Direktlänk till inlägg 5 maj 2010

Möte med det okända.....

Av Berith - 5 maj 2010 07:30

Igår afton/kväll så åkte jag och några go´a vänninor

och gubben min in till stan för att gå på storseansen

som Terry Evens höll i aulan på Anderstorps gymnasium *ler*


Det var verkligen en mäktig upplevelse *ler*

Terry Evens är tryggheten själv med mycket humor  och han

utstrålar ett stort lugn *ler*

Naturligtvis fanns det även de som var väldigt skeptisk i publiken ,

men innan kvällen var till ända och storseansen var över , så var nog

den mest skeptiska åhöraren övertygad om att det finns ett liv

efter döden *ler*

Det var många som fick medelande från nära och kära som gått

över till andra sidan , så personliga medelanden att det rådde 

ingen tvivel om att det kom från någon när och kär  *ler*


Fick jag något medelande då från någon av de mina nära och

kära som gått över ??

Nej det fick jag inte , och jag behöver inte det heller , för jag vet

redan att de har det bra , där på andra sidan bron på änglaberget 

och har aldrig tvivlat på det heller *ler*


Även fast detta ämne inte är lika tabubelagt längre , så upplever

jag ändå att det råder ett visst "tabu" om att prata vitt och brett

om det *ler*

Men då man kommer in i den stora aulan och den är fylld till

bristningsgräns , så inser man ändå att det finns ett stort intresse

om livet efter detta ...en nyfikenhet ....vi är nog alla och en var lite

nyfikna på vad som händer sedan vi passerat gränsen in till den

andra dimensionen *ler*


Jag har aldrig betvivlat att det finns ett liv efter detta , det är en

tro som jag burit med mig ända sedan barnsben , ända sedan den

dagen då jag mötte min "låtsats kompis" Susanne med den vackra röda

klänningen och de röda lackskorna och det gyllene flätorna *ler*

Men som barn fick man alltid höra att man hade livlig fantasi , men

barn är väldigt mottaglig för det övernaturliga , för barn har ett betydligt

mer öppet sinne än vi vuxna *ler*

Naturligtvis tystnar man tillslut , då man ständigt får höra att man

bara fantiserar och att man pratar strunt *ler*

Men inom mig , har alltid tron funnits kvar  *ler*


Mannen jag kallar för pappa och jag har pratat väldigt mycket om

detta sedan han själv varit nära döden två gånger och andra gången

då han stod med foten på tröskeln till andra sidan så hade han en nära

döden upplevelse , han mötte sin mor , far , sin morbror Johan och

min älskade mamma på bron över till andra sidan , där hade de stått

och samtalat en lång stund om livet och livet efter detta .....Hans tid

var inte inne ....

Mannen jag kallar för pappa är inte längre rädd för att dö efter denna

upplevelse *ler*


Alla får tro vad de vill , men jag tror på ett liv efter detta *ler*


Önskar er alla en bra dag , varma kramar till alla som tittar

in här hos mig och "Lillen" ! *ler från hjärtat* 


Carpe punctum 


Välkommen åter ! *ler*





 
 
Mita

Mita

5 maj 2010 08:08

Ja nog är det mycket funderingar om ett liv efter detta.Vart man tar vägen och vad som händer sen.
Man hoppas ju såklart att alla får frid och ro och kommar ha det bra när dom gått över till "andra sidan" gäller både människor och djur såklart.
Tack för komplimangen vännen,men så snygg som Peppe är jag inte,*ler* men det värmde i alla fall.
Solen strålar över oss i dag,och jag hoppas den får fortsätta med det.
Önskar dig en fin dag,
Kramiz!

http://nospussar.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

5 maj 2010 08:16

Alla funderar nog mer eller mindre på livet efter detta =))
Det ser ut som om det skulle kunna bli riktigt bra väder här med idag =))
Önskar dig detsamma , varma kramar =)

 
Lycke

Lycke

5 maj 2010 08:55

Härliga ord kära du!!! Visst tror jag också - hur mycket som helst! Har fått så mycket tecken och meddelanden om att så är fallet! När dottern gått vidare såg jag ljusklot sväva över väggen och kände en massa tröst komma till mig...

Kramar Lycke

http://till-vidas-ara.blogspot.comt

 
Daniel

Daniel

5 maj 2010 09:21

Ja man lämnar ju och funderar på livet efter, tror på frid, lugn, skratt å ståhej!

http://danielfagerholm.webblogg.se

 
Marina

Marina

5 maj 2010 10:56

Hej igen.
Ja, många fina ord du skriver om funderingar efter livet. Alla har vi en tro.

Jag håller på med uppdateringar på min egen hemsida nu lite vart efter. Har just skapat en ny sida "Vad är nytt" Du kan kolla in den om du vill.

Här är det mulet väder idag, kallt.
Tusen tack för dina underbara fina ord i min egen gästbok och du är alltid välkommen tillbaks.
Önskar dig en underbar dag.
Kram

Vänliga hälsningar

http://hem.passagen.se/yamahatjej

 
Ingen bild

Berith

5 maj 2010 11:40

Tack Lycke =)) Tecken från de nära och kära som gått över till andra sidan , tecken får man lite nu och då om man har öppnat sitt hjärta och sinne *ler*
Varma kramar =)

Daniel , naturligtvis ska vi fnittra och ha oss på andra sidan ....fattas bara annat ;))
Varma kramar =)

Tack Marina =)Jag ska gå in och kolla på din uppdatering =)
Önskar dig detsamma , varma kramar =)

 
Ulla

Ulla

5 maj 2010 16:03

Hejsan Berith, ja, vad som händer efter detta livet, vet nog ingen, utan det får man se när man hamnar där, självklart har man funderingar, vad blir det, men jag hoppas att det ska bli livat och glatt, :-))) kramen.

http://www.ullasglitter.se

 
Ingen bild

Berith

5 maj 2010 16:28

Livat och glatt blir det nog allt , Ulla , i alla fall dit jag ska ;))
Varma kramar =)

 
wiper

wiper

5 maj 2010 16:46

Det låter jättehäftigt och jag skulle gärna själv vilja gå på en sån seans. Jag har själv upplevt märkliga saker och är känslig för sånt. Det får inte att avfärda som flummigt som många gör.

Jag måste gå in och goola på Terry Evans. Ja du det är så synd att inte alla kan ta till sig detta som jag själv tycker är helt naturligt och som du så fint skriver från din barndom så har jag också upplevt saker. Jag tror själv på ett liv efter detta men är inte religiös.

Ha det jättebra i kväll
Varma kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

5 maj 2010 17:46

Vad spännande det låter med seans. Visst finns det något på andra sidan, det tror jag också och särskilt sedan min svåger hälsade och gestikulerade innan han gick somnade in för alltid endast 50 år gammal.

Kramar

http://violett.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

5 maj 2010 19:02

Wiper , Ja det var verkligen mäktigt , får du chansen att gå på en storseans med Terry Evans någon gång så ta den , du kommer inte att ångra dig =))
Jag har en tro , liksom du och jag kallar mig inte heller religös...inte ur "kyrkans" synvinkel i alla fall ;)) , men det vet du ju redan =))
Önskar dig detsamma , vännen =))

Monica , jo , det var spännande ...ja jag tror absolut att det finns ett liv efter detta =))
Varma kramar =)

 
Margit

Margit

5 maj 2010 22:27

hej Berith!!
Jag tror också att det finns en fortsättning...på andra sidan!! Det känns tryggt att ha en sån förhoppning...att det finns en övergång..och något bättre att se fram emot..det är inte bara den svarta graven o gonatt...
Kramen vännen!!

http://margitholm.blogg.se

 
Ingen bild

Berith

6 maj 2010 07:00

Margit , jag kan inte annat än att hålla med dig =)
Varma kramar till dig vännen =))

 
Sussi

Sussi

6 maj 2010 07:10

Jodå, här har du en till som tror..
Det har jag alltid gjort. Respekt för det har jag trots allt ändå. Tycker det är lite otäckt men tror, det gör jag :)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Berith

6 maj 2010 07:17

*ler* varma kramar =))

 
Ingen bild

Inga-Lill

6 maj 2010 11:42

Ja visst kanske det finns ett liv efter detta men jag vet inte, kanske att tron är för klen.

Här var det sol igår men det var bara den som värmde i luften var det kallt, jag glömde vantarna när jag var ute med hundarna och jag blev riktigt fingerfrusen innan vi var inne igen. Här ligger det lite snödrivor kvar även om de blir mindre och mindre.

Kramar i mängd.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards