Direktlänk till inlägg 3 maj 2010

Lugn Valborg och mysigt bröllop ..........

Av Berith - 3 maj 2010 06:54

Så är helgen över och en ny vecka ligger framför oss ,

ja en ny månad också för den delen *ler*

Den gångna helgen har det varit en hel del firande *ler*


De  stolta föräldrarna och lilla Vera kom och åt 

middag med oss och det stod grilat på menyn *ler*

Det var tänkt att det skulle vara tillsammans med ett

 annat par stolta föräldrar och deras två guldklimpar ,

men det blev ändrade planer på grund av sjukdom....

så de bjöd sig själv på grillmiddag hos oss *ler*

För vi hade ju inte planerat något speciellt (vi brukar

ju inte göra det annan tid heller , vi tar det som det kommer , spontant;))


  


Gubben agerade grillmästare , vid den lilla grillen *ler*

Samtidigt som den stolta fadern och våran go´e måg

var moraliskt stöd *blink*


  


En hjälpande han är aldrig  fel *ler*

De grillade kotletter , kyckling , lax , majskolvar  och zuccini *ler*


         


Då det blev dax för majbrsan , så skulle lilla guldklimpen

Vera sova.......

 Så i år behövde jag inte stålsätta mig och följa med

till majbrasan , dessutom var det gråkallt också *ler*

Så det blev en mysig hemmakväll för oss "gamle´n" och

 "ungdomarna" , de byltande på sig och traskade ner till

majbrasan *ler* 


  


Vi har äntligen börjat att se en skymt av gräsmattn *ler*

 Efter den gångna helgens ihärdiga regn och snöblandat

regn har snön farit väldigt illa , nu fattas bara sol och värme *ler*



Lördag , blev det en tripp till Åskilje Kyrka (som ligger en bit utanför Storuman ) och bröllop mellan min äldsta och bästa vän , som

  är min kusin , fast hon är mer som en älskade lilla syster , än en kusin 

(men det vet ni ju redan vid detta laget ;)) och hennes go´e sambo mr J *ler*


  


Den söta lilla vita träkyrkan *ler*

Det är något visst med dessa små träkyrkor *ler*


     


Ovanför ut/ingången så var denna vackra ängel målad *ler*


  

........i evighet amen  *ler*


Så blev de tu ett *ler*

Och jag var rörd till tårar .....tur att min älskade moster

C hade kommit ihåg pappersnäsdukar , för mina de låg kvar 

hemma på bänken ....man kan ju inte komma ihåg allt *blink*


  


  

Ett bröllop i mitt tycke och smak , enkelt och okonstlat , utan

en massa krussiduller ...vi är ganska lika i det fallet min älskade

kusin/syster och jag *ler*

De sex trollungarn var så duktiga och fina de också *ler*

Yngsta trollflickan I , stod som en staty genom hela vigseln , hon

blinkade inte ens   *ler*

De var så fin alla åtta och jag önskar dem all lycka och framgång *ler*


Efter vigseln så bar det iväg till Barsele och deras byagård för

att inta bröllopsmiddag *ler*


  


Som ni ser så har det kommit en hel del blötsnö i inlandet under helgen *ler*

Och här tog mina batterier slut ...typiskt , reservbatterierna , de låg

också hemma på bänken...som sagt , man kan inte komma ihåg allt *blink*

Efter en trevlig middag och samvaro med nära och kära , så styrde 

vi kosan hem mot Boli´a igen *ler*


  


Paparazzins outfit , dagen till ära *ler


Söndag blev en slappar dag och min go´a vän och stolta faster till lilla Vera

undrade om vi kunde sköt hennes lille Heron , medan de firade hennes yngste

sons konfirmation ,och det kunde vi ju *ler*


Ja det var min/våran helg *ler*


Älskade moster C ,  jag överlevde det "gamla" gröna teet utan 

några större skador och men * blink , skrattar* 


Dagens väder i skrivandets stund ....solen lyser från en

klarblå himmel och termometern visar på 9,6 grader *ler*


Jag önskar er alla en bra dag och en bra start på

denna vecka , varma kramar till alla er som tittar in här hos

mig och "lillen " ! *ler från hjärtat*


Carpe punctum 


Välkommen åter ! *ler*








 
 
Helena

Helena

3 maj 2010 08:30

Vilken härlig helg du haft! Och bröllop!! Mmmm... Alltid så vackert! Men har de sex barn!! Ojoj... Jag ska inte gnälla över mycket att göra med "bara" fyra ungar....;-)))
Meeeeen vad mycket snö ni har kvar! Blä... Nu räcker det med allt det vita tycker jag.
Skickar morgonkramar

http://www.bloggarmorsan.blogspot.com

 
susanne

susanne

3 maj 2010 08:48

Vilken helg!
vad gör lite dåligt väder när man får fylla helgen
med bröllop! familj och vänner det är rikedom det!

http://sibyllanshemligheter.blogspot.com

 
Marina

Marina

3 maj 2010 08:51

Hej

Tusen tack för ett jättetrevligt gästboksinlägg och du är alltid välkommen tillbaks.

Så mycket snö ni har, här på västkusten är det barmark och vårligt ute. Så trevlgi helg ni har haft och jättefina kort. Vad har du för kamera?

Ha en underbar fin måndag min vän.
Vänliga hälsningar från lilla mig

http://hem.passagen.se/yamahatjej

 
Ingen bild

Berith

3 maj 2010 09:13

Helena , Ja i helgen har det varit fullt upp med bröllop och umgänge med nära och kära =)
Jodå , vi har allt en hel del snö kvar ..hahaha..
Varma kramar =)

Susanne, precis , vad spelar vädret för roll , då man har bröllop att glädjas åt ;))
Varma kramar =)

Marina , tack själv =))
Min kamera är dotterns gamla härk av märket coolpix , den tar inget vidare bra bilder , men jag är i och för sig ingen mästerfotograf heller ;D
Önskar dig detsamma vännen =))
Varma kramar =))

 
Mita

Mita

3 maj 2010 09:34

Vilken härlig helg,skönt också att snön börjar ge sig så sakteliga.Ja grilldoften låg nog tät över landet i helgen.Det doftade ljuvligt och lite sommrigt.
Jag tycker din out-fit var jättesnygg,din tur att vara på andra sidan kameran,*ler*
Ha det fint nu,
Kramiz!

http://nospussar.bloggplatsen.se

 
Vicke

Vicke

3 maj 2010 09:45

Då har du haft en fin helg, vilken tur att snön inte ligger kvar hos mig

http://animeramedvicke.bloggplatsen.se

 
susanne

susanne

3 maj 2010 10:11

Hej.. jag godkände din kommentar men den fins inte! har misstänkt detta med att vissa kommentarer försvinner! kan du pröva skicka en till.... har börjat kolla detta eftersom det har försvinnit förr! antagligen många jag skriver själv....

http://sibyllanshemligheter.blogspot.com

 
Ingen bild

A-L

3 maj 2010 10:41

Whaoo säger jag..vilken snygging!! Grillat är aldrig fel. Vilken söt familj och klart man fäller en tår när det är bröllop..Men nu får snön ta och smälta hos er också innebär det att ni fortfarande har tjocka jackor på er kan nog svara på den själv med 9,6 grader. Ha en fortsatt trevlig måndag och månad./Kram

 
Ingen bild

Inga-Lill

3 maj 2010 10:55

När du skrev detta så hade vi minus 3 grader och det har varit kallare under natten. Inte roligt alls för nu börjar jag verkligen längta efter lite värme.

Roligt att gå på bröllop, det var ett tag sen sist men det går åt näsdukar i mängd och mina kom jag i alla fall ihåg. Annars brukar det mesta bli kvar på bänken här också, som du säger man kan inte minnas allt.

Jag blir så imponerad av att ni redan har börjat grilla, här får nog grillen stå kvar i boden ett tag till. På Valborgsmässoaftonen så hällregnade det här och då vill ingen grilla. Första maj var kall precis som den brukar vara, nej jag bor söder om dig men när det gäller väder och vind så kunde man tro att jag bor närmare nordpolen.

Kramar i mängd till dig och din goa familj.

 
Ingen bild

Berith

3 maj 2010 12:34

Tack Marita =)) Ja grillos det luktar sommar och i vårat kvarter låg grillröken tät under valborgsmässoaftonen ;))
Säger detsamma till dig , varma kramar =)

Vicke , ja du har tur du , men snön ligger inte kvar här så länge till ;))
Varma kramar =)

Susanne , jag var in och lämnade en till kommentar och kunde se att den andra kommentaren som varit på vift kommit till rätta ;))
Varma kramar =)

A-L...haha...ja han är allt bra go ;))
Ja jackorna de åker inte av än...men värmen ska väl inte vara så hiskelit långt borta ;)
Varma kramar =)

Inga-Lill , Ni bor närmare fjällen än vad vi gör...vi har ett par mil till närmste fjäll =))
Precis , något ska man alltid glömma ...kameran var i alla fall med ;))
Vi brukar ha grillpremiär till valborgs , men i år tjuvstartade vi med grillningen , för några helger sedan ;))
Varma kramar till dig och de dina =)

 
wiper

wiper

3 maj 2010 14:07

Kul att få se en bild där din man grillar på er fina veranda. Männen är så intresserade av grillning och det är toppen så slipper man själv ;)

Det var jättegod mat ni grillade. Det var en fantastiskt vacker kyrka din kusin blev vig i. Vad kul att få se den lyckliga familjen. Vilken häftig outfit du har på dig och ditt hår är ursnyggt. Du ser jättefin ut. Förstår att det var gripande och fint bröllopet.

Ha en fin måndag också
varma kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Daniel

Daniel

3 maj 2010 15:03

Bröllop, grill å hela baletten. En valborg att minnas! ;)

http://danielfagerholm.webblogg.se

 
Kvasthilda

Kvasthilda

3 maj 2010 15:05

Underbar liten kyrka :-)) Jag drömmer om att besöka en stor polsk eller tysk katedral någon gång, men en liten landsortskyrka i trä är bara SÅ MYSIGT :-)
Vacker var hon, Madame i sin blå tunika.

Hoppas att gräsmattorna vinner över snöandet snart. Det kommer mera.... *isch*

http://malmdamm.bloggplatsen.se

 
av irja

talisten.bloggplatsen.se " title="http://40- talisten.bloggplatsen.se " target="_blank">av irja

3 maj 2010 15:27

Kära Berith !!!
DU har verligen Fångad dagarna,villka, underbara minnen , du fått me i bagaget....en sån vacker bröllop,förstår att det berörde dig hjärteknipande,och som gör en djupt intryck,och berör dig till tårar......Och du själv var vacker som en prinsessa, vännen..HA en skön eftermiddag...KRAM IA......

http://40- talisten.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

3 maj 2010 16:42

Wiper , ja det är tur att gubben anmäler sig frivilligt , så slipper jag stå där...inte för att jag har något emot att grilla , men jag pysslar hellre på med tillbehören och dukar ;))
Tack så mycket vännen , varma kramar =)

Danile, ja detta är en helg att minnas i tid och evigheter ;))
Varma kramar =)

Kvasthilda , Ja dessa små träkyrkor är det något speciellt med ..även jag skulle vilja besöka en storkatedral =))
Tack kvasthilda för de orden , varma kramar =)

Tack Irja =) En helg att minnas =))
Önskar dig detsamma , varma kramar =)

 
Monica

Monica

3 maj 2010 20:21

Det såg gott ut det där;) Längtar till att grilla ute, kanske till helgen då det så ut att bli lovande väder! Fina bilder av brudparet och den vackra kyrkan.
Önskar dig en fin tisdag!
Kram*

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

A-L

3 maj 2010 21:53

Hej igen! Jag menade dig Berith att du var snygg i din fina out-fit..men det är inget fel på gubben heller.. Det är bara min hjärna som är förvirrad hoppar från den sista bilden till den första sen mellanbilden. Inte så konstigt att jag inte får ihop det alla gånger..hehe

 
Monica

Monica

3 maj 2010 22:22

Vilken trevlig helg du har haft,och vad fin du är på fotot.
Nu ska jag intaga sängläge!
Kramar

http://violett.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

4 maj 2010 07:13

Monica, Jo då , laxen var väldigt god , köttet påstod köttätarna att det också var gott ;)))
Grilla känns så somrigt på något vis =)
Tack vännen , önskar dig detsamma , varma kramar =)

A-L...haha...så tokigt det kan bli ibland =))
Tack vännen =))
Varma kramar =)

Monica (gökboet) Tack vännen , hoppas du sovit gott =)) Varma kramar =)

 
Sussi

Sussi

4 maj 2010 07:25

Oj vad med snö ni har kvar.. Hoppas ni får njuta av våren snart ni med..
Grillat är supergott. Det är det bästa sättet att umgås på ;)

Låter som om bröllopet var roligt. Du var jättefin :)
Och lite bilder blev det med ;)

KRamisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Berith

4 maj 2010 07:46

Tack Sussi =))
Ja vi har en hel del snö kvar , men sol och värme nu så har snart även vi barmark =))
det var ett mycket trevligt och gemytligt bröllop =)
Ja bilder blev det ...hahaha...
Varma kramar =)

 
Susansnusan

Susansnusan

4 maj 2010 23:26

Alltid lika trevligt att kika in i ditt liv:-)
Är inte så flitig på detta just nu men prioriterar annat för tillfället.
Vacker kyrka och snygg paparazzi outfit:-))
Kramiz Susansnusan

http://susansnusan.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Berith

5 maj 2010 08:45

Tack vännen =)
Det verkliga livet går före bloggen =))
Men det är alltid lika roligt och jag blir alltid lika glad åt dina besök =))
Önskar dig en bra dag , varma kramar =))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards