Direktlänk till inlägg 30 april 2010

Valborgsfirande och Bröllop ..........

Av Berith - 30 april 2010 07:30

Så är det fredag igen , en fredag som också kommer

att gå i fibbe tempo, precis som de andra dagarna i

den gångna veckan har gjort *ler*

Men denna fredag är inte vilken fredag som helst ,

för det är Valborgmässoafton och vi hälsar sköna 

Maj och våren välkommen med stora brasor , skönsång

och fyrverkerier *ler*


Nu är jag av någon underlig anledning inte så förtjust

i dessa stora majbrasor *ler*

Då flickorna var små , så stålsatte jag mig och följde dem

till dessa brasor ...men sedan de blev stora har jag inte

varit och sett en enda majbrasa *ler*

Små eldar , dem tycker jag om , små mysiga brasor man

kan sitta vid och "bara vara " *ler*


Varför denna motvilja mot stora majbrasor då ???

Jag vet inte varför jag känner en sådan stark motvilja

mot dem....kanske blev jag bränd på bål som häxa i ett

tidigare liv , och därför känner en sådan olustkänsla inför

dessa stora majbrasor i detta liv *blink*


Men nu har vi ju lilla guldklimpen Vera , så då får jag ,

den stolta mormodern stålsätta sig igen och följa med

och titta på dessa stora brasor , om nu vädrets makter

är till sin fördel....för det såg inte så lovande ut , inte enligt

SMHI i alla fall och inte på himmelen utan för fönstret heller

för den delen , som denna morgon som är väldigt grå ....

För stå i regn och rusk och skåda en majbrasa...nej det är inte

speciellt lockande , då sitter jag hellre hemma och myser i

stugvärmen ...och jag kommer inte att känna att jag missat

något alls *blink*

Sköna Maj är alltid välkommen , oavsett majbrasor eller ej *ler*


En annan trevlig händelse denna helg , är det stundande

bröllopen i morgon i S-uman , en stor dag för brudparet

och min älskade kusin E , som är mer som en älskad lillasyster

för mig *ler*


Så nu tar jag bröllopsledigt från bloggen och återkommer

efter helgen med en rapport om vårat valbormässofirande och

från bröllopet också naturligtvis , med "smaskiga" paparazzibilder från

båda händelserna *blink*

Blev det någon majbrasa för min del ?? Den frågan får ni svar på

på måndag morgon   *skattar*


Kameran är packad ...check *skrattar*


Önskar er alla en riktigt trevlig Valborgsmässoafton och 

en trevlig helg , varma kramar till alla er som tittar in här

hos mig och "Lillen" *ler från hjärtat*


Carpe punctum 


Välkommen åter ! *ler*

 
 
Daniel

Daniel

30 april 2010 09:03

Ha så trevligt
å bröla inte lyka hysteriskt som jag på bröllop!!

http://danielfagerholm.webblogg.se

 
Mita

Mita

30 april 2010 09:06

Ja då får du ha det så trevligt på bröllopet i Storuman. Ta med mycket pappersnäsdukar,*ler*
Majbrasor var det mycket förr när barnen var små.Nu behöver man ju inte gå om man inte vill och stå och frysa. Jag har inte bestämt än hur jag gör ikväll.Beror mycket på vädret.
Men grillning och trevligt sks det bli i vilket fall.
Önskar dig en skön helg vännen,
Kramiz!

http://nospussar.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

30 april 2010 09:21

Vad härligt att ni sakll fira Valbort ordentligt. Här verkar det bli sol och varmt. Synd att det verkar bli regn hos er. Kul att du får träffa Vera igen. Vad roligt att ni skall på bröllop, det är ju bara glädje och lycka. Jag köpte inte jeansklänningen på second hand för jag är för korpulent ;)

Då önskar jag dig och din man en härlig valborgshelg

varma kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Åsa

30 april 2010 10:40

Hej ! Jepp, vi ses imorgon :))

 
Sussi

Sussi

30 april 2010 10:50

Det är sällan jag går och tittar på majkasar också. För mig kan det kvitta..
Jag blir så nervös när alla ungar springer omkring och går så nära elden!!

Ha en riktigt trevlig bröllopshelg.
Härligt att du kommit ihåg att packa ner kameran, nu ska du bara komma ihåg att ta kort med ;)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Berith

30 april 2010 11:09

Daniel...det blir nog väldigt svårt att hålla sig från lyckobröl ;))
Har laddat upp med pappersnäsdukar =))
Varma kramar =)

Mita , oja , det ska jag göra...de lär nog behövas , så lättrörd som jag är =))
Grillning blir det naturligtvis här också ;))
önskar dig detsamma vännen , varma kramar =))

Wiper , Haha...då missuppfattade jag det hela...men snygg var klänningen i alla fall ;))
Önskar er detsamma vännen , varma kramar =)

Åsa , ja det gör vi , du har väl laddat upp med pappersnäsdukar ;))
Varma kramar =)

Sussi , ja uch vad nervös man blir , man är så rädd att någon liten knatte ska ramla i elden....
J nu gäller det att komma ihåg att fotografera , men jag blir nog påmind om den saken då de andra paparazzifotgraferna sätter igång ;))
Varma kramar =)

 
Marie

Marie

30 april 2010 12:23

Intressant fundering varför du inte tycker om majbrasor! Jag tycker den låter rimlig och skriver under på den!

Försommar har vi väl kanske inte riktigt här ännu - fast det åskade i förmiddags... Tycka inte om alls!

Önskar att jag kunde sätta in en vacker bild här som bara var din... Men jag får försöka på ett annat sätt! ;-)

Trevlig helg till dig min vän! Å en stor kram!
Marie

http://fototillvardags.blogspot.com

 
Ingen bild

A-L

30 april 2010 13:04

Vilken mysig helg ni skall med bröllop och allt! Tittade in för att önskade dig en trevlig valborg:)

och tipsa, band runt fingret för komma ihåg att ta upp kameran ur väskan check..skoja bara.

Jag brukar vara jätteduktigt på att glömma ladda upp batteriet på kameran sen när jag tar upp för att ta foto blinkar det rött och fint att snart är batteriet slut..

Trevlig helg jag kommer att skänka dig en tanke då och då./Kram

 
Ingen bild

Berith

30 april 2010 14:00

Tack Marie , det värmer i hjärtat =))
åska..hmm...det är inget vidare trevligt
väderfenomen ..
Önskar dig detsamma vännen , varma kramar =)

A-L
Jo en trevlig helg ligger allt framför oss =)
Det där med att glömma ladda batterierna , det är vi två om ;))
Men nu är de laddade i alla fall =)
Bra tips..hahaha...
Tack vännen , önskar dig detsamma , varma kramar =)

 
Monica

Monica

30 april 2010 14:46

Håller med dig, föredrar en mysig liten brasa där man kan sitta och njuta i lugn och ro med sina närmaste, men har man småttingar får man "ställa upp"...:)
Ha en riktigt trevlig Valborgsmässoafton och en trevlig dag på bröllopet i morgon!
Kramar*

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

30 april 2010 16:15

Jag önskar dej en trevlig valborg och ett lika trevligt bröllopsfirande i morgon.

Kramar

http://violett.bloggplatsen.se

 
av irja

talisten.bloggplatsen.se " title="http://40- talisten.bloggplatsen.se " target="_blank">av irja

30 april 2010 16:44

Kära Berith !!!
Jag älskar att hälsa våren och Maj,med skönsjungande vårvisor, och sprakande brasor ,vi har också småeldar av björkved rund om kring ,där dom som vill grilla sina korvar...Och eldvakter..Den här härliga traditionen vill i alla fall inte jag vara utan.....Sen när man har varit vid majelden och kommer hem lite småfrusen ,är det gott med varm blåbårsglögg , då känner jag mig så nöjd.....En trevlig bröllopshelg och valborg, vännen.....KRAM IA....

http://40- talisten.bloggplatsen.se

 
Ulla

Ulla

30 april 2010 19:19

Hejsan Önskar dig en trevlig helg, hoppas att du får det trevligt, själv ska "guben" och jag sitta i hemmets lugna vrå och titta på talang, ha det gott, kramen

http://www.ullasglitter.se

 
Ingen bild

Berith

30 april 2010 20:22

Monica , ja det är betydligt mysigare med små brasor =))
Tack vännen , varma kramar =)

Monica (gökboet) Tack vännen , varma kramar =)

Go´a Irja , det är tur att vi alla är olika ;))
Varma kramar =)

Ulla , Här blir det också en lugn kväll hemma i tv-soffan =))
Varma kramar =)

 
Lycke

Lycke

30 april 2010 23:45

Det var faktiskt ganks skönt nere vid brasan även om regnet fortfarande hängde i luften och stövlarna blev våta :) Ja, kanske du var häxa...tror jag var en jag med - men de missade nog att bränna mig, hihi...!
Har hittat igen mina känslor igen efter en stunds bortttappande och det är jätteskönt - vilar i dem nu...mmmm...

Kramar Lycke

http://till-vidas-ara.blogspot.comt

 
Ingen bild

Berith

1 maj 2010 07:30

Lycke...Jag stannade hemma , vädret var inte speciellt lockade , jag laddade batterierna inför dagens bröllop istället ;))
Ja , då hade du vännen som slapp undan bålet , sådan tur hade inte jag ;))
Skönt att du hittat tillbaka till dina känslor ,och kan vila i dem !! Underbart vännen ! =))
Varma kramar =)

 
Lycke

Lycke

1 maj 2010 09:11

Ååå, lyllo dig som ska på Terry Evans!! Har varit på en av hans storseanser en gång och det var jättespännande - fick tyvärr inget meddelande just till lilla mig, (som jag så hett önskade :) Kanske han hälsar något viktigt till underteckand bloggvän, hihi....man kan ju alltid hoppas (blink blink) Önskar dig allt gott på den stora kvällen i Storuman!

http://till-vidas-ara.blogspot.comt

 
Sussi

Sussi

1 maj 2010 12:32

Problemet med servrarna ordnade sig så jag kom iväg på grillpartyt. Fast idag önkar man nog att man jobbat istället ;)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Titti

1 maj 2010 12:37

Ååå, lyckliga du som får gå på bröllop!

Kramar!!!

 
Vicke

Vicke

1 maj 2010 15:49

nu är jag på samma plats som dig o bloggar

http://animeramedvicke.bloggplatsen.se

 
Helena

Helena

1 maj 2010 16:24

Vad underbart med bröllop!
Hoppas att du får en härlig vårhelg!!
Kramkram Helena

http://www.bloggarmorsan.blogspot.com

 
Michelin

Michelin

1 maj 2010 18:12

Då har jag också varit häxa en gång i tiden å bränts på bål, för jag tycker inte heller om stora majbrasor. Eller så är det bara för att jag heter detsamma som dig.. Ja, vem .....
Ha det så fint i Storuman på bröllopet. KRAM
Michelin

http://michelin53.blogspot.com

 
Anita

Anita

1 maj 2010 19:01

Hoppas du får en jättehärlig helg med brasor och bröllop. Det blir spännande att höra hur det har varit. Ja, och kanske få se någora bilder.
Ha det gott vännen !!!!
Kram

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

1 maj 2010 22:14

Tack för flera kommentarer hos mig!
Jaha, så halkar jag då in som 24e person, sen som så ofta. Jag önskar dig en jättefin Valborgsmässohelg och ser fram mot att få se bilder från bröllopet.
Soliga och varma kramar!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
GladaKatarina

GladaKatarina

2 maj 2010 01:09

Mycket nöje!! :-D

http://gladakatarina.bloggplatsen.se

 
Vicke

Vicke

2 maj 2010 08:10

jag hoppas att du får njuta av solen idag

http://animeramedvicke.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Inga-Lill

2 maj 2010 13:45

Hoppas du haft en härlig helg, här regnade det på Valborgsmässoaftonen så brasbesöket ställdes in, vi brukar gå till byns brasa om det är bra väder men de sista åren har det inte varit det. Skolungarna säljer fika och lotter och föreningarna säljer korv, sen sjungs och talas våren in. Det hela avslutas med fyrsprakteri, därför brukar vi inte gå, för hundarna är så rädda för sånt, det är bara ibland som vi gått när vi haft hundvakt.

Kramar i mängd.

 
Marina

Marina

3 maj 2010 07:23

Hej

Fin hemsida du har med massor med intressant innehåll. Vill komma kontakt med dig. Skriv tillbaks i min gästbok. Vill hitta dig igen också.

Ja, det där med Majbrasor är något speciellt. Jag brukar vara där och titta. Ser fram emot att se foton från brölloet också. Det ska bli skoj att se dem när du presenterar dem på internet.

Hoppas att din helg har varit bra och stor belåtenhet. Må så gott och var rädd om dig.
Önskar dig en trevlgi fortsättning av veckan.
Skriv tillbaks är du supersnäll så blir jag jätteglad.

Vänliga hälsningar

http://hem.passagen.se/yamahatjej

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards