Direktlänk till inlägg 28 april 2010

Kärt besök och ett jubilar =))

Av Berith - 28 april 2010 07:45

Gårdagen började med ett perfekt inomhus mys väder,

så efter min dagliga morgonpromenad , så plockade

jag på i fibbe tempo , sedan så var jag upp till Gula Villan

och tisdagsträffen och surrade bort en stund med det prat

och diskussionsglada gänget *ler*


Mobilen ringde , och dottern , den stolt moster´n till guldklimpen

Vera var hemma hos oss och undrade var jag var , hon hade

glömt bort att jag var på tisdagsträffen *ler*


Så då jag kom hem från Gula Villan , satt den stolta mostern

och den stolta modern till lilla Vera och Vera också förstås 

på altanparadisets soldäck och njöt av solens värmande strålar ,

jo ni läste rätt , för med döttrarna och barnbarnet som kom för att hälsa på sin "gamla moder/mormor (som aldrig blir en dag  äldre än 25 ;)) kom även solen *skrattar* 



  


Den stolta fadern till lilla Vera , anslöt sig till sällskapet 0ch

gubben lika så , efter jobbet *ler*

Det blev tacomiddag en tisdag , funkar lika bra en tisdag

som fredag *blink*


Det var min gårdag i fibbe tempo  *ler*


Igår var det även ett år sedan jag började att blogga *ler förvånat*

Ett ÅR ! ...jisses , vad tiden gått fort ...det känns inte som

det är ett år sedan , men jo , det är det *skrattar*

Då jag och bloggen inte är i synk just nu , så firar jag detta idag *ler*


Under detta år har jag fått många ny och go´a vänner ,

även om man inte känner varandra i det verkliga livet och

aldrig har träffats , så känns det som man känner varandra 

väldigt väl *ler*

Tack alla go´a vänner för att ni har förgyllt detta bloggår

med era besök och era go´a kommentarer *ler*

Jag sänder även ett varmt tack  till alla nära och kära och

alla vänner jag känner i det verkliga livet för era besök här på

min blogg *ler*


Nära och kära, "gamla" vänner och nya vänner , ni är alla

guldkorn som förgyller min/mina dag/ar !! *ler från hjärtat *

Jag sänder kärlek och värme till er alla  !! *ler*


**********************


Denna morgonens väder , solen lyser från en klarblå himmel *ler*

Så vart jag och Fibbe Trollet skall tillbringa dagen är inte så

svårt att gissa *skrattar*

Nu gillar ju inte Fibbe Trollet värmen och varmt blir det i lähörnet ,

så det var en liten baktanke av mig *blink*



Önskar er alla en riktigt bra dag , varma kramar till alla er som tittar in här

hos mig och "Lillen" , som just nu ligger och drar tung timmerstockar nedanför mig *ler*



Carpe punctum

 

Välkommen åter ! *ler*

 
 
Mita

Mita

28 april 2010 08:35

Vad söt hon är lilla Vera i famnen där på stolta mostern.Då hade du också en härlig dag igår.
Idag verkar inte solen vilja anstränga sig så mycket,så det blir kanske en lite mer innedag som omväxling.
Jag känner ju av kroppen efter gårdagens bravuder,så jag får nog ta det lite lugnt idag,*ler*
Ha det fint vännen,
kramiz!

http://nospussar.bloggplatsen.se

 
Mita

Mita

28 april 2010 08:37

Oj,jag glömde ju att säga GRATTIS till ett år på bloggen.Ja herregud så fort tiden springer iväg när man har trevligt,*skratt*
Kramiz!

http://nospussar.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

28 april 2010 08:47

Tack vännen !! =))
Ja tiden går fort då man har trevligt och är i gott sällskap ;))
Du får ta en "baravaradag" idag ;))
Ha det gott vännen , varma kramar =)

 
wiper

wiper

28 april 2010 09:48

Vilken härlig bild på Vera, mostern och den stolta modern. Ni har ju sån fin altan också att sitta på.

Grattis till ett år som bloggare ;) det har du gjort bra och. Tiden går jättefort och jag måste kolla själv när jag började blogga på denna blogg.

Tack för dina värmande ord och jag håller med dig att man tycker att man känner varandra trots att man inte träffats. Tack för att du är en sån fin och gullig bloggvän som förgyller min vardag också

Ha en jättefin dag
Varma kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

28 april 2010 10:06

Tack vännen för din go´a kommentar =))
Önskar dig detsamma , varma kramar =)

 
Margit

Margit

28 april 2010 11:38

Tack min kära bloggvän för din varma hälsning tillbaka!!!
Gick förbi kyrkan i går..och då var det ingen affisch..om sopplunchem, så då trodde jag att dom slutat för terminen. Men jag ringde ocg det ÄR SOPPLUNCH idag!! Det skulle va KRÄFTSOPPA!
Jag blev då så glad!! Vi har varit "ifrån"
...nu 3 onsdagar.,.pga av min olycka.
Skulle bara berätta det...jag tycker det är SÅ roligt..att få träffa andra människor samtidigt som man får äta soppan..."Vårat GULA VILLAN"...
Kram Berith!!! /Margit

http://margitholm.blogg.se

 
Ingen bild

Berith

28 april 2010 12:12

Vad glad jag blir för eran skull =))
God soppa och trevligt umgänge , det låter
precis som våran Gula villan =))
Ha det så trevligt och njut av soppan =))
Varma kramar !! =))

 
Ingen bild

Inga-Lill

28 april 2010 14:51

Grattis till jubileet bloggat ett år, jag som trodde du hållt på i många år. Det är så roligt att gå in här och sätta ett avtryck, för du skriver med en värme som gör att jag blir glad och så är det nog för alla som tittar in.

Roligt med främmande så där helt apropå, då tar man fram sånt som går fort att laga till. Taco afton det kan man ha när som helst, för det är snabblagat och festligt på samma gång.

Här har det snöat på tvären och nu regnar det men det är bara 3 grader varmt, inget att skryta med direkt. Mulet var det hela dagen igår men sen när solen var på väg ner då visade den sig, så det blev minus grader i natt som var också. Får se hur det blir i kväll.

Kramar.

 
Ingen bild

Berith

28 april 2010 16:37

Tack go´a Inga-Lill för din kommentar , det värmer i hjärtat !! =))
Här har det också varit ett underligt väder , men det har varit uppehåll och blåsigt ....ich förblåst , det gillar Fibbe Trollet , men inte jag ;))
Varma kramar till dig vännen =))

 
Monica

Monica

28 april 2010 16:40

Vad fint du har skrivit, kul att din familj tittade förbi. Tänk vad tiden går fort när man har roligt (bloggar:)). Det är kul att titta tillbaka ibland och läsa vad man gjorde då och då, blir ju som en dagbok när man bloggar.
Lät gott med tacos, det funkar alltid, och nu kurrar det i magen när jag tänker på det. Kanske till helgen...:))
Önskar dig en fortsatt fin onsdag!
Kram*

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

28 april 2010 16:59

Det är alltid roligt när barn och barnbarn hälsar på.
Tiden går fort, ett år rasslar bara förbi.....tack för att jag får vara din bloggvän!!

Kramar
Monica

http://violett.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

28 april 2010 20:30

Monica ,Tack vännen =)) Ja jisses...detta år har bara svichat förbi med blixtens hastighet ;))
Önskar dig detsamma , varma kramar =)

Monica (gökboet) Tack själv vännen =))
Ja barn och branbarn förgyller verkligen tillvaron =)
Varma kramar =)

 
Vicke

Vicke

29 april 2010 06:11

då hoppas jag att solen skiner på dig idag med

http://web.comhem.se/animeramedvicke

 
Ingen bild

Berith

29 april 2010 06:29

Tack Vicke , den lyser just nu från en klarblå himmel =)
Önskar dig detsamma , varma kramar =)

 
Helena

Helena

29 april 2010 06:40

Grattis till ETT ÅR! Och du,.., Det är verkligen beroendeframkallande med bloggeriet! Kan absolut inte tänka mig att sluta!
Skickar dig en stoooor torsdagskram!
Helena

http://www.bloggarmorsan.blogspot.com

 
Ingen bild

Berith

29 april 2010 06:51

Tack Helena ! =)) Ja det är det verkligen ,den tanken finns inte hos mig heller ;))
Skickar en stor varm kram åter till dig !! =))

 
Pisan

Pisan

29 april 2010 11:12

Grattis på 1-årsdagen i efterskott! :-) Ja, visst är det kul med alla människor man lär känna via bloggen, det är jättekul och precis som du säger så känns det som man känner dem jätteväl fast man aldrig träffats. Härligt :-) Önskar dig en fin torsdag!! KRAMEN!!

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards