoppas dagen har varit bra,
kram vännen!

http://nospussar.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

6 maj 2010 18:10

Marina , låter som din gårdag var en riktigt trevlig dag =)) Önskar dig en trevlig tur i morgon med fint väder =))
Varma kramar =)

Monica , ja nog blev hon glad =)
Varma kramar =)

Pisan , ja de var de =)) Önskar dig detsamma , varma kramar =)

Inga-Lill , ja det blåste åt ditt håll igår ;))
Nu blev jag sugen på fattiga riddare , det var länge sedan jag åt sådana =)
Varma kramar =)

Wiper , jag njuter av alla dagar , men det vet du ju redan ;))
Varma kramar =)

Irja , ja det är roligt att ta med något , tex något man bakat i gåva till den man besöker , hembakat brukar vara uppskattat =))
Varma kramar =)

Marita , ja det ser jag verkligen fram emot , små händer som knåda degen och har mjöl både här och där =)
Min dag har varit väldigt bra =))
Varma kramar =))


 
Vicke

Vicke

7 maj 2010 06:30

nu är det redan fredag igen, jag hoppas att du får en fin dag nu

http://animeramedvicke.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

7 maj 2010 07:01

Önskar dig detsamma , önskar dig även en trevlig helg Vicke =))
Varma kramar =)

 
Sussi

Sussi

7 maj 2010 07:15

Även här fick vi njuta av solen igår. Halva dan i alla fall sen kom det moln och en regnskur..
Vaniljbullar är den godaste bullen. Jag har aldrig gjort den själv men andras är supergoda :)

KRamisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Berith

7 maj 2010 07:59

Jag vet inte hur mina smakar då jag inte själv äter dem...men enligt min familj och mina vänner så är de goda...så jag får lita på deras omdöme ;))
Varma kramar =))

 
Michelin

Michelin

9 maj 2010 13:14

Kanske jag skulle baka bullar så jag har i frysen. Även om jag inte själv äter! Ja kanske, men då får jag vänta tills solen försvunnit för här känns det sommar både igår och idag. Hoppas det håller i sig, så jag slipper baka bullar.. he he

http://michelin53.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards